renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mathe_M
Vloženo 16.7.2012
Aktualizováno 20.4.2017
Zobrazeno 5 677x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


N E J L E P Š Í investice v životě - už dělá radost novému majiteli!
Ať mu dobře slouží, do smrti budu v dobrém vzpomínat...
... Byla to láska na první pohled, úžasný stroj. Nyní lehce upraveno, Screaming Eagle vačky, upravené svody, sání, power man

První dojmy - První dojmy? Málem jsem nezatočil do první zatáčky... kdysi ... :-)) ...

Recenze

Říká se, že nejlepší motocykl který kdy Harley-Davidson vyrobil je nejlepší proto, protože ho nevyrobil Harley-Davidson... Asi je to trochu nefér vtip, ale možná je na něm hodně pravdy. Motor Revolution přináší technologii zcela srovnatelnou s japonskou produkcí, a spolu s funkčním rámem dělá z tohoto motocyklu krále mezi Power Cruisery. Jen můj názor, zaujatý, samozřejmě

NAPÍŠU SEM JEŠTĚ NĚCO, co jsem teď napsal do diskuze jako reakci na různé názory - jelikož to považuji za důležité pokud se bavíme o tomto motocyklu:
= = =
... Díky všem ještě za ohlasy, každopádně ještě k tomu, co píše -
DMC.motorbiker: Jó hele romu říkám rozumná řeč Né vážně. Cos napsal nemůžu nijak rozporovat, resp. s tím lze jen souhlasit. A každej objektivní člověk to musí říct. Zejména když píšeš:
"A i starý Evolutiony mají v HD naběháno daleko přes 100 tisíc (bez GO), takže ono to taky nebude tak horký, nemluvě o tom, že jsem ještě v životě nejel na Japonským čopru / krujzru, kterej by ve srovnání s HD nějak o hodně líp jel, brzdil a zatáčel, to spíš naopak..."
- To je samozřejmě čistá pravda. Porovnávat se musí porovnatelný. Navíc on z těch starých Evolutionů sice tekl olej, ale tekl z nich 100 tisíc mil a furt to jelo stejně!!!
Jinak co se týče Night Roda.. vážení - tady se nebavíme "o HD". Tady se bavíme o MOTOCYKLU. Jako byste se bavili "o poršácích" a motali dohromady Carreru a Cayenne protože to navíc začíná obojí na "C" - tak co? ... Tohle je hra na úplně jinym hřišti. Není to jen o těch pocitech, dojmech, o tom že fakt neznám žádnou jinou motorku, která by takhle nejen vypadala, ale i jela (a ano, i zatáčela a brzdila:) ... tohle je první OPRAVDOVÝ SUPER CRUISER... neexistuje srovnání, ani v japonsku (Intrudery), ani v USA (Victory Hammer apod) apod... to jsou vše vlastně CESŤÁKY, i když se jakoby tváří jinak. Navíc výkonově, pánové vychvalující japonskou techniku - tohle teď už (-jen lehce upraveno-) jede REÁLNÝCH 235 km/h (ne to co ukazuje ručička, ale REÁL.. jestli někdo víte o čem mluvím - a neptejte se mě jak se na tom dá udržet - prostě "to lze" :)..), ale o maximálku samozřejmě nejde. Tady jde o kroucení zatáček při rychlostech do 100kmh - a nemyslím tím "broušení pily" a "prolítávání" zatáček co nejvyšší rychlostí... ale KROUCENÍ TZV. "NA POHODU" (!)... aby z toho měl člověk příjemně dobrej pocit a nepřevažovala radost nad tím, že to přežil... a přitom všem to úžasný hromový burácení.. :) Druhá věc je krouťák (to snad nemusím komentovat, jen řeknu 131 Nm).. no a pak zrychlení - a to mám(e) na 200 stop lepší než Hayabusa Vim že mi žádnej Hayabusář nebude věřit, ale pravda je někdy krutá a nevyzpytatelná Ano, 310 kilovej dvouválec to na prvních 60ti metrech dá velkýmu HÁČKU... :) no neni to krásný? Takže konec pomluv Hárlejů nebo jakýchkoliv jiných značek - protože o značce to vážení není. Jsou motorky tuctový (který i jistě někomu přijdou skvělý), a jsou tady unikátní kousky.
A HD Night Rod Special VRSDCXA neni jako nic na čem jste kdy jeli.

= = =

Novoroční příspěvek - 1.1.2013 (23:45) ...

Dával jsem příspěvek do diskuze k článku od Prochyho, kde krásně shrnul veškerou historii a základní informace i zkušenosti lidí s V-Rody od počátků dodnes, a když už jsem to sepsal, přihodím to i sem

Bylo to k tomuto článku:
http://www.motorkari...son-v-rod-23143.html

Chtěl jsem jen říct, že článek jako celek naprosto super, jen jediné s čím né že "jsem se nesetkal", ale vyloženě "nesouhlasím" je pár technických věcí, ve smyslu zkušeností lidí. A to zejména dvě věci: spotřeba (paliva) a hlavně oleje.

Mluvím tedy pouze o "nových" motorech 1250ccm (resp. 1248ccm), tedy od r. 2008.

Jsem bytostně přesvědčen, že vyšší spotřeba paliva musí nutně být spojena s nějakými úpravami na motoru. U oleje pak s nějakým problémem, ale to nedokážu zodpovědně říct, jelikož jsem se s tím opravdu nesetkal. Opravdu tím myslím zaručené informace, a klidně ať napíše reakci zejména ten, kdo ale má jistotu že nikdo před ním s motorem nic nedělal – tzn. kupoval fungl nový stroj. Někdy i dealeři (hlavně v cizině) v rámci „demo-kusů“ dělají s motorkou různé pokusy a už to není originál, i když to má najeto jen pár tisíc nebo set km.

V originálu (i s otevřenými výfuky - ovšem NEŽ se něco začne dělat s palivovými mapami atd.) je spotřeba samozřejmě hlavně závislá na stylu jízdy, ale pohybuje se v rozmezí 5,0 až 8,5 l na 100km, prakticky však 6,0 – 7,5 litru. VŽDY jsem si měřil spotřebu (ručně-vždy tankuju do plné) a snad nikdy jsem se nedostal přes 9 litrů ... to by člověk fakt musel rozjíždět a brzdit na dvojku jak blázen a dávat tomu jakoby nesmyslnej záhul, tzn. né "jezdit", ale "schválně kurvit". A to se asi těžko dá počítat do ježdění. Opravdu mluvím pouze o tom, když se nanejvýš otevřou výfuky a nic víc.

Dlouhodobá kombinace při "dynamické a občas sportovní" jízdě je do 7 litrů. Hodně sportovní jízda pak kolem 7,5 litru. Při cestování něco kolem/přes 6 litrů a když člověk jede na pohodu (třeba ve dvou - takže za to nemůže moc brát), tak jsi na 5,5 litrů v klidu.

Olej mi to NIKDY nežralo. Vždy jsem dával plnou syntetiku 10W-40 dle specifikace, nejdřív (v rámci garanček) originál HD, pak už Motorex, a nakonec motocyklový ELF Racing 10W-60 (podle mě to nejlepší co u nás je k dostání).
Dostat z motoru výrazně více koní byla vcelku fuška – za podmínky možnosti pouze modifikace výfukového systému, sacího systému a fuel-managementu; bez výměny či úpravy jakýchkoliv zásadních motorových komponent (maximálně tovární vačkový kit), ale nepřipadala v úvahu žádná změna komprese apod. V originálu je totiž REÁLNĚ na motoru max. cca 110-115 koní dle zajetí a zahřátí, a cca 105 Nm – tovární pohádky o 125 koních bez úprav jsou nesmysl. Americké verze jsou malinko silnější (nemají lambda sondy, ale i tak se na 125 nedostanou). Každopádně po úpravách a dosažení reálného výkonu na motoru 151HP / 131Nm Každopádně i tak to olej téměř NEŽERE (=při výměnách není znatelný úbytek),

Co MUSÍM bohužel potvrdit, a vyzdvihnout asi jako nejhorší závady:

- problémy s palivoměrem jsou pravda. Mě i dalším kamarádům byl vyměněn (i několikrát) v záruce, a stejně se třeba problém objevil (mě po druhé výměně to už nikdy nezlobilo). ale stejně si vždy při dotankování vynuluju trip B a musím mít prostě představu kolik jsem asi ujel km). Píšu to proto, že je to velká nepříjemnost, když se jakoby nemůžete spolehnout na to, co ukazuje palivoměr, resp. je třeba s tím počítat a nevěřit, že je najednou možné, že byste ujeli na nádrž 550 km Jinak maximální dojezd na nádrž je skutečně 400km, při šetrné a pohodové jízdě.

- je třeba dát pozor na ložisko v krku řízení. Řeknu předem, že to ale pro mě není překvapivé. Při váze a výkonech, které na ten spoj jsou vyvíjené, je jasné, že to je součást která je namáhána. Je maximálně důležité ho mít správně dotažené a kontrolovat to raději častěji (také ložisko v předním kole je třeba jednou za několik let zkontrolovat - to zase souvisí s našimi silnicemi atd.)
Zpět k ložisku krku řízení - také mi ho v záruce vyměnili dvakrát, zrovna tak kamarádovi se kterým jsme kupovali motorky ve stejné době. Největší problém který to v jednu dobu dělalo (resp. mělo na tom hlavním podíl) bylo, že se mi už při cca 160 km/h začala motorka "vlnit". Bylo to dost nebezpečné a umocněné např. nerovnostmi apod. Delší dobu v servisu laborovali co s tím (vyměnili a utahovali), ale stejně to bylo znát při rychlosti nad 200km/h. Pak mi seřídil a "podotahoval" celý podvozek a rám konstruktér dragsterových speciálů (maximální odborník na motocyklovou techniku vůbec) a od té doby to zmizelo. Evidentně tedy "uměl" Mimochodem JEDENKRÁT V ŽIVOTĚ jsem dosáhl REÁLNÉ maximální rychlosti téměř 239km/h (=přesně tolik umožňuje originální převod s původním rozměrem pneu), tedy byl jsem těsně před omezovačem na pětku (téměř 9000 ot./min.) - vypadá to tak, že se ručička dostane hluboko do "černého pole", kde už dávno nejsou žádná čísla a téměř se "dotkne displeje" na budíku (pro ty co vědí jak displej vypadá), protože čísla končí ve 240ti km/h :) Kdyby čísla pokračovaly, ukazovalo by to někam kolem 260-270km/h. Čili cca 25km/h je to, co to asi v této rychlosti proměřuje, ale to i u jiných motocyklů bývá myslím stejné i horší.

Ano, lze na tom tolik jet, ale jen za předpokladu výrazného zvýšení výkonu, a je to už opravdu nebezpečné. Motocykl není na tyto rychlosti vůbec stavěný - resp. motocykl to "při jízdě rovně" zvládne, ale není už jaksi počítáno, že by na tom někdo seděl Vy co jezdíte na silnicích, přestavte si, že byste jeli reálných 240kmh (takže vám to ukazuje tak těch 260) a neměli byste před sebou nic, navíc nohy se snažili mít dopředu..:))) ... Nápor větru je ukrutný a tedy jezdec soustředí většinu úsilí k tomu, aby se udržel na stroji, a kdyby se tedy "cokoliv stalo", tak je minimální možnost že to jaksi nějak "zvládne" nebo prostě jen zareaguje. Navíc téměř nelze mít "nohy dopředu", čili na stupačkách (a tím i ovládat zadní brzdu-což je problém), protože tam jednoduše nejdou udržet (nebo jen s vypětím ještě větších sil a vyšším odporem atd...), takže je lepší dát nohy dozadu na zadní stupačky nebo je na ně položit. To pak člověk vypadá jako Batman jak vlaje na letícím černém čemsi... Jak říkám, zkusil jsem to jednou a už to nehodlám opakovat, a ani nemůžu - změnil jsem sekundární převod "do síly", čímž mám reálnou maximálku na 200 km/h – při této konfiguraci se do omezovače na pětku dostanu celkem lehce a bez zaváhání. Je to velkýi rozdíl a ta síla je prostě znát. Stále mluvím o reálné rychlosti, ne to co ukazuje ručička (ukazuje mi to nyní při dosažení omezovače 240kmh, ale je to ještě dále zkreslené změnou převodu, takže se lze spolehnout výhradně na vypočtený údaj z převodovky). Všem co mají Night Roda delší dobu a chtějí zažít "nový level ježdění" tuto mírnou úpravu doporučuju - jsou jen dvě nevýhody (kromě toho že si musíte opatřit menší kolečko přední řemenice), že potřebujete delší řemen, a že Vám na "tacháči" nebo-li na počítadle KM nabíhá více kilometrů (motorka si myslí, že jedete rychleji).

Výborná věc pro toto je aplikace gearcommander - všem doporučuju:

http://www.gearingcommander.com/

Je to profi, můžete si tam dávat i korekce např. vzhledem ke sjeté pneu atd... opravdu to sedí na poměrně přesná měření, aspoň u mého modelu (jen evropské modely 2008+ mají na sekundáru vpředu 30 zubů, gearcommander zná jen do r. 2007 a ten měl ještě 28 zubů na přední řemenici, čili to bylo "pomalejší a více do síly"), vše přeměřeno též na brzdě, kde je taky rychlost vidět s přesností na 1km/h.

Píšu to vše jen proto, že možnosti tohoto stroje jsou opravdu obrovské, i když efektivní použití a ovládání je věc druhá. Také to svědčí o podvozku a konstrukci vůbec, že tyto věci motorka tohoto typu nejen vydrží, ale prostě dokáže uskutečnit.

Poslední věc – v USA jsou firmy, které tyto motory upravují až na 1850 ccm a dosahují až 215 koní – vše při atmosferickém provedení, tedy žádný druh přeplňování!!! Je otázkou, co tam zůstane originálního a že takový motor pak stojí 80tis USD .. )) ...ale opět jen pro ilustraci „dobrého základu“!

Jsem zvědav, zda se to sem vše vejde :-)

Šťastný Nový rok!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Patrik80
Patrik80 napsal 22.08.16 v 10:35 10b.

krásná mašina, 10b

Mathe_M
Mathe_M napsal 05.08.14 v 09:13

K tomu Evu a olej... jasně, já nechci vůbec vyhlašovat že s tím mám nějaké zkušenosti, to byl spíš takový "řečnický obrat" , nechtěl jsem se dotknout Evolutionu. Ty motory jistě nebyly špatné, byl to vývoj. Nicméně tohle už je úplně jiná generace, to je každému jasné.
DÍKY VŠEM ZA POZITIVNÍ REAKCE A KOMENTÁŘE

krtis
krtis napsal 20.04.14 v 21:19

Topol
Topol napsal 27.03.14 v 18:54

Super ,jen poznatek k tem evolutionum-viz.tvuj text.-nemam pocit,ze to je zrovna ten pravy typ motoru na tu hlasku o tekoucim oleji...evolution je relativne v suchu,bych rekl.

The_Rock
The_Rock napsal 31.12.13 v 10:33 10b.

Parádní stroj.

Více komentářů



TOPlist