renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500 (1997)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník ymrich
Vloženo 6.2.2008
Aktualizováno 24.4.2008
Zobrazeno 10 772x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Ideální motorka pro vstup do dospělých kubatur

Recenze

Honda CB500

plusy
Cébéčko jsem měl dva roky a byl jsem s ním velice spokojen. Myslím, že pokud ho máme posuzovat, je tak třeba činit z pohledu odpovídající konkurence. Tu mají tvořit Suzuki GS500 a Kawasaki ER-5. Ani na jednom z těchto strojů jsem nikdy nejel, takže se srovnávání do hloubky zrovna nepůjdu, ale dle mého stačí letmý pohled na technické údaje. CB má výkon 43kW a krouťák 44Nm. U kawasaki je to 37/45 a u suzuki dokonce jen 33/40. Z toho jasně plyne, že jedině o CB lze říci, že jakž takž jede, přičemž si ale zachovává velmi slušnou ovladatelnost výcvikového stroje.

Motor má tichý, hladký chod, téměř bez vibrací. Když mu dopřejeme vyšších otáček, tak ale hezky zaječi, aniž by přitom působil agresivně. V pásmu mezi šesti a devíti tisíc otáček začne zátah, který bychom u pětistovky snad ani nečekali. Skládáme jednu rychlost za druhou a dřív než se člověk naděje, je na tachometru 190km/h. To už moc jako pětikilo nevypadá. Nejvyšší rychlost, jaká se z cébéčka dá bez tuningu vymáčknout, je za dobrých povětrnostních podmínek, při jízdě z mírného kopce zhruba 205km/h. To už se ale projevují problémy se stabilitou a vyžaduje značné úsilí motocykl udržet v kýžené stopě, takže bych obdobnou jízdu mimo bezpečné prostředí - třeba letiště - raději nedoporučoval. Podobné rychlosti navíc ani omylem nelze dosáhnout bez plexi štítku, který lze dokoupit, nebo už je na verzi S montován.


Výhodou jsou u cébéčka provozní náklady, které jsou tak nízké diky kombinaci několika přízdnivých vlivů. S obsahem 499 kubických centimetrů se vejde do nižší sazby pojištění a jako dvouválec jsou náklady na údržbu ve srovnání se čtyřválci také podstatně nižší. K tomu přidejte levné gumy (i když já jsem vzadu používal o něco dražší Dunlop Sportmax o rozměrech 17/80/140 oproti standardní 17/80/130), levnou řetězovou sadu, ale hlavně nízkou spotřebu (5,3l/100) a zjistíte, že těžko budete někde hledat tolik muziky za tak málo peněz. I pořizovací cena se dnes totiž dostává do oblasti, která je blíže spíše starým Jawám, než moderním japonským motocyklům...

Další výhodou je vysoká spolehlivost. Nevím o nikom - a cébéčkářů přitom nějakých pár znám - komu by se kdykoliv porouchalo cokoliv na motoru, chlazení, či kterémkoli jiném základním systému stroje. Jediné co se přihodilo mně, bylo, že zoxidovaly kontakty ve spínací skříňce blinkrů, zož pak působilo obtíže s jejich přepínáním - dokud jsem to nevyčistil. To je ale běžná údržba. Než jsem ho prodal, ujel jsem na svém CB spokojených 22 tisíc kilometrů.


minusy
Hlavním nedostatkem Hondy CB 500 jsou brzdy. Tedy spíše brzda, jen jedna, vepředu. Její nástup, i v provedení s brzdiči Brembo, je váhavý a poněkud mdlý. Při prudkém brzdění je třeba vyvinout celkem slušnou sílu. To vynikne zejména při jízdě se spolujezdcem, kdy přední brzda ještě ve spojení s měkkými předními vidlemi, dělá z brždění adrenalinovou záležitost.

design

I přesto, že jde o jedenáct let starý motocykl - a první cébéčka tohoto typu se vyráběla ještě o pár let dřív - designově příliš nezestárl. Jediným markantním momentem, který jasně přiznává dobu vzniku, jsou rozměrnější podsedlové plasy, které ovšem byly na svou dobu téměř minimalistické, takže nepůsobí zas příliš rušivě. Dvojice bočních tlumičů, nečiré sklo světlometu a další drobnosti nepovažuji za tak významné, ani nápadné, aby mělo smysl tady o nich psát. Jediným dalším znakem, který CBčko jasně řadí mezi starší stroje, je šířka zadní gumy. Tady doporučuji místo původní 130ky osadit 140kou. I když rozdíl činí jen 1cm, opticky je velmi významný. Pokud si více potrpíte na vzhled, než na cestovní pohodlí, můžete odšroubovat i zadní prodloužení zástěrky, které se vzhledem udělá divy. Zbytek zástěrky se přitom pohodlně a bez překážení jinému obsahu vejde do podsedlového prostoru, takže na cestách ji pro případ sychravého počasí můžete mít stále s sebou.

parametry
výkon: 43kW
točivý moment: 44Nm
Pohotovostní hmotnost: přibližně 193kg
0-100km/h: asi 4,3s
Přední kolo: 17/80/110
Zadní kolo: 17/80/130
kombinovaná spotřeba s plexi: 5,3l/100km

Ymrich

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 19.01.21 v 15:18 10b.

Perfektní popis!

Vajk
Vajk napsal 21.07.15 v 13:46 10b.

Nejlepší stroj,jakej jsem kdy měl.Super popis

Propran
Propran napsal 19.10.13 v 23:08 9b.

Milan1963
Milan1963 napsal 18.03.11 v 15:49

Valda77
Valda77 napsal 27.02.11 v 20:26

Super mašina, takže nic jiného než 10 bodů nejde dát

Více komentářů



TOPlist