globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičák na motorku s automatem
13.10.2020 v 15:40
Ahoj chlapci,
reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

14.10.2020 v 11:57 | Nahoru | #31
puffybodie> nový formát TP už neobsahuje kolonku na druh převodovky
ta spojková páčka, to je oficiální vyjádření gestora zákona - MDCR ČR, dohledatelné ve formě veřejného prohlášení na jejich webu...
je to formulováno polopatě aby to bylo dostatečně srozumitelné a pochopitelné pro každého...je nutné rozlišovat definici autoamatické převodovky
pro potřeby posouzení rozsahu-skupiny řidičského oprávnění a definici automatické převodovky z pohledu odborníka konstruktéra pro jiné potřeby v
jiných souvislostech..snad jsem to napsal srozumitelně a nikdo mne nebude poučovat o tom že honda afn125 innova nebo yuki snake/smile atd mají poloautomat

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

14.10.2020 v 12:07 | Nahoru | #32

Metric píše: puffybodie> Nepoisťuješ si to sám? Ak teda jazdíš na svojej...



To urcite musis taky, ale ta autoskola za tebe zodpovida v podstate pri vycviku a musi byt pojisteni taky, ale to se normalne vztahuje jen na jejich stroje, takze kdyz to delas se svym, tak to asi musi byt taky slusny orisek aby nahodou po tvem padu jsi se s nima nesoudil ze te na tebe nedali pozor.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

14.10.2020 v 12:10 | Nahoru | #33
CRF1000> jo ten novy pidi listek to nema, ale nikam to nezmizelo. V pocitaci co se jim nacte po nacteni toho caroveho kodu tak tam to je.

S tim poloautomatem ale nepoucuju Ja jen rikam, ze to ma byt uvadeno jako AUT, ale prave proto ze v tom maji vsichni takovy chlivek, tak jsou na trhu tyhle stroje kde jeden ma uvedeno MAN, druhy AUT a ani na uradech se nedozvis kloudnou a pravdivou odpoved.

Nemluve o dalsich perlach v inzerci jako 125ccm motorky kde ale v TP je uvedeno 50ccm a ze to je moped a podobne perly. A to vsechno je jen debilita uredniku a jeste casto neschopnost importeru dodat jednotne udaje do jejich DB a pak tu jak sasci litame na Dekry a podobne nesmysly.

Naposledy editováno 14.10.2020 12:10:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 11:58 | Nahoru | #34

Jasyr píše: a zadruhé jsem se v poslední době několikrát setkal s názorem, že by si lidé klidně řidičák na velkou motorku udělali, ale že mají obavu z řazení, že si stejně koupí automat.



Máme se obecně dobře, lidi mají prachy a zvykli si mít (skoro) všechno s minimální námahou. Chodí po baráku a říkají si: „Co mi ještě chybí“? Motorku nemám! Ale udělat si papíry standardní cestou je jim zatěžko. Osobně jsem rád, že se tito lidé nedostanou na motorce na silnici. Ať si koupí skůtr do 125 ccm a nemusí si dělat žádný papíry (předpokládám, že B maj). Ale na skůtru by nevypadali tak krutopřísně jak na litru s automatem, co?

Já teda ani nechápu, kdo si udělá papíry na auto s automatem? Co když s takovým člověkem někam pojedu a udělá se mi třeba špatně? To kvůli tomu, že je línej naučit se s manuálem budeme čekat na odtahovku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 12:39 | Nahoru | #35
panTerek> U auta to beru jinak. Auto je v současné době v podstatě nezbytnost, pokud chceš nějak rozumně fungovat a mít řidičák by mělo patřit mezi základní lidská práva (tím odmítám represe neobolševiků v podobě vybodování za blbosti). Jenže jsou lidi, kteří řídí naprosto v pohodě, jenom nemají tu schopnost bezvadně zkoordinovat spojku a řazení se vším ostatním. Je to pro ně třeba i stresující a tím pádem i míň bezpečné. Automatická převodovka je perfektní řešení. Spíš nechápu, proč v dnešní době není možnost pořídit spolehlivě fungující automat do jakéhokoliv modelu auta. Že je to kvůli ušetření pár deci benzínu a záchraně planety neberu jako argument, neobolševici přece mají výrobu aut, dopravu a spotřební daň z paliv jako jedny z pilířů svých ekonomik.
Když jedeš chlastat, zařiď si odvoz předem.

2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 14:49 | Nahoru | #36
Nechápu proč bych měl potřebovat neco takovýho. Buď umím jezdit , nebo jsem střevo a nelezu na to.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 16:34 | Nahoru | #37

motovlk píše: Nechápu proč bych měl potřebovat neco takovýho. Buď umím jezdit , nebo jsem střevo a nelezu na to.



Sis nevšiml že je moderní dělat neco co neumím, ale vypadám hned lip??
Motorky, auta, lyže, finanční poradenství... Politika
To je takovej trend.

Naposledy editováno 15.10.2020 16:35:48

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 16:36 | Nahoru | #38
motovlk> jsou dva druhy lidi....ti co už v automatu jeli a ti co melou o tom jak je to nahvo pač v něm nejeli....mé firemní dodávky jsou bohužel všecky v manuálu a trávím v těch krumplech poměrně dost času a km a vážně mě každodení kvedlání nebaví ( prostě mě to sere). Osobní auta mám obě v automatu a u těch aut mě jízda s nima baví....pravda není to DSG ale oba s hydroměničem....ale kvůli pohodlí a klidu budu klidně nazýván lemplem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 16:58 | Nahoru | #39
HornisGSX> to nikdo nerozporuje. Automat je super a moderní obzvlášť. I na motorce.

Jde o to že na motorku neexistuje řidičák na automat... A proč by taky měl. Nemám pocit že motorka patří do ruky lidem co se nejsou schopni naučit aspoň řadit.
Stejně jako lidem kteří ji fyzicky nezvládnu a hledají kličky jestli není autoškola s nejakou malinkou motorkou. To je taky postavený na hlavu.

Teda, nemám ten pocit ani u auta, ale ok, je to užitková věc, tak aby to mohli používat i invalidní lidi, blondýny atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 21:19 | Nahoru | #40

HornisGSX píše: ti co už v automatu jeli a ti co melou o tom jak je to nahvo pač v něm nejeli

Ale ba... ja som už jazdil a určite by som zaň nevyvalil 5-cifernú sumu... zadarmo asi áno, ale to Ti nikde nedajú.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 21:19 | Nahoru | #41

Kohlstein píše: panTerek> Spíš nechápu, proč v dnešní době není možnost pořídit spolehlivě fungující automat do jakéhokoliv modelu auta. Že je to kvůli ušetření pár deci benzínu a záchraně planety neberu jako argument, neobolševici přece mají výrobu aut, dopravu a spotřební daň z paliv jako jedny z pilířů svých ekonomik.



To není o spotřebě, tu má moderní automat zhruba stejnou. Je to o výrobních nákladech a poptávce na trhu. Automatická převodovka je výrobně dražší než vlastní motor. Je to soustava planetových převodovek, lamelových spojek, hydraulické turbíny a dalších píčovin. Proto je vyrábí pár firem na světě, zatímco motory si automobilky dělají samy. I tak je jejich spolehlivost proměnlivá a závisí i na způsobu používání.
Zákazník toužící po individuální variantě k hromadné dopravě, kterého zajímá hlavně cena, si to nekoupí. Jiná situace je v USA, kde lidi v autoškole manuál nepotkají, tak jim nic jiného nezbývá.
Ojetinám s automatem se lidé také vyhýbají, protože jeho oprava stojí běžně 30 až 70 litrů. Na rozdíl od manuálu není automat dělaný tak, aby vydržel celou životnost auta. Tedy dnes už ano, když dnešní auta jsou důkladně optimalizována tak aby vydržela pokud možno přesně 200.000km a 6 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

15.10.2020 v 21:55 | Nahoru | #42
)

Naposledy editováno 19.10.2020 15:37:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

Skvělá odpověď, děkuji! 15.10.2020 v 22:00 | Nahoru | #43
Kafoholik> A znovu. Existuje i na motorku ridicak pro automat. Pouziva se k tomu uplne ten stejny harmonizacni kod 78 napric celou EU.

Jenze autoskola musi mit na to bud skutr nebo takovou motorku. Kdyz neni, tak vlastni stroj, ale musi se zapsat jako vyukove vozdilo, to vytvari dalsi problem aby na to autoskola byla ochotna pristoupit, urednik aby nebyl liny (nema objektivni duvod to nezapsat, ale vymluv na to bude mit milion spolehlive), komisar aby nemel cancy (ten by do toho spravne nemel mluvit vubec) a taky autoskola a zadatel treba musi trochu upravit pristup na cvicaku, kdyz neni k ruce spojka a ucit se nektere veci trosku jinak.

Takze snad uz naposled tentokrat. Legislativni moznost tady je.

Ze se to vubec nevyplati je vec jina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 02:08 | Nahoru | #44

Deadman píše: To není o spotřebě, tu má moderní automat zhruba stejnou. Je to o výrobních nákladech a poptávce na trhu. Automatická převodovka je výrobně dražší než vlastní motor. Je to soustava planetových převodovek, lamelových spojek, hydraulické turbíny a dalších píčovin. Proto je vyrábí pár firem na světě, zatímco motory si automobilky dělají samy. I tak je jejich spolehlivost proměnlivá a závisí i na způsobu používání.
Zákazník toužící po individuální variantě k hromadné dopravě, kterého zajímá hlavně cena, si to nekoupí. Jiná situace je v USA, kde lidi v autoškole manuál nepotkají, tak jim nic jiného nezbývá.
Ojetinám s automatem se lidé také vyhýbají, protože jeho oprava stojí běžně 30 až 70 litrů. Na rozdíl od manuálu není automat dělaný tak, aby vydržel celou životnost auta. Tedy dnes už ano, když dnešní auta jsou důkladně optimalizována tak aby vydržela pokud možno přesně 200.000km a 6 let.


Je to presne jak pises - kazdy, kdo si koupi ojetinu s automatem splace nad vydelkem. Hned prvni sobotu po koupi se mu automat rozsype a bude ho to stat 70kKc (nechybi ti tam jedna nula?).
Lidi - mejte rozum a nekupujte ty automaty! Ja si je koupim misto vas ... jsem Jezis.

Kam na takovyhle hovadiny o automatech chodis? To mate nejaky klub, nebo co? Kolik aut s automatem jsi mel? A kolik te stala oprava automatu v nich? Ja jsem teda amater, s automatem jezdim rekneme poslednich 20 let, mel jsem/mam 5 aut s automatem - neco japonsky Aisin neco (ted uz vetsina) Mercedes (mimochodem, ten blabol o tom, ze si vyrobci nedelaji automaty sami ale motory ano jsi vzal kde?) ... najeto hrubym odhadem tak kolem milionu km ... a furt se ty automaty neserou ...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 06:29 | Nahoru | #45
kdo může chtít moto v automatu proboha? U invalidy to pochopim. U auta to má smysl třeba pro ježdění po městě, taxíky atd. Jinak je to akorát k zlosti a navíc, když se to vysype, nedoplatíš se.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 07:31 | Nahoru | #46

SuperSic58 píše: kdo může chtít moto v automatu proboha? U invalidy to pochopim. U auta to má smysl třeba pro ježdění po městě, taxíky atd. Jinak je to akorát k zlosti a navíc, když se to vysype, nedoplatíš se.



lidi jsou ruzni, ja bych zas rekl: kdo muze chtit cinskej pitbike proboha? me se automat libi u aut I u motorky, jeste lepe electromotor..

Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 09:07 | Nahoru | #47
Tak já se musím přiznat, že jsem asi lempl ale ani za 100tis. km jsem si na DSGecko nezvykl a se slzou v oku vzpomínám na fofrklacek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 10:31 | Nahoru | #48
puffybodie>

Harmonizační kódy existují na všechno možný... Ale jde o kategorie ŘP, metodika to neuvádí. Nebo je někde něco k přečtení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2020 v 10:49 | Nahoru | #49
Kafoholik> Vsak ale kategorie ridicaku se nemeni ani jejich metodika. Rozdeleni stroju je porad AM, A1, A2, A a jejich hodnoty jsou platne i pro skutry nebo motorky s automatem. Na ty ruzne speciality jsou prave harmonizacni kody aby nebylo milion skupin ridicaku a hlavne aby se kvuli temto specialnim pripadum nemuselo delat milion vyhlasek a predpisu

Takze napr. chces A s automatem, tak si poridis treba Burgman 650, zajdes na urady a nechas si to zapsat jako vycvikove vozidlo. Najdes si autoskolu co chces delat, jim to bude v podstate fuk, protoze stroj si budes nicit svuj, s tebou bude mluvit jen pres vysilacku a za tebou pojede autem nebo motorkou svoji. Po tobe jen s nejvetsi pravdepodbnosti bude chtit pojistku ve smyslu aby jsi ho nezaloval, ze ty jsi spadnul a muze za to on, ze te malo naucil. Vsechno probiha klasicky jako s normalni moto, jen ty se musis naucit drobne rozdily v tech pomalejsich rychlostech, kdyz nemas moznost ovladat spojku. Jdes normalne na zkousky a kdyz projdes, tak dostanes ridicak, ale budes tam mit A a v kolonce kodu budes mit 78 a hotovo, napric celou EU vsichni vedi (nebo maji vedet), ze muzes cokoliv z motorek a skutru, ale s automatem jenom.

Pro auto taky nejsou zadne zvlast vymysly a vyhlasky, protoze je to auto jak auto (to nektere autoskoly maji uz s automatem).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 11:12 | Nahoru | #50

HMS píše: Pokud budeš trvat na manuálu u nás, tak tě vyjde dráž než automat, jen musíš mít v řp C:)

Ale zasa Cčko musím, pokiaľ viem, robiť na manuáli.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 11:31 | Nahoru | #51
Medved> Dost je toho na fóru BMW klubu, kde se vyskytuji, protože se v pekáči oné značky skoro furt vrtám. Ty převodovky tam jsou od ZF a od GM. 30K tam lidi platěj, pokud zlobí jen měnič, 70K tam pár lidí platilo, když toho bylo v převodovce špatně víc. Ty opravy umí dobře 1 nebo 2 firmy v republice, normální servis na to nemá vybavení ani znalosti. Desítku lidi platí jen za výměnu oleje a filtru, který je součástí vany a musí se tedy vyměnit i s ní. Na výměnu oleje je potřeba speciální přístroj, jinak by v převodovce zůstala polovina starého oleje.
Nejsem proti automatům, na běžné ježdění do práce a na nákup by mi zcela vyhovoval. Jenže jen za cenu výměny oleje si v manuálu vyměním spojku i ložisko převodovky, přičemž oboje budu muset dělat maximálně jednou a oboje zvládnu snadno doma sám.
Riziko vysypaného automatu je pro mě vysoké, protože já auta kupuji tak 15 let staré s 200K na tachometru, za maximálně desetinu ceny nového. A to je právě poločas rozpadu těch automatických převodovek, alespoň u BMW. Ne že bych si nemohl dovolit novější auto, ale pro mě větší hodnotu prostě nemá ani kdyby bylo nové. V autě nebydlím a za 10 let s ním najedu jen zhruba 100K, než shnije.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 11:45 | Nahoru | #52
Deadman>

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 11:59 | Nahoru | #53
Deadman: tak moje spojka a dvouhmota rozhodne desitku nestoji a rozhodne ji nevymenim doma sam. Takze to je taky o úhlu pohledu. V servisu řekli, ze se to blíží 50k ... tak to uz neni tak daleko tem bmw automatum

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 12:27 | Nahoru | #54
Deadman> Ono se to dělá tak, že jednou za dvacet nebo třicet tisíc kilometrů se vymění ta polovina oleje, a pak je automatická převodovka i s filtrem věčná. A taky tam toho oleje musí být vždycky dost.

Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 12:32 | Nahoru | #55
on zas automat spoustu jinejch veci setri, treba ty veci ktere muze blbej uzivatel s manualem znicit - je mi jasny, ze tady je to samej super ridic kterej umi radit a nic takoveho se mu nestane… ale ten co s tim jezdil tech 10let pred nami tak dobrej bejt nemusel. A ono i jen vymenit v prevodovce synchrony nebude az tak levna legrace…

najdou na internetu pripady kde nasypal nekdo spoustu penez do automatu, stejne tak jsou pripady kde nekdo nasypal spoustu penez do manualu…

automat je strasak hlavne pro lidi co servisuji sami a nebo Jim to servisuje franta vedle ve stodole, kterej si s tim proste uz jen s kladivem a sroubovakem neporadi.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 13:02 | Nahoru | #56

Kohlstein píše: panTerek> U auta to beru jinak. Auto je v současné době v podstatě nezbytnost, pokud chceš nějak rozumně fungovat a mít řidičák by mělo patřit mezi základní lidská práva (tím odmítám represe neobolševiků v podobě vybodování za blbosti). Jenže jsou lidi, kteří řídí naprosto v pohodě, jenom nemají tu schopnost bezvadně zkoordinovat spojku a řazení se vším ostatním. Je to pro ně třeba i stresující a tím pádem i míň bezpečné. Automatická převodovka je perfektní řešení. Spíš nechápu, proč v dnešní době není možnost pořídit spolehlivě fungující automat do jakéhokoliv modelu auta. Že je to kvůli ušetření pár deci benzínu a záchraně planety neberu jako argument, neobolševici přece mají výrobu aut, dopravu a spotřební daň z paliv jako jedny z pilířů svých ekonomik.
Když jedeš chlastat, zařiď si odvoz předem.


Pobavils - řidičák jako základní lidský právo, jo? To mi připadá úplně stejně neobolševický jako to vybodování se za píčoviny v podobě telefonování a pásů
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 13:06 | Nahoru | #57

assassin píše: Deadman: tak moje spojka a dvouhmota rozhodne desitku nestoji a rozhodne ji nevymenim doma sam. Takze to je taky o úhlu pohledu. V servisu řekli, ze se to blíží 50k ... tak to uz neni tak daleko tem bmw automatum



Komplet sada spojka + dvojhmota Sachs na moje BMW stojí 12K včetně DPH. Nevěřím tomu, že zrovna ty bys ji doma nezvládl vyměnit sám. Jasně, sundat převodovku pod autem je opruz, ale nic náročného.
Já mám při čtvrt mega na tachometru dvojhmotu pořád ještě origo a nemlátí. Ostatně nechápu, proč ji montují na benzínový šestiválec, který běží přirozeně hladce.
Je mi jasné, že některý servis si řekne klidně o 50K, přičemž materiál nakoupí za stejnou cenu nebo i levněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 13:22 | Nahoru | #58
Deadman> Ja uz bavem davno nejezdim, mam v70, diesel. Doma fakt nemam jak neco z pod auta vyndat. Nevim co vse se musi vyndat abych se dostal na spojku, motor ven? Nemam jeřáb na motor, zvedak ani montážní jámu. Nemam ani nářadí na raubirinu na autech (autogen, velkou razovku).

Nakoupit vybaveni neco stoji a nejspis to budu delat několikanásobně dele nez profik a nejspis porad mam na hodinu vic nez ten profik - me fakt nic nemotivuje trávit svuj volnej cas pod autem. Usetrim penize na co? Aby az budu sedet v praci se mohl kochat zustatkem na uctu?

Ty automaty taky najezdi mraky km, nejvic to resi lidi co stejne auto co par let vymeni a nebo jezdi takovym starým pelechem kterej stejne sezere rez driv, nez by se rozpadla prevodovka..

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 15:02 | Nahoru | #59
Deadman> No, podle mě ZF vyjde líp než manuál... Na Land Rover jsem kupoval repas měniče, to bylo myslím 16 tisíc, starý výměnou. Spojka na tak velký motor bude dražší, pokud má dvojhmotu. Klidně dvakrát.
A převodovka ZF6HP26 pokud se vyndala včas a nechala udělat repase, tak to vyšlo cca 35 000. To ale měla najeto přes 300 tisíc, dřív nemělo cenu. A repase kloudná. Pokud se jen měnily lamely a nejaké díly podle stavu, mohlo to být i méně.

Podobně to vycházelo i pro Range Rover L322, kde byla převodovka GM...

Automat rozhodně není drahý na provozní servis, akorát že převodovky s hydro měničem měly vyšší spotřebu o cca 10%. Hydro přenos má výkonové ztráty.

Škodovácký dvouspojkový robot DSG má spotřebu lepší než manuál a náklady podobné, bez ( relevantních) výkonových ztrát. Není důvod jezdit s manuálem, myslím.

A pokud jde o motorky, jída na Africe s automatem byla fajn. Nic bych proti tomu neměl. A pro ježdění po městě a podobně vážně zvažuju Manu , protože proč ne... než prokřižuju Brno nebo Olomouc, mám nateklý zápěsí a uvařenej olej

Naposledy editováno 16.10.2020 15:07:36

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

16.10.2020 v 15:38 | Nahoru | #60
Deadman> to tě učili kde? u nás v rodině: tchán xc 70 430tis atm originál, švagrová S80 340 tis automat ok ( a to sere na výměnu oleje ), mé V 70 230 tis automat ok MB 170 tis......jinak vše převodovky assin. Takže demagogii o umrtnosti automatu bych pomlčel.....i když..... kamarád odpálil na okruhu převodovku v nějakem bmw při cca 110tis
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist