PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 900 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dalila
Vloženo 30.1.2012
Aktualizováno 21.3.2018
Zobrazeno 12113x
HODNOCENÍ PROFILU OD 60 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Kdybych někomu musel vysvětlit,proč vlastně jezdím na tomhle asi bych mlčel a možná se rozbrečel. Pro její pořízení a vlastnictví totiž neexistuje jediný racionální důvod. A to,že jsem pako,bych pochopitelně nepřiznal...

Více fotografii

Motorka koupena od ...někoho z Chomutova... - dobré,na to,že to byl dovozce s plnou dílnou motorek se mi docela věnoval. V dešti jako hrom skočil na jinou motorku a šli jsme se projet...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Cagiva Gran Canyon 900: protože oproti Elefantu je to šedivá chudinka,taková ekonomická varianta. Přirovnal bych to k DR750/800Big vs DR800s. Taky skoro stejné motorky,ale to eSko je proti pravému Bigu už jen slabý odvárek...

První dojmy - Fontána různejch zvuků a řinčení... Taky ale nejlíp zatáčí a zrychluje ze zatáčky ze všeho,co jsem kdy měl.

Motorku bych doporučil pro - všem,kterým přijdou sériové motorky těžké a neohrabané a nejde jim ve skutecnosti o masirku a legendu...

Doplňky na motorce - popsané v txt.



Recenze

29.7.2015
V reakci na příhodu,kdy jsem se málem posral,protože se mi podařilo praštit levým i pravým dorazem v asi 110km/h na výjezdu ze zatáčky,kterou dobře znám jsem se rozhodl okamžitě namontovat tlumič řízeni. Öhlins jsem sehnal zde v inzerci jako úplně nový,sundaný z nové ZX10 z důvodu výměny za Bitubo. Tedy jsem asi před rokem vymyslel a vyrobil kit pro montáž a namontoval. Jízdní projev se rapidně změnil,hlavně na rozbitých okreskách plných záplat a zatáček s různým druhem asfaltu. I při opravdu razantní jízdě je mašina na hrbolech a měkkých hadech taková pevnější,jistější,z většiny zatáček mám pocit "že tahle se fakt povedla". Prostě to neuskakuje do stran a při prokluzu z.kola v náklonu je to takové čitelnější a větší prdel...
Přineslo to ale dvě negativa:s tím prvním asi nepůjde nic dělat.Přední guma je po necelých 3.tis.km na bokách na plátně,přestože na středu je klidně i 5mm. A to je Conti motion,tedy jednosměsová tvrdá turistická guma. Druhým problémem bylo samotné umístění tlumiče a úhly ovládacích ramen kitu. Tak divně se to vylamovalo,nebylo to hezké a navíc můj dvorní mechanik v Mongolmotors,vlastně jediný kontrolor mého pochýleného počínání taky kroutil hlavou. V rámci EVO2 mi v Mongolmotors odfrézovali pevné oko s kulovým ložiskem a zde na fóru jsem si kopupil montážní kit pro tento tlumič na MV AGUSTA BRUTALE,čímž jsem získal posuvné držení těla tlumiče namísto pevného oka a zároveň svobodu v zúhlování celého kitu... S konečnou verzí jsem velice spokojen,pístnice chodí v celé délce,test proběhl na studené a místy mokré silnici-OK.

01.01.2015
...máme tady malé noční resumé posledních dvou sezón...
Na trup přibyl tlumič řízení Öhlins,což způsobilo pocit jistoty a skutečné ztuhnutí motorky hlavně na takových nejistých površích jako jsou okresky 4.třídy,tzn. samá díra a vlna. Největší změna ale je na silnicích,kde se dá jet okolo 160.pořád a jsou v zatáčkách třeba 4 druhy asfaltu- to zbožňuju!
Odvrácenou stranou této nirvány ale je to,že přední guma vydrží 2900km a je mrtvice... Nutno podotkonout,že trup užívám především k tvorbě víkendové radosti,takže max.40km denně,což trvá asi 23min a už se svlíkám...
Po přesunutí batt. k motoru jsem jen díky krátkým kabelům uspořil okolo 3.kg a diky menším ztrátám může být i baterka malá a to je dalších 2,7kg dolů.
Tedy se dá konstatovat,že mé snažení co se týče parametrů 22 let starého motoru končí na 96,5Nm a cca 80.koních. Hmotnost trupu se 3.litry paliva a nářadím je teď 156 kg...
A protože gyroskopická síla je věčný nepřítel motorkáře-zatáčkáře,pokračujeme vesele dále: titanové šrouby všech kotoučů jsou nutností (již doma),šrouby spojkového koše samo. taky. V přípravě jsou šrouby rozety a niple drátů,protože se točí rychle a na velkém průměru. Veškeré změny managmentu sání a výfuku motoru konzultuji a provádím na brzdě u Dragteamu Řehounek v Litětinách,za což jim všem nekonečně děkuji,protože já sám sebe bych za ty debilní dotazy okamžitě poslal do hajzlu...
Do budoucna se hodlám zajímat jen o odpor a hmotnost již zmíněných gyroskopických sil,protože si myslím,že to je cesta k porychlení trupu...

K tomuhle strojku jsem přišel více méně náhodou,ale po 6.letech na 750 silně upraveném Bigu to byla vítaná změna. Je v něm skrytej bijec zmrzlinářů a všech nafoukanců ,i když to tak nejdřív nevypadá...
Nejprve muselo vše,co není nezbytné pryč ,protože tahle motorka nikdy nebude kdovíjak silná,ale lehká může být. Demontáži se nevyhnul výfuk,orig.svody,boční plasty,př.blatník,vana pod motor,kryt na řetěz atd...
Vše výše uvedené bylo nahrazeno díly buď podstatně lehčími,nebo lépe fungujícími...
Když vezmu v potaz původní velikost,váhu a endurovost tyhle motorky-je velkým překvapením její nynější mrštnost,rychlost a v utažených zatáčkách až zákeřnost
(teda pokud se s tím člověk moc nesere).Ideální strojek do hor... Třeba známá motorkářská trasa Chrudim-Seč. Cca 20km plných serpentin i dlouhých zatáček,kde se dá jet nad 180km/h jen na pár místech. Zde si s oblibou dáváme v neděli po obědě Fárblejdisty a Erjedničkáře (ty s aerodynamickým hrbem na zádech jsou nejlepší !). I když musím přiznat,že zde potkáváme i opravdové střelce. Třeba nás docela pravidelně předjíždí nějakej maník na modrý,štětkou natřený GSXF nebo RF,nebo nevím,ale je to stará Sůza. . Ten má na zemi snad i loket a dává nám znát,kdo je tady pánem... ..
Tímto ho zdravím a smekám.!!!

Ale zpět k motorce: loňská sezona (2011),fakta:80koní,80Nm,cca169kg (3litry benzínu+povinná výbava.). Hodnoty jsou ještě s nerez výfuky Shark,které sice byli Dukatí,ale ne plně průchozí,což se nakonec ukázalo jako limitní a další posouvání hodnot znemožňující faktor. Nyní mám v MongolMotors aplikované Arrow titan special Ducati 50mm,původně snad na 996?. Takže další cca3kg dolů a po odbrždění a donastavení u mistra Řehounka doufám v minimálně další 3,5 koně. Teď se zatím v teoretické rovině snažím řešit přemístění baterie z pod sedla někam pod motor nebo vedle něj.nejenže se tím Desmodue stane ještě obratnější,ale pokud k baterii přemontuji i startovací relé- bude úspora hmotnosti díky krátkým silovým kabelům cca 2kg... S tím ale souvisí nutnost vyřešit úplně jinak přední pravou stranu stupaček,protože tohle DESMODUE má klasickou enduro stupačku a pedál brzdy je reverzně,proti špičce nohy. Tzn,že musím koupit néjaké vhodné racing přepáčko a to bude vončo. Dále si hraju s myšlenkou na snížení hmotnosti některých rotujících věcí. . Protože tím se dá dosáhnout nejen větší prudkosti motoru,ale není zanedbatelná ani gyroskopická síla,která nám všem brání měnit ve vysoké rychlosti prudce směr... Toto se týká rotoru alternátoru,kerý se dá nahradit duralovým,spojkový koš taktéž...
















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Driver-toys
Driver-toys napsal 23.01.18 v 19:51

Tenhle Slon je opravdu originál, ale asi ještě není v konečné fázi, že? Kapoty pod sedlem a kdo ví co ještě máš v hlavě. Každopádně jsem zvědavý do jakého konce jí dotáhneš .

kawajawa
kawajawa napsal 18.10.16 v 21:32 10b.

Enduro a M22, mám to stejně

Frennky
Frennky napsal 05.09.16 v 21:34 10b.

Krásně napsaný

IronDave
IronDave napsal 03.08.16 v 15:44 10b.

Je mi lito, jak to s Cagivou dneska, takovy super motorky se mohly dneska delat. Jinak oekna masinka.

Mann
Mann napsal 09.04.16 v 15:24 10b.

Produkt z doby, kdy Castiglioniho impérium sbíralo vavříny na všech frontách ovšem notně vylepšený Nevím proč ale mám dojem, že ve tvém případě to není finální stav Budeš se v ní asi vrtat tak dlouho dokud z ní nevytvoříš totálně originální dalilův pekelný stroj Držím

Více komentářů



TOPlist