renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Four (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník AMRAAM
Vloženo 15.4.2013
Aktualizováno 5.1.2022
Zobrazeno 3 646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po dlouhém rozhodování padla volba na tohohle Speeda.
Motor je stříkačka, kapalinou chlazený čtyřvál o objemu 600ccm a výkonu 72,1kW (98koní) při 11 750ot/min
Motorká má 6ti stupňovou převodovku, maximálku lehce přes 200km/h a hmotnost 207kg

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Dost lidí mě od něj odrazovala a lákala spíš na japonece, ale já hledal něco trošku netradičního a né moc okoukaného, což tahle motorka bezesporu je, navíc po Triumphu sem vždy trožku pošilhával:) Po dvou týdením čakání, než motku přivezou z Itálie sem se konečně dočkal, bohužel zrovna padal déšť se sněhem, proto se zkušební jízda nekonala, navíc byl dost špinavej (hold italové), ale motka vypadala jinak hodně dobře, tak sem zariskoval a koupil ho. Dost dlouho sem z toho měl rozporu plný pocity, už jen proto že bylo hnusně a neměl sem ho kde a jak vyzkoušet. Vše trvalo zhruba do první pořádný jízdy ;-)

Recenze

Další komplikace nastali u tehcnické a evidenčky, pán tento model neměl v databázi, tak neustále chodil okolo a vypadal dost bezradně, nakonec vše musel poslat do Prahy. Zdržení o 2 dny a o nějakou tu kačku dražší, ale venku počasí stále vymejšlelo psí kusy, takže natěšený ručičky to přešli celkme v klidu. Za to registr stál za to, týden nefungoval, to sem o víkendu k motorce raději ani nešel Hned v pondělí sem tam natěšeně naběhl, že bych se mohl už další den skolouznout, ale pán za přepážkou mé nadšení rychle schladil, vše bude hotové až ve středu. A co si budeme povidat ve středu to taky hotové nebylo (fail system), ve čtvrtek mi pán volal že mi na technické prohodili rozměry kol, tak jestli bych to mohl zkontrolovat... V pátek vše bylo v pořádku, bohužel na úřadu jsou pouze do 2, stejně jako já v práci... O víkendu jsem málem prokousnul volant když sem na silnici potkávál další jednostopé nadšence! Už sem musel něco roztočit, takže menší kolečko kolem baráku a dušička byla hned klidnější, navíc sem měl čas namontovat miniblinkry, upravit držák značky, pořádně ho umejt apod...
Konečně! Dnes sem se dočkal, první porce kilometrů je zamnou a ještě teď se blbě uculuju.

A teď trochu prvních dojmů z jízdy Mám za sebou cca 50km, takže se jedná opravdu jen o první dojmy. Motorka má uplně jiný posez než jsem byl zvyklí, od polohy nohou až k řidítkům se podobá spíš silniční motorce, hold geny se nezapřou. V první chvíli sem měl pocit jako bych seděl na vržku motorky, než za řidítky, k čemuž přispívá i to že kaplička s budíky je na pevno a nepohybuje se s předním kolem. A i když pomalá jízda je v mém případě stále trochu kostrbatá, zvyknul jsme si velmi brzo a po pár kilometrech sem už neměl žádný problém s ovládáním motorky, jediné s čím ještě válčím je přepínač blinkrů na který prostě nemůžu něják došáhnout

Motor jde docela hezky za plynem, ale musí se točit, pod 3000ot se cuká a nechce se mu, město musím jezdit min o 1000ot víš než na kawě, prostě v nízkých otáčkách nejede. Za to od 7000ot si začíná opravdu rochňat a na 9000 se téměř stokoňové stádo žene vpřed jak splašené a s laďákem je doslova radost otáčet heftem ;) když si ještě člověk při podřazování práskné meziplyn, není co řešit. Řazení je poměrně přesný a 6 kvaltů je prostě super!

Podvozek je o třídu lepší a rozhodně zněj mam dobrý pocit, hlavně v zatáčkách působí jistě a stabilně, už se těším na nějákou klikatici až ho tam pořádně otestuju.
Brzdy se parádně zakusujou do kotoučů, tak že se ještě občas přibližuju na křižovatku přískokama, když zapomenu davkotat brzdný účinek citlivěji.

Jako menší nedostatek bych viděl absenci ukazatelu paliva, jediné co vás upozorní na nedostatek pohoný hmot je kontrolka, která se rozsvítí na posledních 3litříkách paliva. Tužší spojka, kdy mě po chvilce popojíždějí v koloně začali tahat prstíčky a musel sem si pomoct i těma zbylíma :D Trochu tvdrší sedlo, i když je poměrně dobře tvarované, aspoň na můj zadek, uvidíme jak se na něj budu tvářit třeba po celodení jízdě. A stojánek, který pořád hledám, myslím že je docela špatně přístupný a bude to chtít nacvičit menší grif při jeho vysunutí.
Navíc se trochu bojím, že stojánek nevysunu úplmně a Triumphýka někde položím, jelikož má velký náklod při stání na stojánku, což ale v případě nerovného terénu je spíše výhodou, než nedostatek!

Možná sem i trožku rozmazlenej z předchozí motorky, kde sedlo bylo měkčí než můj gauč a ukazatel průměrného stavu paliva mi leckdo závyděl, ale ani jedna vec není něják zvlášt tragická a když víte že máte natankováno a před sebou cestu posázenou zatáčkama, budete raději mít dobře fungující podvozek než měkoučký sedlo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
aikon1
aikon1 napsal 06.01.22 v 11:15 10b.

Dobře si udělal, že si se nenechal stáhnout k šikmookým

lan
lan napsal 19.04.13 v 21:46 10b.

hezká zelená

shakalpb
shakalpb napsal 19.04.13 v 07:02 10b.

správná volba

b.warner
b.warner napsal 17.04.13 v 21:08 10b.

Ducati996UK
Ducati996UK napsal 17.04.13 v 18:23 10b.

krásnej stroj, krásnou sezonu přeju

Více komentářů



TOPlist