renocar_unor



PROFIL MOTORKY

KTM LC8 950 Adventure (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Driver-toys
Vloženo 10.10.2013
Aktualizováno 13.9.2016
Zobrazeno 9 429x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorku jsem koupil 8.10.2013. Byla mím snem od doby, co s ní KTM vylezla na světlo světa..

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure / S: Po přečtení pár cestopisů jsem neměl moc důvěru v elektroniku.
KTM 950 SuperEnduro: Daleko vyžší pořizovací cena..

První dojmy - První jízda byla jen zkušební, ale i tak musím uznat, že rozdíl proti TDM byl hned znát, hlavně na výkonu motoru - to snad ani není motorka, ale ďábel :-D! Oproti KTM je TDM pohodlnější, ale to je asi tak vše - Kačka je TDM s Turbem, jinak to neumím popsat.. Je děsně hravá a pevná v kanflecích. Škoda vybrací co produkuje :-/.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty, co se nebojí /m/_

Doplňky na motorce - Koupil jsem ji s Akrapama, padákama, držákama kufrů včetně origo KTM černých kufrů, gelovým sedlem Touratech a držákem navigace. Plánuji vyhřívané hefty, hliníkovej šustplech pod motor, jinej štítek, navýšení řidítek a pásky na ráfky pro lepší viděitelnost v noci.









Dodány odvzdušňovací ventilky na vidle, chránič zadní brzdy, kryty po EPC ventilech, navýšení řidítek (o 2 cm, ale zkusím ještě větší pro jízdu ve stupačkách je to ještě pořád málo), hliníková plotna, kloubová (sklopná) zrcátka, vyhřívané rukojetě Adventure, držák navigace a roadbooku se zásuvku 12 V, lepší gufero a kalená hřídelka do vodní pumpy, enduro blatník z XT 600 X, plastové (oranžové) kryty rámu proti otěru od bot, rozšíření bočního stojánku,



Recenze

Tuhle krásku jsem si vybral, protože se mi od jejího zrození líbila a hlavně kvůli mé odchylce od asfaltu - TDM do šotolin moc nejni a mě hodně baví tam jezdit ;-p.

Máme za sebou pár desítek km a oproti TDM musím konstatovat, že Yamaha je pohodlnější.. KTM vybruje ještě víc a první dojem vyvolá pocit že sedíte na vybrující koze..(po povolení řetězu se vybrace zmenšily!). Ale síla motoru negativa eliminuje, nebo spíše zadupe do země - asfaltu. Je jí jedno, jestli jedu sám či ve dvou, zrychluje a táhne skoro stejně čož TDM neuměla a dělala rozdíly při jízdě v tandemu.
Průjezdy zatáčkama jsou na Kačce jistější a hravější.
Nemá ráda nízké otáčky a tak jízda obcí podle stanoveného rychlostního limitu ze zákona je dost problém..:-/ .
Chybí mi ukazatel zařazené rychlosti - pořád tam mám co kopat, ale netuším na jakou rychlost jedu. No ono je jí to asi jedno - zaklepe se a vrčí s vámi na jakoukoli zařazenou rychlost..
Do doby než jsem osedlal tuhle pekelnou slečnu jsem jezdil jako s choperem, ale teď čísla na tachometru často vykazují trojciferné hodnoty přesahující i limit na dálnici, ale s takovou lehkostí, že si to ani neuvědomíte - o víru v nádrži ani nemluvě.. Ale za každou srandu se platí a tyhle kačky za to stojí!
Trochu se peru s předním kolem když mám zatočit v malých rychlostech - "jízda se sekačkou" - musím vždy na každou stranu překonat malý odpor řidítek. Na centrálním stojanu se tohle neděje, tak nevím - že by větší a uzší kolo mělo vliv na ovládání motorky? Spíš problém se spodním ložiskem v brýlích.. Musím to vykoumat..(rozřešení v deníku).
Zatím je to jediné větší negativum, ale jinak jsem z KTM nadšený a těším se další společné projížďky!
Přišel jsem i na další neduh soudruhů z Rakouska. Na rámu a tlumičích nešetřili, pak ale nechápu, proč dali na předimenzovanou mašinu ráfky z měkkého plechu !

Po necelých dvou letech mě nenechává chladným - pořád mám veliké rezervy k využití jejího výkonu, tedy pokud natankuju dobrej benzín.. Stalo se mi totiž, že začala vynechávat a netáhla při 5 a 7 tisících otáčkách. Měl jsem z toho vítr že se ku*ví motor a mě nemine generálka, ale po natankování u jiné benzinky a kvalitnějšího benálu se vše "opravilo" samo. Zmrdi! Nevědí kolik by za to chtěli a ještě to pančujou.. Už aby bylo více kontrol a transparentně viseli na netu, aby každej viděl kde to šiděj!
Odvážil jsem se i pro další krok - zvednutí na "S" verzi. Jednak břichem občas drhla tam, kde právě vyžší kolegině projely bez problému (praskl mi i dekl pod motorem) a jednak vypadala...jak to napsat...nedospěle??? Asi jo, teď je vysoká jak já a vypadá jako správná Dakarská mašina - pro tyto rally byla původně navržena (tedy ne ta moje, ale Advenčka obecně). Zadek jsem ještě doplnil pružinou z "eRka" a celý podvozek svěřil do péče mistroj Farynoj z Horní Bečvy. Myslím že já jeho umění ani nemám šanci využít, ale cenově je i o něco levnější než KTM origo servis kde Vám stejně jen vymění komponenty, ale nedotáhnou mašinu tam kam ji je schopný poslat on. Myslím nastavení podvozku, udělat ze starších tlumičů komponenty schopné světových rally. Já jsem šel spíše cestou bezpečnosti a proto se obrátil na odborníka.
Předek ale nebyl stejně využit - nestačila délka původní hadice a 2 cm pořád chyběly k plnému využití výžky. O to lépe pro mě, měl jsem možnost sžít s ní postupně. Pak přišel další posun - předělat předek na vysoký blatník a pořídit i jinou hadici, aby se mohla holka narovnat. Nastal ale další problém - neuměla stát pevně na rovném podkladu - stojany jsou krátké a hlavně na bočáku se převracela, hodně těžko se z něho zvedala v sedě do rovné polohy a musela se stavět na místech, kde by se převracely ostatní motorky. Prodloužení bočáku (na druhý pokus) vše ale vyřešilo. Přez zejmu ještě upravím i centrál a nebo s někým vyčenžuju.
I držáky navigací a telefonů prošly pár úpravami a ni dnes nevím, zda je to poslední verze, ale mohu s určitostí říci, že teď jsem daleko spokojenější a pouze neustálým zkoušením, ježděním, neustálým rozebíráním, upravováním a opětovným skládáním se posunuji blíže k dokonalosti (alespoň pro mne, ostatní nemusí mé nadšení sdílet).
Co mě pořád hodně se*e jsou ráfky - přední je čím dál horší.. Při jízdě kolem 50 km/h mám pocit, jako bych jel na koni a ne na klidné mašině! Při dalším přezutí (nesmrtelné XT 640 Army) budu muset toto rušidlo nějak pořešit.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KarlZ750
KarlZ750 napsal 07.11.22 v 10:56 10b.

Tohle by mi taky nevadilo ještě s tima akrapama, to je labůžo co neomrzí
10b.

Friky
Friky napsal 13.11.17 v 10:15 10b.

Máš ji krásnou 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 01.09.17 v 20:54 10b.

firedawe
firedawe napsal 14.05.17 v 14:25 10b.

No parádně vylepšovaná Kačena, s lidovým přístupem, fakt pecka

MONIKA2
MONIKA2 napsal 27.12.16 v 18:15 10b.

Více komentářů



TOPlist