Ty odkazy jsou jen ukázka že to lze otevřít......a nejen tam, ale i jinde. Jakoukoli zkušenost uvítám.
Verze s DCT lze "nachipovat" více.
Verze s DCT :
https://www.autochip...ure_dct/p5-T8qLBsdg/
Verze bez DCT
https://www.autochip...ca_twin/RjKAgaiHeX-/
Naposledy editováno 13.09.2021 12:35:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Ariete píše: zhr3k> A určitě to zvětšování předstihu přidá výkonu? Protože někdy to ...
Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85
nebo tady další i s vysvětlením vztahu předstih/tlak/detonace/pohyb pístu. A dokonce i ten knock retard (který tento motor, resp. ECU neumí) tam vysvětluje.
Proto píšu, bez dyna a navíc tady i bez externího klepsenzoru není šance na nějaké ladění.
Resp. dyno ani není potřeba, to je jen víceméně pro potvrzení, ale hlavní je ten klepsenzor, který mají třeba 4válce nebo 6válce Honda...
Naposledy editováno 03.03.2022 09:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
zhr3k píše: Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85 .....
Otázka je to poměrně zásadní a připadá mně, že jsi se chytil ... ale na udičku. Pokud budu stavět motor, aby šlapal na 91-oktanový benzín, tak to nebudu řešit snižováním předstihu vysokokompresního motoru, ale rovnou kompresním poměrem, aby s tímto palivem byla termická účinnost a mechanické ztráty minimální.
Zkoušet mi tady argumentovat palivem E85 není nejlepší, protože směšovací poměr, oktanové číslo a schopnost vnitřního chlazení odparným teplem lihu jsou protí benzínu jinde. Jde o pouhé přenastavení benzínového motoru na spalování lihu (případně LPG, metanu, atd.), směšovacím poměrem a předstihem.
Obráceně, pokud bude tvar a velikost spalovacího prostoru optimální například pro 91-oktanový benzín, tak při použití 95 oktanů můžu zvýšit předstih o pár stupňů, ale s výkonem to nemusí udělat nic. Jenom se výší tlaky před a za úvratí, zvýší se teplota hoření a klesne teplota výfukových plynů. Klasické obrázky, kdy se mění předstih z optimálních 28° na 33°/ 23; / 18°:
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 62 | 5.5.2024 v 02:22 Metric |
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin | JAVR | 13 | 18.4.2024 v 11:02 JAVR |
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin | Jiřřan | 7 | 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan |
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Dušan_Sihelský | 727 | 4.4.2024 v 12:27 dave-lister |
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Bigbear | 57 | 3.4.2024 v 20:52 Bigbear |