motozem_rijen





Téma: Přechod z naháče na cruiser - rada
Ahoj přátelé,
Chtěl bych se zeptat: moje první motorka byla (a stále je) Hornet 600, r.v. 2002, kupoval jsem jako 4. majitel. Chtěl bych si teď dopřát něco zbrusu nového a hodně se mi líbí styl cruiserů. Konkrétně jsem koukal po Kawa Vulcan S, Yamaha XV950R, HD 883 a takové. Ale co jsem koukal, vsechny tyto typy medium level cruiserů mají výkon kolem 40kW, zatímco můj Hornet má 70. A když jsem si jel projet na demojizdu Vulcan, tak je to fakt znát při zrychlování mezi 50 a 120kmph... Vzhledem k tomu že jezdím s přítelkyní a občas i s nějakými zavazadly, je to pro mne dost důležité, aby motorka byla živá i s trochou zátěže.
Tak jsem se chtěl zeptat, co byste mi doporucili? Chtěl bych se držet pod 300 tisíc ceny a hlavně budu jezdit po ČR, trocha dálnice a trocha města/vedlejšek. Výhledově bych chtěl mít možnost i vyjet na delší trasu do zahraničí... Vím, že to říkám víceméně všechno :D Tu Yamahu si bohužel nemůžu otestovat, žádný dealer v ČR ji nemá k testovacím jízdám dostupnou.

Díky moc za radu!

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 18:26 | Nahoru | #1
Ahoj,

něco přes 2 roky mám HD 883 a naprostá spokojenost. Je pravda, že jezdím sám (cca 100kg), maximálně něco naloženo, ale výkonově dostačuje.(jasně, není to žádná raketa). Jel jsem NL - CRO - 1600 km naloženej bagl na 3 týdny, stan, spacák a nestěžoval jsem si. V Německu, krátce po dálnici a držel bez problémů 160 km/h - což stejně ty bez žádného štítku nevydržíš. Janě, že v těchto ry chlostech je zrychlení bídné, ale to od téhle motorky ani neočekávám, dálnicím se vyhýbám a na zbytku silnic je to v pohodě.

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 20:04 | Nahoru | #2
Tak koukni po jetém větším cruiseru. Za 300 jich je spousta na výběr s málo km a ještě ti i něco zbude na dovolenou. Já se s tímto vlezl do HD Fat Boy 1690 a s 5500km, 2012. Ale je zde spousta Yamah, Suzuki atd. Jen vybírat....

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 20:26 | Nahoru | #3
Mam Vulcan S. Ostatni jsem nezkousel. Vykonove ve dvou na pohodu. Ten dvouvalec ma skvele zrychleni a fakt do 160 kmh uzasne taha i nalozenej..

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 21:05 | Nahoru | #4
Troufam si tvrdit, ze spise hledas neco jako KTM 790 Adventure, Honda VFR 800 X Crossrunner...

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 21:32 | Nahoru | #5
A já si troufám tvrdit,že to nejsou cruisery

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 21:43 | Nahoru | #6
Ahoj, můžu k tématu trochu přispět optikou spolujezdce i řidiče. Jednu sezónu jsem na Vulcanu S odjezdila jako batůžek nemající řidičák na "velkou" motorku. Z hlediska pohodlí je únosná štreka kolem 100 km, pak už se pozadí vzpouzí znovu nasednout... A také pro mne nebyla příjemná výška opěrky, která mi mordovala křížovou oblast. Pozice stupaček pro nohy pohodlná, pokud chybí opěrka, není se o co zapřít a nutno se držet řidiče.

Letos nám do garáže přibyla Yamaha XV950R jako motivační prvek k získání ŘP pro skupinu A. Povedlo se, takže už jsem jako řidič prubla oba stroje. Jako spolujezdec nikoliv - ve chvíli koupě nebylo namontováno sedlo spolujezdce a dodnes to tak zůstalo. Nemohu se pouštět do technického hodnocení, poněvadž tomu prdlajs rozumím, takže spíš z pohledu ergonomie (měřím jen 168 cm):

- Vulcan S - průměrem znatelně menší gripy na řidítkách, pozice řadičky a stupaček hodně vpředu, takže abych dosáhla, musím posed hodně posunout k nádrži a necítím se dostatečně stabilně; pro mě veledůležité - dosáhnu oběma chodidly pohodlně na zem; za středně vysokým plexi (Puig) žádný průvan; integrovaný ukazatel zařazené rychlosti vč. otáčkoměru
- Yamaha XV950R - úhel nohou při jízdě je v podstatě do pravého úhlu, na zem dosáhnu také oběma chodidly, ale pozice stupaček a řadičky pro mne jasně pohodlnější; trochu mi vadí vzduchový filtr, poněvadž je vyosený a tlačí mě do pravého kolene; plexi zatím nemám, ale rozhodně ho pořídím; neobvyklá pozice zapalování vpravo pod nádrží, zcela mimo zorné pole; budík neukazuje ani zařazenou rychlost ani otáčky

Tolik holčičí pohled, snad nikoho nepohorším...

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 21:46 | Nahoru | #7
Díky všem co zatím odpovídali

Ty endura jsou určitě hrozně užitečný, o tom žádná, ale není to styl, kterej by mne momentálně bral za srdce - a o to přeci dost jde

Vzít nějakej silnější mírně ojetej cruiser/chopper je asi rozumná možnost, já jsem chtel něco z továrny aby to bylo fakt moje a věděl jsem co se s tím dělo - což mi právě momentálně dost chybí jak mám starou motorku po 3 jiných lidech. Samozřejmě kdyby to bylo málo ojetý... Kolik ty 1600ky a podobně žerou?

Jinak ten Vulcan nejel špatně, ale asi jsem fakt z toho nekatalyzovanýho Horneta zmlsanej...nebo jsem za to možná neuměl správně vzit.

883ka vypadá krásně, ony ty Harleye jsou všechny dost pěkný. Ale zas je to trochu dražší a ten výkon taky není zázrak.

(reakce na) Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 21:47 | Nahoru | #8

Boris. píše: A já si troufám tvrdit,že to nejsou cruisery



Jezdi ve dvou, to je tam to podstatne info Nevidim, ze by se dival na GoldWing nebo Electra Glide. Na tech zakladnich cruiser ho polovicka posle do dupy za chvili na tech pidi sedadlech

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 22:01 | Nahoru | #9
No HD moc výkon nemají. Ale jako všechny velké V mají krouťák proklatě nízko a to pořádný. Takže výkon není vše. Já jezdím s přehledem i ve dvou do 6 max. Spíše kolem 5,5 ale měl jsem už párkrát i 4,7. Ale to byla fakt kochačka Terapie. Ten můj má jinak v sérii 58kWca kolem 120-130nm. Nevím přesně. Jinak otevřený filtr KN, výfuky Rémus a Fuekpack FP3. Takže o.asi nějakého kulhavého koníka trochu víc. A stačí.

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 22:04 | Nahoru | #10
Koukni do svých zpráv tady na fóru.

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 22:13 | Nahoru | #11
adamklo: puffybodie má pravdu, tyhle podlitrové stroje mívají sedla pro spolujezdce spíše jako nouzovku a na dlouhé cestování moc nejsou, takže počítej s investicí do úpravy.
A kilowatty vypovídají spíše o maximální rychlosti. Co se zrychlení týče, tam jsou podstatné newtonmetry na zadním kole. Takže i tyhle stroje se dají rozhýbat, ale musíš je prostě vytáčet k omezovači, což se bez otáčkoměru špatně odhaduje a pak vzniká pocit, že se těm motorkám nechce jet. (Ono je to opravdu tak, ale většinou dokáží jet líp, než si řidič troufá právě kvůli nedotáčení)

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 22:34 | Nahoru | #12
Souhlas...dokupoval jsem si taky 12 palců sedlo spolujezdce a opěrku.

Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 22:45 | Nahoru | #13
přesně tak - co se týče ježdění ve dvou na 883. Pořídili jsme si domu 2 a máme klid. Oni už z výroby dobře ví proč dávají jen jedno sedlo. Druhé je opravdu jen jako nouzovka - at už jde o dělené, nebo o dvojsedlo. To je tak na ježdění kolem komína, ale dálku bych na tom nepřál ani největšímu nepříteli.
883 mám rád, užívám si ho, ale pokud bych plánoval delší ježdění ve dvou, asi bych koukl o třídu výše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z naháče na cruiser - rada

14.6.2019 v 22:47 | Nahoru | #14

puffybodie píše: Troufam si tvrdit, ze spise hledas neco jako KTM 790 Adventure, Honda VFR 800 X Crossrunner...


Sorry to je jako bys heterosexualovi doporučoval kluka, protože to bude pohodlnějsi než se dohadovat se ženskou...

(reakce na) Přechod z naháče na cruiser - rada

15.6.2019 v 11:34 | Nahoru | #15

JoskaH píše: Sorry to je jako bys heterosexualovi doporučoval kluka, protože to bude pohodlnějsi než se dohadovat se ženskou...

(reakce na) Přechod z naháče na cruiser - rada

17.6.2019 v 15:01 | Nahoru | #16
adamklo> nAROVINU...nové stroje jsou dneska svázaný euronormama...není to ono...všechny katalyzatory ve vyfuku atd...ja měl xv1700 a ted mám roadkinga...docel dsot jsem napsal tady na stranky (zkus pocist..) vykonove zalezi na kazdym...ja mám rad hodne vykonu (sise kroutaku) protoze vic naz 160km/h nebudes jezdit - není to prijemny...kdyztak napis, muzeme zavolat...kamos jezdil dlouho 883 a vymenil ted za streetglide...ve dvou se na ty motorce neda jezdit...je to kolem komina jen...mala masina

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z naháče na cruiser - rada

19.6.2019 v 19:12 | Nahoru | #17
Pokud chceš funglovku, tak se zajeď podívat na Indiána. Scout má 74 KW a je to znát. Kamarád má Sixty, tem má menší obsah i výkon. Bez jakékoli úpravy na motoru s tím jezdí sprinty a už ho pomalu nechtějí na závody, jezdci nechtějí jen pořád "čuchat jeho vejfuky" . Ve své kategorii nemá konkurenci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z naháče na cruiser - rada

19.6.2019 v 19:36 | Nahoru | #18
jezdec68> A fakt se vejde do 300 litrů?

(reakce na) Přechod z naháče na cruiser - rada

19.6.2019 v 20:30 | Nahoru | #19
charlie.vtx1800> Pokud to bude dva - tři roky starý a najeto okolo 10, tak se může najít, Sixty určitě. Podívej se Indiána Písek, tam se objevují za slušný ceny. U Indiánů ceny za dobu co se u nás prodávají, zatím neklesají.Možná to bude tím, že dávají 5 let záruku.

Naposledy editováno 19.06.2019 21:02:51

Přechod z naháče na cruiser - rada

25.6.2019 v 15:23 | Nahoru | #20
Len tak zo zvedavosti, čo niečo stredné? Sportstery sa robia aj v 1200, T Superlow mal tuším vzadu aj trochu širšie sedlo, možno Yamaha XVS 1300, eventuálne môžeš kúpiť trochu starší stroj a objednať si vlastné sedadlá. Napríklad títo nejaké robia, len neviem, či a za koľko to posielajú do Európy. (V podstate len aby si mal predstavu o cene.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hornet 600F hadička z nádrže Honda CB 600F Hornet Olfas 2 Dnes v 20:52 hycomat
Ubývání chladící kapaliny v expanzc... Honda CB 600F Hornet Gallos 23 Včera v 10:45 Gallos
Malý cruiser na cesty [1, 2] Kawasaki Vulcan S (EN 650) Hieronymus 41 19.10.2020 v 20:04 Hieronymus
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... MarcelTheRevenger 72 11.10.2020 v 17:14 KabirBedi
Hornet nejede Honda CB 600F Hornet reetwix 23 6.10.2020 v 03:18 Bubrak-ZX10R

TOPlist