Honda CB 550K Four, r.v. 1978. Klasická motorka + Honda, co víc si přát?
Motorka koupena od x.mag (Slaný) - 7/10
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XJR 1300: Už mám místo v garáži, takže možná příště.
První dojmy - Snadno ovladatelná, krásný zvuk, dostačující výkon = nádherné svezení...
Motorku bych doporučil pro - Jestli nejste janci, alespoň trochu se vám líbí klasika, nejezdíte pětkrát za sezónu Alpy a Rumunsko, nevadí vám, že se občas zamažete od oleje..., tak by to mohla být volba i pro vás.
Doplňky na motorce - Jen ten výfuk, "závodní", dobový. Takto již koupeno.
Recenze
Motorku nemám problém ovládat ani já, při svých 172 cm "výšky". Motor se nečekaně (tedy alespoň pro mě) dobře cítí i kolem 3.000ot/min. Od tří do pěti tisíc se nic moc neděje, nad pěti chytá druhý dech a po generálce motoru se tam odvažuji stále častěji Podvozek slušný, jen nějak hůře žehlí díry než Dominátor Co se týče brzd, tak tahle stará dáma i po výměně a seřízení momentálně určitě lépe jede než brzdí
Ideální motorka pro pohodové vyjížďky po rodné vlasti, a možná i trošku dál. Tankodromu se vyhýbám jako čert kříži.
Žádná leštěnka, žádné vypalování rámu, lakování nádrže a nové chromy nečekejte. Bez patiny to ztrácí kouzlo. Ale mechanika musí fungovat, takže začneme asi takhle: Olej + filtr, vzduchový filtr, svíčky, brzdovka, nová lanka od spojky, plynu, sytiče, nová spínačka - stávající se rozpadá, opravit narezlá místa na rámu apod. A nakonec, čeho se nejvíce bojím, ale nejvíce si od toho slibuju, seřízení karburátorů. Pak uvidíme, co si na mě ještě vymyslí...
K dnešku (12/1/2014) mám hotovo toto:
- nové destičky, brzdovku, brzdovou trubičku, těsnění na pístku... - už to začíná brzdit...
- nová lanka na plyn (obě dvě), spojkové, sitičové
- olej (dal jsem nakonec 15W/50), filtr, vyměnil jsem raději oba šrouby (u filtru i dole)
- vzduchový filtr
- svíčky
- olej ve vidlicích, simeringy, prachovky
- obrousil jsem a nastříkal vnitřek sedla, to je u této motorky snad vždy nejrezavější...
- kontrola motoru a seřízení u odborníků
- vyčištěné a seřízené karburátory
- koupil jsem novou spínačku, z té původní šel klíček vytáhnout v každé poloze, budu měnit
- chystám se udělat (alespoň částečně) novou elektroinstalaci, stará nevzbuzuje důvěru, hlavní svazek kabelů se mi moc nelíbí...
- tím zatím pro tuto sezónu asi skončím
V zimě 2014/2015 generálka motoru, rozdíl obrovský, chytá na první našlápnutí, jede lépe, zní lépe...
- bohužel stále se rosí pod hlavou, asi se bude rovnat a dávat znovu nové těsnění
- nové pneu Metzeller, nová řetězová sada D.I.D.
- objednal jsem si repliku originál sedla z UK, to co tam teď mám je nějaké "samodoma" (11/2015)
Ahoj, mám 550f2, potřebuju vyměnit rozvodový řetězy a shanim někoho, kdo by to rozebral a zase složil. Nedal bys mě kontakt na toho co ti dělal go. Docela by mě zajímalo srovnani, jakej má ta tvoje zvuk po opravě. Od pořízení jsem najel asi 5k a zatím jsem bohužel nikoho s 550 nepotkal. Nevadilo by kdybych se někdy zastavil? Vláďa
Ahoj Mám taky cb 550 f2 super sport a tak nejak jsem ji repasoval ale zápasím s nastavením karburátorů. Máš nekoho kdo to umí nebo nějaký návod. Dík a měj se fajn Martin
Ahoj.
Čtu tady žes měnil lanko k sytiči. Čeká mě to také, tak se chci zeptat, jestli to nevyžaduje nějaké speciální nářadí. A taky kde jsi to lanko objednal.
Děkuju, Jindra K.
P.S.
Opravu budu dělat na kamarádově motorce.
.. Ať dobře slouží ...
Múj sen, ale raši bych 750