bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Zdravím, máte už někdo zkušenost ? U Afriky je výkon naladěn tak, aby byla motorová křivka vyhlazená, jízdně přívětivá a také tu máme EURO, které je potřeba plnit. Zaslechl jsem ale, že to lze vyladit značně výkoněji, bez ztráty spolehlivosti a výdrže. Lze prý o dost lépe naladit i CRF 1000

Ty odkazy jsou jen ukázka že to lze otevřít......a nejen tam, ale i jinde. Jakoukoli zkušenost uvítám.

Verze s DCT lze "nachipovat" více.

Verze s DCT :
https://www.autochip...ure_dct/p5-T8qLBsdg/

Verze bez DCT
https://www.autochip...ca_twin/RjKAgaiHeX-/

Naposledy editováno 13.09.2021 12:35:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 12:44 | Nahoru | #1

zhr3k píše: Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85 .....


Otázka je to poměrně zásadní a připadá mně, že jsi se chytil ... ale na udičku. Pokud budu stavět motor, aby šlapal na 91-oktanový benzín, tak to nebudu řešit snižováním předstihu vysokokompresního motoru, ale rovnou kompresním poměrem, aby s tímto palivem byla termická účinnost a mechanické ztráty minimální.
Zkoušet mi tady argumentovat palivem E85 není nejlepší, protože směšovací poměr, oktanové číslo a schopnost vnitřního chlazení odparným teplem lihu jsou protí benzínu jinde. Jde o pouhé přenastavení benzínového motoru na spalování lihu (případně LPG, metanu, atd.), směšovacím poměrem a předstihem.

Obráceně, pokud bude tvar a velikost spalovacího prostoru optimální například pro 91-oktanový benzín, tak při použití 95 oktanů můžu zvýšit předstih o pár stupňů, ale s výkonem to nemusí udělat nic. Jenom se výší tlaky před a za úvratí, zvýší se teplota hoření a klesne teplota výfukových plynů. Klasické obrázky, kdy se mění předstih z optimálních 28° na 33°/ 23; / 18°:

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 13:18 | Nahoru | #2
Ariete> No nezbývá než se zeptat v Kumamotu, co tím kompresním poměrem zamýšleli - mně přijde celkem normální na vstupní parametry (nepřímovstřik, provoz min na 91 RON, celosvětově). Jestli jsem si dobře všiml, nijak E85 neargumentuji, to jen jsem našel první video, které nějak vysvětluje, jak se to dělá.

Nicméně na tvoji otázku odpoví jen dyno a já ti ji zkusím zodpovědět, i když to bude jen na mé CMX1100 a ne Africe. Zkusím kontaktovat někoho s brzdou a uděláme pokus.

Naposledy editováno 03.03.2022 13:19:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear


TOPlist