Ze zdravotních důvodů se rozhoduji ke koupi nového malého cruisera, konkrétně zvažuji Kawasaki 650 Vulcan S (45 kW, 63 Nm) a Yamahu XV 950 R. (38,3 kW, 79,5 Nm)
Motorka bude vytížená, chystám se jezdit s partnerkou a bagáží na delší cesty.
Vulcan má větší výkon, ale menší krouťák, Yamaha Bolt je slabší, ale točivý moment má o dost vyšší.
Která motorka je vhodnější na dlouhé cestování ve dvou s ohledem na zmíněné parametry? Jinými slovy, který motor takové cesty lépe zvládne?
(O rychlost mi nejde, běžně mi stačí jezdit do 140 km/h.)
Díky!
NC 700/750 má vyšší sedlo. Po úrazu páteře špatně ovládám nohy a potřebuju co nejnižší.
Ten posez na Boltu si vyzkouším. Překážející airbox si spousta lidí mění. Stejně musím dodat plotny, nechat předělat řazení na ruku (Kliktronic) a zadní brzdu taky na řidítka.
Malá motorka mi nevadí. Na Vulcanu S jsme s partnerkou seděli a v pohodě. Jezdíme po Evropě na skútru s brašnami a bagáží na nosiči.
Tak nějak intuitivně bych taky upřednostnil krouťák nad výkonem. Mám rád nízký otáčky a závodit nepotřebuju. Ale zajímají mě vaše názory. Na motorce jsem jezdil někdy před třiceti lety, tak jsem vypadl z tématu.
Ja tohle budu resit pristi rok... Ted se kuryruju.. Ale radsi vyzkouset i kdyby neco podobnyho zaplatit v pujcovne, nez to pak upravovat a bejt nasranej,ze te boli hrb...
1 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
Díky.
miguel323
Určitě vyzkouším. Vulcan S má právě stupačky hodně vpředu. Nejsem moc velkej a když jsem na něm seděl, táhlo mě to v kříži. Myslím, že po pár kilometrech bych měl záda v kopru. A nejsem si jistej, jestli je u něj nějaká možnost instalovat nášlapy víc dozadu. Moc se mi nezdá.
Bolt má stupačky mnohem blíž, vlastně víceméně přímo vespod, tak myslím, že mi bude sedět víc.
Co jsi prováděl? Taky úraz?
1 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
Na to se těžko racionálně odpovídá. Prostě protože motorka. Na postarší kolena bych se rád vrátil ke kořenům. Ten brblavej zvuk, možnost řadit, nostalgie.
Prostě chci umřít jako echt motorkář.
A taky mám k motorkám větší důvěru při delších cestách. Přeci jenom klasická převodovka mi přijde solidnější než variátor, kterýmu zvlášť dlouhý mnohahodinový stabilní rychlosti nedělají dobře.
A proč konkrétně polo-chopper? Protože jinej typ motorky mi ze zdravotních důvodů po úrazu páteře nevyhovuje. Potřebuju co nejnižší sedlo.
1 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
A doprčic...
Tak hlavně ať se co nejvíc srovnáš a můžeš jezdit dál.
Motokatynka
Díky, je to podnětná diskuze, utvrzuje mě v rozhodnutí zkusit toho Bolta. Vzduchovej filtr se vymění, dělá to hodně lidí.
puffybodie
Jo, velkej skútr je taky řešení (teď mám Piaggio Beverly 350 ST) bez dalších úprav a komplikací. Ale jezdím skútry už dlouho, jsem v kontaktu se skútristy a nemůžu se prostě zbavit dojmu, že mají nižší životnost, začínají haprovat dřív než motorky apod. Prostě že motorky jsou obecně vzato solidnější. No a k tomu ty srdeční důvody.
Jinak je mi jasný, že tenhle druh motorek není na dlouhý cestování. Jsem ale připraven investovat do pohodlnějšího dvousedla a naštěstí mám ženskou do nepohody. Určitě by byl vhodnější cruiser přes litr objemu, ale ty hmotnosti jsou pro moje polochromý nohy příliš. Mám hranici 250 kg, radši ale míň..
Líbil by se mi třeba Scout od Indiana. Ale tolik peněz nemám a ojetinu bych nerad. HD se mi líbí designově, ale z vícero důvodů ho nechci. Z nových mi tedy asi vychází jen ta Yamaha Bolt, moc toho na trhu jinak není.
Ale není to nutný, udržím to v pohodě i s ní.
Moto Guzzi se mi celkově moc líbí, ale to sedlo má výš a taky jsem se zařekl, že už Italku nechci.
Praděda, vídeňskej švec, opravoval italský lodičky šlapkám z Hauptallee a vždycky říkal, že Italové mají skvělej design, ale kvalitu a výdrž produkce nic moc. Pominu-li svou někdejší Berettu, musím mu dát za pravdu.
Ale možná ji taky zkusím alespoň stacionárně osedlat, ať mám klid v duši.
1 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
ještě se chci zeptat kvůli partnerce; máš nějakou osvědčenou výšku a případně provedení zádový opěrky v roli spolujezdkyně?
V tý vedlejší diskuzi jsi psala, že ti nějaká na Vulcanu rasovala záda v kříži.
Naposledy editováno 10.08.2020 19:26:50
2 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
NCčko působí pro moje účely téměř ideálně. Včetně možnosti převodovky v automatu. Jediná, ale zásadní překážka je výška sedla. I přes nějaké snahy o snížení by to bylo pořád moc. Jsem menší a po úrazu se nepostavím na špičky.
Jinak vím, že si tuhle motorku cílovka hodně chválí.
A ta spotřeba je skoro nižší než u fichtla.
Naposledy editováno 10.08.2020 19:29:05
Nejlepší je na ní ale jízda samotná. Přední vidle není překopnutá, takže to jde bezvadně do zatáček, motor jede jako lokomotiva, navíc prakticky nepoznáš, zda jedeš sám nebo ve dvou. Jen pozor na verze "Stone", které měly ošizenou spojku a problémy s hydroštelama. Mimochodem na zdejším bazaru jsou teď dva pěkné kousky "Vintage".
Nebo zkus menší Nevadu, ta na tom bude s lehkostí, ovladatelností, došlapem i cenově možná ještě lépe, kufry a opěrka se k ní také dají sehnat. Tu jsem ale nejezdil, tak nevím. Taky je schopná velkých nájezdů, bazarového kousku bych se nebál.
Californii jsem prodal, protože jsem chtěl lehčí mašinu (motarda) na řádění a klopení v zatáčkách, nicméně hlavně na delší cesty se Californii v téhle kategorii máloco vyrovná. Zejména pohodlím a jízdním projevem. To mi věř.
Na závěr musím ovšem přiznat, že jsem měl kromě Moto Guzzzi Californie snad už pět italských aut (Lancii a pár Fiátků - tuhle vášeň jsem podědil po tátovi) a na další Italku (Alfu Romeo) mám teď zálusk. Tudíž můj názor možná nebude úplně objektivní.
Naposledy editováno 10.08.2020 21:58:23
2 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
pokud máš nohy v pohodě, tak na automat prď. Je to požitek kopat si to tam sám. A v jednoduchosti je krása.
maraton
Nedivím se ti, že tě Italky berou.
Moto Guzzi Californii 1400 Touring jsem měl asi rok na pozadí počítače. Nádherná motorka! Pro mě ikonická.
Ale ona i ta 1100, o který píšeš, je na mě už moc těžká.
Kdyby mě viděl můj neurolog i s tím mým Piaggiem, když vyrážím s bagáží na cesty, vezmou mi důchod.
Nevada se mi taky vždycky líbila, ale jak říkám, rád bych funglovku.
O CTX jsem uvažoval. Ale je jich málo a navíc ty nohy dopředu mi nedělají dobře na záda. Jinak bych do ní šel.
DN je tak šílená, až je krásná. Ale šílená je i váha. 270 kg už je na mě moc kvůli manipulaci. Líbí se mi ale fakt hodně.
NM moc není pro dva. (Bolt sice taky ne, ale větší zakázkový dvousedlo se na něj hodí víc než na NM.)
Kdyby šly u CTX namontovat plotny blíž, byla by vážným kandidátem.
Nehleďte na moje brblání, jsem rád i za ty podněty, vůči kterým mám kritický řeči. Prostě si to jen tříbím a možná se díky vám nakonec rozhodnu úplně nečekaně.
Honda DN je ujetá nejen vzhledem, ale i použitou převodovkou - pokud si dobře pamatuji, tak je tam hydrostatická. Honda prostě použila řešení ze svých zahradních traktůrků. Tam je hydrostat v pořádku, pojezd tvoří jen část odebíraného výkonu, takže jeho mizerná účinnost až tak nevadí, ovšem u motorky DN výrazně zvýšil spotřebu někam k sedmi, osmi litrům na sto, což je poněkud šílené. A zbytečné
Mě v poslední době zaujala Benelli 502C test zde a srovnávací zde, je to kus motorky, přitom prý má celkem sportovního ducha. Pro cestování ve dvou by ale potřebovala úplně předělat sedačku spolujezdce a vybavit jí pořádnou opěrkou. Dá se k ní sehnat i velké cestovní plexi, přijde mi dostupná, výkonem dostačující a zajímavá i vzhledově, i když někdo jiný to může mít přesně naopak.
Naposledy editováno 11.08.2020 12:35:17
Partner k Vulcanovi kupoval origo Kawasaki opěrku...
https://www.kawasaki...eWgsKUQ1fX1gOUQpcWVE
Už na obrázku je jasně vidět, že pro spolujezdkyni to pohodlné moc není.
Partner proto formou samo-domo vyrobil zvýšený kovový rám a původní polstrovanou opěrku na ni upevnil tak, aby to mé bederní páteři vyhovovalo (měřím 168 cm)... viz foto. Bohužel už výšku opěrky fyzicky nezměřím, Vulcan si našel novou majitelku a partner je hrdým majitelem nového Indiana Scout. Jen na doplnění - posez je pro mne jako pro řidiče stále nejideálnější na Boltovi. Na Indiánovi stejně jako na Vulcanovi mám nohy při jízdě uložené příliš vpředu a necítím se stoprocentně stabilně. A ještě poznámka k případným plotnám... na Vulcana namontovat nejdou, na Indiana ano, na Bolta nevím...poněvadž se mi sedí dobře, nepátrala jsem po tom.
Naposledy editováno 11.08.2020 19:45:13
To s tou převodovkou u DN jsem nevěděl.
Takže váha šílená, převodovka šílená, výkon šílený (relativně nízký) = není co řešit.
Ten srovnávací test s tou Benelli jsem už v minulosti viděl. Vzhledově se mi moc líbí, ale pro můj účel to nebude to pravé.
Být zdravý mlaďoch, tak jo.
Motokatynko,
díky za postřehy ohledně opěrky. Toho Vulcana kvůli poloze stupaček s největší pravděpodobností vyřazuju. Šlo mi jen o to, jaká výška opěrky ti coby spolujezdkyni vyhovovala nejvíc. Takže pokud to správně chápu, vyšší je pohodlnější.
Jinak se chci ještě zeptat na toho Bolta. Překážející vzduchový filtr vpravo mi nijak nevadí, ten se dá vyměnit. Ale zajímal by mě ten válec vystrčený doleva mimo osu. Nehrozí, že si o něj člověk při jízdě nebo stání na křižovatce spálí levou nohu? Mám po úrazu páteře velké části stehen, lýtek i chodidel bez citu, takže mám horší kontrolu nad tím, kde ty nohy přesně jsou a co se s nimi děje. (Proto i ty plotny.)
Kdysi před lety jsem si opřením o extrémně žhavé topení zapekl džíny do stehen a kdyby mě neupozornili, že mám vzadu na gatích fleky zaschlé krve, vůbec bych o tom nevěděl. Dlouho se to hojilo, dodnes tam mám hluboké jizvy. Tak mám z takových věcí obavu.
Zatím jsem nic takového z recenzí nezaznamenal, ale vrtá mi to hlavou.
No, možná se příští týden dostanu někam do Yamahy, abych si na to sedl a uvidím.
Jak se ti manipuluje s těmi skoro 150 kg?
1 reakcí na tento příspěvek Malý cruiser na cesty
aby těch otázek nebylo málo, když už tady jsi s tím Boltem, tak tě vytěžím.
Nemáš s tím vzducháčem v hodně horkých dnech problém v městských zácpách ohledně chlazení? Jasně, že člověk si nekupuje motorku na to, aby stál v kolonách a snaží se to vždycky nějak projet. Ale jsou situace, kdy to nejde. Jezdívám poměrně často do Prahy a tam je občas husto. Mnohdy se mi stane, že když není zbytí a někde se vleču, naskočí mi ventilátor, což u Bolta nehrozí. Je ale pravda, že ten skútr má plasty ze všech stran, ty tvoje otevřený válce se určitě chladí líp.
No nic, kouknu na nějakou diskuzi vzduchařů, jen se ptám, když už tu jsi.
Zlepsi se ti pohodli i ulozny prostor oproti skutru, nebudes muset tolik resit rovnovahu a vahu nohama a pokud to neni Can-Am zrovna, tak si uzijes i naklony.
Ano, vim ze to neni motorka uplne, ale tak daleko od ni to taky zrovna neni. Vice k tomorce co se tyce vykonu by byl T-rex, ale to se tu nesezene.
Vlastne jeste mne napada jedna alternativa jakou se to casto resi v USA. A to je GoldWing s dvemi koly vzadu. Spolujezdkyne kralovsky mista, misto na veci plno, radis, rovnovahu a vahu prakticky resit nemusis, zpatecka........
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz motorky z Asie [1, 2] Kawasaki Vulcan S (EN 650) | mrpcz | 40 | 3.2.2024 v 07:52 NUTELIER |
Pneu pro Kawasaki Vulcan S Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Oldie | 2 | 28.7.2023 v 03:20 pacholik_2008 |
Výběr spojky k řetězu Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Sk1X1 | 7 | 23.6.2023 v 13:44 Zet. |
Dovoz motorky z Nemecka (DPH) [1, 2] Kawasaki Vulcan S | PaSkalCZ | 38 | 27.3.2023 v 07:32 CRF1000 |
Kwasaki Vulcan S 650 - nastavení ře... Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Oldie | 11 | 20.3.2023 v 09:26 Pedros48 |