Motorka postavená dle předlohy F1 v barvách Rothmans racing
První dojmy - Záchrana jednoho ošuntělého nekompletního motocyklu,co se válel nějakou dobu v garáži. Pro většinu restaurátoru,nezajímavé moto.Pro nás přesně to co hledáme,dobrý základ bez zbytečných věci.Prostě kola,motor,rám a nádrž :-)
Recenze
Další počin naší dílny.Jako základ posloužila Honda CB500.Jen tak náhodou jsem narazil na inzerát na nekompletní moto s německými papíry za velmi přijatelnou cenu.Hned zvedám telefon,volám a po chvíli jedu i s budoucím majitelem pro ni.Po příjezdu zjíštujeme stav motocyklu.Volalo na ní více lidí,ale všichni ji chtěli aspoň v kompletním nebo lepším stavu.Pro nás fantasticky základ.Motor co jde protočit,karburace ze zlatými náustky,nádrž kola a rám s podvozkem. Nakládáme a vyrážíme směr dílna. Už při cestě domů se radíme co a jak.Jelikož majitel má rád silniční motocykly,volba byla jasná,musí to mít kapotu.
Po příjezdu na dílnu a postavení moto na rampu,jsem na ni tak 2-3 hodiny zíral psal na papír a kreslil.V hlavě jsem nosil už déle myšlenku kapotované moto,ale tak abych část motoru odhalil. Díky mému zapálení z dětských let kdy jsem sbíral všemožné kartičky a obrázky závodních aut,motocyklů,atd... jsem při pohledu na karburátory kterým dominovaly zašlé zlaté náustky dostal přímou ránu do mozku
Honda,zlatá ,jasný ROTHMANS Racing!!! .Doba kdy Wayne Gardner,Eddie Lawson nebo Freddie Spencer vodily tyhle krásný NSR 500 ve válečných barvách Cigaretového gigantu.
Jako inspirace mi tedy posloužil motocykl Honda NSR500.Po krátké schůzce s majitele a nastínění projektu jsem dostal zelenou. Motocykl byl okamžitě zbaven už tak minimálních věcí co na něm byly.Jelikož to má být závodák tak dopředu přibyl další kotouč.Výhoda je že honda má stejné uložení jak na levé tak na pravé straně.Jeden z největších ořechů byla kapotáž,tady jsem měl nějakou představu,ale nevěděl z čeho.Při účasti na jednom závodním podniku zde vystavoval kapoty pan z Motoforzy,po různém prohrabání a "očumování" mi padla kapota z ČZ250.Po připasování na moto jsem měl jasnou představu co a jak,jen to byla mega kapota,tak jsem začal řezat a zúžovat.Zadní bobek byl koupen také od této firmy,a taky ořezán a to tak aby to bylo origo.
Pak už jen zbývalo udělat svody a koncovky,zde inspirace ze závodů co jezdím,jasné trombony,a navíc jsem je chtěl jen krátké a max délku za stupačky.
Svody jsou původně z mého závodáka Suzuki GS750 koncovky potom vyrobené.
Při renovaci kol jsem osadil moto předním kolem z XS360 (18" obutá na slicku).A bylo vymalováno,zvedám telefon volám majiteli a oznamuji mu "vše měním ale věř mi "
Postupně se projekt změní v inspiraci ve formuli 1.Řekl jsem si že CB na téma cafe atd.. je postaveno dost.Proto je zadní bobek stříbrné barvy ,což značí motor,v tom je umistěno čtvercové světlo jak měly formule do mlhy.Přední plexi seřezáno jako měli piloti před helmou z důvodu odvodu větru.
Motocykl má kompletně zrapasovaný motor,karburátory ,zlaté náůstky .Prostor v místě airboxu kompletně vyčistěn,elektrika je přemístěna do bobku kapota nakonec ořezaná a zůžena o 10cm.Přední vidlice popuštěna o 40mm.Řidítka použité z modelu NSR125.Přední kotouče potom odvrtány.Kola jsou z modelu Yamaha XS360 18" velikost( pochází s mého Flattracku).Samozřejmostí jsou zadratování brzd,kotoučů a věcí nezbytných jako na závodním motocyklu.Přední čočka pochází ze skůtru.
Samozřejmě slicky byly dány jen aby zdůraznily závodního ducha,jinak je to obuto na michelin pilot power
Motocykl jede suprově,zvuková kulisa je také fantstická.
nádhera!!!
extra...a to lakovanie
Díky za komentáře,co se týče aktivity motocyklů,tak ty co nejsou aktivní znamená že je nemám ve vlastnictví
jinak origo stav nikdy neprzním,vždy se upravovaly moto které to měly už zapár,nebo byly nekompletní jen s papíry,prostě dobrý základ na stavbu, a legálně v provozu ji potkáš,neboj viz video,je to jen o lidech ,i když sezona 2016 se uvidí
http://www.motorkari.cz/video/?v=65995
A navíc, když vidím ten výchozí žalostný stav - klobouk dolů před Tvým uměním a rukama!
Tak nasekám alespoň nějaké zdvižené palce do smajlíků...
Byť nejsem fandou tohoto typu motorek
tady tato stavba má kouzlo doby a šmrnc jak hrom
Proč je ovšem neaktivní?