renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 250/475 (1962)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Alescezeta175
Vloženo 6.7.2012
Aktualizováno 26.9.2021
Zobrazeno 10 005x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


ČZ 250/475 Sport - opravdu mě okouzlila jak svým vzhledem - 19" kola, řídítka s hrazdou, vyšší posez, tak i právě charakterem a lepší akcelerací ve srovnání s kubaturou 175 ccm. Jedná se o minimálně dvě třídy lepší stroj!

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Vyšší posez, hrazdová řídítka, velká kola - 19", pěkný zátah motoru. Byl jsem opravdu šťastný, když jsem tento stroj zakoupil.

Motorku bych doporučil pro - Především pro fandy značky ČZ a pro ty, kteří mají rádi sportovnější jízdu :-)

Doplňky na motorce - Demontovatelný nosič

Recenze

ČZ jsem zakoupil již v lednu 2012 ještě ve zkouškovém období - den před zkouškou z matematiky :D a to přes obchodní portál Aukro. Motocykl nebyl sice zcela kompletní, ale byl funkční a zas tak moc věcí nechybělo. Chyběl přední blatník, zadní světlo nebylo originál, klasicky kryt řetězu, plechy nosníku sedla byly uřezané. Motocykl měl samozřejmě platné a přepsatelné papíry.
Oznámil jsem to doma, moc nadšení rodiče nebyli, nechápali proč mi nestačí už dvě ČZ, ale nakonec jsme tedy vzali žigulíka 2105, zapřáhli vozík a vyrazili jsme pro Sportku. Počasí ovšem nebylo ideální - padal sníh a dělaly se sněhové jazyky, ale naštěstí jsme dorazili do Velkého Meziříčí v pořádku a bez potíží. Motorku jsem si řádně prohlédl a dokonce jí i vyzkoušel na sněhu - jela výborně, měl jsem z ní radost. Sepsali jsme tedy s tehdejším majitelem kupní smlouvu, předal jsem peníze a poté jsme motorku naložili a přikurtovali. Prodávající byl velmi vstřícný a pomohl nám s naložením a přivázáním. Převoz domů proběhl také bez problémů. Hned další den jsem motorku vytáhl a nastartoval ji, chytala na první šlápnutí i v takové zimě a zjišťoval jsem si, co bude potřeba řešit. Původně jsem ji chtěl kompletně renovovat, toho jsem se držel asi až tak do léta. Pak jsem si ale řekl, že renovovaných je taky dost a navíc lak u mého stroje je ještě asi z 80% docela dobrý, tak jsem si řekl, že seženu postupně jen originál díly ještě v původní barvě, případně horší díly zrepasuji. Postupně jsem tedy sehnal chybějící díly - například přední blatník jsem zakoupil na Aukru za cca 530 Kč díky kamarádovi, který mě na něj upozornil, poté i zadní světlo a celý podsedlový plech na Sportku. Postupně jsem jí dával do kupy v průběhu studia vysoké školy strojní. Po dalším zkouškovém o nynějších letních prázdninách jsem se do toho pořádně opřel a opravdu jsem pokročil - opravil lak na některých dílech a poskládal dohromady, vyřešil jsem také dost technických problémů. Provedl jsem pak STK, pojistil stroj a přepsal na sebe. nyní už řeším jen drobné věci, které je potřeba doladit, ovšem motocykl je jinak velmi spolehlivý a nikde mě nenechal.
Co se týče kladů motocyklu, tak jde o velmi povedený motocykl - tímto opravdu děkuji ČZ Strakonice za skvělou mašinku, která má mnoho předností. Rozhodně oproti typům 45X jsou neocenitelné 19tky kola, hrazdová řídítka a vyšší posez - je tedy zaručena i větší průchodnost terénem. Akcelerace stroje je také velice slušná. Na motor si opravdu nemohu stěžovat - snad všude jedu na čtvrtý rychlostní stupeň, jen prudší kopce vyjíždím na trojku. Velkou předností je samozřejmě i zapouzdřený sekundární převod, velice oceňuji kryt řetězu. Motor chytá na první šlápnutí, je velmi spolehlivý.
Další věci v plánu: koupě nových nerezových ráfků, chrom. výplet, pochromování páky zadní brzdy (sehnána krásná s pěkným chromem), montáž zachovalejší nádrže - mám od kamaráda, nový výfuk od pana Hadrávka, pozinkování veškerých dílů, které byly pozinkované, sehnat originální kryt řetězu typ 470 (sehnáno) .
Motor ČZ 250/455.03 mám pečlivě zgenerálkovaný. I přesto, že je motor v záběhu, tak jel velice dobře! Nechal se rozjet na cca 100-105 km/h, ovšem jen krátkodobě, zabíhám opatrně, nechci jej přidřít nebo nedej Bože zadřít.

V létě 2012 byl motocykl zrepasován, motor ČZ 250/455 byl pečlivě zgenerálkován, pohrál jsem si s ním co to nejvíc šlo.
Motocykl dosahuje maximální rychlosti 125 km/h, cestovní rychlost je ideální tak 80-90 km/h. Motor jsem pečlivě zabíhal cca 1500 km na MOGUL TSF, karburátor byl nastaven na záběh dle příručky. Jde o velice povedený lehký a obratný motocykl, který mi přináší jen radost a jde hlavně o poctivou kvalitu strakonické České Zbrojovky (respektive ČZM - České závody motocyklové).





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 17.09.19 v 22:37 10b.

Super

Bonsai650
Bonsai650 napsal 18.10.17 v 17:45 10b.

Krása..

xxx6
xxx6 napsal 18.10.17 v 11:17 9b.

Mám stejný ročník po renovavi na V v černé barvě. Motor po go moc nejel ale po 300km se rozhýbal a je poměrně dost živý. Dávám dohromady řadu sportek od 125 po 250 + de luxe 175. Čezetám zdar.

Alescezeta175
Alescezeta175 napsal 17.10.17 v 22:02

Moc všem děkuji za pěkná hodnocení motocyklu. Provedl jsem menší aktualizaci. S Čízou jsem moc spokojen. Od generálky (k 50. narozeninám Čezetky v roce 2012) má najeto Číza 20 000 km bez vážných poruch.

čz475
čz475 napsal 10.02.17 v 22:00 9b.

Jo pěkná, kolego. Já půl roku čekám na chromované a zinkované díly co mi zadrbali nějací slováci.

Více komentářů



TOPlist