renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1200 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kalimerro
Vloženo 14.9.2013
Aktualizováno 16.4.2014
Zobrazeno 4 176x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Těžká, postarší, svalnatá, charismatická...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki RF 900: Protože prodejce byl silně nespolehlivý.

První dojmy - Koupená v srpnu od majitele z Mohelnice, který ji měl pouze půl roku a před ním někdo mnoho let. Během zkušební projížďky bylo vše v pořádku, jen boční stojan nějak divně zasahoval do prostoru mezi stupačkou a řadičkou. Tak jsem si plácli, a jel jsem už na nové vráně domů. Cesta byla prakticky celou dobu dálnice a tam to začalo. Jakmile jsem překročil 120 Km/h tak se začala celá motorka dost nechutně kymácet ze strany na stranu, jakmile jsem zpomalil pod 120 tak bylo vše v pořádku. Dost mě to vylekalo, že je něco v řiti, ale během cesty jsem zjistil, že při zalehnutí to dělá méně tak jsem se uklidňoval, že to jsou rázy větru do ramen. Doma jsem pak dofouknul hlavně přední gumu na předepsaný tlak a během dalšího víkendu najel cca 900 Km a moto je podstatně stabilnější, ale naháč je naháč. Před týdnem jsem zkontroloval stav a množství oleje v předních vidlích. Jelikož mám manuál do Haynes tak jsem zjistil, že v jedné vidli byla o pár cm oleje vyšší a v druhé o několik cm nižší hladina než má být. Rozdíl mezi hladinami byl odhadem 10cm což je dost. Po dolití přesného množství nového oleje došlo díky solidnímu počasí na krátké testování. Až k maximální rychlosti motorky bez zalehnutí byla mašina naprosto klidná takže už se těším na jaro. Vyřešeno rovněž prosakující těsnění pístku spojky.

Motorku bych doporučil pro - Pro silného chlapa, který už nepotřebuje divočit.

Doplňky na motorce - Padáky, horní kufr s držákem, svody 4-2-1 + koncovka Devil, čiré blinkry

Recenze

Byl červenec, kamarád na R1 se jako obvykle zastavil při zpáteční cestě z projížďky a začal mě přemlouvat ať se konečně svezu, že vyměníme motorky (v té době jsem měl silniční pouze MZ 250) a půjdeme se kousek projet. Věděl jsem, že to nemám dělat a taky jsem dlouho odolával, ale nakonec jsem přeci jen podlehl. Prostě erjednapyčovole jede jak hovado, zktátka emza šla do světa, foťák a objektivy šly taky v trus a neuběhl ani měsíc a XJR je moje.
Motorka se vlní jak prase při rychlejší jízdě, rychlejší průjezdy zatáček jsou slušné dobrodružství, je těžká. Hned mi padla do ruky a cítil jsem se jako doma, krásný zvuk, pohodlné sedlo.
Takže první hodnocení po 1000km od koupě. Teče těsnění válce spojky, takže pod motorkou je skvrna, trochu vzlíná olej na jednom malém místě těsnění ventilového víka, lehce prosakuje šroub ventilového víka. Zvuk je moc pěkný, koncovka se ani po dlouhé jízdě nijak zvlášť nezahřeje takže nehrozí spálenina nebo škvaření boty. Jsou namotnovány od koupě svody 4-2-1 s koncovkou Devil a XJR docela sluší.
Spotřeba kolem 7 litrů pohodová jízda, žádné časté točení až do nebe. Co je však děs jsou zrcátka, nedrží polohu. Motorce docela dlouho trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Vzbuzuje poměrně velký zájem okolí, je to klasický představitel motorky s pořádným motorem, je to zkrátka karasavica.
Jako první péči dostane nové těsnění spojkového válce (origoš stojí asi 650,-), nový olej s filtrem, vzducháč, ventilové vůle...

Boční stojan, nechápu jak tak může být. Prostě okamžitě po nasednutí mi začal při řazení překážet. Problém je s takovou tou kuličkou na konci, za kterou se stojan parádně sklápí. Nejhorší to bylo, když jsem musel dát nohu ze stupačky, třeba při stání na křižovatce. Doma jsem pak koukal jak je to řešeno a zjevně to tak má být už od výroby. Takže jsem stojan sundal a na místo dorazu jsem navařil malou kuličku, díky čemuž stojan nezasahuje do prostoru mezi stupačkou a řadičkou a zároveň je dostatečně vysoko kvůli náklonu v zatáčkách.

Součástí motorky byly již namontované širší řidítka. Těžko soudit co je lepší, originály jsem ještě neměl možnost držet v ruce, takže nemohu posoudit, fakt je ale ten, že ten posez je už více takový čorpovský. Dále co jsem se dočetl tak problém s kymácením motorky ve vyšších rychlostech může být právě způsobený těmi řidítky, pravděpodobně půjdou pryč a nasadím origoše.

Jak jsem si předepsal tak proběhla údržba v podobě seřízení vůle ventilů, synchronizace karburátorů, výměny náplní. Zima tento rok je neskutečně příznivá pro motorky takže mi to nedá a občasná vyjížďka je samozřejmostí. Když si zalehnu tak se dá motorka snadno rozjet až k maximální rychlosti, ovšem je to dosti nepohodlné. Když se pak narovnám tak je to docela hukot. Příjemná cestovní rychlost je okolo 110-120 Km/h, hezky se nechá vést v serpentinových pasážích a sportovní zvuk, který se line z koncovky přímo vybízí k vytáčení.

15.4.2014 šla za jiným - děvka jedna.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marketka_rebel
Marketka_rebel napsal 17.12.13 v 20:09 10b.

Tak tomu říkám motorka nádherná

Nikdajs
Nikdajs napsal 20.11.13 v 15:49

vidím, že se xjrka vrací na Ostravsko
svět je opravdu malý, stála mi totiž několik let v garáži, byla to mašina od přítele mámy
příští sezónu se můžeme projet, tak ať ti dobře slouží...

liborbanok
liborbanok napsal 13.10.13 v 10:38 10b.

krása :)

krabák
krabák napsal 17.09.13 v 21:00 10b.

nadherna masina.presne to co se mi libi

dzurik
dzurik napsal 16.09.13 v 19:34 10b.

Více komentářů



TOPlist