reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
ta spojková páčka, to je oficiální vyjádření gestora zákona - MDCR ČR, dohledatelné ve formě veřejného prohlášení na jejich webu...
je to formulováno polopatě aby to bylo dostatečně srozumitelné a pochopitelné pro každého...je nutné rozlišovat definici autoamatické převodovky
pro potřeby posouzení rozsahu-skupiny řidičského oprávnění a definici automatické převodovky z pohledu odborníka konstruktéra pro jiné potřeby v
jiných souvislostech..snad jsem to napsal srozumitelně a nikdo mne nebude poučovat o tom že honda afn125 innova nebo yuki snake/smile atd mají poloautomat
Metric píše: puffybodie> Nepoisťuješ si to sám? Ak teda jazdíš na svojej...
To urcite musis taky, ale ta autoskola za tebe zodpovida v podstate pri vycviku a musi byt pojisteni taky, ale to se normalne vztahuje jen na jejich stroje, takze kdyz to delas se svym, tak to asi musi byt taky slusny orisek aby nahodou po tvem padu jsi se s nima nesoudil ze te na tebe nedali pozor.
S tim poloautomatem ale nepoucuju Ja jen rikam, ze to ma byt uvadeno jako AUT, ale prave proto ze v tom maji vsichni takovy chlivek, tak jsou na trhu tyhle stroje kde jeden ma uvedeno MAN, druhy AUT a ani na uradech se nedozvis kloudnou a pravdivou odpoved.
Nemluve o dalsich perlach v inzerci jako 125ccm motorky kde ale v TP je uvedeno 50ccm a ze to je moped a podobne perly. A to vsechno je jen debilita uredniku a jeste casto neschopnost importeru dodat jednotne udaje do jejich DB a pak tu jak sasci litame na Dekry a podobne nesmysly.
Naposledy editováno 14.10.2020 12:10:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Jasyr píše: a zadruhé jsem se v poslední době několikrát setkal s názorem, že by si lidé klidně řidičák na velkou motorku udělali, ale že mají obavu z řazení, že si stejně koupí automat.
Máme se obecně dobře, lidi mají prachy a zvykli si mít (skoro) všechno s minimální námahou. Chodí po baráku a říkají si: „Co mi ještě chybí“? Motorku nemám! Ale udělat si papíry standardní cestou je jim zatěžko. Osobně jsem rád, že se tito lidé nedostanou na motorce na silnici. Ať si koupí skůtr do 125 ccm a nemusí si dělat žádný papíry (předpokládám, že B maj). Ale na skůtru by nevypadali tak krutopřísně jak na litru s automatem, co?
Já teda ani nechápu, kdo si udělá papíry na auto s automatem? Co když s takovým člověkem někam pojedu a udělá se mi třeba špatně? To kvůli tomu, že je línej naučit se s manuálem budeme čekat na odtahovku?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Když jedeš chlastat, zařiď si odvoz předem.
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
motovlk píše: Nechápu proč bych měl potřebovat neco takovýho. Buď umím jezdit , nebo jsem střevo a nelezu na to.
Sis nevšiml že je moderní dělat neco co neumím, ale vypadám hned lip??
Motorky, auta, lyže, finanční poradenství... Politika
To je takovej trend.
Naposledy editováno 15.10.2020 16:35:48
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Jde o to že na motorku neexistuje řidičák na automat... A proč by taky měl. Nemám pocit že motorka patří do ruky lidem co se nejsou schopni naučit aspoň řadit.
Stejně jako lidem kteří ji fyzicky nezvládnu a hledají kličky jestli není autoškola s nejakou malinkou motorkou. To je taky postavený na hlavu.
Teda, nemám ten pocit ani u auta, ale ok, je to užitková věc, tak aby to mohli používat i invalidní lidi, blondýny atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
HornisGSX píše: ti co už v automatu jeli a ti co melou o tom jak je to nahvo pač v něm nejeli
Ale ba... ja som už jazdil a určite by som zaň nevyvalil 5-cifernú sumu... zadarmo asi áno, ale to Ti nikde nedajú.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Kohlstein píše: panTerek> Spíš nechápu, proč v dnešní době není možnost pořídit spolehlivě fungující automat do jakéhokoliv modelu auta. Že je to kvůli ušetření pár deci benzínu a záchraně planety neberu jako argument, neobolševici přece mají výrobu aut, dopravu a spotřební daň z paliv jako jedny z pilířů svých ekonomik.
To není o spotřebě, tu má moderní automat zhruba stejnou. Je to o výrobních nákladech a poptávce na trhu. Automatická převodovka je výrobně dražší než vlastní motor. Je to soustava planetových převodovek, lamelových spojek, hydraulické turbíny a dalších píčovin. Proto je vyrábí pár firem na světě, zatímco motory si automobilky dělají samy. I tak je jejich spolehlivost proměnlivá a závisí i na způsobu používání.
Zákazník toužící po individuální variantě k hromadné dopravě, kterého zajímá hlavně cena, si to nekoupí. Jiná situace je v USA, kde lidi v autoškole manuál nepotkají, tak jim nic jiného nezbývá.
Ojetinám s automatem se lidé také vyhýbají, protože jeho oprava stojí běžně 30 až 70 litrů. Na rozdíl od manuálu není automat dělaný tak, aby vydržel celou životnost auta. Tedy dnes už ano, když dnešní auta jsou důkladně optimalizována tak aby vydržela pokud možno přesně 200.000km a 6 let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Naposledy editováno 19.10.2020 15:37:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Jenze autoskola musi mit na to bud skutr nebo takovou motorku. Kdyz neni, tak vlastni stroj, ale musi se zapsat jako vyukove vozdilo, to vytvari dalsi problem aby na to autoskola byla ochotna pristoupit, urednik aby nebyl liny (nema objektivni duvod to nezapsat, ale vymluv na to bude mit milion spolehlive), komisar aby nemel cancy (ten by do toho spravne nemel mluvit vubec) a taky autoskola a zadatel treba musi trochu upravit pristup na cvicaku, kdyz neni k ruce spojka a ucit se nektere veci trosku jinak.
Takze snad uz naposled tentokrat. Legislativni moznost tady je.
Ze se to vubec nevyplati je vec jina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Deadman píše: To není o spotřebě, tu má moderní automat zhruba stejnou. Je to o výrobních nákladech a poptávce na trhu. Automatická převodovka je výrobně dražší než vlastní motor. Je to soustava planetových převodovek, lamelových spojek, hydraulické turbíny a dalších píčovin. Proto je vyrábí pár firem na světě, zatímco motory si automobilky dělají samy. I tak je jejich spolehlivost proměnlivá a závisí i na způsobu používání.
Zákazník toužící po individuální variantě k hromadné dopravě, kterého zajímá hlavně cena, si to nekoupí. Jiná situace je v USA, kde lidi v autoškole manuál nepotkají, tak jim nic jiného nezbývá.
Ojetinám s automatem se lidé také vyhýbají, protože jeho oprava stojí běžně 30 až 70 litrů. Na rozdíl od manuálu není automat dělaný tak, aby vydržel celou životnost auta. Tedy dnes už ano, když dnešní auta jsou důkladně optimalizována tak aby vydržela pokud možno přesně 200.000km a 6 let.
Je to presne jak pises - kazdy, kdo si koupi ojetinu s automatem splace nad vydelkem. Hned prvni sobotu po koupi se mu automat rozsype a bude ho to stat 70kKc (nechybi ti tam jedna nula?).
Lidi - mejte rozum a nekupujte ty automaty! Ja si je koupim misto vas ... jsem Jezis.
Kam na takovyhle hovadiny o automatech chodis? To mate nejaky klub, nebo co? Kolik aut s automatem jsi mel? A kolik te stala oprava automatu v nich? Ja jsem teda amater, s automatem jezdim rekneme poslednich 20 let, mel jsem/mam 5 aut s automatem - neco japonsky Aisin neco (ted uz vetsina) Mercedes (mimochodem, ten blabol o tom, ze si vyrobci nedelaji automaty sami ale motory ano jsi vzal kde?) ... najeto hrubym odhadem tak kolem milionu km ... a furt se ty automaty neserou ...
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
SuperSic58 píše: kdo může chtít moto v automatu proboha? U invalidy to pochopim. U auta to má smysl třeba pro ježdění po městě, taxíky atd. Jinak je to akorát k zlosti a navíc, když se to vysype, nedoplatíš se.
lidi jsou ruzni, ja bych zas rekl: kdo muze chtit cinskej pitbike proboha? me se automat libi u aut I u motorky, jeste lepe electromotor..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Harmonizační kódy existují na všechno možný... Ale jde o kategorie ŘP, metodika to neuvádí. Nebo je někde něco k přečtení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Takze napr. chces A s automatem, tak si poridis treba Burgman 650, zajdes na urady a nechas si to zapsat jako vycvikove vozidlo. Najdes si autoskolu co chces delat, jim to bude v podstate fuk, protoze stroj si budes nicit svuj, s tebou bude mluvit jen pres vysilacku a za tebou pojede autem nebo motorkou svoji. Po tobe jen s nejvetsi pravdepodbnosti bude chtit pojistku ve smyslu aby jsi ho nezaloval, ze ty jsi spadnul a muze za to on, ze te malo naucil. Vsechno probiha klasicky jako s normalni moto, jen ty se musis naucit drobne rozdily v tech pomalejsich rychlostech, kdyz nemas moznost ovladat spojku. Jdes normalne na zkousky a kdyz projdes, tak dostanes ridicak, ale budes tam mit A a v kolonce kodu budes mit 78 a hotovo, napric celou EU vsichni vedi (nebo maji vedet), ze muzes cokoliv z motorek a skutru, ale s automatem jenom.
Pro auto taky nejsou zadne zvlast vymysly a vyhlasky, protoze je to auto jak auto (to nektere autoskoly maji uz s automatem).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
HMS píše: Pokud budeš trvat na manuálu u nás, tak tě vyjde dráž než automat, jen musíš mít v řp C:)
Ale zasa Cčko musím, pokiaľ viem, robiť na manuáli.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Nejsem proti automatům, na běžné ježdění do práce a na nákup by mi zcela vyhovoval. Jenže jen za cenu výměny oleje si v manuálu vyměním spojku i ložisko převodovky, přičemž oboje budu muset dělat maximálně jednou a oboje zvládnu snadno doma sám.
Riziko vysypaného automatu je pro mě vysoké, protože já auta kupuji tak 15 let staré s 200K na tachometru, za maximálně desetinu ceny nového. A to je právě poločas rozpadu těch automatických převodovek, alespoň u BMW. Ne že bych si nemohl dovolit novější auto, ale pro mě větší hodnotu prostě nemá ani kdyby bylo nové. V autě nebydlím a za 10 let s ním najedu jen zhruba 100K, než shnije.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
najdou na internetu pripady kde nasypal nekdo spoustu penez do automatu, stejne tak jsou pripady kde nekdo nasypal spoustu penez do manualu…
automat je strasak hlavne pro lidi co servisuji sami a nebo Jim to servisuje franta vedle ve stodole, kterej si s tim proste uz jen s kladivem a sroubovakem neporadi.
Kohlstein píše: panTerek> U auta to beru jinak. Auto je v současné době v podstatě nezbytnost, pokud chceš nějak rozumně fungovat a mít řidičák by mělo patřit mezi základní lidská práva (tím odmítám represe neobolševiků v podobě vybodování za blbosti). Jenže jsou lidi, kteří řídí naprosto v pohodě, jenom nemají tu schopnost bezvadně zkoordinovat spojku a řazení se vším ostatním. Je to pro ně třeba i stresující a tím pádem i míň bezpečné. Automatická převodovka je perfektní řešení. Spíš nechápu, proč v dnešní době není možnost pořídit spolehlivě fungující automat do jakéhokoliv modelu auta. Že je to kvůli ušetření pár deci benzínu a záchraně planety neberu jako argument, neobolševici přece mají výrobu aut, dopravu a spotřební daň z paliv jako jedny z pilířů svých ekonomik.
Když jedeš chlastat, zařiď si odvoz předem.
Pobavils - řidičák jako základní lidský právo, jo? To mi připadá úplně stejně neobolševický jako to vybodování se za píčoviny v podobě telefonování a pásů
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
assassin píše: Deadman: tak moje spojka a dvouhmota rozhodne desitku nestoji a rozhodne ji nevymenim doma sam. Takze to je taky o úhlu pohledu. V servisu řekli, ze se to blíží 50k ... tak to uz neni tak daleko tem bmw automatum
Komplet sada spojka + dvojhmota Sachs na moje BMW stojí 12K včetně DPH. Nevěřím tomu, že zrovna ty bys ji doma nezvládl vyměnit sám. Jasně, sundat převodovku pod autem je opruz, ale nic náročného.
Já mám při čtvrt mega na tachometru dvojhmotu pořád ještě origo a nemlátí. Ostatně nechápu, proč ji montují na benzínový šestiválec, který běží přirozeně hladce.
Je mi jasné, že některý servis si řekne klidně o 50K, přičemž materiál nakoupí za stejnou cenu nebo i levněji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Nakoupit vybaveni neco stoji a nejspis to budu delat několikanásobně dele nez profik a nejspis porad mam na hodinu vic nez ten profik - me fakt nic nemotivuje trávit svuj volnej cas pod autem. Usetrim penize na co? Aby az budu sedet v praci se mohl kochat zustatkem na uctu?
Ty automaty taky najezdi mraky km, nejvic to resi lidi co stejne auto co par let vymeni a nebo jezdi takovym starým pelechem kterej stejne sezere rez driv, nez by se rozpadla prevodovka..
A převodovka ZF6HP26 pokud se vyndala včas a nechala udělat repase, tak to vyšlo cca 35 000. To ale měla najeto přes 300 tisíc, dřív nemělo cenu. A repase kloudná. Pokud se jen měnily lamely a nejaké díly podle stavu, mohlo to být i méně.
Podobně to vycházelo i pro Range Rover L322, kde byla převodovka GM...
Automat rozhodně není drahý na provozní servis, akorát že převodovky s hydro měničem měly vyšší spotřebu o cca 10%. Hydro přenos má výkonové ztráty.
Škodovácký dvouspojkový robot DSG má spotřebu lepší než manuál a náklady podobné, bez ( relevantních) výkonových ztrát. Není důvod jezdit s manuálem, myslím.
A pokud jde o motorky, jída na Africe s automatem byla fajn. Nic bych proti tomu neměl. A pro ježdění po městě a podobně vážně zvažuju Manu , protože proč ne... než prokřižuju Brno nebo Olomouc, mám nateklý zápěsí a uvařenej olej
Naposledy editováno 16.10.2020 15:07:36