renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sim
Vloženo 19.3.2006
Aktualizováno 2.3.2008
Zobrazeno 9 540x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Zadne brutalni upravy, "jen" par dodelavek pro zlepseni cestovatelskyho komfortu... plexi, vyhrivane rukojeti, nosice zavazadel, ochranne padaci protektory kombinovane s ochranou spodku motoru, pridavne projektorove tlumene svetlomety.

Recenze

Motocykl jsem poridil v dubnu 05 jako nastupce Vodnika 250/593 - chtel jsem normalni motorku pro denni jezdeni a ne sberatelskeho exota.



Pri vyberu, ktery motocykl Vodnika nahradi, jsem uvazoval i nad nove predstavenou Jawou 650 Style - ovsem po dotazech ve stanku Tynecke fabriky na breznove v Praze jsem ztratil veskerou chut vlastnit cokoliv z jejich soucasne produkce.



Na stylce mi pritom vadilo jen par detailu, jejichz reseni neni nemozne - nadrz z 350/640 pokryta plastovym krytem sice pusobi vetsi, ale benzinu se dovnitr samozrejme vic nevejde, navic je vyloucena moznost pouziti magnetickeho tankvaku. Reseni v podobe jine - i treba na zakazku vyrabene - nadrze bylo jednoznacne zamitnuto se slovy "my vime, jaky motocykl zakaznici chteji, tak si nevymejslejte ptakoviny". Podobny vysledek mela debata nad vyfukem a malymi koly.



Kdyz jsem se snazil argumentovat tim, ze konkurencni motorky - ER5 nebo CB 500 - zminovane nedostatky nemaji a to, ze uvazuju nad znackou Jawa neni kvuli dokonale technice ale z fandovstvi a nostalgie, bylo mi doslova receno "Tak jestli si myslite, ze vam treba cebecko splni vase pozadavky, tak si ho kupte!" ... a ja to (o necely mesic pozdeji) udelal



Tak a ted neco primo k moji motorce... kdyz jsem stroj privezl (na tachometru natoceno 15510), byl vicemene ve fabrickem stavu - jedina "uprava" spocivala v montazi malych blinkru, nastesti varianty s 21W halogenkami, takze jsou ukazatele smeru videt dostatecne (narozdil od spousty jinych provedeni miniblinkru).



Po prvni jizde pres republiku se ukazalo, ze solidni spotreba (mezi 4 a 5 litry) dokaze se stoupajicimi rychlostmi solidne narustat spolu s tim, jak klesa komfort cestovani kvuli vetru na nechranenem nahaci. Dale jsem vicemene s hruzou zjistil, ze se jizda rychlostmi nad nas dalnicni limit podepisuje pomerne brutalne i na zadni pneumatice Pirelli MT75, ze ktere behem jednoho vikendu zmizela tretina vzorku



Prvni, co jsem na motorku pridelal, bylo plexi Puig, ktere jsem docasne prendal z Yawahy (250/592). Nasledovaly vyhrivane rukojete Saito II a po nich prislo velke plexi Givi A700 (male plexi jsem vratil na Yawahu).



V te dobe jsem pocital s vyuzivanim motorky pouze na siti zpevnenych komunikaci - preci jen jsem mel vitr z chovani "dvestekilove potvory" na silnicnich gumach na louce nebo sotoline - ovsem prvni vylet na Uterak ukazal, ze s trochou snahy a potlaceni pudu sebezachovy je motorka opravdu univerzalni a vicemene nejvetsim omezenim se stavaji pneumatiky. A MT75 na zadku se stale vic priblizovala limitnim znackam....



Prestoze jsem byl na zaklade testu v casopisech puvodne rozhodnuty pro Sport Demony nebo GT501, poridil jsem nakonec pneumatiku z kategorie "cenduro". Pozadovana Michelin Anakee nebyla k sehnani v mem rychlostnim indexu, takze po dalsim rozhodovani byla objednana a nasledne obuta radialni Metzeler Tourance v predepsanem rozmeru i indexech. Zivotnost predchozi MT75 tedy vysla na 5750 km.



Po dalsich 2 tisicich km se na limit dostala i predni guma a protoze jsem s Tourance byl spokojen, chtel jsem "neco takoveho" i na predek. Jenze ejhle, v rozmeru 110/80-17" je vyber cenduro kategorie zcela nulovy. Na prednim kole se proto usidlila radialni sportovni Michelin Pilot Sport v rozmeru 110/70R17. Snizena vyska se podepsala na vetsim promerovani tachometru, ale na jizdu to vliv nemelo. Dezen vzorku je asi nejvice podobny predni Michelin Anakee, bohuzel hloubka vzorku a sirka drazek je nizsi, ale porad to bylo lepsi nez mikrodrazky na predchozi MT75, ktera nakonec vydrzela prakticky presne 8 tis km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Cirkulace
Cirkulace napsal 20.10.21 v 01:21 10b.

Krásnej nahatej mini cesťáček. Přesně je vidět, že cestovní motocykl je pojem velmi individuální

FauX
FauX napsal 01.10.10 v 10:54

Mazec, kdyz vidim, jak to valis s CBckem po sotoline Nechtelo by to nejaky endurko?

Pešule
Pešule napsal 13.10.09 v 13:47

nádherny CB je to prostě kráska .Tak at tit o jezdí

kanecek
kanecek napsal 07.04.08 v 08:04

napsal 10.07.07 v 12:30

jo jo Sime CB je prostě úžasný jen já už ho nemám jsem jí prodala

Více komentářů



TOPlist