renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 250/475 (1962)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník REACTOR_427
Vloženo 23.5.2015
Aktualizováno 10.5.2016
Zobrazeno 4 057x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Když jsem kdysi viděl nastartovanou ČZ 250/455, tak bylo jasné, že tahle na sebe nenechá čekat. Nechala. Dlouhých šest let, možná víc. A vlastně jí miluju, i ten její pach. A pletou si jí pořád s jawou... :)

Více fotografii

Motorka koupena od soukromého prodejce

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 600: Protože ČZ 250/475 hledám dlouho a Monster 600 budu kupovat příště, ten mi neuteče :-)
Ducati 750 SS: Je to ten stejný důvod jako s monsterem.

První dojmy - Je to všeobecně známej stroj, takže asi ničím nepřekvapí. Líbí se mi pohodovost jízdy a taky její dravost, není vůbec pomalá. Jízda ve dvou je už trochu znát, ale má dostatečnej krouťák, aby se rozjela ve dvou do kopce na dvojku z místa! Navíc je lehká, obratná. Jízdně velmi dobrá, pohodlná, návyková a způsobuje na tváři rohlíkovej efekt. S touhle motorkou se neschováte, jste středem pozornosti. Nerovnosti zvládá skvěle, jen některý omylem přejetý kanály ve vás vzbudí pocit, že bouchla pod strojem bomba nebo upadne kolo i s kyvkou. Při brždění je lepší si zachovat určitej odstup, snadno se rozjede, ale moc nebrzdí. Po koupi jsem neměl úplně dobrej pocit, bál jsem se i, že můj vztah k této motorce už vyprchal. Ale přičítal bych to spíš k jejímu ne zcela původnímu vzhledu a detailům. Chtěl jsem naprostý originál, ale zase čekat tolik let? Je jich málo a mám teď šanci zachovat stroj, kterýmu nechybí nic, snad kromě zámku sedla. Motor byl zachován v úžasným stavu s kompletní výbavou, dokonce nechybí ani klasická svíčka PAL, která zázračně funguje, stejně tak jako řůžovej kabel, teď už s trochu zpuchřelým těsněním. Zpracování je už trochu komický ve srovnání s tím, co jsem chtěl, ale mám tuhle Dynamitku (jak byla pojmenována jistou slečnou podle původní baterie) velmi rad. Nakonec jsem opravdu získal, co jsem dlouho chtěl. I přes ty všechny počáteční porodní bolesti, který stále přetrvávaj.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je dobrá i pro začínající jezdce díky svý všestrannosti a chování. Je ideální i pro klasiky a možná i kochací jezdce. Ale dokáže být dravec.

Doplňky na motorce - Měl jsem dostat nosič, ale ten byl pro 16" kola, takže je moc krátký, teď ve fázi hledání. Ke stroji může být připojen i Velorex 560, je schválen v TP, ale nevlastním ho.

Recenze

Zatím jsem na tomto stroji jen velmi málo, protože zlobí dobíjení, takže scénář probíhá tak, že do cíle se dojet dá, ale zpátky už ne. Nebo jedině s tlačením. Navíc je moje od minulý neděle, tak se toho nestačilo tolik vyzkoušet. Jako první proběhla výměna baterie, teď je tam za velký pomoci kamaráda vložen standardní kousek Exide 6V. Původní testovací připomínala dynamit a podle toho taky byla pojmenována jako Dynamitka. A vůbec ty ženský vymýšlý zvláštní jména. Mám ještě ČZ 250/455, momentálně v rozebraným stavu a ta zas nese jméno "Ta, co nemluví". No není to nádhera?











Jízda je příjemná, pohodová, je to stroj času, kterej vás dokáže uvolnit a způsobí úsměv na tváři a později nekončící radost. A to je úžasná vlastnost, kterou jsem potřeboval a i tohle nakonec rozhodlo, že jsem s výběrem spokojenej asi po většině stránkách. Trochu mě mrzí změna rámu, která proběhla v roce 1975, takže již tam není ten správný ze 475ky, ale ze 455, byť je zcela shodný. Důvod není v TP uveden, ale zajímala by mě tahle historie... Jinak výměna nemá na jízdní vlastnosti sebemenší vliv. Motorka je pohodlná i přes četný záplaty, asfaltový kydance nejsou problém. Jen přes určitý kanály je lepší dávat pozor, je to fakt docela šokující rána. Motor táhne jako ďas na takovou prehistorickou mašinu, rozhodně není brzdou provozu. Je ve výborný kondici, má málo najeto, pokud se dá věřit stavu tachometru a je prý asi 1000km po posledním výbrusu. Hlavně je fajnovka i po vizuální stránce vcelku, hlavně mu nic nechybí, řazení je taky v pořádku. Oproti motoru jsou brzdou ty brzdy, který... nebrzděj. Takže tady s rozmyslem, ty malý bubínky toho tolik nezvládnou.
Pochválil bych i ovladatelnost, je to velmi lehká motorka, v provozu hbitá. K tý lehkosti bych dodal i to, že je snadný jí i jakkoliv zdvihnout, posunout. Uvolňoval jsem třeba jednu boční schránku, kterej se moc nechtělo a málem mi odtančila.
Celkově je ve výborný kondici, potřebuje ale vylepšit elektřinu, s tou je momentálně problém. Hodnoty z ampérmetru jsou zatím hodně kolísající tendence. Navíc tenhle typ by neměl být z nejspolehlivějších, slabinou je zejména poddimenzovaný vymačkávající se ložisko na klice, protože soustava pochází ze 175ky a tady si moc nerozumí se zvýšeným výkonem. Prozatím je vše v pořádku, ale musím to hlídat.
Motorka se dle mýho názoru cítí dobře poměrně všude, třeba ani lesní cesty nejsou překážkou, i nějaký ten lehčí terén. Podvozek má navíc dobrou světlost. Jen dálnic si nejsem jist, ani se mi to zkoušet nechce. Ale na druhou stranu bych chtěl zkusit i delší cesty. Seženu nosič a vyjede se
A kdyby vás zajímala třeba spotřeba, tak u mě nepochodíte, ta je mi ukradená.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenoxx
Lenoxx napsal 10.05.16 v 20:08 10b.

REACTOR_427
REACTOR_427 napsal 03.06.15 v 21:37

Hoši, díky moc! Tohle jsou stroje, co nemůžeme nechat zemřít. A když to tak čtu, tak se do tý Francie klidně vydám Jen ještě sehnat nosič...

Dawes
Dawes napsal 27.05.15 v 23:30 10b.

Moje Ta, která vstala z mrtvých pozdravuje tvoji Dynamitku Ať je vám spolu skvěle

jelenl
jelenl napsal 27.05.15 v 08:00 10b.

Moc hezká "Dynamitka" Vyloženě mě nadchnul tvůj popis motorky! Dávám dohromady tuhle sportku, o to víc mám do toho nyní chuť Možná bych vyhodil zadní zástěrku s nápisem JAWA a snad lidi budou méně často zaměňovat Zetku s Jawou. Nicméně, pečuj o ní nadále a víc, zaslouží si to, je pěkná! Hodnotím pochopitelně za plný počet

Wenci
Wenci napsal 26.05.15 v 16:10 10b.

To, že si tě pletou s Jawou je taky dáno barvou, já měl černou 175, prodal jsem ji jako veterána asi před 10 lety. Naprosto spolehlivé stroje, jezdili jsme na ni za stara ve dvou a s plným nákladem a kytarou i do NDR a k Balatonu. Za 1 den doma od Balatonu i s projížďkou přes Trenčín. Bezva mašinky.

Více komentářů



TOPlist