PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Strasak
Vloženo 12.11.2014
Aktualizováno 10.1.2020
Zobrazeno 5 286x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


NC750X je odladěná verze NC700X, skvělá pro začínající motorkáře. Moje moto má manuální řazení, ABS je tu v základu, má nízkou spotřebu, vzpřímený posez pro pohodlné cestování i pro vyšší postavy, za slušnou cenu a kvalitně udělaná.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Honda Lety - Racing Team HJM (Dobř - S přístupem prodejce jsem byl spokojen. Na všechno mi vstřícně odpověděli a všechno ukázali. Zkušební jízda byla zcela zdarma a dala se domluvit téměř okamžitě, bez čekání. Po prvním servisu stále spokojenost, vše funguje jak má.

Výška jezdce: 197 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650 ABS: Dražší než Honda, také se mi moc nelíbí a zdá se mi příliš krátká?
Suzuki DL 650 V-Strom: Pro mě asi největší konkurent pro NCX. Je ale dražší než Honda, asi méně vhodná pro začínajícího motorkáře + další drobnosti
Yamaha XT 660Z Tenere: Jednoválec jsem nechtěl, zdála se mi zaměřená na jízdu mimo cesty víc, než jsem potřeboval

První dojmy - Jelikož je to moje první motorka, byl jsem naprosto nadšený. Chtěl jsem stroj na pohodové cestování s nízkou spotřebou a vysokou spolehlivostí. I přes svojí výšku 197cm a váhu 130kg se při jízdě cítím příjemně a pohodlně. Moto se s nízkým těžištěm skvěle ovládá a odpustí mi sem tam nějakou tu začátečnickou chybičku.

Motorku bych doporučil pro - Myslím, že motorka je vhodná pro začínající motorkáře a každého, kdo má rád pohodovou a pohodlnou jízdu.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi Honda
Hlavní stojan Honda
Padací rám Givi
Držáky kufrů Givi + 3x kufr Kappa Garda
Držák + navigace Garmin 390
Senzory tlaku vzduchu v pneumatikách

Recenze

Na motorce jsem chtěl začít jezdit už dlouho, ale pořád na to nebyl čas nebo peníze.
Nakonec jsem se rozhoupal letos na jaře 2014 a začal si dělat průzkum, co se dá dneska koupit. Protože sem měl něco našetřeno a chtěl jsem přesně vědět co kupuju, rozhodl sem se pro nové moto.
Kvůli své výšce, váze a způsobu, jak jsem chtěl jezdit, jsem se rozhodl pro cestovní enduro do objemu motoru 1l a začal procházet weby všech větších výrobců.
Protože jsem nechtěl připlácet za značku ( jako zelenáč nemám vysoké nároky, možná příště :] ), rozhodl jsem se z výběru vynechat značky jako BMW, KTM, Triumph (Tiger 800 se mi hodně líbil), Ducati, atd.
Nakonec sem tedy vybíral jenom z japonců. Kawasaki versys 650 mi rozměrově nevyhovoval a nelíbil se mi, Yamaha 660 tenere se mi zdála až moc do terénu.
Nakonec jsem se rozhodoval mezi Suzuki v-strom 650 a Hondou NC750X. Pro Hondu rozhodla spousta věcí, jako cena, spotřeba, dealerská sít + zázemí značky v ČR, náročnost na ovládání, údržbu, atd. Taky mám doma Hondu Accord a chtěl sem zůstat věrný značce.
Pak už to šlo rychle. Našel sem všechny prodejce Hondy kolem Prahy, vybíral sem podle vzdálenosti od bydliště, referencí a ceny. Volba padla na Hondu v Letech.
Zavolal jsem tam a domluvil se na zkušební jízdu. Ta proběhla bez problému, motorka mi padla skvěle do ruky a jízdu sem si užil.
Asi po týdnu, to byl začátek srpna, jsem se rozhodl, že do ní půjdu. Původně jsem ji chtěl ve stříbrné barvě, ale protože bych na ni musel čekat až do října, vzal sem bílou, kterou měli na skladě a od stříbrný to nebyl zase takovej rozdíl.
Na moto sem si navíc nechal dát vyšší plexi (po poradě s prodejcem originál Honda, které má trubkovou výstuž a při jízdě se prý neklepe), hlavní stojan (také po poradě originál, občas prý neoriginál nefunguje na 100 procent), padáky Givi a později i držák na navigaci Garmin.
Na motorce zatím jezdím hlavně o víkendu, okresky kolem Prahy do 400km/den a učím se. Ted mám najeto něco kolem 3500km a zatím vše bez problému.
Skvělá věc na týhle motorce je zavazadlovej prostor, kam se vejde všechno povinný vybavení + nepromoky, zámek, lepení, svačina a pořád ješte zbývá dost místa.
Další věc, co se mi líbí, je slušný dojezd na jednu nádrž, cca 400km, takže nemusím pořád hledat benzinovou pumpu.
Průměrná spotřeba, co tak sleduju, je kolem +- výrobcem deklarovaných 3.6 l/100km.
Sem rád i za ukazatel zařazené rychlosti, který mi v začátcích pomáhal.
Na motorku sem si nedávno namontoval držáky na kufry od Givi a koupil 3x kufr Kappa Garda.
Zatím posledni vylepšení jsou senzory tlaku vzduchu v pneumatikách od Garminu.
Do budoucna mám v plánu si ještě nechat udělat zásuvku v zavazadlovým prostoru pro dobíjení mobilu/foťáku.
Už se nemůžu dočkat další sezóny, až se podívám i někam dál :]

2018 - Na konci sezony 2018 sem se po 4 letech a 42000 kilometrech s motorkou rozloučil. Za celou dobu sem neměl jediný technický problém a vždycky mě dovezla bezpečně do cíle. Byla to skvělá, spolehlivá mašina a můžu ji s klidem každému doporučit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NXram
NXram napsal 20.11.18 v 15:16 10b.

myslím dobrá volba rozumu, užij si ji

Luigi37
Luigi37 napsal 06.06.18 v 16:47 10b.

kukajda
kukajda napsal 08.03.16 v 21:17 10b.

Ahoj, zaujaly mě ty snímače tlaku. To máš propojené s navigací? Můžeš mi, prosím, poslat nějaké info do zprávy? Díky

Strasak
Strasak napsal 29.07.15 v 11:08

Ahoj, ja mam na motorce original zvyseny plexi honda ( ma tycovou vystuz ) a pri cestovni rychlosti kolem 100 km/h zadny vibrace nepozoruju.

Marťošek
Marťošek napsal 27.07.15 v 22:07 10b.

Suppper
technická otázka: na anglickym serveru jsem se dočetl, že ty vysoky5 plexi ve větší rychlosti vibrují. Je to tak?
Děkuji
Marťošek

Více komentářů



TOPlist