Jawa 350/638 koupená už s oplastováním na 640
Výška jezdce: 202 cm
První dojmy - Poprvé jsem se na ni svezl při nákupu. Byl jsem opravdu nadšen. Tento motor 638 byl pekelnej, akorát za studena zlobí spojka. Po rozjetí točil, točil a točil a asi by šel ještě pořád, než by se rozletěl na šroubky.
Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, co mají hluboko do kapsy, i když se to může i prodražit v opravách případně úpravách. Pro lidi, kteří nejsou pohodlní, aby jezdili na klidnějších ,,japoncích". Vlastně spíše pro patrioty, kterým dělá radost ukazovat českou značku a šířit úsměv, obdiv a vzpomínky na tvářích přihlížejících... Jawu přeci zná každý. Všichni si tedy dokáží odpovědět, jestli je právě pro ně jawa vhodná.
Doplňky na motorce - Jawa 350/638 měla už při koupi:
- kapotáž 640
- mikro blinkry v předu (nevypadají zle, ale pánům na STK se eklovali) - vyměna za pružné SIM
- zapalovací skříňka z (asi) avie
Úpravy po koupi:
- sjednocení barvy do šedé metalízy
- výměna předních vidlí - s úchyty na kotoučovou brzdu - barva bílá
- výměna předního kola a osazení kotouče a kapalinové brzdy
- pajšl reflektoru ze Škoda 100 na halogenovou žárovku
- výměna zpětných zrcátek
- osazení zadního kufru
- revize elektriky - ještě proběhne celkové předělání hadích hnízd
Chystané,právě probíhající, proběhlé, ale nevyzkoušené úpravy:
- přední světlomet s čirou optikou
- zamykání řízení zapalovací skříňkou zadi
- proto nutná úprava uložení světlometu
- výroba nové přístrojové desky a domyšlení kontrolek - tak nakonec bude vyměněna za přístrojovku Jawy Travel
- po rozežrání metalízy nádrže, změna barvy za černou (což je i v techničáku) komaxit porýsované nadrže z Travela a kompletní přetříkání ostatních komponent do stejné barvy
- stupačky z Travela (pokud budou - popř. stupačky Suzuki 54-20020, jsou nejpodobnější)
Recenze
Tuto jsem sehnal od známého. Lítal s ní všude a dával ji dost zabrat. Pole, lesy, stavění na zadní i když to občas nevyšlo... Když jsem se pak dozvěděl, že kupuje Horneta, jen jsem se tak zmínil co bude s Jawou, že bych ji koupil.
Příjemně překvapilo, že opravdu byla na prodej a ještě víc, že za ní chtěl... vlastně jen výměnou za vzduchovou láhev (potapěčskou - používali jsme ji na paintball).
Byla to super výměna a ještě jsem dostal dvě krabice náhradních dílů.
Při kontrole techničáku jsem sice zjistil, že je to vlastně 638 a ne 640 (mohlo mě to napadnou už podle přední bubnovky, ale to mě v tu chvíli vůbec netankovalo. Motoricky jsem neseděl na lepší a ani srovnatelné.
Přepis proběhl v pořádku (až na nelibost technika na mikro blinkru v předu) a já měl konečně svoji vlastní motorku na cestování.
Motocykl Jawa 350 s 638 motorem jsou super. Motor je dravější i když má horší spojku. Ale hodně záleží na poskládání. Tady je spojka celkem v klidu akorát za studena se trošku zlobí.
Jízdní vlastnosti jsou slušné, ale je potřeba dávat bacha v zatáčkách. Pokud je motocykl hodně ježděn (zvlaště v terénu, jako ten můj) může se stát, že při průjezdu zatáčkou bude hodně neklidný. Je na vině zadní kyvná vidlice. Většinou je vyhuntované uložení nebo je úplně zarezlá. Řešením je výměna uložení, popř. celé kyvné vidlice, nebo výměna vidlice za novější z Trampa. To pak ovšem sebou nese nemalou investici v podobě vyměny hlavního stojanu (nesehnatelný) bočního stojanu, výměnu řetězu, krytu řetězu (prodloužené gumové nohavice jsou nedostatkové a celkem drahé),...
Já vyměnil kyvku za klasickou a koupil komplet uložení a pohoda.
Jízdní komfort je o proti 634 horší, vyšší vibrace a navíc sedlo z 640 je, alespoň pro moji zadnici, ďáblovo lóže.
Brzda v předu byla bubnová, ale brzdila velice slušně. Vyměnil jsem ji za kotouč a s postupem času a dnešní zhlednutí stavu při nákupu, toho možná i lituji. Nevypadalo to zle. Ještě to musím promyslet...
Cestování s ní bylo zábavné a v celku i příjemné, až na to sedlo. Ale možná bude chyba i v použitém materiálu... zkusím prověřit...
Nyní mam na cestování Jawu Tramp a tento kousek se snažím dát do obrazu 640. Ale mám na motorku moc nároků a nápadů, které jsem již zrealizoval a nebo realizovány budou. Rozhodně to bude originál, ale nemám v plánu žádné bastlení.
Všechno krásně, čitě a hlavně funkčně. Nic, jen aby to vypadalo...
Trošku jsem se rozepsal Ale mám zde v plánu psát své myšlenkové pochody, rád se k nim vracím. Hodně mi to pomáhá.
Budu rád i za postřehy ostatních, hlavně těch konstruktivních i když budou negativní.
přeju pohodu za řídítky
Vypadá hezky. Mnoho štastných kilometrů
pekná taky jsem dal padáky veg
Ať to jezdí !!!