renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R1 (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 28.10.2014
Aktualizováno 21.10.2022
Zobrazeno 1 943x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


-po smutném nedobrovolném rozloučení s mojí karburátorovou R1 2001 jsem začal opět po večerech prohledávat web a tajně doufat, že se na mě štěstí usměje a opět se posadím do sedla nějaké starší R1 v top stavu. Čekání trvalo dlouhé dva měsíce..

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Motorka byla koupena nová v ČR, první majitelka, najeto neuvěřitelných 9 000 km potvrzených servisní knihou a údaji z STK. Bylo na ní vidět, že 4 roky stála v garáži, takže potřebovaly některé hliníkové díly trochu přeleštit, ale jinak ve 100% origo špičkovém stavu.

Doplňky na motorce - -alarm Laser, výfuk Mivv GP Carbon, zlaté páčky Titax GP, karbonový polep brýlí, čirá skla blinkrů, krovka. plexi Yamaha Racing, zlaté šrouby a rolny Lightech,
5PW-WO701 plexi

Recenze

-mám za sebou pouze 100km převozní jízdu od prodávajícího při 6C, takže prozatím pouze pár postřehů při srovnání s předchozím modelem. Oproti karburátorové verzi je motor kultivovanější, takové to nasrané grrr okolo 5 000 ot/min vystřídalo spíše takové méně emotivní hvííí, při zaklapnutí plynu se verze s karbcema chovala lépe, stříkačka si trochu škubne. Karbce měly prostě větší koule a prozatím u mě vedou. Co se však zlepšilo, je snížení přenosu vibrací od motoru do řidítek, zejména ve středním pásmu otáček. Taktéž se výrazně eliminovalo kmitání řidítek při akceleraci, celkové nastavení podvozku je o poznání tužší. Také se o něco zlepšila aerodynamika, cestování vyššími rychlostmi je o něco příjemnější. Dalším pozitivem je stále velká odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, jako super vidím nastavitelnou kontrolku přeřazení, při občasné návštěvě okruhu se bude hodit.
Na Vánoce dostala ode mě dárek formou laděného výfuku MIvv GP. Co se týká zvukového projevu, je po vyjmutí homologační vložky fantastický. Plive oheň, duní a prská - sousedi mě budou milovat . Takže první jízda s laďákem předčila očekávání, motorka konečně pořádně jede v celém otáčkovém spektru, je hezky nasraná a oproti sériovému výfuku vzrostla i maximálka / výrobce udává na stránkách nárůst 7 koní /. Jelikož je přívěra namontována na svodech, nepřišla o spodek a získala hodně ve špici, nyní je i ve vrchním spektru otáček divoká jako předchozí generace, navíc má silnější střední pásmo, při zaklapnutí plynu jí však do vychovanosti karburátoru ještě něco chybí. Zázrakem se mi podařilo sehnat již nevyráběnou fungl novou krytku sedla spolujezdce v barvě moto / speciální poděkování za super přístup moto Hamouz Kladno /. Motorka je nově přezutá do Michelin Pilot Power 2 CT - zkušenosti s nimi jsou takové rozporuplné, stabilní v přímce, lehce nervózní v pomalejších zatáčkách, docela slabé při brzdění, přední guma pořád píská. Nebyl jsem s nimi ještě na okruhu, ale Dunlop Qualifier se mi zdály o dost lepší a dávaly jednoznačně větší pocit jistoty. Motorku jsem dovybavil origo Yamaha kouřovým plexi racing. Vzhledu to asi moc nepřidalo, ale funkčnost je skvělá, i bez zalehnutí se dá cestovat rychlostmi přes 160km/h bez většího náporu větru. Mám za sebou už i první okruhové svezení. Ve srovnání ze starým modelem jsem nějaký výrazný rozdíl nezaznamenal, rychlost na cílové rovince je cca shodná, brzdy jsou taktéž jako u minulého modelu méně ostré a zasloužily by agresivnější nástup. Stabilita v zatáčkách výborná, kmitání řízení se úplně nezbavila, ale to je asi typický jev litru bez tlumiče řízení. V plánu je výměna brzdových hadic za oplétané PP Tuning a montáž KN Filtru. Brzdové hadice vyměněny,navíc osazeno racingovými deskami Brembo. Konečně začala motorka pořádně brzdit, s nejmodernějšíma bajkama se to srovnat stále nedá, ale i tak slušný pokrok . Dále přibyl filtr K&N a při této příležitosti šla motorka na brzdu - vyběhla krásná křivka výkonu i točivého momentu, naměřeno velmi slušných 141,2 koně na zadním kole. Dle informací majitele Angelracingu, pana Ševčíka, který měření prováděl, prozatím nelepší dosažená hodnota na tomto modelu R1, další zásahy jako Powercommander již nedoporučuje, byly by zbytečné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 25.06.18 v 19:02 10b.

paráda,chlapáku

XJ900S
XJ900S napsal 14.01.16 v 13:19

Jj, na okruhu to zjevně způsobuje přehřátí gumy, drží, drží a na konci rozjížďky začnou děsně plavat, a to nemusí být zrovna moc zatížené pod plynem

mostar
mostar napsal 14.01.16 v 10:38 10b.

Bacha na Michelin Pilot Power 2 CT. Na okruhu rychle ztracej vlastnosti a najednou te guma pusti. Je to ma zkusenost. Na silnici nejsou spatne, na okruhu je to pruser.

Tonyny
Tonyny napsal 14.01.16 v 10:14 10b.

ten ladacek tomu slusi jako

PYTEL1
PYTEL1 napsal 14.01.16 v 10:14 10b.

Více komentářů



TOPlist