PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MiraTDi
Vloženo 22.4.2015
Aktualizováno 13.4.2017
Zobrazeno 8 562x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Krásná, výkonná, kompaktní, nenápadná, a moje.

Motorka koupena od FIRMA:Technik motosport Zlín (Kostelec) - Výborný přístup jak prodejců, tak techniků.

První dojmy - Měkký podvozek - přitvrzení podvozku při přebírání motorky (tvrdost i útlum). Motor - super věc.

Motorku bych doporučil pro - Tomu, kdo už má něco najeto.

Recenze

PRVNÍ DOJMY po najetí 150 km...

PODVOZEK
Už na prodejně jsem odzkoušel podvozek a musím říct, že ně mě je dost měkký. Vážím cca 95 kg a rozdíl mezi mým přenastaveným Versysem byl znatelný.
Udělal jsem proto zkušební jízdu a vrátil se do prodejny, kde jsme přitvrdili předek i zadek a zvětšili útlum. Teď je to SUPER.

VÁHA MOTORKY
MT09 váží vč. náplní 188 kg, oproti mému Versyskovi (214 kg). A musím říct, že je ten úbytek FAKT cítit. Motorka je lehká jak kolo. Do náklonů mně jde ještě poněkud pomaleji, než jsem zvyknutý. Přičítám to novým, fakt lepivým gumám, širšímu zadnímu kolu a první jízdě…. Ale po pár kilometrech a ošahání už to jde až k zemi krásně . Co krásně, LUXUSNĚ.

MOTOR
No a si Vás zajímá nejvíc motor, že???
Záběh trvá 1800 km. Prvních 1000 km, se nemá překračovat cca 5800 ot. a pak do 1800 km 8500 ot.
Samozřejmě nepodtáčet a není na škodu krátkodobě těch cca 6000 ot. překročit – což jsem párkrát udělal….
Ale chlapci…. Těch 6000 ot. je až až….
Táhne to jak TANK úplně odspodu . A na šestku to v těch 6000 ot. pádí cca 140 – 150 km/hod (tak nějak… kdo ji má, tak může říct přesnou hodnotu).
Vzhledem k výkonu motorky, jste schopni tam naskládat 1. 2, 3, 4. 5, 6 v sekundových rozestupech – NESKUTEČNÉ, fakt neskutečné…. A to nepřekročíte těch 6000 ot. Takže pocitově se zdá, že jednotlivé rychlostní stupně jsou krátké. Ale to jenom proto, že to má vysoký krouťák a zatím nevalíte do nejvyššího výkonu, který je v cca 10.000 otáčkách.
Takže i v záběhovém režimu je to PECKA…. ale OPRAVDU.

VÝKONOVÉ MAPY
Po pravdě…. mapu „A“ jsem tam za těch prvních 150 km neměl ani jednou – prostě to nebylo třeba…
Prvních pár km jsem jel na mapu „B“ – nepoznáte, že to má snížený výkon na 95 koní… Zbytek cesty jsem jel na „STD“ (standart).
Mapa „B“ – ideál do města a na „šouračku“. Žádné cukání, je to hebounké…. a přitom to suprově jede.
Mapa „STD“ - plný výkon a údajně slabší odezva na reakci plynu – proboha kde??? To jede jak z praku. Ve městě si ale fakt musíte dát pozor, resp. musíte si zvyknout na opravdu citlivý „plyn“, jinak to mírně jakoby škubne. Ale je to o zvyku na plynovou rukojeť.
Mapa „A“ – jak jsem psal výše, neměl jsem ji tam. Ale brzy bude. Prej to cuká znatelně více než „STD“ ale na sportovní jízdu ideál. Tak uvidím...

ZVUK
Na rovinu nic moc…. Naopak při brzdění motorem a podřazování s meziplynem, nádhera. Opravdu to bude chtít časem asi laďák, už jenom kvůli zvuku.

Tak zatím tolik...

23. 4. 2015
Dnes přibylo dalších 230 km. Sžíváme se čím dál víc.
Motor pecka, upravený podvozek taky - výborné.
Už si zvykám na jiný posez... Víc naklooněný dopředu, víc "srostený s motorkou"...
Ale bez plexi to je síla - musím se FAKT hodně opřít dopředu abych to ve vyšších rychlostech ustál.
Zrychlení neskutečné.
Brzdy vynikající, a to je nemám "sednuté", protože skoro nebrzdím - motorem to jde famózně.
Gumy výborné.
Dnes jízda v mnohakilometrové koloně na jedničku a dvojku na mapu "STD"... žádné cukání, vynikající ovladatelnost a dávkovatelnost plynu - je potřeba si zvyknout na jemnost plynu, ale jde to a hlavně to funguje. Prostě je to o zvyku.

PODVOZEK (doplněno dne 23. 5. 2015)
Po pár kilometrech od přitvrzení podvozku, které proběhlo přímo při přebírání nové motorky, mám nové poznatky. Od té doby jsem najel cca 2.000 km.
S MT-09-kou se čím dál víc sžívám a zkouším, dle svých schopností, co to umí (a co já...).
Takže... po cca 2.000 km po přitvrzení předku i zadku, musím konstatovat, že MT-09 je o tomto: "Motor, bohužel o několik levelů převyšuje chabý podvozek". Motorka je v základu nastavena VELMI, opravdu VELMI měkce a nepomůže ani přitvrzení „na polovinu“.
Proto jsem přistoupil k razantnímu kroku a předek i zadek jsem přitvrdil NAPLNO, a naplno jsem nastavil i útlumy.
Zatím mám s takto nastaveným podvozkem odjeto pár desítek kilometrů a změna je konečně znát. ALE... musím plně souhlasit s názorem testovacího jezdce Motorkari.cz, pana Tomáše Mikšovského (video je zde: http://www.motorkar...26605.html?kid=26884) , že pokud motorku osedlá těžší jezdec (Tomáš má necelých 70 kg, oproti mým cca 95 kg) a využívá ji v zatáčkách tak, jak je očekáváno, tak je to PROBLÉM, a je to až na výměnu pružin za tvrdší.
Pro běžnou jízdu je to OK. Ale jakmile chcete využívat v zatáčkách schopností motoru, tak podvozek je skutečně limitujícím faktorem.
Až se u nás na jižní Moravě umoudří počasí a já najedu několik stovek kilometrů s natvrdo nastaveným podvozkem, dám určitě vědět co a jak.

(doplněno 14. 6. 2015)
Počasí už je OK a podvozek taky. Po totálním přitvrzení už je to zhruba tak, jak to má být. I na velmi ničemném povrchu silnice je motorka stabilní a dobře ovladatelná, stejně jako v sérii zatáček.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 26.09.17 v 19:56 10b.

Pěkná, ať slouží a dělá jen radost

ZdeněkS
ZdeněkS napsal 17.08.16 v 11:30 10b.

To není dobrá informace o té váze,. Mam 90kg a ta motorka se mi pekelně líbí :)
Ale WD40 na řetěz..no nevím:)

Kaschtan
Kaschtan napsal 14.04.16 v 09:38 10b.

Nově mám na chlup stejnou a ten podvozek, to je děs, na rozbité silnici je to fakt o život, to se rozhoupe tak, že mi přijde, že občas je motorka normálně ve vzduchu.No zítra jedu k místnímu frajerovi na přenastavení, asi to všechno dáme taky na tvrdo, protože mám s oblečením taky přes 95kg.JInak motor atd. je super, kromě cukání bez výtky.No jsem zvědav!Pěkné to máš a super recenze

maca02
maca02 napsal 27.09.15 v 09:03 10b.

Gratuluju k výběru, mám ji v hledáčku taky a přeju mnoho šťastných km!
Nevíš kde se dá sehnat něco k těm palivovým mapám? Hledal jsem zatím marně, kde by bylo napsaný, jakej výkon je u který mapy, nějakej graf průběhu krouťáku atd. Až u tvý recenze jsem našel, že mod-B je 95 koní. Ale nejspíš jen neumím tyhle údaje hledat...

PajaZR
PajaZR napsal 18.08.15 v 08:55 10b.

Gratuluji k výběru měl jsem ji půjčenou(400km) a fakt super stroj z půjčovny pořád na mod A,ten motor je fakt super

Více komentářů



TOPlist