PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R1 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lam.
Vloženo 18.4.2019
Aktualizováno 20.8.2020
Zobrazeno 2 273x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ďáblice, která se s vámi nebude prát, ale když budete hulvát, tak se s váma nebude sr*t.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 1000RR Fireblade: Nakoupil sem skvěle o desítky tisíc méně, za R1 2003 (už má i vstřikování i když vypadá skoro jako model r98)) vs CBR 2004, původně jsem o R1 ani nepřemejšlel ale na první pohled bylo jasno ..nebyla to sice Honda ale chybu sem na ní prostě najít nemohl.
Honda CBR 600RR: Neustále mi beželo v hlavě, že bych stejně jednou chtěl Fireblade, a mohlo by to být velmi brzo ...tak jsem jí postupně zavrhnul.
Kawasaki ZX-6R Ninja: Kawasaki se mi do 2005+ nelíbí a hlavně nemá vstříkování, a to já mám radši kvůli jednoduchosti a předvídatelnosti.

První dojmy - Překvapila mě spojka, která i po letech nebyla nepřítel, příjemná stabilita a dokonce se i sama nabízí do zatáček bez sebevětší námahy, mínusem je snad jenom spínačka,na kterou musíte mít grif na odemknutí s klíčem, ale to je drobnost. A docela mě potěšil lak, tváří se černě ale není a to je fajn, protože za jinýho světla/úhlu vypadá vždy trošku jinak. Hlavně se na ní občas podívám a trošku v ní vidim svojí starou CBR 125R, takže i když sem od hondy odstoupil, pořád jí tak trošku cítím.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří mají odježďeno na nečem menším už pár let a vědí jak se motocykl ovládá a především z k tomu stroji budou mít zdravý respekt ! (Což znamená, že uplní začátečníci, by z respektem měli uznat, že na to abych si tohle i "užil" ještě nemám ruce a nohy jak hodinky a i když se budu maximálně soustředit, stejně udělám časem chybu a poletím v lepším případě jen na asfalt) A jejichž rozpočet jim neumožňuje nakoupit ročníky 2006-2009. A jsou si vědomi toho, že po silnici s tím jezdit do červenejch je už ten rozdíl mezi jízdou a neplánovanou sebevraždou, obzvláště bez seznámení se s ní na okruhu, než se občas půjdu "projet" na pěkné silnice. A také především pro lidi co "vědí" že si kupují stroj. A né pro lidi, kteři chtějí mít za zadkem kontrolu trakce, na rukou ABS, tohle tady vážně nehledejte.

Doplňky na motorce - Hood special exhaust



Recenze

(Rád se tu vypisuju, protože pak i sám sobě občas něco připomenu)

Nákup

Stroj jsem vybral, protože jsem projížděl Fireblady a tak okoukával trh, než došetřím dalších pár desítek tisíc a najednou na mě skočilo tohle, za super cenu. Ale nebyla to jen cenovka, náhoda sešla, že prodejce vlastně zná kamaráda a tak jsem neváhal , že se na to pojedu podívat. Hned jak jsme přijeli a stála venku, tak mi bylo jasné, že Hondu pro tohle klidně opustím. Ostatně, mě nejvíc asi u Hondy berou ty světla a R1 2003 je má dost podobné, né-li atraktivnější. Po stránce "kupujícího" nejsem ten typ, co by to nejradší rozebral do šroubku. Takže když se zkontrolovalo to nejzákladnější, rám., zvuk motoru, starty, světla a prohnalo se to po okolí, nebylo o čem, prodejce byl fajn kluk jako já a tudíž se nezdálo, že si tu někdo na něco hraje, bydlel na vesnici chtěl i offroad, chápu, nevymýšlel blbosti o olejích, destičkách, filtrech jen byla nová trochu zajetá řetězovka a gumy a celkově motorka působila dojmem, že s ní važně někdo jezdil a nevonil jí někde na zahradě nebo, že by někdo rozebíral důležité komponenty v servisu viz. šrouby a jejich okolí, těsnění a jiné.. a tak to mám rád, ale ano, nic si nenalhávám něco dělat budu, sání, tlumiče, spojka, výbrus válců, čekám na to a radši se do toho pustim sám, než abych si kupovat "opravenou/repasovanou/nový motor/spojka" za vyšší cenu, když mi takto zbylo dost i na větši opravu a drobné servisní úpravy, po několika dnech jsem ještě kontroloval historii podle VIN. A i když nevěřím, že do roku 2010 člověk dohledá všechny záznamy, tak vše napovídá tomu, že účastníkem pojistné události nikdy nebyla a KM psané při TK za posledních X let dávají smysl, takže i když určitě spadla, jako každá motorka, nikdy to pravděpodobně nebylo fatální, stejně tak nikdy nebyla kradená ani není zadlužená nějakým úvěrem.

___

První dojmy

Ok, takže jsi ten "blbec?" co už najezdil za 5 let 45tis. v dennodením provozu, především v peklu Prahy, takže spojka, brzda, plyn, řadit, neřadit, podřadit, zadní, přední, obě?, jé pěkná zatáčka, náklon, citlivost na plyn, dobrá stopa, výjezd, nájezd, různé povrchy, bordel v zatáčkách, debil vlevo,idiot za mnou, bůh ví co tenhle udělá a jéje frajírek, všechno znáš a víš, že začátečnickou chybu neuděláš. JENŽE... "tyvole"... 11kW (stará moto) vs 111,8kW to je nesmysl, to prostě němůžeš pochopit, co spojka, poměry převodů, citlivost plynu ty vlastně vůbec nevíš jak se to má řídit ! ...Tak s tímhle někde v mojí hlavě sedám za říditka po druhé cigaretě, otáčim spínačkou a přemejšlím. No co, jednou sis to chtěl koupit tak dělej, nastartuju, chvilku poslouchám a jdu na to, jednička a teď mi to ujede pod prdelí. ...moment ? ...vůbec nic, spojka s minimem plynu mě krásně a nenásilně rozjíždí, přidám lehce plyn a nenásilně zabere, dobrá tak a teď přeřaď za jízdy, spojka, dvojka, přivřenej plyn, bum ...je tam ...jak nic, žadný kopance od spojky, ani změna rychlosti nesrovnalostí v otáčkách. trošku to vytočím ať se furt neválim téměr u volnoběhu a v absolutním klídku si při nenásilném zvuku motoru jedu 50km/h a nic mě netrápí, co dál ? Světla, teď musim doleva takže do kopce přes vyvoranou křižovatku a bez větší rychlosti zatočit téměř krokem kvůli ostatní dopravě a zase nic, váha, rozměr nic nemění na tom, že je to stabilnější než bejvalá 125 a "běžně" zatočit s tím není problém. Pak už je tu volnější místo, malinko přídám na zdravých 65-75 a zkoušim si ukrojit mírnou zatáčku, čekám co přijde, budu muset dřít moc a nebo se snažit to nepřehnat, co udělá ? ...Ehmm, nic ? ...cože, ono to tam najelo úplně samo, úplně přesně jak jsem to chtěl bez sebemenšího přemejšlení, dobrá ...vše čeho jsem se bál vůbec není pravda, chvílema si i řikám, že je to snad do 80km/h snažší řídit v provozu než 125, rozhodně je to míň práce, taky proto že auta vás vidí, slyší a moc dobře věďí, že to co jede kolem není žádnej čajíček na kterým se vozí mladej kluk do školy a tak si netroufají se na vás skoro nalepit, nebo dělat že jste "jen cyklista" co se vždycky nějak vejde vedle mě. Na závěr chci jen důrazně dodat , že ano po tomhle základu jsem na pěkný silnici zabral za plyn s rozumem (takže plnej ani omylem) a to zrychlení mi naprosto vyrazilo dech, až jsem se nemohl přestat smát z toho, že to jede tak rychle a to jsem nevyužil ani 50% pravé síly stroje. Ale smál jsem se zdravě s tím, že tím jak se s tím "dá jezdit" se nehodlám seznamovat dřív, než na okruhu (kde se dost možná i pomalu zabydlim) i se školením pro jízdu s takovým strojem ve vyšších rychlostech.

___

Najeto prvních pár desítek KM

Je rozdíl mezi rychlostí a "rychlostí", to je první věc co jsem zavětřil. Asi takle, 50/80km/h pohoda jazz, rychlost odhadnu jak nic a jede se dobře, "jenže" to si pak jedete 70-80/km za ostatníma na dvouproudovce, a oni vám otevřou pruh, tak proč je nepředjet že ? ...tak začnu přidávat a předjíždim auta a řikám si že jedu 90km/h v klidu je předjíždim, hodím oko na budíky a jéje, ono je tam 117km/h, a když se jó soustředim tak si někdy všimnu až v úplně jiných čislech. Ale jinak je to fajn, respekt ke stroji mě stále nutí třikrát přemýšlet a pětkrát se rozhlédnout, než se rozhodnu dělat předjížděcí, či jiné manévry. Dále jsem "mimo veřejné silnice" začal výjmečně prohánět stroj a hned jsem si všimnul jak velkej rozdíl je mezi jízdou do 170km/h a nad 170km/h, kdy se z vašeho zorného pole stane jen tunel kterým vidíte před sebe. Svým způsobem je to krásný pocit ale i děsivý v tom, že už si nevšimnete každého detailu kolem vás, navíc brzdná dráha je už nesmyslně dlouhá na nějaké rychlejší reakce a představa délky toho "potencionálního" pádu nutí jezdit "s rozumem". Ale jinak si není na co stěžovat, chová se přesně jak jsem očekával, někdy i lépe, a už se těším na ten biblický den, kdy konečně vyrazím na okruh se strojem co tam patří a tím si v podstatě splním takovej ten klukovskej sen.
I když je mi jasný, že žádná sranda to nebude a jó budu se toho ještě muset hodně doučit.

Jinak, udělal jsem olej, filtr, brzdovky a taky jsem zjistil že laďák je nasazenej "jen tak", takže jsem to utěsnil speciální páskou na právě takové spoje v extrémních teplotách. Výsledek toho všeho je, že motor zní parádně, výfuk ještě líp, když po cestě neunikají spaliny (Vlastně jsem tim téměř eliminoval zpětné střílení do výfuku a takovej ten pa-zvuk jak díry ve svodech), co se brzd týče, zadek se stal dokonalým a předek je taky téměř v pořádku, ale myslím si že až ho brzy vyčistím ,tak bude šlapat taky jako hodinky. Dál jsem neustále pokoukával co kde jak a proč, když jsem sundal část kapot a měl čas přemýšlet u vypušťení oleje. Našel jsem, že spodní plast je na spodku vařenej, určitě to není originál a dokonce tam zůstal i zalepenej šroub ve špíně, pak jsem si všimnul i pár oděrků co nepochybně byly od pádu na pravý straně, jo á před "přelakováním" byla světle modrá. A po delším pozorování jsem si všiml lehoučkého klepání z převodovky, ale všechny kvalty jdou jak po másle v rychlosti se stroj chová a i zní naprosto zdravě i když dostane trošku nálož, takže věřím že tuhle sezónu spolu doklepem a na zimu se podíváme co převodovka ukrývá za zázraky. (Po menším zkoumání, jsem zjistil že bordel dělá spojka a né převodovka, takže čajk)

Dále proběhla očista, když jsem zvýšil výkon on 10kW, tím že jsem objednal proužky na ráfky tak jsem pořádně vzal petrolejem to nejhorší z kol a u té příležitosti sem sundal spodní kapotu a očistil z nejhoršího spodní půlku motoru, ještě lépe jsem "znovu" oblepil výfuk ve spoji a nalepil proužky a překontroloval úniky kapalin, vše bylo v cajku. A zejtra důkladně omeju zevnějšek a možná i brzdy nebo řetěz.

Vyčistil jsem řádně brzdy (Docela jsem koukal, že jsou krásně jednoduchý na poskládání) a konečně koupil opravdu tmel a pásku na opravu výfuku a řádně zadělal ten otravnej spoj.

(Byly očividně dlouho nečišťené)












(Jinak firma proužky na ráfky cz, viz. foto ..doporučuji vše ok) a jójóó, typ je to YZF-R1 a jméno dostala REESE :)













Ještě jsem udělal menší úpravu loga z proužku co mi zbyl, asi nechám v tomhle stylu a barvě nařezat polepy na celej stroj.







Oukej, dneska jsme se krásně projeli a já jí prostě miluju od A od Z.

Najeto prvních 1000 KM

Po důkladném vyčištění a kontrole řetězovky, řádném a už posledním ustěsnění spoje výfuku hlíníkovými a meďenými páskami a nerez sponama to prostě nemá chybu, mechanicky je prostě super a vůbec mě netrápí, sice ano když se fakt ohřeje tak občas startuju na dvakrát a otáčky ve volnoběhu jsou lehce pod tisícovku a při velmi horkém startu má tendenci škubat v minimálních otáčkách, než se trošku rozjedu (pak už to nedělá) ale jinak prostě super.

Sebral jsem všechnu kuráž a už vyrazil i přes sto kilometrů od baráku a všechno je jak má být, má svoje neduhy a je schopná mě na špatných silnicích a při dlouhé rychlé jízdě vyčerpávat, nicméně moc dobře jsem veděl že tohle prostě starej sport dělat bude a tak si nestěžuju. Když jsem jí poprvé vzal na dálnici a jel až z berouna, myslel jsem že to snad není možný jak moc blbě se mi jelo a ničilo mě to stejně hrozně jako když jsem tam lítal se 125 na hranici jejích možností, nicméně dneska jsem projel celou hradeckou dálnici a došlo mi, že to nebylo strojem ale tou dálnicí z berouna. Na hradecký jsem to pálil jako drak a vůbec mě to neničilo, nevyčerpávalo prostě super. Jo a taky už jsem dvakrát jel v dešti, poprvé v absolutním extrému, kdy i auta jela po pražským okruhu 40km/h a skůtraři u obchoďáku jen koukali a čekali až to přejde ale stačila troška zručnosti a myslet na to že mám mokrý brzdový kotouče a dojel jsem domů jak nic, sice durch, ale živej a zdráv. Podruhé, už to byl jen takovej klasickej ale dlouho trvajíci déšť a nemůžu říct, že bych měl nějaké potíže ... jelo se mi dobře, auta sem s klidem předjížděl a i při 200+ po dálnici mě stroj a gumy vůbec nechtěly zabít. Bál jsem se aby mi to někde nekleklo kvůli mé supr čupr kabeláži za přední maskou, ale žádnej problém se nekonal. Takže zatím jsem prostě maximálně spokojenej a koupě ani trošičku nelituju. Super stroj co se mě nesnaží zabít i když jezdím v nesmyslných podmínkách. Jo a taky jsem zjistil, že zkusit někoho zdravit při 230km/h je fakt blbej nápad, málem mi upadla ruka :D

Začínál jsem se hrozit, protože spojka dělá prostě rachot a začalo mi to vrtat hlavou, ale stačilo nebejt hlupák, začít zkoumat témata zde na fóru a je to u velkejch motorů a především u R1, naprosto bežnej jev. Konečně mám klid na duši. Už jsem nalítal dalších sto a spojka je pořád stejná, nic se nehorší všechno jede dobře, takže jsem přijmul fakt, že hledám něco co tam není.

Jednoho krásného dne mi takzvaně "Jeblo" a řekl jsem si, že jsem si vždycky chtěl nějak navrhnout motorku, jenže můj první stroj měl už od výroby vlastní design.

Asi to zírání na jednolitej kus pěknýho laku mě nakonec donutilo udělat experiment, koupil jsem 150x61cm folii v barvě (fluorescentní červená) proužků na ráfky, začal trošku snít a laborovat v rámci mých možností (tudíž, sice né nic úplně amatérského jako nějaké proužky a písmenka, ale zase nic tak složítého abych se do měsíce zbláznil s tím, že po řád není tak jak jsem chtěl.

No, zabralo to hodně času, spoustu kreslení, stříhání, kouření, pití a chvilkových výpadků mého mozku a plán byl uskutečněn. Určitě to má své mouchy, možná mě to brzo omrzí, ale zkusit jsem to prostě chtěl a je to jen folie, takže strhnout to můžu vždycky, nicméně nemůžu si při pohledu říct, že si mi to nelíbí ...sice je to dost individuální styl, ale je to můj stroj, a mě se to zatím vcelku zamlouvá a to je předci to jediné oč tu kráčí.







Proběhla výměna zadních brzdových destiček a s ní i kompletní očíštění brzdy, sice jsem z nouze na rychlo koupil nějaké "no-name" destičky, ale brzděj dobře a beztak je to jen zadek, na předku jsou bremba, takže OK.

Mimochodem, výměna šla protože už jsem šel kov na kov :D












A dneska jsem si ještě nahrál zvuk, už dobře utěsněnýho výfuku a je to prostě radost, žádnej brblák, žádnej chraplák ale čirý zlo



Najeto přes 2000 KM + Okruh

Zatím paráda, všechno funguje nic se nehorší ...pořád nemůžu uvěřit tomu, že jsem už podruhé koupil stroj, který se mi vůbec nerozpadá pod rukama.

Nicméně, přišel moment pravdy, byl jsem na okruhu v Mýtě s MotoRiders, kterej je trošku menší a tak mi výkon byl úplně k ničemu, ale jel jsem tam s tím, že konečně po tolika letech na dvou kolech, vezmu opravdovej sport na místo kam patří a nemůžu si stěžovat. Sice áno, byl jsem určitě za blbce co tam snad jedinnej byl s litrem a stejně zajížděl spíš horší časy, ale docílil jsem toho co jsem chtěl, užít si den a především získat důvěru ve vlastní stroj. Po několika jízdách, kdy už jsem jí začal slušně pokládat ke mě přišel instruktor a trošku mě navedl v tom abych si sednul víc dozádu, jak pracovat s tělem a vůbec se strojem kterej je prostě zalehávací sportovní mašina. A i když nejsem žádnej střelec a ani si to nemyslim, tak po tomhle osvětlení to všechno najednou začalo dávat smysl a začal jsem s ní lítat ještě šílenějc až jsem ke konci dokázal zajíždět průměrné časy. (TOP 1:02,9) V nesmyslnost náklonu jsem začal dostat opravdovou důvěru a tak jsem zadek obrousil až na hrany a na předku zůstal už jen takovej milmetrovej proužek. dvakrát se mi na výjezdu trošku ujela prdel ale nespanikařil jsem a tak jsem to všechno ve zdraví ustál. Nicméně, super akce a veliká radost v tom, že jsem si vážně vyzkoušel co se s takovým strojem dá dělat a tím jsem získal v důvěru ve svoje gumy i podvozek a tak na silnicích to klidně už skládám k zemi, než abych si před prudší zatáčkou přibrzdil a jel jí opatrnějc a především bylo radost si dokázat, že to vážně řídit umím a že ty léta na dvou kolech nebyly jen prázdné ježdění bez sbírání zkušeností... sice ještě nejezdím jak ti pravý střelci z okruhů, ale úplný hovado asi taky nejsem a za to jsem rád. Určitě se v dohledné době vrhnu na okruh znova a znova a znova, protože je fakt, že tam má člověk v hlavě jen dráhu a stroj a všechno ostatní je úplně irelevantní a o tom má trávění volného času být.







Na závěr jen dodám, že jsem taky byl nervózní z toho co se při extrémních manévrech na okruhu (brzdy, náklony, nárazová akcelerace) projeví a docela žasnu že podvozek držel jak přibitej, motor šlapal jak hodinky a prostě stroj se zdá být zcela v pořádku, takže vážně jsem rád za to že jsem nakonec koupil tuhle R1 na místo něčeho jiného co by mohlo mít svoje mouchy.

Jinak den na okruhu s MotoRiders určitě doporučuju, jeli jsme 6x 20min po tak akorát velkých skupinkách rozřazených podle rychlosti(A, B, C ..byl jsem C ale v poslední jízde suveréně první ze skupiny) a zkrátka jsme si zajezdili až až, atmosféra úplně na pohodu, organizátoři v pohodě řešili dotazy, instruktoři dali rady co dávaly smysl a prostě i když člověk nebyl žádnej vyježděnej okruhovej blázen, tak si stejně velmi dobře zajezdil a sbíral zkušenosti. Prostě to určitě stálo za to.

Najeto 5000KM

Tak sezóna je za námi, sice byla taková hodně uškrcená, protože se trošku protáhly papíry na neomezenou, ale teď už je to všechno jak má být. Stroj jsem první rok ani nepoložil, skvěle jsme se seznámili a docela si padli do oka co se jistoty ohledně základů týče, jako třeba cit na ražení nahoru dolu (Jednou jsem záhadně zapomněl na spojku při podřazení a málem jsem si toho ani nevšimnul), citlivost spojky(a hlavně její chování u tak velkýho motoru), chování gum apod...

Což je super, jelikož přístí sezónu se můžu zase pokusit pracovat na technice jízdy a zkrátka se po maličkejch krůčkách alespoň trošku přiblížit potenciálu jakej takovej stroj má předevšim na okruhu.

Kdybych to měl shrnout po stránce nákupu a techniky, tak tehle rok byl opravdu jedna radost, od koupi jsem do ničeho nezasáhnul, a pár věcí co mě vrtalo hlavou jsem pochopil a porozuměl, že to není žádná věda a ani skrytej problém (Jako třeba hluk spojky) ...prakticky vzato v plánu mám jen pár věcí, přilepit blikr co jsem záhadou nějak urval, zajít si prodloužit technickou, opravit/koupit pravou stupačku (kde jsem tušim na okruhu asi ulomil opěrku a ta mi teď trošku zapadla a škrábe mi kykvu) a možná sundám masku a jen tak obecně pročistim a přerovnám kabely, které za světly dělají zbytečnej bordel. Jedinný co jsem si všimnul, je že mi asi někde kolem přední rozety malililinko teče olej, ale co ... ložisko + hřídel se zdá být OK a toho oleje je tam vážně minimum, jakože stojí 2 měsíce v garáži a pod ní není ani kapka, jen kapotáž je malinko mastná a od výměny před 5tis KM, jsem akorát občas doléval z půlitru co mi zbyl. (a to stejně spíš žralo přes válce, než že by to "Teklo")

Jen na závěr taková "rádoby" porucha.., když jsem poslední den, chtěl vyjet nádrž a natakovat vervu na zimu, tak jsem ...no nedojel sem k benzínce ...nebylo to poprvý předtím jsem ovšem natankoval z kanistru a hned se jelo dál, nicméně tentokrát už naskočit nechtěla i když jsem tam dolil tu vervu, měsíc jsem to nějak neřešil, stejně už bylo na čase jí zaparkovat a udělat si takovej ten pomalej zimní servis drobotin. Nicméně, celou dobu jsem si pohrával se třemi myšlenkami, buďto nasála vzduch a budu muset jít pod nádrž, zkontrolovat čerpadlo apod. nebo se mi usazeniny dostali z nádrže a blokovali průtok, či svíčky/zapalování už potřebovalo očistu. Ovšem, den po vánocích jsem se šel mkrnout co bych teda všechno musel rozebrat, a jen tak jsem vzal i klíče že jí zkusim natočit. Hned jakmile začala nasávat tak v nádrži zabublalo ale startér už byl takovej línej, dal sem teda dobít baterku, a tradááá ...nasála si a s troškou pomoci se protočila ..., pak už podruhý stačilo jak cvrknout a startovala jako předtím. Takže, jsem si o vánocích, nadělil o něco méně starostí do nového roku.

Takže zkrátka super, mám stále radost ...za dobrý peníze, jsem koupil stroj co mi zatím stál za každou jednu korunu, prostě jsem "jen jezdil" a příští rok to vidím stejně, případně s jedním/dvěma plánovanými servisnímy zásahy což by byla spojka (klasika lamely, a mooožná ložisko) a přední vidle (buďto jen olej a nebo i vnitřek, musim zjistit za kolik je montáž a demontáž obrácených vidlí, to si sám radši netroufnu) a časem asi koupim novou pumpu přední brzdy, tahle po vyčištění funguje dobře, ale věřim, že by mohla bejt o malinko čitelnější i při lehkým brždění.

Tak hurá na to...

KONEC SEZÓNY 2019

SEZÓNA 2020

No sezóna, jaksi jsem jezdil až na pár týdnů bez přestávky ... menší dojezdy se tady i v zimě dají a já s tím problém nemám, tak jsem si zase dva měsíce jezdil klidným tempem, až konečně bylo teplo ...paráda, vemu věci na plavání, projedu se skočím do bazénu a bude to super den ... HA ! ... leda prd, jednou za tísíc let jsem si řekl že objedu kolonu no a hádejte, nějakej talent v červené hyundai si usmyslel, že tak dlouho čekat nebude a s úsměvem mi to přes plnou střelil metr předemně ... tákže další polet přes kufr, stroj pomlácenej já naštěstí po menším vzpamatovávání v pohodě a frajer radši vzal roha, než by to měl pěkně drahý. nejvíc komický na tom je, že jsem metr předtím vypnul kamerku ... olá ... život de dál, stroj v garáži, moc jsem to ještě neohledával jen na první dobrou je vidět, že ráfek se narazil, vidlice ačkoliv vypadají rovně a nevyskočeně, tak nějakou záhadou zajely dozádu (Modlím se, že jsou jen brýle a motor začal pokuckávat, navíc jsem v dodávce při odvozu zařadil 1 a jela směle dál ... takže ... nóó, až bude čas budu se modlit ke všem bohům abych nenašel průser ve vidlích nebo převodovce ...nicméně, jedno je jistý .. ani druhá nehoda mě nezastaví, jedeme dál .. frajera jsem radši vypustil z hlavy, protože taky bych mohl naplnit hlášku z mýho oblíbenýho filmu alá "Zjistím kde bydlíš a podpálím ti barák". Takže relax, pohoda, soutředění na novou práci co by zafinancovala i opravu a hlavu vzhůru.

















DRUHÁ POLOVINA SEZÓNY 2020

Díky corona nesmyslu se to celý nějak zamotalo ale nakonec olalá. Všechno vyřešeno a zpátky na silnicích. Oprava vypadala asi následovně ... "hmm se trochu hnulo přední kolo dozádu, a motor hlásil chybu o tlaku ve vstřikách. Tak jsem nejdříve skočil po motoru, protože bez něj na to dlabu... hned po sundání nádrže mi řeklo "dobrý den" záhadně ulomené čidlo přesně v půlce, tak jsem až z francie sehnal nový za normální cenu a motor naskočil jak za staromlada :D pořidili se rovný vidle, brýle a celý kolo, kvůli šroubu v kotoučích co vyhrál zápas o "ten jedinej" co nepovolíš ani magií, jelikož nebyl zažranej závit, ale hlavička se snad musela zapéct do držáku kotouče. I po tom všem, pořád křivo ... tak jo, já ten rám udělam nakonec. K velkému překvapení byl nejrychlejší a cenově přijatelný Halbich v praze a jelikož tu často slýchám samou chválu, nebylo o čem váhat. Do dvou týdnů od telefonu "jestli mi to udělaj?" mi to za obdobnou částku jako konkurence, změřili, srovnali a předali zpátky složený (bez plastů apod. co už jsem měl dávno dole) pak už jsem jen nahodil kapoty, vyřešil pár okrajových věcí, jako utržený držák expanzky od vody, nové šrouby, izolaci a lepší usazení přední elektriky apod... a jelo se. Pád drobností zbývá, ale je celá je složená, dokonce hned první den "zkontrolována" Policií ČR :D :D takže "legální pro provoz" a chová se jako předtím, jede rovně. nikám mě netahá, neklepe se nic. Ještě to samosřejmně bude chtít trošku přitvrdit na bezpečném místě aby bylo jasno. Nicméně prvních 50km jsem z toho měl dobrý pocit, zejtra pojede po dálnici tak uvidíme co vysoká rychlost... a jen pro představu, i způsobem, že všechno kromě rámu vyřeším sám, jsem v tom zahučel cca 40 a to především proto, že 2002-03 jsem zjistil je mnohem vzácnější než ostatní modely, co se dílů týče a ano (Opravdu tam byly drobné rozdíly, které mě donutili koupit díly "jen" z 02-03.

Najeto 200KM po nehodě

Hned jak jsem zhruba po 60km už trošku zajel ty 3 měsíce stojící gumy (co půjdou beztak na výměnu) začal se vracet pocit stability a bezpečí, oživilo se mi i ovládání a mám z ní zase dobrý pocit jak před nehodou. Po dálnici přes 200 pořád rovně, bez jakýchkoliv překvapení či tahání do stran. Náklony jsem zatím dávál jen mírnější, nicméně nějakou nestabilitu jsem nepocítil a šla by klidně i níž, kdybych nevěděl že potřebuju přezout a nebyl paranoidní co se bordelu na pražských silnicích týče. Takže zatím všechno O K ...samosřejmně má pořád své "staré" problémy, jako že se musí při velmi horkém startu trošku probrat, ale co čekat od takové babičky, když jí chcete nažhavit při 100+ stupňích. Jediná nová neduha je, že začala fakt malililnko ukapávat chladící kapalina někde vlevo, hned po ohledání po jízdě za šera mi světlo krásně ukázalo, že první mokrej bod je jen spoj hadice, takže pff absolutní prkotina. Takže vše dobrý, díly co jsem koupil fakt byly OK a u Halbicha umí rovnat rámy. Zkrátka, jsem rád za to, že legenda může žít dál a není třeba oplakávat další rozprodaný ohrožený druh.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Xawerius
Xawerius napsal 29.05.19 v 22:00 10b.

Odvážné

Více komentářů



TOPlist