renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1200 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Black_Tea
Vloženo 7.9.2022
Aktualizováno 8.7.2023
Zobrazeno 4 107x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, silná a hodná motorka. Podle mě jeden z nejhezčích naháčů vůbec. Stylové chromované výfuky na obou stranách, veliké budíky, obrovský motor. Motorka na klidné ježdění, leštění chromu a dívání se na ni... líbí se každému.

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Jako dělaná na míru přesně pro mě:)

Recenze

1. Proč jsem si ji vybral?
Líbil se mi vzhled a její celkové naladění a chování. Mechanicky jednoduchá, tzn. vzduchové chlazení a karburátory, na svoje roky zachovalá a udržovaná (původní lak, nálepky). Je to prostě ultimátní klasika - je to vyjádření všeho, co si člověk představí, když se řekne slovo motorka.

Taky jsem si říkal, proč bych si měl kupovat nový retro bike, když je možné si koupit opravdový retro bike. Má takový šmrnc, že se po ní otáčejí lidi na ulici, a to včetně těch, kteří k motorkám jinak nemají žádný vztah. Děti na vás mávají, motorkáři vám ukazují palec nahoru, cítíte se na ní dobře.

Zvažoval jsem i XJR 1300, ale XJR 1200 se mi zdála, že nabízí lepší poměr výkon/cena. Není tak známá jako její následovnice, nabízí v zásadě to samé a je obvykle levnější.

2. Ovládání a jízda
Motorka je spíš takový hezký cruiser, není to supersport, ale jede dobře a reaguje předvídatelně. Nejlíp se cítí na okreskách, ale i ve městě je překvapivě agilní, stejně jako v kolonách. K zatočení je třeba kromě myšlenky taky přenos hmotnosti a tlak na stupačky, je to přece jenom těžší stroj. Je potřeba se při jízdě soustředit a myslet na to, což je vlastně další plus téhle motorky.

Je velice dobře vyvážená a v zatáčkách relativně neutrální. Nemá moc ráda, když ji tlačíte na hranu (rám, pružiny, hmotnost), ale na normální ježdění je skvělá a hodně toho odpustí. Umí dát najevo, že už je toho na ni moc, pak je třeba prostě ubrat a srovná se. Co se týče jízdních vlastností, myslím, že u XJR už to zaznělo, je třeba velmi dbát na to, aby měla přední pneu tlak 2,5 bar. Pokud tlak poklesne, je to znát a XJR začne "padat po motoru do zatáčky":) Je třeba s tím počítat, za mě je ideální nahuštění 2,5/6 vzadu, 2,5/6 vpředu, mám cca 95 Kg.

Zátah je lineární, silný a výkon je k dispozici vždy a všude. V praxi je motorka stavěná na provoz od cca 2000 do 5000 otáček. Velkou výhodou je, že na pětku se dá jet od 60 km/h do cca 200 km/h (pokud budete mít štěstí a i v této rychlosti přes nápor větru zůstanete na motorce)...a pořád to táhne:) Jednička až čtyřka jsou hezky využitelné ve městě. Od těch cca 60 km/h už není třeba řadit, ale koho to baví, tak může...

Brzdny jsou díky monstruozním (a fakt drahým:) 320mm kotoučům (větší než u XJR 1300) velmi dobré, ale jak je motorka těžká, tak po cca hodině ostřejší jízdy mírně vadnou. Ale jak jsem psal výše, XJR není nářadí na nějakou supersportovní palbu. V běžném provozu jsou brzdy naprosto dostatečné.

3. Cestování
Cestovat se na ní dá, sedlo je velké a docela pohodlné. Oproti fotce jsem si na ni nakonec koupil velké plexi GIVI a duralový zadní nosič Motech. Posez je vzpřímený s mírným náklonem na řídítka, takový cestovně sportovní, k motorce skvěle sedí.

4. Servisní náklady
Je to stará motorka, ale komponenty se zdají kvalitní. Motor by měl být v zásadě nesmrtelný. Zbytek spotřebních věcí prostě musíte řešit vždycky (plus nějaká ta guma a pryž chce vyměnit) a něco to holt stojí. Co se týče spotřeby benzínu, tak ta je spíše vyšší...ale je to prostě krásná stylová hračka na dobrou náladu, tak tohle přece u takové motorky nemůžete řešit. Je lepší do ní dát hustší olej (20W-50 – jak praví nálepka na motoru), tzn. hustší než doporučuje manuál (ten spíš doporučuje 10W-40), pak údajně ubývá o něco pomaleji, nicméně já s únikem oleje problém nemám.

5. Komu je motorka určená?
Je veliká a ten motor něco váží, takže spíš pro větší a těžší kluky (nebo i holky) nebo pro ty, kteří mají zkušenosti a zdravý rozum. Ideální na pohodovou projížďku po městě nebo po nedalekých zakroucených silnicích. Obecně, řekl bych, že je určená pro klidnější a rozvážnější povahy, tzn. pro mě:)

Díky všem za komentáře

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dave1980
Dave1980 napsal 10.07.23 v 18:25 10b.

krásná klasika, máš ji jak novou

Vladounreal
Vladounreal napsal 08.07.23 v 15:38 10b.

pěkná recenze a popis bike, XJR je parádní moto. Tak ať ti dělá jen samou radost draku

robson
robson napsal 19.09.22 v 18:18 10b.

Nejhezčí klasika, užívej jen šťastné kilometry

nejedlak
nejedlak napsal 19.09.22 v 06:36 10b.

Klasika co nikdy neomrzí k těmto strojům není co více psát a kdo na ní jezdil dá mi za pravdu!!

papen
papen napsal 18.09.22 v 11:25

Taky se ji měl. 1300 SP červeno bílou. Krásná velká motorka

Více komentářů



TOPlist