PROFIL MOTORKY

KTM LC8 950 Adventure (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník monzík
Vloženo 5.11.2018
Aktualizováno 5.11.2018
Zobrazeno 1304x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Opravdový adventure bike,žádná zbytečná elektronika,super nastavitelny podvozek,karburátor - žàdné cukání v nízkých otáčkách oproti 990.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Velka,těžká,dražší.Chybí ji sportovní potenciál.
BMW R 1200 GS: Motorka bez emocí pro německý důchodce,cena nesmyslná i přes vysoký nájezd a denně jich potkám stovky

První dojmy - Po 6letech ježděni na SV 1000N jsem hledal změnu,především kvůli stavu českých silnic a taky lákavosti delšího cestování.První dojmy z jízdy na Advikovi byly trošku rozpačité,po přečtení všech možných recenzí a shlédnutí bezpočtu videí jsem asi očekával něco víc.Přece jen to SV tahá prostě víc,člověk je zvyklý na úplně jiný posez,i ten zvuk má takovej hutnější.Byl prosinec a teplota na nule,což člověku k nějakěmu dobrému pocitu z jízdy také nepřidá,spíš se pak soustředí, aby nehodil hned hubu na promrzlý silnici a ještě při tom nepřimrznul k asfaltu.Naštěstí jsem měl možnost vyzkoušet i lesní cestu a tam už to bylo o něčem jiném,z prosincového přimrzání k řídidlům se rázem stala čistá radost.

Doplňky na motorce - Padáky,výfuky Akrapovič,orig. horní kufr ktm.Tankvak,gelové sedlo

Recenze

Ta motorka se mi líbila snad od první chvíle co ji továrna vypustila mezi lidi.K tomu ty opěvné recenze bez chybičky a videa co ten stroj s kvalitním jezdcem v sedle všechno dovede.Vždycky jsem si říkal,že ji jednou musim mít,ale přece jen i dost ojeté kusy stojí pořád spoustu peněz a časem jsem si také začal říkat k čemu by mi bylo to pro mně až nevzhledně velké předni 21" kolo,když 90 procent km stejně najedu po silnici.A jak tak člověk pořád váhá a čas letí,nabídka se přece jen neustále zužuje a cena ojetých kusů za posledních 10 let snad nespadla ani o korunu,až si jednou tak říkám,že to snad nemá ani smysl kupovat takhle starou motorku,když většina z prodávaných kusů má najeto kolem 100 000km.Když loni před Vánocema sjíždím z dlouhé chvíle net ...krasnej advik se všema možnejma doplnkama a na menších kolech(19 vs 17)😀 a s akrapama.Druhy den rychle volam panovi,kolik že to má najeto a když se dozvídám cifru něco kolem 46tis.,původ rakousko a že na tom pán za poslední dva roky co to má najel 800km nechce se mi to ani verit.Jel jsem tedy přes půl republiky zjistit zda je to pravda.Po příjezdu na místo pán se slovy,že na to bohužel opravdu nemá čas otvírá garáž.Advik tam skutečně byl,ale nejdřív jsme museli vystěhovat asi 15 jízdních kol než jsme se k němu dostali.Poté ho rozhýbat(baterka,pneu apod.)pak teprve byla možná zkušební jízda-viz úvod.No tak podle uskladnění to skutečně za poslední min. rok moc nenajelo,říkám si a propadla Stk tomu takeé nasvědčovala.Jo motorka zkrátka pěkná,nezhuntovaná,ale přece jen je cena dost vysoko,přemýšlím,oblejzám motorku pořád dokola a pak si najednou říkám že žijeme přeci jen jednou a občas je potřeba si udělat radost😆.

Přes zimu jsem udělal na Advikovi ňákej ten servis,olej filtr,brzdovka . Kompletně jsem ho také odstrojil,abych se vlastně ppdíval na čem že se to chystám jezdit a když už to bylo odstrojené,tak jsem ji dal celý nový černý kabát,aby lahodila mému oku.Také jsem musel zkrátit boční stojánek,protože motorka vlivem menších kol stála téměř rovně a nebyla příliš stabilní.

No a jak se na tom jezdí?Rozmlácené okresky to doslova žehlí,při průjezdu městem je to ještě rychlejší než skůtr díky dobré ovladatelnosti a možnosti občasného přejezdu chodníků(také to má pořádný motor😀).Polní a lesní cesty jsou na té motorce doslova radost,hlavně pak nekonečné drifty.Těžší terén nezkouším,jednak mně to neláká,nejsem blátofil,jednak to neumim a hlavně by mně hrozně mrzelo s tím praštit.Po dálnici to skutečně umí jet chvilku přes 200, ale cestovní rychlost je tak do těch 150.Opravdu parádně se na tédle motorce jezdí v utažených serpentýnách,to pak za sebou bez větší námahy necháte i kdejaké supersporty. Kdysy někdo v nějaké recenzi napsal,že motorka je limitována pouze použitými pneumatikami a zdatností jezdce - to je naprosto výstižné a osobně se s tím ztotožňuji.Velice praktická je pak přihrádka nahoře mezi nádržemi,dáte tam mobil,klíče,peněženku apod. a nemusite pak při každém zastavení neustále hledat do které jste to dali kapsy.Pod sedlem je místa také spoustu,klidně i vložka do bundy se tam poskládá s nářadím.Ve dvou se na tom také jezdí dobře,sedlo je dostatečně velké a zad central se dá jednoduše přitvrdit,takze spolujezdec si užívá pohodlí a jezdec si může dál užívat kvality podvozku.O brzdách brembo snad netřeba ani psát,ano,brzdí to parádně.

Alr abych jen nechválil,stejně jako všechny motorky,tak i tato má své mínusy o kterých majitelé většinou vůbec nepíší.Motor má takový hrubý chod oproti japonským motorkám,neustále v tom něco klepe a cinká skoro jak ve starém harleyi.Chod řadící páky je oproti japoncům sice stejně přesný,dokonce má možná krarší řadící dráhy,ale takový hrubší chod,tady se zřejmě počítalo s motokrosovými botami.Spotřeba se pohybuje nekde kolem 7l,kdyz se clovek chvilku nehlida tak klidne pres 8l.Ale asi nejvetsi minus teto motorky,o kterém snad nikdo nepíše,jsou vibrace nad 6000ot. Oproti litrovému SVčku to vybruje snad dvakrát tolik.

Takže když to schrnu dohromady. Je to motorka pro chlapy kteří se nebojí brnění varlat po dlouhé jízdě (300 km není dlouhá jizda) a nebojí se občas natankovat.Odměnou za to jim bude parádní svezení na jakémkoli povrchu s neuvěřitelným sportovmím potenciálem na danou třídu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
monzík
monzík napsal 14.11.18 v 19:57

Díky za komenty všem. Jen pro doplnění,motor umí jet od 2800 ot/min. bez cukání a zbytečných kopanců,samozřejmě ne na 6tku do kopce,ale po vesnici se dá krásně bez problému jet do 3000ot. Od 4000 ot. pak už motor krásně plynule táhne,okolo 7000ot. se pak v motoru probudí zbytek stáda a táhne jak splašená svině až do omezovače.Ten vršek je oproti jiným dvouválům opravdu zajímavý.Myslím,že tomu spodku taky hodně pomáhají otevřené výfuky a sání,taky karburátor je údajně přetryskovaný.Nemůžu posoudit oproti sérii,již jsem tak koupil.Můžu přímo srovnat s ktm 990sm v sérii - nahoře jede ještě víc,ale rozdíl není nijak dramatický,zato v otáčkách pod 4000 se na tom téměř nedalo jet,motor pak chvilkama nevěděl zda jet dopředu nebo dozadu.

Mann
Mann napsal 11.11.18 v 11:47 10b.

S poslední větou nelze nesouhlasit vlastně s celou tvojí recenzí Jen to brnění jsem nějak nezaznamenal A´t ti to lítá po povrchu zemském

Mig_35
Mig_35 napsal 09.11.18 v 12:04

jo, to můžu potvrdit, stejný motor u Superendura... a nevím jak kolegovi, ale mě netopí. jen trošku do noh.

Více komentářů



TOPlist