motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R1 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lam.
Vloženo 18.4.2019
Aktualizováno Včera v 22:58
Zobrazeno 623x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Ďáběl ze kterého jde respekt, ale přitom je na mě hodnej dokud ho nepřetočim přes 8tis.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 1000RR Fireblade: Nakoupil sem skvěle o desítky tisíc méně, za R1 2003 vs CBR 2004, původně jsem o R1 ani nepřemejšlel ale na první pohled bylo jasno, také mi dost připomína mojí bejvalou malou CBRku
Honda CBR 600RR: Pořád jsem si řikal, že bych stejně časem toužil po Firebladu tak proč ?
Kawasaki ZX-6R Ninja: Na kawy jsem koukal, ale vzhledově mě to nijak nesedělo

První dojmy - Překvapila mě spojka, která i po letech nebyla nepřítel, příjemná stabilita a dokonce se i sama nabízí do zatáček bez sebevětší námahy, mínusem je snad jenom spínačka,na kterou musíte mít grif na odemknutí s klíčem, ale to je drobnost. A docela mě potěšil lak, tváří se černě ale není a to je fajn, protože za jinýho světla/úhlu vypadá vždy trošku jinak. Hlavně se na ní občas podívám a trošku v ní vidim svojí starou CBR 125R, takže i když sem od hondy odstoupil, pořád jí tak trošku cítím.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří mají odježďeno na nečem menším už pár let a vědí jak se motocykl ovládá a především z k tomu stroji budou mít zdravý respekt ! (Což znamená, že uplní začátečníci, by z respektem měli uznat, že na to abych si tohle i "užil" ještě nemám ruce a nohy jak hodinky a i když se budu maximálně soustředit, stejně udělám časem chybu a poletím v lepším případě jen na asfalt) A jejichž rozpočet jim neumožňuje nakoupit ročníky 2006-2009. A jsou si vědomi toho, že po silnici s tím jezdit do červenejch je už ten rozdíl mezi jízdou a neplánovanou sebevraždou, obzvláště bez seznámení se s ní na okruhu, než se občas půjdu "projet" na pěkné silnice. A také především pro lidi co "vědí" že si kupují stroj. A né pro lidi, kteři chtějí mít za zadkem kontrolu trakce, na rukou ABS, tohle tady vážně nehledejte.

Doplňky na motorce - Hood special exhaust



Recenze

(Rád se tu vypisuju, protože pak i sám sobě občas něco připomenu)

Nákup

Stroj jsem vybral, protože jsem projížděl Fireblady a tak okoukával trh, než došetřím dalších pár desítek tisíc a najednou na mě skočilo tohle, za super cenu. Ale nebyla to jen cenovka, náhoda sešla, že prodejce vlastně zná kamaráda a tak jsem neváhal , že se na to pojedu podívat. Hned jak jsme přijeli a stála venku, tak mi bylo jasné, že Hondu pro tohle klidně opustím. Ostatně, mě nejvíc asi u Hondy berou ty světla a R1 2003 je má dost podobné, né-li atraktivnější. Po stránce "kupujícího" nejsem ten typ, co by to nejradší rozebral do šroubku. Takže když se zkontrolovalo to nejzákladnější, rám., zvuk motoru, starty, světla a prohnalo se to po okolí, nebylo o čem, prodejce byl fajn kluk jako já a tudíž se nezdálo, že si tu někdo na něco hraje, bydlel na vesnici chtěl i offroad, chápu, nevymýšlel blbosti o olejích, destičkách, filtrech jen byla nová trochu zajetá řetězovka a gumy a celkově motorka působila dojmem, že s ní važně někdo jezdil a nevonil jí někde na zahradě nebo, že by někdo rozebíral důležité komponenty v servisu viz. šrouby a jejich okolí, těsnění a jiné.. a tak to mám rád, ale ano, nic si nenalhávám něco dělat budu, sání, tlumiče, spojka, výbrus válců, čekám na to a radši se do toho pustim sám, než abych si kupovat "opravenou/repasovanou/nový motor/spojka" za vyšší cenu, když mi takto zbylo dost i na větši opravu a drobné servisní úpravy, po několika dnech jsem ještě kontroloval historii podle VIN. A i když nevěřím, že do roku 2010 člověk dohledá všechny záznamy, tak vše napovídá tomu, že účastníkem pojistné události nikdy nebyla a KM psané při TK za posledních X let dávají smysl, takže i když určitě spadla, jako každá motorka, nikdy to pravděpodobně nebylo fatální, stejně tak nikdy nebyla kradená ani není zadlužená nějakým úvěrem.

___

První dojmy

Ok, takže jsi ten "blbec?" co už najezdil za 5 let 45tis. v dennodením provozu, především v peklu Prahy, takže spojka, brzda, plyn, řadit, neřadit, podřadit, zadní, přední, obě?, jé pěkná zatáčka, náklon, citlivost na plyn, dobrá stopa, výjezd, nájezd, různé povrchy, bordel v zatáčkách, debil vlevo,idiot a mnou, bůh ví co tenhle udělá a jéje frajírek, všechno znáš a víš, že začátečnickou chybu neuděláš. JENŽE... "tyvole"... 11kW (stará moto) vs 111,8kW to je nesmysl, to prostě němůžeš pochopit, co spojka, poměry převodů, citlivost plynu ty vlastně vůbec nevíš jak se to má řídit ! ...Tak s tímhle někde v mojí hlavě sedám za říditka po druhé cigaretě, otáčim spínačkou a přemejšlím. No co, jednou sis to chtěl koupit tak dělej, nastartuju, chvilku poslouchám a jdu na to, jednička a teď mi to ujede pod prdelí. ...moment ? ...vůbec nic, spojka s minimem plynu mě krásně a nenásilně rozjíždí, přidám lehce plyn a nenásilně zabere, dobrá tak a teď přeřaď za jízdy, spojka, dvojka, přivřenej plyn, bum ...je tam ...jak nic, žadný kopance od spojky, ani změna rychlosti nesrovnalostí v otáčkách. trošku to vytočím ať se furt neválim téměr u volnoběhu a v absolutním klídku si při nenásilném zvuku motoru jedu 50km/h a nic mě netrápí, co dál ? Světla, teď musim doleva takže do kopce přes vyvoranou křižovatku a bez větší rychlosti zatočit téměř krokem kvůli ostatní dopravě a zase nic, váha, rozměr nic nemění na tom, že je to stabilnější než bejvalá 125 a "běžně" zatočit s tím není problém. Pak už je tu volnější místo, malinko přídám na zdravých 65-75 a zkoušim si ukrojit mírnou zatáčku, čekám co přijde, budu muset dřít moc a nebo se snažit to nepřehnat, co udělá ? ...Ehmm, nic ? ...cože, ono to tam najelo úplně samo, úplně přesně jak jsem to chtěl bez sebemenšího přemejšlení, dobrá ...vše čeho jsem se bál vůbec není pravda, chvílema si i řikám, že je to snad do 80km/h snažší řídit v provozu než 125, rozhodně je to míň práce, taky proto že auta vás vidí, slyší a moc dobře věďí, že to co jede kolem není žádnej čajíček na kterým se vozí mladej kluk do školy a tak si netroufají se na vás skoro nalepit, nebo dělat že jste "jen cyklista" co se vždycky nějak vejde vedle mě. Na závěr chci jen důrazně dodat , že ano po tomhle základu jsem na pěkný silnici zabral za plyn s rozumem (takže plnej ani omylem) a to zrychlení mi naprosto vyrazilo dech, až jsem se nemohl přestat smát z toho, že to jede tak rychle a to jsem nevyužil ani 50% pravé síly stroje. Ale smál jsem se zdravě s tím, že tím jak se s tím "dá jezdit" se nehodlám seznamovat dřív, než na okruhu (kde se dost možná i pomalu zabydlim) i se školením pro jízdu s takovým strojem ve vyšších rychlostech.

___

Najeto prvních pár desítek KM

Je rozdíl mezi rychlostí a "rychlostí", to je první věc co jsem zavětřil. Asi takle, 50/80km/h pohoda jazz, rychlost odhadnu jak nic a jede se dobře, "jenže" to si pak jedete 70-80/km za ostatníma na dvouproudovce, a oni vám otevřou pruh, tak proč je nepředjet že ? ...tak začnu přidávat a předjíždim auta a řikám si že jedu 90km/h v klidu je předjíždim, hodím oko na budíky a jéje, ono je tam 117km/h, a když se jó soustředim tak si někdy všimnu až v úplně jiných čislech. Ale jinak je to fajn, respekt ke stroji mě stále nutí třikrát přemýšlet a pětkrát se rozhlédnout, než se rozhodnu dělat předjížděcí, či jiné manévry. Dále jsem "mimo veřejné silnice" začal výjmečně prohánět stroj a hned jsem si všimnul jak velkej rozdíl je mezi jízdou do 170km/h a nad 170km/h, kdy se z vašeho zorného pole stane jen tunel kterým vidíte před sebe. Svým způsobem je to krásný pocit ale i děsivý v tom, že už si nevšimnete každého detailu kolem vás, navíc brzdná dráha je už nesmyslně dlouhá na nějaké rychlejší reakce a představa délky toho "potencionálního" pádu nutí jezdit "s rozumem". Ale jinak si není na co stěžovat, chová se přesně jak jsem očekával, někdy i lépe, a už se těším na ten biblický den, kdy konečně vyrazím na okruh se strojem co tam patří a tím si v podstatě splním takovej ten klukovskej sen.
I když je mi jasný, že žádná sranda to nebude a jó budu se toho ještě muset hodně doučit.

Jinak, udělal jsem olej, filtr, brzdovky a taky jsem zjistil že laďák je nasazenej "jen tak", takže jsem to utěsnil speciální páskou na právě takové spoje v extrémních teplotách. Výsledek toho všeho je, že motor zní parádně, výfuk ještě líp, když po cestě neunikají spaliny (Vlastně jsem tim téměř eliminoval zpětné střílení do výfuku a takovej ten pa-zvuk jak díry ve svodech), co se brzd týče, zadek se stal dokonalým a předek je taky téměř v pořádku, ale myslím si že až ho brzy vyčistím a pořádně promažu, tak bude šlapat taky jako hodinky. Dál jsem neustále pokoukával co kde jak a proč, když jsem sundal část kapot a měl čas přemýšlet u vypušťení oleje. Našel jsem, že spodní plast je na spodku vařenej a dokonce tam zůstal i zalepenej šroub ve špíně, pak jsem si všimnul i pár oděrků co nepochybně byly od pádu na pravý straně, jo á před "přelakováním" byla světle modrá. A po delším pozorování jsem si všiml lehoučkého klepání z převodovky, ale všechny kvalty jdou jak po másle v rychlosti se stroj chová a i zní naprosto zdravě i když dostane trošku nálož, takže věřím že tuhle sezónu spolu doklepem a na zimu se podíváme co převodovka ukrývá za zázraky.

Dále proběhla očista, když jsem zvýšil výkon on 10kW, tím že jsem objednal proužky na ráfky tak jsem pořádně vzal petrolejem to nejhorší z kol a u té příležitosti sem sundal spodní plast a očistil z nejhoršího spodní půlku motoru, ještě lépe jsem "znovu" oblepil výfuk ve spoji a nalepil proužky a překontroloval úniky kapalin, vše bylo v cajku. A zejtra důkladně omeju zevnějšek a možná i brzdy nebo řetěz.

(Jinak firma proužky na ráfky cz, viz. foto ..doporučuji vše ok) a jójóó, typ je to YZF-R1 a jméno dostala REESE :)













Ještě jsem udělal menší úpravu loga z proužku co mi zbyl, asi nechám v tomhle stylu a barvě nařezat polepy na celej stroj.







Oukej, dneska jsme se krásně projeli a já jí prostě miluju od A od Z.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist