renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 550 (1980)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník karel44
Vloženo 3.7.2014
Aktualizováno 2.10.2021
Zobrazeno 3 354x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


2 motorka k maxiskůtru v garáži

Více fotografii

Motorka koupena od Marka - Motorka koupena od německého maníka Marka věku cca 25let. Tvrdil, že všechno je Ok a já , jako správný Čech, mu to nevěřil. Měl ve všem pravdu. Zapoměl jsem si ho vyfotit - škoda.

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Motorku jsem si pořídil prostřednictvím krátkodobého pomatení smyslů a nedalo se tomu zabránit. Tímto pohledem se jedná o dobrou koupi, stroj byl v překvapivě dobrém technickém stavu. Po odstranění drobných závad bude připraven kdykoli fungovat v běžném provozu.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl není vhodný pro hnidopichy. Na fotkách vypadá dokonaleji než ve skutečnosti, s tím je třeba vždy počítat. Narozdíl od nových retrobajků má ale patinu a charisma chlápka v nejlepším věku.

Doplňky na motorce - Původně jsem měl namontovaný vysoký větrný štít, ale rychle jsem dospěl k závěru, že to není ono. Na některých fotkách je ještě vidět. Prodal jsem ho obratem. Motocyklu neslušel a vítr mě foukal do helmy víc než před tím.
Letos jsem zapracoval na pohodlí a tak k replice sedla přibyla i nová zadní pneu. Původní plášť se dožil pěkných 22let a zaslouženě odešel na odpočinek. Také jsem musel nahradit původní dvojici tlumičů novými Hagony. Bohužel původní byly vyteklé a co hůř ,pružiny prosedlé. Motorka přede mnou zřejmě vozila nějaké tlouštíky.
Výsledný dojem, řekl bych, celkem odpovídá výši investice, svezení je oproti původnímu stavu luxusní.
Čerstvě jsem namontoval originál nosič Fehling, zapomenutý v jednom skladu někde v Holandsku. Podle cedulek jsem přesvedčen, že nikdy nejel na motorce.
Vše směřuji k tomu, aby bylo možno využít stroj na delší cesty a proto nyní řeším vhodné cestovní tašky. Pak bude možno dát rodině sbohem a vyrazit nezodpovědně do neznáma.

Recenze

Pro majitele maxiskůtru je jízda na tomto stroji vítaným zpestřením života. Záběr motoru dostačující, zvuková kulisa důstojná, brzdy vzhledem k datu výroby nad očekávání.
Kdyby někoho zajímalo jak přivézt motorku v osobáku přidávám návod viz níže










Zatím jsem s ní nejvíc najel v kufru auta - nějakých 750km s intenzívní vůní benzínu. Pootevřené okno bylo nutností.
Dosavadní zážitky jsou všeobecně intenzívní, spojené s jízdou i nejízdou, leštěním, montováním, rozebíráním a skládáním - vrtáním se v tom.

Řekl bych, že motorka je nejlepší na delší mimoměstské trasy. Ideální rychlost je do 120 . Vyzkoušel jsem i 150 na dálnici v sedě ,je to už ale hodně nepříjemná rychlost, mašina by jela určitě rychleji, ale asi už beze mě. Na krátké trasy je škoda zahřívat motor, to vezmu radši skůtr.
Pokud se totiž motor při jízdě nezahřeje, vzniká v koncovce výfuku snadno kondenzát a koroze.

K dnešku jsem najel cca 4000km a lze konstatovat, že fáze montování a vrtání je prozatím u konce.
Motocykl vykazuje spolehlivost, se kterou jsem ani původně nepočítal a není třeba se v něm šťourat. Tento rok mě ani jednou nezradil. To mě přivedlo na myšlenku vyrazit někam dál.

Letos to bude 8 let co jsem ji přivezl.
Najeto celkem k dnešnímu dni 8880 km!
(Do výročí pořízení budu muset ujet ještě 8km)
Opravy a úpravy za tu dobu provedené na motocyklu:
výměna hnacího ozubeneho kola z důvodu asymetrie řetězu
renovace 4x svodů, oddělení- nové chromování a zpětná montáž
vyčištěníorigo tlumiče výfuku v NaOH, zavaření prorezlé části
výměna zadního odpružení za HAGONY
výměna sedla za nové z GB
výměna spínací skříňky
použité zrcátko z Ebaye nahradou za zmatnělé a odřené původní
výměna primárního a rozvodového řetězu s půlením motoru+všechny těsnění pod hlavou gufera, kroužky...ale tekl z toho olej víc než předtím- podle mechanika je to běžné???!!!
sám jsem vyhledal únik oleje, utěsnil únik oleje z karteru a olejové vany
opravil přírubu olejové pumpy a přetěsnil =komplet suchý motor!!!
rozleštění hliníkových částí motoru
nové rukojeti od OURY z USA mnohem lepší tlumení vibrací snazší otáčení plynu

Tuto zimu se mě podařilo uskutečnit opravu volnoběžky startéru. Vic než 3 roky jsem používal kickstart. Na netu jsem našel šikulu z ameriky, co to dokáže bez půlení motoru. Nechal jsem to udělat podle videa u nás a podařilo se. Podle mechanika to dalo stejnou práci jako rozpůlit motor.
Pak jsem se sám pustil do repase karburátorů přestavbovými sadami z Ebaye. S tím jsem vyměnil i sací potrubí z airboxu a dal nový vzduchový filtr. Při demontáži jsem zjistil chybějící kovový díl airboxu. Ten jsem nakonec získal zde díky kolegovi majiteli.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zmecha
zmecha napsal 15.12.16 v 19:26 10b.

parádní mašina starý CB jsou úžasný a způsob převozu je teda unikátní

altak
altak napsal 09.07.16 v 21:09 10b.

Pekna masina, i super popis. Koukam ze nejsem sam co nacpal masinu do osobaku... ja povozil v Galaxii kejvacku a zena si klepala na celo

dismartin
dismartin napsal 09.11.15 v 21:59 10b.

Tak tomu se říká rodinné stříbro

vwlasta
vwlasta napsal 08.11.15 v 22:53 10b.

Máš ju pěknou za 10

Jupík
Jupík napsal 13.08.14 v 10:38

Nádherná holka jedna,tato barevná kombinace ji fakt sluší.10b

Více komentářů



TOPlist