Model XT je v nabídce Yamahy už od roku 1976. Tenhle velký jednoválec dokázal vyhrát Rally Paříž-Dakar. Je to super stroj,zvládne i to co jsem od supermotarda vůbec nečekal...
První dojmy - Krása co více dodat jelikož jsem přestoupil ze 125-tky tak co mě ohromilo byla výborná akcelerace naopak horší je to s cukavou jízdou v nízkých otáčkach,ale vše je ve stylu jízdy takže,po delší době to ani nepříjde...
Doplňky na motorce - Padací rám,výfuky Leo Vince, boční nosiče kufrů, horní nosič, držák GPS, zásuvka 12V, menší blinkry-špice
Recenze
Yamaha XT 660X r.v. 2007
Technicky vychází XT660X ze svého sourozence XT660R. Rozdíl je samozřejmě v kolech, použitých pneumatikách, geometrii podvozku, řidítkách, jiných plastech, kterými se roce 2007 výrazněji odlišuje. Narozdíl od endura je nově montována hliníková kyvná vidlice s vyšší tuhostí. Stroj má kapalinou chlazený motor 660 cm3 se vstřikováním paliva, doplněný designem a odpružením ve stylu Supermotard
První pocity:
Po nasednutí do vysokého sedla a to s mými 170cm mě ihned zaujala perfektní jezdecká pozice. Řidítka, sedlo a stupačky jsou přesně tam, kde jsem je čekal.
Spolehlivost:
100%-ní
Neudolatelný motor, příjemné servisní intervaly, přijatelné ceny náhradních dílů
Budíky:
Digitální tachometr s měřičem ujetých kilometrů a nezbytné kontrolky (nechybí ani kontrolka paliva nebo hodiny). Otáčkoměr chybí, ale je to jen kladná stránka pro větší zblížení jezdce se strojem,vše je o citu. Motor je potřeba dostat do provozní teploty a teprve pak začíná dobře fungovat, až na nízké otáčky kdy je malinko uškubaný. S výkonem 35kW (48koní) to není žádný trhač, ale zdání klame. Táhne krásně od spodu a nepolevuje ani ve vysokých otáčkách.
Brzdy:
Přední kotouč je proti enduru větší a přesně jak vypadá, tak i funguje, vyloženě bez chyby, brzdný účinek nastupuje okamžitě bez většího potápění.
Zadní brzda by mohla být trochu ostřejší.
Podvozek:
Možná podle mě malinko tvrdší, ale nic bych neměnil, univerzálnost na všechny povrchy.
Vibrace:
Řidítka, zrcátka, atd. od jednoválce o obsahu 660ccm nic překvapujícího, ale na druhou stranu nic hrozného i na delší cestování se to v pohodě snese.
***
Moto jsem koupil začátkem září 2012 od 2.majitele z Prahy, který na motorce jezdil jen vyjmečně a tak po stránce motorové i estetické byla jako nová a to s krásným počtem najetých kilometrů(10.000km)S motorkou se nadále seznamuji,ale můžu napsat,že hned po první jízdě mi padla do ruky...nejlépe se cítí ve městě což je pro ni vyloženě hračka díky ovladatelnosti a manipulaci,ale určitě se nezalekne delších tras nebo třeba i motodovolené a to díky neskutečné spolehlivosti, sám jsem na ní jel 300+km v kuse a žádný problém,totiž když člověk s motorkou splyne srdcem i duší, tak jsou hranice nepřekonatelné...a ty laděné výfuky... nemají chybu,dodájí adrenalin a větší požitek z jízdy!Nyní mám najeto 2,500km a zkušenosti nadále přibývají...teď je zazimováno a čekám na jaro,příjde na výměnu oleje,olejového a vzduchového filtru,svíčky,vody, brzdové kapaliny a nové sady pneu a to Pirelli Scorpion ...dále také plánuji vybavení na delší cesty,jako boční nosiče kufrů+vchní nosič, držák GPS, zásuvka na 12V (vše postupně připravuji,tak pak dodám foto...
Mezi kladné stránky bych určitě zařadil akceleraci,obratnost a ovladatelnost kor v městském provozu,spotřebu,která činí 4,5l/100 dále servisní intervaly, ceny náhradních dílů a nakonec neudolatelný motor.
Mezi záporné stránky bych zařadil cukání v nízkých otáčkach,možná i trochu tvrdší podvozek
Zde komplet sortiment náhradních dílů do šroubku + včetně objednacího čísla a ceny
http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Yamaha/2007/XT660X/405363/
Hmotnost: 177 kg
Odpružení kol vpředu: 200 mm
Odpružení kol vzadu: 200 mm
Úhel hlavy řízení: 64.0 stupňů
Výška sedla: 875 mm
Stopa: 94.0 mm
Rozvor: 1490 mm
Typ rámu: jednoduchý
Materiál rámu: ocel
Motor, výkon Yamaha XT 660 X (r.2007)
Druh motoru: řadový
Takt motoru: čtyřdobý
Chlazení: kapalinou
Sekundární převod: řetěz
Rozvod: OHC (ventily i vačkový hřídel v hlavě válce)
Příprava směsi: vstřikování, vstřikování
Startér: elektrický spouštěč
Počet rychl. stupňů (man.): 5
Vrtání: 100.0 mm
Zdvih: 84.0 mm
Kompresní poměr: 10.0 :1
Zdvihový objem: 660.0 ccm
Počet válců: 1
Počet ventilů: 4
Točivý moment: 60.0 Nm
Točivý moment: 5250 otáčky/min
Výkon: 35.3 kW
Výkon: 48.0 koní
Výkon: 6000 otáčky/min
Maximální rychlost: 160 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5.1 s
Pohonné hmoty Yamaha XT 660 X (r.2007)
Druh paliva: Natural 95
Objem nádrže: 15.0 l
Objem rezervní nádrže: 5.0 l
Spotřeba: 4.5 l na 100km
Sériový rozměr pneu Yamaha XT 660 X (r.2007)
Přední pneumatika: 120/70 - 17
Zadní pneumatika: 160/60 - 17
Brzdy Yamaha XT 660 X (r.2007)
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: kotoučové
Průměr kot. brzd - přední: 320 mm
Průměr kot. brzd - zadní: 245 mm
Další vlastnosti Yamaha XT 660 X (r.2007)
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: řízený katalytický systém
no, je pěkná, taky to ladím do oranžové !
paráda , je krásná
krásná motorka ,super barvy,s touhle motorkou musí být zábava , taky bych ráda tuhle motorku sedlala ale hold je moc vysoká ,musel by mi někdo dělat stoličku .Takže přeji ti skvělou sezonu a super zážitky,motorka ať pořád dobře šlape,za mne 10b
Ta oranžová jí sluší! ať slouží