globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičák na motorku s automatem
13.10.2020 v 15:40
Ahoj chlapci,
reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 13:06 | Nahoru | #1

assassin píše: Deadman: tak moje spojka a dvouhmota rozhodne desitku nestoji a rozhodne ji nevymenim doma sam. Takze to je taky o úhlu pohledu. V servisu řekli, ze se to blíží 50k ... tak to uz neni tak daleko tem bmw automatum



Komplet sada spojka + dvojhmota Sachs na moje BMW stojí 12K včetně DPH. Nevěřím tomu, že zrovna ty bys ji doma nezvládl vyměnit sám. Jasně, sundat převodovku pod autem je opruz, ale nic náročného.
Já mám při čtvrt mega na tachometru dvojhmotu pořád ještě origo a nemlátí. Ostatně nechápu, proč ji montují na benzínový šestiválec, který běží přirozeně hladce.
Je mi jasné, že některý servis si řekne klidně o 50K, přičemž materiál nakoupí za stejnou cenu nebo i levněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 13:22 | Nahoru | #2
Deadman> Ja uz bavem davno nejezdim, mam v70, diesel. Doma fakt nemam jak neco z pod auta vyndat. Nevim co vse se musi vyndat abych se dostal na spojku, motor ven? Nemam jeřáb na motor, zvedak ani montážní jámu. Nemam ani nářadí na raubirinu na autech (autogen, velkou razovku).

Nakoupit vybaveni neco stoji a nejspis to budu delat několikanásobně dele nez profik a nejspis porad mam na hodinu vic nez ten profik - me fakt nic nemotivuje trávit svuj volnej cas pod autem. Usetrim penize na co? Aby az budu sedet v praci se mohl kochat zustatkem na uctu?

Ty automaty taky najezdi mraky km, nejvic to resi lidi co stejne auto co par let vymeni a nebo jezdi takovym starým pelechem kterej stejne sezere rez driv, nez by se rozpadla prevodovka..

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 15:02 | Nahoru | #3
Deadman> No, podle mě ZF vyjde líp než manuál... Na Land Rover jsem kupoval repas měniče, to bylo myslím 16 tisíc, starý výměnou. Spojka na tak velký motor bude dražší, pokud má dvojhmotu. Klidně dvakrát.
A převodovka ZF6HP26 pokud se vyndala včas a nechala udělat repase, tak to vyšlo cca 35 000. To ale měla najeto přes 300 tisíc, dřív nemělo cenu. A repase kloudná. Pokud se jen měnily lamely a nejaké díly podle stavu, mohlo to být i méně.

Podobně to vycházelo i pro Range Rover L322, kde byla převodovka GM...

Automat rozhodně není drahý na provozní servis, akorát že převodovky s hydro měničem měly vyšší spotřebu o cca 10%. Hydro přenos má výkonové ztráty.

Škodovácký dvouspojkový robot DSG má spotřebu lepší než manuál a náklady podobné, bez ( relevantních) výkonových ztrát. Není důvod jezdit s manuálem, myslím.

A pokud jde o motorky, jída na Africe s automatem byla fajn. Nic bych proti tomu neměl. A pro ježdění po městě a podobně vážně zvažuju Manu , protože proč ne... než prokřižuju Brno nebo Olomouc, mám nateklý zápěsí a uvařenej olej

Naposledy editováno 16.10.2020 15:07:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist