Ty odkazy jsou jen ukázka že to lze otevřít......a nejen tam, ale i jinde. Jakoukoli zkušenost uvítám.
Verze s DCT lze "nachipovat" více.
Verze s DCT :
https://www.autochip...ure_dct/p5-T8qLBsdg/
Verze bez DCT
https://www.autochip...ca_twin/RjKAgaiHeX-/
Naposledy editováno 13.09.2021 12:35:14
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
u atmo motoru je to jen placebo, tim nemyslim zamerne snizeni výkonu pro A2
dalsi veckterou vyrobci bezne praktikuji je, ze model motor i auto je konstruovane treba na 130kW, ale prodeje vzhledem ke konkurenci zacnou na 110kW a s FL, aby podporili prodej prikouri i na motoru treba na 120kW
Naposledy editováno 06.01.2022 15:28:03
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Koukal jsem ale na komplet Akrapa a doporučujou přemapovat ECU. Ale ta origo snad asi nepůjde ne? Nebo že by šla?
Takže mezi řádky, rovnou si kup powercomander?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
u novych motorek s drive by wire uz je to i s tim powercommanderem (a dalsima piggy back jednotkama) slozitejsi...
jinak i origo jednotky jdou casto premapovatm, ale neni to uplne snadne...
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Ten motor totiž nemá knock senzor, takže nemůžete logovat jednoduše RPM, charging efficiency (load) a knock retard a prostě přidávat třeba po půl stupni, logovat to, dokud se klepsenzor (na dané oktany) neozve a pak ten zprůměrovaný retard zpětně aplikovat na tabulky předstihu, nebo jen prostě ubrat zpět tam, kde se to ozývá.
Jinak je tam lambda resp. dvě, takže se nebojte, že by se nesrovnal automaticky fuel trim, když tam dáte nějaký catback slip-on. Samozřejmě, pokud to všechno vykostíte i s katem, tak to budete muset nakrmit (třeba Power Commanderem, nebo remapem), ale to je věc zcela bezpečná, na rozdíl od ladění předstihu bez klepsenzoru.
Naposledy editováno 02.03.2022 17:56:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Ariete píše: zhr3k> A určitě to zvětšování předstihu přidá výkonu? Protože někdy to ...
Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85
nebo tady další i s vysvětlením vztahu předstih/tlak/detonace/pohyb pístu. A dokonce i ten knock retard (který tento motor, resp. ECU neumí) tam vysvětluje.
Proto píšu, bez dyna a navíc tady i bez externího klepsenzoru není šance na nějaké ladění.
Resp. dyno ani není potřeba, to je jen víceméně pro potvrzení, ale hlavní je ten klepsenzor, který mají třeba 4válce nebo 6válce Honda...
Naposledy editováno 03.03.2022 09:50:17
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Ale mozna napise dzardino, jestli mu tvoje videa pomohla s tim jak zvysit vykon jeho afriky…
Jinak kolik aut od hondy jezdi se vstrikovanim v rezimu alpha-n? Ono uz to je dost specificka vec pro motorky…
Naposledy editováno 03.03.2022 10:41:33
2 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Externí knock sensor musíš dobastlit někam na na blok, je to piezomikrofon, jsou ruzné typy, můžeš připoji na CAN a logovat to všechno najednou spolu s daty z ECU, případně jsou typy, co naopak logují samy spolu s údaji z ECU, které jsou připojený přes CAN.
Keihin RH850 nebo SH7058 v CRF1100, CMX1100 a NT1100 načteš a flashneš třeba pomocí Alientech KESSv2 (ten IMO použije Autochip) případně jinými flashery, MCU Innovations, Bitbox atd. Mapy si předstihu si musíš najít sám ve WinOLS, nebo můžeš zkusit poptat, jestli někdo nemá namapováno. Nevím jak to má pokryté Alientech, možná je to v ECM, nezjišťoval jsem, mám koupený WinOLS.
V režimu alpha N (open loop na plný plyn) jezdí třeba Mazda MX-5 až do verze NC.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
To, ze nejaka sportovni auta maji podobne resene fi je jasny, ale neni to uplne bezny… mx5 (pro me novinka, diik) nebo m3csl….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
(Teď moje teorie) když si projedeš katalogy dílů modelů používajících tento motor, vypadá to (podle čísel ECU, momentů a výkonů), že pro všechny trhy lífrujou stejné naladění, tedy u modelů, co se prodávají celosvětově. A u toho naladění je (s ohledem na to, že USA/Canada používají méně oktanů a vyloženě deklarují v návodu 86 PON) dobrá šance, že i obyčejný evropský 95 RON tam bude fungovat více než dobře i s těmi pár stupni navíc, vůbec nemluvě pak o 98+. Ale samozřejmě se mohu mýlit, je možné, že tam pro USA používají menší předstih a/nebo absenci oktanů dohání třeba pomocí většího obohacení směsi a chlazením spalovacího prostoru.
Proto jsem psal, ladit by to mělo jít, ale byl bych opatrný na zásahy, u kterých člověk neví, jak moc to zvedli, už jen z toho důvodu, že si to nemůžeš zkontrolovat nalogováním knock retard jako třeba u Gold Wingu, CBR... (a externí klepsenzor není levná věc - nicméně třeba někdo, kdo ladí závodní motorky, ho má).
Naposledy editováno 03.03.2022 11:35:33
Naposledy editováno 03.03.2022 11:58:31
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Já jen, že mi to připomnělo můj "objev". Dost majitelů XT1200 to řeší.
(A přehrání ECU tuhle kosmeticky nežádoucí vlastnost řeší)
Naposledy editováno 03.03.2022 12:21:09
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
zhr3k píše: Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85 .....
Otázka je to poměrně zásadní a připadá mně, že jsi se chytil ... ale na udičku. Pokud budu stavět motor, aby šlapal na 91-oktanový benzín, tak to nebudu řešit snižováním předstihu vysokokompresního motoru, ale rovnou kompresním poměrem, aby s tímto palivem byla termická účinnost a mechanické ztráty minimální.
Zkoušet mi tady argumentovat palivem E85 není nejlepší, protože směšovací poměr, oktanové číslo a schopnost vnitřního chlazení odparným teplem lihu jsou protí benzínu jinde. Jde o pouhé přenastavení benzínového motoru na spalování lihu (případně LPG, metanu, atd.), směšovacím poměrem a předstihem.
Obráceně, pokud bude tvar a velikost spalovacího prostoru optimální například pro 91-oktanový benzín, tak při použití 95 oktanů můžu zvýšit předstih o pár stupňů, ale s výkonem to nemusí udělat nic. Jenom se výší tlaky před a za úvratí, zvýší se teplota hoření a klesne teplota výfukových plynů. Klasické obrázky, kdy se mění předstih z optimálních 28° na 33°/ 23; / 18°:
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Jinak souhlas s ariete, v zasade by to ladeni predstihem fungovalo v pripade, ze motor je zkonstruovanej na lepsi palivo a pro nejakej trh stazenej dolu predstihem, protoze maji horsi palivo… +samo nejaka rezerva aby byl vyrobce na bezpecne strane/ pro korekci vyrobnich nepresnosti … atd.
Naposledy editováno 03.03.2022 13:19:22
(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Nicméně na tvoji otázku odpoví jen dyno a já ti ji zkusím zodpovědět, i když to bude jen na mé CMX1100 a ne Africe. Zkusím kontaktovat někoho s brzdou a uděláme pokus.
Naposledy editováno 03.03.2022 13:19:35
1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Pokud na CRF1000 vyhodím katalizator ze svodu ( celé svody ) dám otevřenou koncovku,pomůžu si tím jak a k čemu???
(ohledně zvýšení výkonu/krouťáku atd )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Váhu original/ladák ,výbava,pupek jsem do toho motat nechtěl ...
On to vlastně nebyl ani tak dotaz,jako související námět k zamyšlení...
Ale v téhle diskuzi se evidentně jen vzájemně prudí...
Naposledy editováno 01.04.2022 10:42:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Automat v SUV motocyklu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Deadman | 17 | Včera v 00:04 assassin |
Android Auto - padání komunikace Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Rosta75 | 6 | 19.9.2024 v 19:55 LuigiCB1300 |
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
Apple carplay funguje bez interkomu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | LuigiCB1300 | 14 | 13.9.2024 v 11:45 Rosta75 |
Studený start Afrika twin 1100 DCT Honda CRF1100L Africa Twin | Jiřřan | 2 | 12.9.2024 v 18:33 Zdenekkkkk |