PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R1 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Maartyy
Vloženo 14.10.2012
Aktualizováno 3.11.2015
Zobrazeno 6094x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Prostě erjednawoepycojedejakocip, celkem jsem si na ni už zvyknul. Příští motorka určitě bude malilinko víc cestovnější, jelikož ten posez je pohodlný jenom při pořádném tahání za plyn, jinak mi vyhovuje ve všech ohledech. xD

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 954RR Fireblade: Chtěl jsem repsola, 954 v jeho barvách byli na prodej dvě a poškozené, 1000rr byl hoodně mimo moje penízky...z hondy na hondu to bych nebyl já...a je to snad nejpotkávanější mašina co znám...
Suzuki GSX-R 1000: Srovnatelná s R1 byla až K3,K4 a tu jsem za tuto cenu našel jenom ve formě okruhovky. A stejně se mi líbí až K5 a to už jsou uplně jiné prachy...
Kawasaki ZX-9R Ninja: Byla v hledáčku jako první a měla nahradit CBR 900rr tak, že bych jednu motorku prodal a za stejnou cenu koupil jinou. Ovšem pak mi do oka padla za stejnou cenu R1, přečetl jsem si od jakého roku se tam dávalo vstřikování a vyladěnější motor... Navíc, by
Aprilia RSV 1000: Všichni melou jak je dvouvál úžasný a nikdo ho nemá takže jsem se nemohl projet a zkusit. Krom SV650, která mi připadala ve srovnání s 900rr jako dětské odrážedlo a na časté řazení mám auto v naftě...až projedu 2V litra tak třeba změním názor.

První dojmy - První dojmy, lehká, úzká, skvělý (díky stříkačce) předpokládatelný výkon, úžasné brzdy. Do zatáček jde dobře, klopí se v podstatě sama. Spotřeba klasická. Na delší jízdu to chce častěji zastavovat, bolí zápěstí a na druhý den záda. Možná si nechám snížit sedlo, mám 178cm, na místě je to jen tak tak a za jízdy jsem docela nakloněný dopředu na ruce. V noci svítí nečekaně dobře, zajíce a srnky jsem zatím uviděl vždy zavčasu.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro zkušenější jezdce, kteří ví co chtějí od motorky. Po starší ostré šestce nebo litru se nemáte čeho bát. Karburátorovým fandům bude chybět neposednost.

Doplňky na motorce - Pancéřové hadice, výfuk mivv titan, nastavitelné páčky, černé stupačky, černé a masivnější závažíčka.

Recenze

Osud tomu chtěl a CBR 900rr Fireblade mě opustil, doufám že novému majiteli poslouží mnoho mnoho let . Okamžitě jsem se začal pídit po novém miláčkovi. Prvotně mi dominovala ZX-9R, nebo R1 98-2000, myšlenka byla, když už se prodá Fireblade, tak za stejné prachy koupím něco ovladatelnějšího podobného roku výroby... No po přečtení několika článků jsem se postupně vyhrabal k tomu že nějaké peníze přidám a přesedlám na něco novějšího se vstřikováním a litrovým obsahem. Prostě vstřikování jsem musel mít za každou cenu Tím odpadla kawa, protože na zx-10r penízky nebyly. CBR 954rr jsem v rámci mých představ o ceně našel jen s poškozenými plasty (spíš více než méně) a přeci jen sednout z fároše na fároše se mi též nechtělo. U GSXR 1000 sem spadal jen do kategorie K1,K2 a první pěkná je podle mě až K5 což bylo úplně mimo mou cenovou dostupnost. Takže zvítězila R1. Předpoklad byl že vzhledově to nebude nic úchvatného, ale hlavně ať nemá hnutý rám, vidle atd. Nakonec jsem tedy vyrazil pro onu oranžovou mršku kousek za Frýdek-Pístek.

Cesta byla fajn, opět řídil Rogerer, ekonomicky našlapané Polo 1.9TDi bez T a bez i si spokojeně chroupalo ekologickou naftu. Kolem druhé hodiny jsme dorazili do dědinky kde každý barák neměl míň než dvě patra, silnice byly bez děr a každému doma parkoval nový Bawec. Ráj to na zemi. Motorka se omrkla, lak vpadal daleko hůř než na fotkách, taková pofidérní prý fiaťácká oranžová, hlavně nádrž byla odfláknutá. Projel jsem se, prohlídnul ji, vše bylo jak mělo až na ten celkový vzhled, ale tak za tu cenu, myslím že dobrý. Naložili jsme ji, zaplatili a hurá domů.

Akcelerace je dobrá, plynulá, možná až moc plynulá bez nějakých kopanců. Zvedá se docela dobře, stačí správně potáhnout plynem. Do zatáček padá taky skvěle, i na 190/50 zadní gumě je dobře ovladatelná, bohužel ve předu je stále nižší profil než by měl být, ale do STK tam dám správnou gumu. Hmotnost motorky je dobře rozložená. Posez je hodně sportovní, člověk je hodně nahnutý dopředu, občas bolívají záda a zápěstí když člověk nejezdí pravidelně. Možná nechám snížit sedlo, abych měl prdel níž a nezatěžoval jsem tolik zápěstí. Stupačky i posez je vyšší, v zatáčkách se bota k asfaltu nepřiblíží, ale manévrování na místě je horší, mám jen 178cm, motorka počítá tak s 180cm a vyšší postavou. Originální výfuk je opravdu velký komín, má tichunký zvuk, ale už od pohledu bude dost težký a šedo-bílá barevná kombinace mu vyloženě nesluší. Nový titanový (nehomologovaný) MIVV tam sedí daleko líp. Byl za skvělou cenu, jako nový a když bych chtěl někam do zahraničí tak origo rouru mám v garáži. Brzdy zabírají skvěle, těm se nedá prostě nic vytknout, dávkování je plynulé. Zadní brzda je slabší, ale ta se používá stejně jenom na místě a v krizi ^ ^. Pohodlí pro spolujezdce je takřka nulové, prostě klasický sport, ale tak ženský mají prdelky měkčené od přírody a vézt chlapa na R1? No to fakt ne

S myšlenkou motorku přelakovat jsem si pohrával dlouho. Nejhorší byl výběr barvy. Líbila se mi origo červeno-černo-bílá, oranžová perleť s matnou černou by taky vypadala dobře, bílá měla taky něco do sebe spou s černým rámem. No vykašlal jsem se na výběr barvy, ten počká až do finální fáze, nejdrřív se to musí odstrojit, zavařit plasty, přebrousit, vytmelit atd...
Když jsem moto měl odstrojené a viděl jsem co všechno bylo vařené, tak se divím že zbytek mašiny je v pořádku. V podsedlovce byl bordel v elektrice a kastlík ani nebyl uchycený na jedné straně. Svařovaná byla většina plastů, něco kvalitně, něco bylo vařené přes nějakou fólii nebo co. Svařované byly i světla a to přesně uprostřed. Podsedlák byl nejspíš ze stříbrné verze, maska a nádrž z červené atd. Bylo potřeba posvařovat to co předchozí majitel odfláknul. Po pořádném svaření plastů moto putovala ke "švagrovi", který už s lakováním nějaké zkušenosti měl. Hlavně měl kvalitní kompresor a profi lakovací pistoli. Já jsem se pustil do výměny svíček a drobných oprav na odstrojené mašině. Nejdříve nová zadní guma, kterou jsem sehnal za cca 2300 Qualifer II v rozměru podle TP 190/50.
Další na řadě byly svíčky, z motorky jsem vytýhnul už celkem opotřebované densa a koupil jsem nové NGK iridia, které tam patří podle manuálu. Akorát při dotahování se mi jedna svíčka protočila. Už sjem se chystal na opravu závitu a rozborku motoru kvůli šponám, ale ukázalo se že se neutrhl závit v hlavě, ale že praskl závit na svíčce, naštěstí čistě, stejně jsem pro jistotu strčil k pístu magnet a projel jím celou plochu, ale nic se nechytlo. Zbytek svíčky tam skoro nedržel a šel vyšroubovat plochým šroubovákem. Tak dokoupit ještě jednu svíci a mohl jsem začít skládat. Trápil mě ještě nefunkční chcípák. Šel jsem po drátech a zjistil, že od chcípáku vedou nadpojované kabely až někam pod nádrž, kde jenom tak volně ležely. Drát co šel od relé, které chcípák spíná, byl spojený tak aby byl neustále sepnutý. Tuto myšlenku autora jsem nepochopil. Aspoň že další věc se podařila opravit. Objevil jsem také jedno prasklé relátko, které způsobovalo náhodné rozsvěcení všech 4 blinkrů a zhasínání světel. 850,- za takovou nablblou krabičku je docela dost, ale co se dá dělat. Ještě jsem vyměnil brzdovku, jelikož už měla hnědou barvu. Led blinkry, které jsem koupil za slušný peníz i s Éčkem, jsem tam nakonec nedával, kvůli výřezum v kapotáži, přece jenom by to vypadalo blbě. Koupil jsem nové zrcátka, přece nebudu jezdit s poškrábanýma. Vzhled budíků už mě sral delší dobu, byly takové dodrbané a místo origo plexi sklíčka tam bylo sklo na silikonu, naštěstí klucí z číny začali vyrábět nový plast budíků za lidových 500,- a já nemusel platit 3500,- za origo. Objednal jsem i CNC páčky, černé, stavitelné, made in, jak jinak, china. Kvalita mě příjemně překvapila za tak nízkou cenu, pasujou perfektně. Už i řetězovka není nejmladší,zuby v rozetě začínají byt víc vykousnuté na jednu stranu, ale řetěz je prozatím v pořádku, takže s tím ještě chvíli počkám. Koupil jsem i nové čiré plexi, ale muselo se upravit aby tam sedlo, ono ta maska už byla upravená natolik, že přední zobáček plexi se musel zbrousit. Mezitím kapoty byly nachystané na nástřik a mě čekal úkol byvrat barvu. Po dlouhých rozvahách a debatách (hlavně s přítelkyní, ženský přece barvám rozumí nejlíp) jsem se rozhodl pro originál DPBMC modrou metalízu. Cena za barvy a lak byla cca 2500. Kupovalo se cca 7 deci a vyšlo to jen tak tak, jelikož celkem blbě kryje. Jinak klasika bezbarvý lak a černá barva na ostatní díly. Lakování šlo dobře, není to sice z boxu, ale i tak jsem spokojen s výsledkem. Polepy vyšly zhruba na 900,- . Bohužel na masku se nachytal nějaký bordel a při nasazování u jednoho světla vespod se objevila prasklinka, takže na zimu se maska udělá znova. Dál při nasazení podsedláku se utrhl jeden úchyt hned pod sedlem. Podsedlovka byla taky několikrát vařená už od předchozího majitele a byla trochu křivá a na onen úchyt to celkem tlačilo. No vzali jsme to trochu na prasáka epoxidem, ale nejde to vidět a neurve to už snad nikdo, tady musela jít funkčnost oproti vzhledu do popředí. Jinak jsme motorku poskládali bez problémů. Nadešel den D, den startu. Nalil se benzín, startovalo se, z baterky, pak přes kabely, pak se roztlačovalo a ani prd. Ani škyt. Svině jedna. No laborovali sme se svíčkama, s více benzínem v nádrži, se snímačem otáček, s budíkama, znovu zrušili chcípák a spojili dráty, prostě nic, ani brnk. Čerpadlo benzín tlačilo, vzduchu měla dost, jiskru to házelo... No po 5 dnech snažení se "švagr" nasral, strčil na výstup čerpadla kompresor a začal tlakovat. Nádrž se postupně začínala nafukovat jak kopačák, najednou něco střelilo, z nějakého přepadu vytříkl benál a po napojení a zapojení chytla mašina okamžitě.

Jednoho krásného dne jsem zastavil v Brně na červenou, no a to jsem dělat neměl. Zničeho nic rána, poskočil jsem tak dva metry dopředu až na přechod, po kterém naštěstí nikdo nešel. Vyklopím stojan, slezu a za mnou se z felicie drápe dědek, že si myslel že tu červenou projedu. Oznámil jsem mu že nejsem z Brna abych jezdil na červenou. No sepsali jsme protokol, kdyby náhodou s mašinou něco bylo. Na moto jsem pak odjel domů. Zavezl jsem ji do servisu v Otrokovicích. Borec mi pak volal že s prdelí noc neni, že to chytila jenom guma, ale že z nějaké předchozí nehody je motorka kratší. Pozvrdila to i nová přední pneu ve správném rozměru, která začala dřít o klín. No nic, při koupi ani při jízdě jsem nic nepozoroval, ale rám se musel narovnat, už pro můj dobrý pocit. Narovnáni proběhlo v pořádku, ale pán mi nechal stát nádrž v kaluži benzínu, takže se lak nafoukl a roztrhal. Sice z ceny něco slevil, ale bylo potřeba nádrž znovu nalakovat. Rám byl sice rovný, ale za jízdy se motorka divně překlápěla, chvíli táhla v pravo, chvíli vlevo. No viníkem bylo ložisko v krku řízení. Po výměně bylo vše v pořádku. No podařilo se mi ještě nový lak odřít na pravé straně. Takže už jsem počítal s novým lakovánim.

Letos na jaře se mi povedlo navštívit škarpu. Před zatáčkou mi vyletěl z keře pták a rozpleskl se o kapoty, lekl jsem se a vzal za brzdy, no bohužel už jsem měl nakročeno do zatáčky a následný pokus zatočit na hraně krajnice, kde byl štěrk a písek, mě posunul do příkopy. No praskla řadička, ošoupalo se víčko altíku a začalo zpodněj téct, praskla levá kapota kolem blinkru. Jinak nic, krom špinavé bundy a odřené helmy s plexem. Takže nové těsnění altíku, nový olej, zavařit řadičku, posvařovat kapoty no a znovu do laku. Takže za poslední dva roky naježděno prd. Tak snad příští rok už nějakou tu tisícovku nahrkám

Takže to je pro zatím všechno. Na zimu se ještě dodělají detaily.

Zatím jsem zainvestoval:
Ložiska v krku řízeni
Rovnání rámu
Rozleštění světel
Laděný výfuk MIVV - titan
Nové stupačky, závažíčka...
Seřízení ventilů.
Jinak nějaký ten olej dle intervalů...
2x Nový lak
Páčky
Nové svíce NGK
Polepy
Čiré plexi
Gumy
Brzdovka
A dál se uvidí

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 01.10.18 v 18:17 10b.

Krásná R1 přeji hodně najetých km bez nehod a ať ti dělá jenom radost

46pavell
46pavell napsal 19.04.15 v 05:57 10b.

Sakra zapomněl jsem dát 10b

46pavell
46pavell napsal 19.04.15 v 05:53

Hodně práce, hodně muziky nemůžu jinak 10b

pačes44
pačes44 napsal 14.06.14 v 22:38

Naprosto nádherná hodně km bez nehod, ať jezdí jak má

brzda80
brzda80 napsal 20.01.14 v 15:39 10b.

Ta barva ji sedne.
10 bodů.

Více komentářů



TOPlist