PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 X (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MAJKL.2005
Vloženo 20.3.2018
Aktualizováno 2.6.2018
Zobrazeno 1986x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cenově dostupný a bezúdržbový motard se starterem zní, jako rozumný kompromis na poli supermoto, kazí mu to akorát hmotnost spolu s výkonem, nicméně kde to nejde výkonem, musí to jít přes srdíčko

Více fotografii

První dojmy - S motorkou mám najeto nula prd, při koupi na mě udělala jenom ten nejhorší dojem díky totál KO ložisku v krku, kde se motorce nechtělo za mák zatáčet, podhuštěným pneu, takže jsem byl rád, že jsem dojel zpátky k prodejci.

Motorku bych doporučil pro - jak začátečník, tak pokročilý, co si nepotřebuje honit ego, stačí mu top speed do 180ti a co má rád motorky s charizmem a relativně vysokým fun factorem.

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy, řídítka, blastery, představce řídítek, laďáky leo vince

Recenze

První, co se mi začalo točit hlavou, co všechno budu muset na týhle motorce řešit. A říkal jsem si, že zrovna tohle jsem nechtěl, chtěl jsem relativně novej, bezporuchovej bike třeba i na úkor výkonu, ale bike, kterej mě vždycky sveze, nastartuje na drc a nabídne mi adekvátní zábavu vykoupenou týhle spolehlivosti a bezúdržbovosti. Nicméně motorku jsem koupil, hned nechal vyměnit ložisko v krku, přední desky, otočit přední gumu (byla proti směru otáčení), seřídit ventily, vyměnil jsem olej spolu se vzduchovým filtrem, hodil do laku zadní vyšisovaný stupačky. Motorka měla totálně zašvihanej vzducháč s airboxem, řekl bych, že to nikdo od dovozu z Itálie neřešil, navíc původní majitel neuměl měřit olej, ale zase to podle něj kompenzoval kratším servisním intervalem... No, po servisu jsem dofoukl gumy a jel na první pořádnou zkušební jízdu. Motorka je opravdu hravá, nezalekne se nástrah města, jako kolony, retardéry, výmoly. Navíc je ve městě velice hbitá a mrštná. Kupodivu i za město vyloženě ostudu neudělá, nechá si líbit i sportovnější tempo, jenom při tom dosti vibruje do řídítek a stupaček, nečekal jsem popravdě takový vibrátor. Když mám vedle nastartovaný XTčko a TDMko, tak ruka na motoru TDMku vibruje asi stejně, jako sedlo na XTčku. XTčko se od série snaží s vibracemi bojovat gumovými stupačkami spolu s gumovými silentbloky na řídítkách. Podle mě by byla lepší volba motor buď s vyvažovací hřídelí na lepším levelu, nebo motor na gumových silentblocích, ale nejsem konstruktér, spíš jako každý čech všemu rozumím a nebojím se taliánům a japoncům dobře radit :) Motorka mi dokonce už stihla spadnout ze stojánku, byla nastartovaná v malém kopečku a hned se poroučela k zemi. Motorka je podle mě připravená na sezónu, nakupoupil jsem na ebay blastery, řídítka, vyhřívané gripy, představce řídítek. Abych se vrátil k jízdním vlastnostem, tak brzdy bych čekal jedovatější, zezačátku vůbec nechtěla brzdit motorem (na vině nesmyslně vysoce nastavený volnoběh), s výfuky leo vince pouze s tlumivkami, potom ale zní velice pěkně. Na zadní zatím jedině na jednotku, na dvojku mi to nejde ani přes spojku s řádným trhnutím těla, asi jsem vemeno. Motorku mám primárně jako funbike na vyčištění hlavy okolo komína, na úzké vlásenky, líbí se mi, že nemusím například od raptora vyhledávat jenom kvalitní asfalt, podvozek XTčka přechroustá kdeco. Z asfaltu bych ale moc nevyjížděl, v terénu je absence drapáků spolu s hmotností a nízkou světlou výškou vcelku vražedná kombinace. nicméně na šotolinku, nebo na polňačku za sucha bych se s XTčkem nebál. Zezačátku jsem měl naplánované, že XTčko bude moje jediná motorka, na které budu i cestovat do zahraničí, viděl jsem, že tu tací uživatelé jsou, ale po pár hodinách mě na XTčku berou záda, na TDMku po celodenním řádění o zádech nevím. Co se spotřeby a spolehlivosti týče, ještě brzo hodnotit, doplním po čase. Nicméně už teď vím, že XTčko je nejenom pro začátečníky, ale i pro lidi, co chtějí zábavu po městě a na klikatých cestách a nechtějí každých 10 mth dělat olej. Sám jsem zvědavej, jak si XTčko povede v zatáčkách oproti mým okapotovaným a nahatým kamarádům.

Postřehy po 3 000 km:
motorka nezklamala, motor dává ke konstrukci smysl, kdo říká, že je to slabý, já jsem za to rád, jelikož se od 150ti motorka začne v tahu vlnit důsledkem vysokých zdvihů a nižší tuhosti rámu, ideálně plánovat vyjížďky do 300 km (můj subjektivní názor), pak už mě tlačí zadek a vibrují ruce, hledat zatáčkovité úseky i s horším asfaltem, osobně me štve absence šestky a lepší rozložení kvaltů, na dvojku to nemůžu zvednout, potřeboval bych dvojku malinko kratší, ale když zvětším rozetu, tak se sníží maximálka, případně to při stovce bude nepříjemně řvát. Jinak jsem se s XTčkem otrkal, už brousíme stupačky v zatáčkách a musím říct, že ve vracečkách málokdy někoho brzdím, spíš naopak. Suprová hračka na vyčištění hlavy v relativně "bezpečných" rychlostech, s kterou se nechá naplánovat i trošku delší výlet, navíc spolehlivá s příjemnými servisními intervaly.

Spotřeba oleje 0, průměrná spotřeba benzínu 4,6l/100 v režimu "beast mode on :D"

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vladaobi
vladaobi napsal 27.03.18 v 17:37 10b.

At ti slouží krásny kousek. Jen k té přední gumě ta se na přední kolo dává obráceně schválně aby za mokra vyhazovala vodu do stran a ne pod sebe a na zadní kolo.

Pavel888
Pavel888 napsal 23.03.18 v 20:22 10b.

born2bwild
born2bwild napsal 23.03.18 v 19:11 10b.

Kdyby mi jedna neutekla, tak jsem ji mel take doma.

Více komentářů



TOPlist