renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Babetta 215 (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Babettista
Vloženo 25.8.2014
Aktualizováno 4.4.2016
Zobrazeno 10 454x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


jednorychlostní Babetty mají své kouzlo ve své jednoduchosti. Ne jinak je tomu i u málo známého modelu B215

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - B215 nelze lehce sehnat. Nakonec jsem koupil Babettu 210 vyrobenou ještě v Povážské Bystřici s tím, že do ni namontuju B215 motor. Strávil jsem v garáži asi 3 týdny čistého času, než byla Babetta kompletně poladěná tak, že už na ni nebylo co vychytávat.

Doplňky na motorce - elektronický klakson, otáčkoměr

Recenze

Toto je moje Slovenská strela, postrach brněnských skútrů ;)

Technická specifikace:
- základní spotřeba 2.8-3.3L/100 (ekonomický režim, sportovní režim)
- max. otáčky 8900/min (nainstalován přesný otáčkoměr)
- maximální rychlost dle gps na rovině 53km/h (11/51)
- dlouhodobá cestovní rychlost 47km/h
- stoupavost 12% při 120kg zátěži
- originální zkrácené těleso sání (seřízlé napůl) bez kovového sítka
- originální zkrácené koleno výfuku zkrácené o 5cm blíž k motoru (je nutno přiblížit výfuk blíž k motoru o cca 7cm)
- výfuk Hikone s úpravou na nasazení na originální kolínko
- originál karburátor Jikov 2912 DC bez úprav
- upravený válec. Zvětšené a leštěné sání a výfuk, rozšířené přefuky, upravené papírové těsnění na válec
- upravený 2-kroužkový originální píst 6.výbrus
- originál klikovka s CKR ojnicí
- upravená rozběhová spojka. Zabírá až při cca 4000 otáčkách. Při jízdě do kopce při rychlosti pod 20 km/h začnou spojky prokluzovat tak, aby moped vyjel při optimálních otáčkách kopec, který by bez úpravy spojek jinak už nevyjel. Vhodné na rozjezdy nebo jen na párset metrů prudšího kopce kvůli velkému přehřívání spojky
- pneu Mitas M06 60-100/16
- pedály FORCE FREE Al
- otáčkoměr
- klakson
- omezovač napětí 6V

Tento stroj jsem si vybral ze dvou důvodů. První důvod byl ten, že jsem ve své sbírce tento model ještě neměl. Druhý důvod je ten, že je tento motor nejspolehlivější ze všech modelů, které se vyráběly, a tak je vhodný na každodenní provoz s minimální údržbou. Vzhledem k mé vyšší hmotnosti a nákladu, který standardně vozím, jsem musel Babettu upravit, aby jela kolem 50km/h a současně neměla problém vyjet 12% stoupání se 120kg nákladem.

Babetta 215 je v českých končinách celkem raritní, protože většina jich šla na export, takže sehnat tento model na netu vyžaduje docela úsilí. V době, kdy jsem po ní toužil, byly na inzercích všechny notně předražené, tak jsem si nakonec koupil od kámoše B210 za 3tisíce, kuchl z ní motor, sehnal jsem si originální B215 motor a nechal ho poctivě zgenerálkovat a otunit. Celkem mě kompletní zprovoznění a renovace vyšla na 12tisíc Kč.

Zde pro představu video, jak mi to jezdí do kopců.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kunar
kunar napsal 16.11.19 v 19:57 10b.

Super!!

calex
calex napsal 15.06.16 v 21:30 10b.

Pěkná mašinka...tak ať ještě dlouho slouží...!

Pat0
Pat0 napsal 10.09.14 v 07:37

Doufam ze ti cesta vyjde, kdyz to jeste nemas odladeny ! drzim palce

Kobylak
Kobylak napsal 03.09.14 v 01:12

Tak mě jsi pranýřoval za úpravy a už v tom lítáš taky Těším se na powertest

Více komentářů



TOPlist