reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Kohlstein píše: panTerek> Spíš nechápu, proč v dnešní době není možnost pořídit spolehlivě fungující automat do jakéhokoliv modelu auta. Že je to kvůli ušetření pár deci benzínu a záchraně planety neberu jako argument, neobolševici přece mají výrobu aut, dopravu a spotřební daň z paliv jako jedny z pilířů svých ekonomik.
To není o spotřebě, tu má moderní automat zhruba stejnou. Je to o výrobních nákladech a poptávce na trhu. Automatická převodovka je výrobně dražší než vlastní motor. Je to soustava planetových převodovek, lamelových spojek, hydraulické turbíny a dalších píčovin. Proto je vyrábí pár firem na světě, zatímco motory si automobilky dělají samy. I tak je jejich spolehlivost proměnlivá a závisí i na způsobu používání.
Zákazník toužící po individuální variantě k hromadné dopravě, kterého zajímá hlavně cena, si to nekoupí. Jiná situace je v USA, kde lidi v autoškole manuál nepotkají, tak jim nic jiného nezbývá.
Ojetinám s automatem se lidé také vyhýbají, protože jeho oprava stojí běžně 30 až 70 litrů. Na rozdíl od manuálu není automat dělaný tak, aby vydržel celou životnost auta. Tedy dnes už ano, když dnešní auta jsou důkladně optimalizována tak aby vydržela pokud možno přesně 200.000km a 6 let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Deadman píše: To není o spotřebě, tu má moderní automat zhruba stejnou. Je to o výrobních nákladech a poptávce na trhu. Automatická převodovka je výrobně dražší než vlastní motor. Je to soustava planetových převodovek, lamelových spojek, hydraulické turbíny a dalších píčovin. Proto je vyrábí pár firem na světě, zatímco motory si automobilky dělají samy. I tak je jejich spolehlivost proměnlivá a závisí i na způsobu používání.
Zákazník toužící po individuální variantě k hromadné dopravě, kterého zajímá hlavně cena, si to nekoupí. Jiná situace je v USA, kde lidi v autoškole manuál nepotkají, tak jim nic jiného nezbývá.
Ojetinám s automatem se lidé také vyhýbají, protože jeho oprava stojí běžně 30 až 70 litrů. Na rozdíl od manuálu není automat dělaný tak, aby vydržel celou životnost auta. Tedy dnes už ano, když dnešní auta jsou důkladně optimalizována tak aby vydržela pokud možno přesně 200.000km a 6 let.
Je to presne jak pises - kazdy, kdo si koupi ojetinu s automatem splace nad vydelkem. Hned prvni sobotu po koupi se mu automat rozsype a bude ho to stat 70kKc (nechybi ti tam jedna nula?).
Lidi - mejte rozum a nekupujte ty automaty! Ja si je koupim misto vas ... jsem Jezis.
Kam na takovyhle hovadiny o automatech chodis? To mate nejaky klub, nebo co? Kolik aut s automatem jsi mel? A kolik te stala oprava automatu v nich? Ja jsem teda amater, s automatem jezdim rekneme poslednich 20 let, mel jsem/mam 5 aut s automatem - neco japonsky Aisin neco (ted uz vetsina) Mercedes (mimochodem, ten blabol o tom, ze si vyrobci nedelaji automaty sami ale motory ano jsi vzal kde?) ... najeto hrubym odhadem tak kolem milionu km ... a furt se ty automaty neserou ...