bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru
Zdravím, máte už někdo zkušenost ? U Afriky je výkon naladěn tak, aby byla motorová křivka vyhlazená, jízdně přívětivá a také tu máme EURO, které je potřeba plnit. Zaslechl jsem ale, že to lze vyladit značně výkoněji, bez ztráty spolehlivosti a výdrže. Lze prý o dost lépe naladit i CRF 1000

Ty odkazy jsou jen ukázka že to lze otevřít......a nejen tam, ale i jinde. Jakoukoli zkušenost uvítám.

Verze s DCT lze "nachipovat" více.

Verze s DCT :
https://www.autochip...ure_dct/p5-T8qLBsdg/

Verze bez DCT
https://www.autochip...ca_twin/RjKAgaiHeX-/


Naposledy editováno 13.09.2021 12:35:14

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.1.2022 v 11:44 | Nahoru | #121
Zase jsem si početl a nic jsem se nedozvěděl. Jen pár chytrejch si tady poměřilo voháňky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.1.2022 v 11:48 | Nahoru | #122
ZEDON> Tak jestli jsi necetl spatne. Otazka je co jsi se chtel dozvedet. To na co odkazuje uvodni prispevek je past na blbce, co k tomu chces vedet vic?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.1.2022 v 17:17 | Nahoru | #123
assassin> No jen jestli má někdo zkušenost.

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.1.2022 v 20:00 | Nahoru | #124

ZEDON píše: assassin> No jen jestli má někdo zkušenost.



Na to nepotrebujes zadnou osobni zkusenost, na to staci nebejt uplne blbej ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.1.2022 v 23:14 | Nahoru | #125
ZEDON> Hele je to jako by ses ptal na zkusenosti se zazracnejma hrncema a podobnýma vychytavkama od horst fuchse. Je to past na blbce a kdo se na to chyti tak jaky zkusenosti bys od nej asi tak mohl cekat?

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.1.2022 v 05:58 | Nahoru | #126
Ono je to moc lákavá vize,že stačí jeden koumák co pomocí diagnostiky otevře ohradu s těmi spoutanými koníky a najednou je výkon navíc a ještě se sníženou spotřebou.

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

6.1.2022 v 15:08 | Nahoru | #127
Anti> u turbomotoru to samozrejme lze a vetsinou se vyuziva konstrukcni rezerva, coz pak muze mit dopad na drivejsi poruchu neceho a nebo na celkovou bezpecnost, Vyrobci nejsou uplni hnupi a tak i kdyz je nejaky motor konstruovan na vykon 150kW a muze nastat situace, ze je sw skrcen na 130kW a nebo i na 100kw, tak ale ostatni komponenty na tom tak nejsou, obvykle se pak lisi prevodovky, brzdy, podvozkove komponenty atd...

u atmo motoru je to jen placebo, tim nemyslim zamerne snizeni výkonu pro A2

dalsi veckterou vyrobci bezne praktikuji je, ze model motor i auto je konstruovane treba na 130kW, ale prodeje vzhledem ke konkurenci zacnou na 110kW a s FL, aby podporili prodej prikouri i na motoru treba na 120kW

Naposledy editováno 06.01.2022 15:28:03

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

6.1.2022 v 23:12 | Nahoru | #128
Chiptuning je píčovina, to je jasný...
Koukal jsem ale na komplet Akrapa a doporučujou přemapovat ECU. Ale ta origo snad asi nepůjde ne? Nebo že by šla?
Takže mezi řádky, rovnou si kup powercomander?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

6.1.2022 v 23:23 | Nahoru | #129
los-fazeros> pro jakou motorku? bavime se porad o africe?

u novych motorek s drive by wire uz je to i s tim powercommanderem (a dalsima piggy back jednotkama) slozitejsi...

jinak i origo jednotky jdou casto premapovatm, ale neni to uplne snadne...

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

6.1.2022 v 23:26 | Nahoru | #130
assassin> Jasně, pořád o CRF 1100...

Akrapovič full

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.3.2022 v 17:54 | Nahoru | #131
Ten motor samozřejmě naladit jde, protože je z továrny konzervativně naladěný celosvětově na 86 oktan PON, což je cca 91 RON, ale bez dyna a hlavně bez nějakého externího knock monitoring systému (např. https://phormula.co...-ks-4-knock-monitor/) zapomeňte na nějaké ladění "od oka" a tak že tam borec, co jim (AutoChcípu třeba) dělá file service, přidá paušálně předstih 2-3 stupně.

Ten motor totiž nemá knock senzor, takže nemůžete logovat jednoduše RPM, charging efficiency (load) a knock retard a prostě přidávat třeba po půl stupni, logovat to, dokud se klepsenzor (na dané oktany) neozve a pak ten zprůměrovaný retard zpětně aplikovat na tabulky předstihu, nebo jen prostě ubrat zpět tam, kde se to ozývá.

Jinak je tam lambda resp. dvě, takže se nebojte, že by se nesrovnal automaticky fuel trim, když tam dáte nějaký catback slip-on. Samozřejmě, pokud to všechno vykostíte i s katem, tak to budete muset nakrmit (třeba Power Commanderem, nebo remapem), ale to je věc zcela bezpečná, na rozdíl od ladění předstihu bez klepsenzoru.

Naposledy editováno 02.03.2022 17:56:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

2.3.2022 v 21:10 | Nahoru | #132
zhr3k> A určitě to zvětšování předstihu přidá výkonu? Protože někdy to sice zvýší maximální indikovaný tlak ve spalovacím prostoru, ale zároveň zvyšuje tlak na píst před dosažením úvratě, takže nula od nuly pojde, akorát se zvyšuje namáhání klikového mechanismu. Bavíme se o CRF 1100L.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 09:28 | Nahoru | #133

Ariete píše: zhr3k> A určitě to zvětšování předstihu přidá výkonu? Protože někdy to ...


Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85



nebo tady další i s vysvětlením vztahu předstih/tlak/detonace/pohyb pístu. A dokonce i ten knock retard (který tento motor, resp. ECU neumí) tam vysvětluje.


Proto píšu, bez dyna a navíc tady i bez externího klepsenzoru není šance na nějaké ladění.

Resp. dyno ani není potřeba, to je jen víceméně pro potvrzení, ale hlavní je ten klepsenzor, který mají třeba 4válce nebo 6válce Honda...

Naposledy editováno 03.03.2022 09:50:17

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 10:06 | Nahoru | #134
Dobry je kdyz prijde nekdo od auticek a zacne rozdavat moudra kolem motorek… ktere jsou dost rozdilne… proc sem nedas video kde ladi motorku podle knock sensoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 10:35 | Nahoru | #135
No, vidím, žes toho k tématu moc nenapsal. To si fakt myslíš, že atmosférický 4takt se vstřikováním je nějaká atomová věda a že se tento motor nějak extra liší od toho, co dává třeba Honda do aut. Píšu tady fakta, který si můžeš ověřit, ne nějaké dojmy a navíc pak dojmy ad hominem.

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 10:40 | Nahoru | #136
zhr3k> Ja rozhdone netvrdim, ze je to atomova veda. Par motorek uz jsem naladil… tak muzes dat treba info jak se do takove jednotky u CRF vleze a jakym nastrojem se to ladi a treba jak tam teda dobastlis ten knock sensor co je alfa a omega u ladeni …

Ale mozna napise dzardino, jestli mu tvoje videa pomohla s tim jak zvysit vykon jeho afriky…

Jinak kolik aut od hondy jezdi se vstrikovanim v rezimu alpha-n? Ono uz to je dost specificka vec pro motorky…

Naposledy editováno 03.03.2022 10:41:33

2 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 11:02 | Nahoru | #137
Jsem rád, že jsme se posunuli od osobních invektiv k tématu. K otázkám:

Externí knock sensor musíš dobastlit někam na na blok, je to piezomikrofon, jsou ruzné typy, můžeš připoji na CAN a logovat to všechno najednou spolu s daty z ECU, případně jsou typy, co naopak logují samy spolu s údaji z ECU, které jsou připojený přes CAN.

Keihin RH850 nebo SH7058 v CRF1100, CMX1100 a NT1100 načteš a flashneš třeba pomocí Alientech KESSv2 (ten IMO použije Autochip) případně jinými flashery, MCU Innovations, Bitbox atd. Mapy si předstihu si musíš najít sám ve WinOLS, nebo můžeš zkusit poptat, jestli někdo nemá namapováno. Nevím jak to má pokryté Alientech, možná je to v ECM, nezjišťoval jsem, mám koupený WinOLS.

V režimu alpha N (open loop na plný plyn) jezdí třeba Mazda MX-5 až do verze NC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 11:09 | Nahoru | #138
zhr3k> Fajn,tak kolik je nárůst výkonu a momentu tímhle způsobem ladění? O kolik můžeš jít s předstihem navrch?

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 11:25 | Nahoru | #139
zhr3k> No to uz neni uplne na hobika ne? Osobne si teda nemyslim, ze je rozumny z motoru tahat vykon tak, ze zvetsim predstih dokud to nezacne klepat… u tech aut s knock nśenzorem ok, tam si to predstih stahne samo kdyz natankujes spatnej benzin nebo se zmeni podminky … u motorky kde je predstih "napevno" bych do toho nevrtal… proto mluvim o rozdilnych pristupech.

To, ze nejaka sportovni auta maji podobne resene fi je jasny, ale neni to uplne bezny… mx5 (pro me novinka, diik) nebo m3csl….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 11:28 | Nahoru | #140
Jak jsem psal, tipnu si, že ten, co jim (Autochipu) dělá file service, tam mrskne nějaký paušál, 2-3 stupně navíc (ostatně vidíš, jak v druhém videu dělá ten chlápek jako demo, resp. úvodní pokus, na tom Camaru to samé), což nějaký moment nevím odhadem 10-15 Nm dá. Posune fuel cut a když bude mít štěstí a nezačne mu to nahoře na wide open throttle klepat, udělá i nějaký výkon odpovídající získanému momentu. Což by klepat nemuselo, protože:

(Teď moje teorie) když si projedeš katalogy dílů modelů používajících tento motor, vypadá to (podle čísel ECU, momentů a výkonů), že pro všechny trhy lífrujou stejné naladění, tedy u modelů, co se prodávají celosvětově. A u toho naladění je (s ohledem na to, že USA/Canada používají méně oktanů a vyloženě deklarují v návodu 86 PON) dobrá šance, že i obyčejný evropský 95 RON tam bude fungovat více než dobře i s těmi pár stupni navíc, vůbec nemluvě pak o 98+. Ale samozřejmě se mohu mýlit, je možné, že tam pro USA používají menší předstih a/nebo absenci oktanů dohání třeba pomocí většího obohacení směsi a chlazením spalovacího prostoru.

Proto jsem psal, ladit by to mělo jít, ale byl bych opatrný na zásahy, u kterých člověk neví, jak moc to zvedli, už jen z toho důvodu, že si to nemůžeš zkontrolovat nalogováním knock retard jako třeba u Gold Wingu, CBR... (a externí klepsenzor není levná věc - nicméně třeba někdo, kdo ladí závodní motorky, ho má).

Naposledy editováno 03.03.2022 11:35:33

CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 11:57 | Nahoru | #141
Když jste tu zmínili to klepání, jak na to mají auta senzory (upozorňuju, že autům nerozumím, ale samozřejmě základní principy znám), tak já před zimou nechal otevřít 2 kusy XT1200z. Ta jedna dřív po studeném startu chvilku klepala rozvoďákem asi o vodítko, prej je to normální, když to hned přestane, je to OK. A po odbrždění tohle úplně zmizelo. Celkově po přidání plynu motorka tolik nevibruje. Maximální výkon, krouťák ani spotřebu neřeším, nevím, ale průběh je lepší podstatně.

Naposledy editováno 03.03.2022 11:58:31

CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 12:06 | Nahoru | #142
To je jiné klepání. :) ...nicméně knock sensor slyší mechanické zvuky např. z převodovky také, ale ECU mají algoritmy na jejich odfiltrování.

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 12:20 | Nahoru | #143
Jo, to je mi jasný. To si nějak ecu pak upravuje jak a kdy to má spalovat, že jo???
Já jen, že mi to připomnělo můj "objev". Dost majitelů XT1200 to řeší.

(A přehrání ECU tuhle kosmeticky nežádoucí vlastnost řeší)

Naposledy editováno 03.03.2022 12:21:09

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 12:30 | Nahoru | #144
Podle knock sensoru dynamicky ubírá/případně přidává, když nic neslyší, předstih a většinou je tam nějaká strategie učení (krátkodobá a dlouhodobá), když už tam ten management je - tak se ECU doladí sama podle toho, co má v nádrži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 12:44 | Nahoru | #145

zhr3k píše: Co to je za otázku prosím tě? Ano, pokud je předstih naladěn konzervativně tak, aby šel motor provozovat na 91oktanové palivo (jako v případě tohoto motoru) a ty můžeš použít palivo s více oktany, zvyšování předstihu vede vždycky k nárůstu momentu (až do okamžiku počátku detonačního spalování) a s otáčkami pak i výkonu.
Viz třeba tady příklad ladění na E85 .....


Otázka je to poměrně zásadní a připadá mně, že jsi se chytil ... ale na udičku. Pokud budu stavět motor, aby šlapal na 91-oktanový benzín, tak to nebudu řešit snižováním předstihu vysokokompresního motoru, ale rovnou kompresním poměrem, aby s tímto palivem byla termická účinnost a mechanické ztráty minimální.
Zkoušet mi tady argumentovat palivem E85 není nejlepší, protože směšovací poměr, oktanové číslo a schopnost vnitřního chlazení odparným teplem lihu jsou protí benzínu jinde. Jde o pouhé přenastavení benzínového motoru na spalování lihu (případně LPG, metanu, atd.), směšovacím poměrem a předstihem.

Obráceně, pokud bude tvar a velikost spalovacího prostoru optimální například pro 91-oktanový benzín, tak při použití 95 oktanů můžu zvýšit předstih o pár stupňů, ale s výkonem to nemusí udělat nic. Jenom se výší tlaky před a za úvratí, zvýší se teplota hoření a klesne teplota výfukových plynů. Klasické obrázky, kdy se mění předstih z optimálních 28° na 33°/ 23; / 18°:

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 13:15 | Nahoru | #146
zhr3k> Jop, to dava smysl (to je na ten dlouhej prispevek)

Jinak souhlas s ariete, v zasade by to ladeni predstihem fungovalo v pripade, ze motor je zkonstruovanej na lepsi palivo a pro nejakej trh stazenej dolu predstihem, protoze maji horsi palivo… +samo nejaka rezerva aby byl vyrobce na bezpecne strane/ pro korekci vyrobnich nepresnosti … atd.

Naposledy editováno 03.03.2022 13:19:22

(reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

3.3.2022 v 13:18 | Nahoru | #147
Ariete> No nezbývá než se zeptat v Kumamotu, co tím kompresním poměrem zamýšleli - mně přijde celkem normální na vstupní parametry (nepřímovstřik, provoz min na 91 RON, celosvětově). Jestli jsem si dobře všiml, nijak E85 neargumentuji, to jen jsem našel první video, které nějak vysvětluje, jak se to dělá.

Nicméně na tvoji otázku odpoví jen dyno a já ti ji zkusím zodpovědět, i když to bude jen na mé CMX1100 a ne Africe. Zkusím kontaktovat někoho s brzdou a uděláme pokus.

Naposledy editováno 03.03.2022 13:19:35

1 reakcí na tento příspěvek CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

31.3.2022 v 22:52 | Nahoru | #148
Takže,nový dotaz:
Pokud na CRF1000 vyhodím katalizator ze svodu ( celé svody ) dám otevřenou koncovku,pomůžu si tím jak a k čemu???
(ohledně zvýšení výkonu/krouťáku atd )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

31.3.2022 v 23:00 | Nahoru | #149
petr1000001> Když necháš doma kufry a všechny cingrlátka, tak si pomůžeš třikrát víc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CHIP Honda Africa CRF 1100 ( 1000) - vyšší výkon motoru

1.4.2022 v 10:25 | Nahoru | #150
Ariete> Dotaz zněl,když tu všichni ladí výkon softverově bez dalších úprav,jestli by vyhození katu nebyl dobrý základ...
Váhu original/ladák ,výbava,pupek jsem do toho motat nechtěl ...
On to vlastně nebyl ani tak dotaz,jako související námět k zamyšlení...
Ale v téhle diskuzi se evidentně jen vzájemně prudí...

Naposledy editováno 01.04.2022 10:42:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 1 Dnes v 18:44 codriver
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 3 Dnes v 17:59 JAVR
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 Dnes v 08:33 Metric
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear


TOPlist