renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník dejv78
Vloženo 23.4.2016
Aktualizováno 26.3.2019
Zobrazeno 5 153x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Na svůj věk (20 let) je to neuvěřitelný stroj. Odolný a spolehlivý, přitom lehce ovladatelný a zábavný. Optimální pro lidi menšího vzrůstu.

První dojmy - Motorka se hned při prvním svezení chová intuitivně a ovládá se příjemně. Jen má pocitově trochu vyšší těžiště (to je holt poplatné době), a užší řídítka, ale to není nic, s čím by se nedalo žít (řídítka se navíc dají případně vyměnit za širší)

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro začátečníky, u kterých je předpoklad, že svou prvničku párkrát zahodí, a hlavně pro všechny prcky a ... prciny :D

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy, nosič na top case. Do budoucna přijde kompletní optické omlazení, nový lak a spooousta růžové (holt je to holčičí motorka :)), taky širší řídítka a pravděpodobně i nové čalounění a potah sedla.

Recenze

Hondu CB 500 jsme vybrali v létě 2015 jako první motorku pro manželku, a pro tenhle účel je to výborná volba.

Tedy ze začátku to s ní nebylo úplně jednoduché, dostali jsme jí s nájezdem 55000 km, na úplně tvrdých a podivně sjetých gumách z roku 2010, s vyřízenou řetězovkou a motor taky nebyl v nejlepší kondici, ale vzhledem k tomu, že manželka udělala velké "A" až v průběhu září, rozhodli jsme se, že na těch pár kilometrů, co do konce sezóny najede, navíc stylem "plížením, plazením vpřed" to tak zatím bude stačit a pořádný servis uděláme až na jaře.

Manželčiny podzimní jízdy končily navíc poměrně často pádem v nulové rychlosti na bok (má krátké nohy a hlavně rozjezdy do kopce jí ze začátku dělaly problémy), ale Honda všechny tyhle pády ustála bez ztráty kytičky (jen dostala novou brzdovou páčku a obě stupačky :)). Je to prostě bytelný tank.

Trochu vážnější následky si tak odnesla až z vánoční jízdy našeho kamaráda, který si jí chtěl vyzkoušet, ale z nezkušenosti vzal při rozjezdu nešikovně za plyn, Honda vystřelila z místa jako raketa, on se lekl, a o pár metrů dále už se válel na zemi. Bilance tohoto nízkého průletu - promáčklá nádrž a prasklý boční plastík. Jiného naštěstí nic (jak říkám, je to bytelný tank), i kamarád naštěstí odešel živ a zdráv (díky bohu, že byl náležitě oblečený), každopádně ho těch pár metrů stálo novou nádrž a ten plastík :)

Po tom všem jsme Růženku (tak si jí manželka pokřtila) uložili k zimnímu spánku, a na jaře konečně došlo na pořádný servis. V březnu 2016 tedy dostala nový olej, a v dubnu šla do IR Moto Hořovice na výměnu pneumatik, brzdové kapaliny, řetězovky, seřízení ventilů a karburátorů, navíc se ukázalo, že ta původní (naražená) nádrž už stejně byla zevnitř vyrezlá, a do karburátorů z ní teklo rezaté cosi, co akorát zanášelo trysky, takže i ta nová nádrž a boční plastík přišli ke slovu.

Když se vrátila ze servisu, chvíli jsem si myslel, že nám ji tam vyměnili za nějakou novější ... takový to byl rozdíl, jak po optické stránce, tak po stránce jízdních vlastností. Pán v servisu jí celou prohlédl, co bylo potřeba tak promazal, a co bylo ošklivé, poškrábané a zašlé (za těch dvacet let a několik majitelů toho bylo docela dost), stříkl černým sprejem, vyčistil a vyleštil. Koukal jsem na to jako zjara (ono to fakt bylo zjara, takže nakonec proč ne :))






Každopádně, ještě větší překvapení mně čekalo, když jsem na ní nedočkavě vyskočil, a poprvé ji projel. Se starou Růženkou se ta "nová" vůbec nedá srovnat. Díky novým pneumatikám (Dunlop Arrowmax Streetsmart) teď drží jako přikovaná, je krásně stabilní a seřízený motor jede jako všichni čerti, navíc ten zvuk - to by člověk ani nevěřil, že má pod sebou "jen" pětistovku.

Těžko říct, čím to přesně je, ale jízda na ní je opravdu zábavná, a to ani člověk nemusí jet rychle - ta mašina má prostě ještě takový poctivý, mechanický (asi by se dalo říct "oldschoolový") charakter, vždycky mi to trochu připomene loňskou (2015) testovací jízdu na HD Street Bob, který působil v této věci podobně - jako hromada poctivého železa, tvořící dohromady docela nečekaný zážitkový kondenzát :) (Samozřejmě netvrdím, že to jsou nějak podobné motorky, je to jako srovnávat nebe a dudy, ale právě ten přímočarý, mechanický charakter, je podle mně něco, co je trochu spojuje.

Jinak, sedlo je pohodlné, ale na člověka mého vzrůstu (180cm) je CB 500 docela malá - řídítka mám moc blízko u těla (navíc jsou hodně úzká), nohy už dost zalomené - prostě spíš jako bicykl, než motorka. Ale pro menší lidi je to naopak úplně super.

Skvělá je převodovka, na to, jaká je to stará vrána, tam kvalty padají jako po másle (na rozdíl od mého Triumpha, u kterého je někdy vyřazení z jedničky na neutrál proveditelné jen s mezipřistáním na dvojce :)) Brzdy samozřejmě zase naopak srovnání s Triumphem moc nesnesou, vzadu je ještě buben a vpředu je jenom jeden kotouč, ale s ohledem na to, že to není žádný závoďák, na svůj úkol docela v pohodě stačí.

Jinak není moc o čem mluvit - i po dvaceti letech v provozu na motorce všechno funguje jak má - světla svítí, přístroje a kontrolky ukazují, motor chytne i po zimní pauze na první dobrou a neměl s tím problém dokonce ani před tím výše popsaným seřízením - prostě Honda, k tomu asi není co dodat.

Nezbývá, než poslat do Japonska hluboké smeknutí... :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pajapaja
pajapaja napsal 20.08.23 v 21:01 8b.

peterkw
peterkw napsal 23.02.22 v 21:52 10b.

Par tisic km mam na tom nabehane - teda po 20+ rokoch som sa na nej vratil na 2 kolesa.
A motorky sa nepoziciavaju. Teda mozu, ale rozmyslim si komu.

dejv78
dejv78 napsal 11.01.17 v 08:22

Díky, do další sezóny se to snad doladí :)

Štichi
Štichi napsal 06.01.17 v 21:37 10b.

Moc hezká Honda, jem doladit ty svody a bude to krasavice. Ať slouží a nezlobí.

Zombie81
Zombie81 napsal 27.04.16 v 10:50 10b.

Více komentářů



TOPlist