renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Xciting 500 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník stan_a
Vloženo 26.8.2014
Aktualizováno 30.8.2017
Zobrazeno 3 660x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Těžký, velký, pohodlný a rychlý skútr. Koupil jsem ho dodřený, ale skoro nejetý a v perfektním technickém stavu.

První dojmy - Opravdu hodně těžký a velký, suchá hmotnost 230kg. Pohodlný a rychlý, někde jsem četl článek „Kymco xciting – satelitní přibližovalo. Dálnice na kancelářském křesle.“ a měli pravdu. Hmotnost je samozřejmě znát jen v nejnižších rychlostech a při manipulaci.

Motorku bych doporučil pro - Po nějakých třech letech je skútr pryč. Nedoporučil bych ho nikomu, prý je problémový každý cca pátý stroj. Každému výrobci se prý nějaký model nepodaří, kymcu xciting 500. Já vydřené vačky, uložení vaček v hlavě, přeskočený řetez, potkané ventily sací, natahovák taky kaput. V takovém stavu jsem za něj dostal pár tisícovek.

Průměrná spotřeba - 4.48 l/100km

Recenze

Pokukoval jsem po něm dlouho a když přišla mailem nabídka od obchodního partnera mé ženy, bylo hotovo…
Koupen 05/2014, 2006ka s 11200km za 45.000Kč, původně jsem byl trošku skeptický k nájezdu jen cca 1500km ročně, ale pak jsem zjistil, že majitel prodává i cesťáka s více než 50000km, dostal pár účtů z STK+EM, koukl na původní pneu ještě z roku 2005…
Majiteli prý spadl skútr při manipulaci v garáži, no dodřený je dost, ale zase jsem někde četl něco v tomto smyslu: „Lepší koupit dodřenou motku v dobrém technickém stavu než zhuntovanou leštěnku“

I když je to pětistovka, kterou si možná někdo dokáže z nějakého úhlu splést s cestákem, stále je to pořád jen skútr. Samozřejmě to má něco do sebe, komfort variátoru, do začátku na naučení, ale trošku mi ta manuální převodovka chybí.
Zatím najeto 1600km, nemám vlastně s čím srovnávat, ale po zvyknutí na tu hmotnost, která se po rozjezdu ztratí, se na tom jezdí skvěle. Stabilní, nejlépe se cítí na okrskách při rychlosti kolem 100km. Na přední kolo 15“ a hlavně zadní jen 14“ si stěžuje můj batůžek, při jízdě jen v jednom ale není problém. Klasika u tohoto modelu, přeměřování tachometru, při 60tce na tachometru tak padesát, pří 100ce jedu tak 85. Jako všichni ostatní i já si musím dávat pozor na náklony, hlavně ten na stranu variátoru, jinak jde velice lehko škrtnout. Jinak otáčky jsou na jednoválec dost nízké, do 80ti točí 3500-4500ot. dle okamžité zátěže, těm 3500ot. je lepší se vyhnout. Od 80ti km se s každým 1000ot. zvedá rychlost o cca 20kmh.
4000ot.-80kmh, 5000ot.-100kmh, 6000ot.-120kmh, 7000ot.-140kmh, 8000ot.-160kmh.
Příjemná rychlost je tak 120kmh, což je tak reálných 100-105kmh, ideální pro rychlejší přesun na okrskách. Na dálnici jsem ještě moc nebyl, spíš jen vyzkoušet, samozřejmě na 160kmh je člověk hned, nicméně 8000ot. je první červená číslovka, číslovka 160kmh je na rychloměru také vlastně už červeně. Problém je, že když má člověk 160ku na tachometru, tak ve skutečnosti jede pravděpodobně max. 140kmh, což jede každý majitel TDi, který chce samozřejmě skútr za každou cenu předjet. Nevím, jestli tento stroj stojí za to dřít na dálnici, co spotřeba, atd. V každém případě se tam s ním ale jet dá, třeba na pohodu s kamiony rychlostí někde kolem 100kmh. Další věcí je vypínání spojky kolem 2500-3000 ot., normálně ve městě naprosto v pohodě, ale nevím co brzdy na přejezd takových Alp, v táhlých klesáních se musí v každé vracečce spojka rozpojovat a skútr přestane brzdit motorem, paradoxně pak asi pomůže přidat plyn a donutit odstředivou spojku znova se chytit. Asi ani na dovolenou do Alp to není nejvhodnější stroj, nicméně viděl jsem cestopis uživatele Xcitingu, který byl třeba na Grossglockneru, takže i toto se asi nakonec dá.

Úložný prostor je trošku menší, vejde se tam jen jedna integrálka, proto jsem dokoupil zadní 46L kufr a tašku pod nohy (29-39L).
Výfuk, skútr celkově je hodně tichý, hlavně ve městě, při otáčkách kolem 4000ot., takže o vás bohužel ostatní moc neví.
Nádrž je dost malá, jen 12,8L. Není to moc, ale neznám nic jiného, takže s tím nemám problém. Beru každých cca 200km kolem 9L, takže spotřeba je někde kolem 4,5L/100km.

Originální servis Kymco na konci Mariánskohorské mohu jen doporučit. Po koupi jsem chtěl udělat „větší servis“, vím že na tom asi nic není, jednoválec, karburátor, ale byl jsem se tam zeptat. Nabídli mi:
Servisní prohlídku za 2100Kč (v ceně motorový olej + filtr, kontrola ventilů, kontrola variátoru, brzd, atd.)
Vzduchový filtr za cca 600Kc (na netu jsem nenasel levněji)
Převodový olej, chladící kapalinu, brzdovou kapalinu po cca 300Kc
Nové pneu (zadní byla sjetá, přední vpoho, ale obě skoro 10let staré) –přední za 1000Kč, zadní 1300Kč (zase na netu jsem nenašel levněji), přezutí v externím servise pár stovek
Kromě toho si naúčtovali 2hoďky po 250Kč za práci mimo servisní prohlídku
Zkontrolovali svíčku, řemen, vše OK.
Tak jsem do toho šel, nakonec jsem tam nechal vlastně jen prostý součet předchozího, necelých 7tis. a mohu v klidu jezdit.

Poruchy žádné až na ty odřeniny pod reflexními pásky, krytu výfuku a poškození krytu výfuku kolem jednoho ze šroubů. Kryt výfuku jsem nechal svařit u pána ze svarujuplast.cz, za 200Kč perfektní práce, koupil základ na plasty a barvu po 150Kč a nastříkal. Možná se časem ještě pustím do odřenin na zrcátkách a předním blatníku…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist