Máte zkušenosti případně nějaké alternativy....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
4clanek jsem daval u 600ccm jen do okruhovek, kde majitel vedel, ze to je na hrane... ale bylo potreba resit hmotnost. do motorky jezdici po silnici bych to nedal.
konkretne to tenkrat byla Plejbova R6R
Naposledy editováno 08.03.2022 15:44:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
pokud nameris s lepsi baterkou o zasadne dost vic, tak tam porad meris nejakej zkrat, protoze proud beziciho elektromotoru by mel s otackama (vyssi napeti lepsi baterky) spis klesat... pripadne pri vetsim zatizeni by meli klesnout otacky a narust proud ale na zatizeni nema uroven baterky vliv, na to ma vliv velikost valce a komprese,..
jinak ohledne sestek, jsem jak vidis, taky hned ferove uvedl na pravou miru ze, jsme se bavili o sportovnim ctyrvalci a ne o SV
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
za druhe, druhej litrovej dvouvalec bere vic. (999)
za treti - nepsal jsem ani o prumernem ani o proudu na kterem se to ustali kdyz uz se motor roztoci, promaze... spicka je tam samozrejme vejs.
za ctvrte jsem psal, ze motorky berou 100-150A .... ne, ze tolik berou litrove dvouvalce, nebo konkretne TL.
litr uz se da pocitat do motorek, proudy ala 150A mam namerene na 1000+ motorech, treba gelosovo bigbore guzzi ktera ma tusim pres 1300ccm?
ja jsem si zaprehanel? tys psal neco o 25A a o tom, ze to ty moje baterky ani 100A nedaj atd....
Naposledy editováno 08.03.2022 16:06:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
mrtvy nemrtvy, pokud to motorem toci prikon je dostatecnej, takze nemrtvy baterky by s nim meli tocit pri stejnym proudu taky, a jak ti pisu, a dokonce mensim protoze budou mit pri tom stejnym zatizeni vyssi napeti, takze potrebnej vykon dozenou tim..
jinak pro presnost bych si dovolil poprosit o citaci kde jsem psla ze "tvoje"(presneji bavime se o klonech A123) lithiovky nedaj 25A ?
psal sem ze osmiclanek neda 100-150A, s tim ze jsem to nasledne opravil/upresnil, ze osmiclanek da cca tech 100A na hrane, a ze 50A na tuhle baterku je prakticky maximum ktery je schopna bez ujmy na zdravi, a za beznych okolnosti v beznem provozu dodavat.. (coz je mezi nama uz tak docela hodne dost kdyz si vezmem ze je to zelezo a ne li-ion, bezny zeleza bez nanotechnologie si o takovejch proudech muzou nechat zdat)
na spodni hranici toho spektra pouzivam 8mi clanek a da to, na horni hranici pouzivam 12ti clanek a da to...
zbytek jsou naky tvoje blaboleni a snaha se vykroutit z toho cos psal a me podstrcit neco co jsem nepsal:
assassin píše: ja jsem si zaprehanel? tys psal neco o 25A a o tom, ze to ty moje baterky ani 100A nedaj atd....
s tim "to" to dava smysl ze nedaji 25 ani 100A ale OK, asi to tak nemelo byt formulovane.. tak kde pisu o 25A ?
v pm sem psal spicka 40 a trvale 12-15A u 125ky.. ale 25A ani u ceho si nepamatuju ze bych nekde uvadel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
kerut píše: psal sem ze osmiclanek neda 100-150A, s tim ze jsem to nasledne opravil/upresnil, ze osmiclanek da cca tech 100A na hrane, a ze 50A na tuhle baterku je prakticky maximum ktery je schopna bez ujmy na zdravi, a za beznych okolnosti v beznem provozu dodavat.. (coz je mezi nama uz tak docela hodne dost kdyz si vezmem ze je to zelezo a ne li-ion, bezny zeleza bez nanotechnologie si o takovejch proudech muzou nechat zdat)
zmerils na V2 litru 90A a argumentujes tim, akdyz ti zopakuju ze je to furt pod uvedenym rozmezim 100-150A, tak na to napises ze ale ostatni litry berou vic a ze je spousta motorek je vetsich... jo je, a taky spousta mensich
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
kerut píše: ...pokud nameris s lepsi baterkou o zasadne dost vic, tak tam porad meris nejakej zkrat, protoze proud beziciho elektromotoru by mel s otackama (vyssi napeti lepsi baterky) spis klesat...
No jasne, tady nekdo tak uplne nepochopil back EMF...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Kdyz napisu, ze jsem nameril proud 90A na studeny baterce v nic moc kondici tak tvrdis, ze to je vlastne max, ze s dobrou baterkou namerim min… no uvidime.
Ono treba me ted u 90A dokazuješ, jak strasne mimo jsem s tvrzenim o 100A a ty tvy vypocty jsou taky zvlastni… treba k tem 20W ztrat tepla na clanek jsem se taky nedopocital…
kratkej01 píše: Sice tomu vůbec nerozumímnebude to o obsahu ale o konstrukci,kompresním poměru ,teplotě a co dekompresor dávají ho třeba do Italskejch moto?
jakoze dvestepadesatka bude mit stejne velkej kroutak (resp sily v klikovem ustroji) jako litr kdyz teda budou mit stejnej kompresni pomer ? jinak samozrejme bude zalezet celkove na danem motoru, konsrukci a podminkach, to je jasny..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
nasledne pises ze jsi nameril 90A.. uz jen tohle je dost nekonzistentni tvrzeni...
20W je pri 50A proudu ubytek 0,4V (coz odpovida 8mR vnitrniho odporu, a realne zmerenej odpor maji ty ckanky cca 2-3nasobnej -zdroj lygte), coz neni pri startu nic nebeznyho, je to celkem slusna hodnota poklasu z 13V na 11,4V napr.
...pri tech 120A by to bylo (i pri stejnem ubytku!!) skoro 50W, to by ti ten petg obal po par vterinach startovani "odtekl" ...mimochodem ilustrativne, tech 120A/10s v pulzu da ta baterka teoreticky (teoreticky = bez zmeny kapacity) 7x takze realne tak tri, + mozna ctvtej k tomu... takze o takovych proudech se tu machruje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
nevim, jestli tak trochu neprehanis … jestli je 20W nebo 50W takovej masakr, nevim proc u pajecky cekam na ohrati hrotu takovou dobu.. hmoty je tam proti tomu clanku zanedbatelne…
Jo a taky pokud se bavime o spicce pri startu… myslel jsem ze spickou se obvykle nemysli to, ze pokud tim starterem tocim 10s (a 10s je docela dlouha doba, me motorka obvykle chytne do vteriny) tak ze tam tech 10s tece 120A … ale asi si pod spickou predstavuju neco jineho nez to ve skutecnosti je…
Stavim ted naky novy baterky, tak uvidim, jestli s OK baterkou ten proud jeste klesne… a taky uvidime, jestli teda ten vnitrni odpor je na urovni dvounasobku (tzn nekde kolem 16mOhm) to uz je ubytek skoro 1V? Tzn uvidime jestli u tech 90A spadnu na 10V na baterce…
Naposledy editováno 08.03.2022 20:32:03
jinak ja s osmiclankem spadnu na tech cca 11,5V pri nabehovy spicce necelejch 40A (mysleno tech par desitek ms sepnuti) takze pokud tvuj osmiclanek pri 90 nespadne umerne tomu, budu muj osmiclanek asi muset reklamovat (samozrejme psano s nadsazkou)..
(se ctyrma clankama to bylo multimetrem vic, k 10 klidne, ale neskopkoval jsem to a ten merak takhle meri samozrejme haluze.. s origo olovakem multimetrem tam blikla obcas i osmicka,.. ale opet jen multimetr tzn vypovidaci hodnota nejakyho "mereni" uplne nulova = ve smyslu baterka je ok, vic nevim...)
jinak pro klid tve duse, sice prehanis vzdycky a ve vsem, ale nebudu se dal hadat, ..at je tedy po tvem, uznavam prohru, startovaci prody motorek jsou 100-150A, a ja jdu "pracovat"...
2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
psals ze zmeris jakej maj baterky pokles pri tech 90A a ja ti napsal ze mam vyskopkovany ze pri 36A (desetiny se mi nechce hledat) napeti spadlo k 11,5V,.. ze je to hodnota zmerena pri rozbehovy spicce je celkem fuk, je to objektivni hodnota ze ktery proste jde dopocitat vnitrni odpor jednoho clanku neco pres 10mR (podotykam ze mereno s nabitou baterkou, po par tydnech stani to tak ruzovy nebude, ten vodpor nebude konstantni s prubehem kapacity a teploty...)
a jako nadsazku sem psal, ze pokud tvuj osmiclanek tech samejch baterek klesne na 11,5V pri 90A tak bych mel ten muj kterej to dela pri min nez polovine reklamovat
takze jeste jednou, nebudu se dal hadat o startovacim proudu motorek, protoze je to dokolecka to samy, a radeji uznam ze s tebou souhlasim ze je to 100-150A, nebo klidne jiny cislo ktery reknes/napises, realne me to nic nestoji a nijak neposkodi a budu mit klid... a ted si jdu rozmrazit ruce (pisu dvema prsty..)
2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Takže, je na světě nabíječka, která má možnost regulace proudu pro malou moto baterku, zároveň pro vetší auto baterku a klidně i pro velký baterky z traktoru? Zároveň aby uměla regenerační funkci, tedy vybíjení a nabíjení v cyklech, uměla rozpoznat kapacitu baterky a podle toho například upravit regenerační program?
assassin píše: .. s tim, ze moje tvrzeni "nameril jsem 100-150A" se bere jako ze tvrdim, ze to tam tece po ustaleni, v prumeru nebo tak neco?
Ono je ostatne tezke definovat neco jako prumer nebo spicku proudu bez dalsiho (rozsahleho) upresneni.
Aby se alespon vedelo jestli jde o spicku globalni (t.j. pocatecni), nebo lokalni v ramci jedne dvojrotace motoru. A jestli je rec o prumeru ci lokalni spicce, pak v kterem case? U malych vykonnych starterovych komutatorovych DC motoru (at uz s PM nebo seriove buzenych) funguje rychly selfheating vinuti rotoru...takze zalezi na case a okrajovych podminkach deje. A tak dale.
Postnu ti pro referenci vysledky jednoho simulacniho modelu startovani.
Kalibrovany pro maly 4T, inline 4, 1200ccm NA s beznou kompresi, a starter DC s PM 1.8kW nominal, celkovy prevod na kliku 18:1, ucinnost kolem 70%.
Dve situace, Ub konst. 13.2V a Ub konst. 8V. Jinak vse totozne.
Takhle nejak to ve skutecnosti muze pro konkretni pripad vypadat. Ale principielni zavislosti mezi temi otackami vs. napetim, proudem vs. napetim atd....zustavaji.
13.2V
8V
Naposledy editováno 09.03.2022 11:47:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Dr.fík píše: Když už tady je téma o nabíječkách, tak přihodim otázku. Opravdu inteligentní nabíječka. Ani ne co do volby režimů, jako spíš do volby rozsahů. Klasická lidlovka je dobrá tak na zdravou baterku. Jakmile člověk udržuje při životě trochu cinknutou baterku, je k prdu, protože se nespustí, nebo naopak vypne a nechá baterku zase umřít.
Takže, je na světě nabíječka, která má možnost regulace proudu pro malou moto baterku, zároveň pro vetší auto baterku a klidně i pro velký baterky z traktoru? Zároveň aby uměla regenerační funkci, tedy vybíjení a nabíjení v cyklech, uměla rozpoznat kapacitu baterky a podle toho například upravit regenerační program?
Když chceš takovou nabíječku, tak je nejlepší, si ji postavit nebo když nevíš co s penězi, používat dostatečně výkonný laboratorní zdroj. Všechny ty "chytré" nabíječky, se spoustou kontrolek, ale chybějícím voltmetrem a ampérmetrem, jsou dobré leda tak pro BFU, kterému by stejně voltmetr, ani ampérmetr neřekl nic o stavu akumulátoru (mám na mysli olověný akumulátor) a jestli má smysl se pokoušet o oživení takového akumulátoru.
Regenerační funkce, tak jak ji popisuješ, je vhodná tak pro NiCd a NiMH akumulátory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Maxipes_Fík píše: Když chceš takovou nabíječku, tak je nejlepší, si ji postavit nebo když nevíš co s penězi, používat dostatečně výkonný laboratorní zdroj. Všechny ty "chytré" nabíječky, se spoustou kontrolek, ale chybějícím voltmetrem a ampérmetrem, jsou dobré leda tak pro BFU, kterému by stejně voltmetr, ani ampérmetr neřekl nic o stavu akumulátoru (mám na mysli olověný akumulátor) a jestli má smysl se pokoušet o oživení takového akumulátoru.
Regenerační funkce, tak jak ji popisuješ, je vhodná tak pro NiCd a NiMH akumulátory.
A to je právě ten problém. Na stavbu nabíječky nemám vědomosti. Na laboratorní zdroj zase nemám finance a pro mě by byl i zbytečnej. Chtěl bych jen trochu lepší nabíječku, která umí věci, který takhle musím dělat růčo.
Dr.fík píše: Když už tady je téma o nabíječkách, tak přihodim otázku. Opravdu inteligentní nabíječka. Ani ne co do volby režimů, jako spíš do volby rozsahů. Klasická lidlovka je dobrá tak na zdravou baterku. Jakmile člověk udržuje při životě trochu cinknutou baterku, je k prdu, protože se nespustí, nebo naopak vypne a nechá baterku zase umřít.
Takže, je na světě nabíječka, která má možnost regulace proudu pro malou moto baterku, zároveň pro vetší auto baterku a klidně i pro velký baterky z traktoru? Zároveň aby uměla regenerační funkci, tedy vybíjení a nabíjení v cyklech, uměla rozpoznat kapacitu baterky a podle toho například upravit regenerační program?
2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
https://www.hadex.cz...xl4015-a-v-a-metrem/
Umožňuje samostatně nastavit konečné napětí na baterii a omezit počáteční proud.
pokud zdroj k notebooku doma nenajdete, měl by mít tak 18 až 24 V a proud pro motobaterku stačí i 2A
použil bych třeba tenhle:
https://www.hadex.cz...oky-toshiba-19v342a/
nebo výkonější tenhle:
https://www.hadex.cz...y-hp-compaq-19v474a/
stačí nacpat do krabičky doplnit kablíky s krokodýlky a eventuelně dát externí potenciometry pro pohodlné nastavení
a máte regulovatelný skoro laboratorní zdroj za 3 stovky, nebo při přikoupení adaptéru notebooku za 6 set
Naposledy editováno 11.03.2022 20:55:28
assassin píše: M1b je novejsi verze, udavaji vetsi kapacitu nez mely puvodni 2,3Ah… kazdopadne, porad jde o to, ze 50A je tam jako max CONTINUOUS discharge, kdezto kerut tu neustale operuje, ze ty baterky pri startu vic nez 50A nedaji.
Jeste jsem si uvedomil, ze jsme kdysi charakterizovali ty puvodni A123 LiFePO4 18650 1.1Ah clanky (ty zlute) APR18650M1-A. To byly prvni jejich 30A cont. clanky.
Uvazovalo se to jako potencialni vykryvaci zdroj pro 3kW e-turba a e-chargery okolo r, 2014.
Mel jsem udelane i 4s4p packy ktere jsou imho hodne podobne te tve dnesni 4s2p kombinaci s ANR26650M1-A. Oboji by melo davat 120A cont.
Na obrazku je videt model strukturovany a kalbrovany podle metodiky HPPS LiIon charakterizace, ovsem kratsi 2sec pulzy pri proudu kolem 150A.
80%SOC, predcyklovane clanky, 13.2VOC. Nahore napeti, dole proud simulovany vs. zmereny do konstantni odporove zateze.
Je na tom videt, ze lehce pres 10mOhm i ty mensi clanky kratkodobe(jednotky sekund) umely davat i tenkrat. Nakonec ale ty clanky skoncily hlavne v mem akunaradi
Naposledy editováno 11.03.2022 23:29:06
2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki EL 250 / 252 Kawasaki EL 252, Kawasaki EL 250B | Vladomoto | 1 | 30.4.2024 v 11:01 Jakub__ |
Sekce poradna Kawasaki EL 250B | Kavachooper | 3 | 3.10.2022 v 06:26 HornisGSX |
šablovy pro E na výfuku Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 6 | 10.6.2022 v 13:34 assassin |
Jak nastavit rozvody na Kawasaki EL... Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 6 | 28.4.2022 v 22:32 smap |
Zapojení relé blinkrů - návod Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 1 | 20.3.2022 v 10:19 Mlanik |