renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1900 Raider (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jack.Werner
Vloženo 2.10.2011
Aktualizováno 2.7.2015
Zobrazeno 10 895x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Yamaha XV 1900 Raider S bez úprav. Moje druhá mašina na delší cestování a pro zábavu.

Více fotografii

První dojmy - Motorka je velká, robustní. Originální výfuky jsou velmi výrané a je potřeba si na ně zvyknout nebo je vyměnit. Má velmi dobrý zátah, dobře reaguje na plyn. Trošku jsem se ale musel sžít s vůlí ovladače plynu. Kvůli široké zadní pneumatice je velmi stabilní, ale o to méně mrštná.

Recenze

Po několika sezónách strávených v sedle Virážky o obsahu 1100 (a po té, co si můj parťák Gunman pořídil power cruisera Hondu VTX 1800) jsem se rozhodl pořídit si novou a lepší mašinu. Věděl jsem, jaký styl se mi líbí, že musí být o něco silnější, nejetá (konečně zažít ten pocit, když si mašinu zajedu sám a budu znát její kompletní historii) a chtěl jsem něco ne úplně všedního. Takže jsem nakonec skončil u výběru HD Rocker nebo Yamaha Raider. Zhruba půl roku jsem prolézal fóra, byl jsem si na Harika i sednout, což u Raidera nebylo dost dobře možné, protože se do Evropy oficiálně nedováží a na vlastní oči jsem ji viděl jen dvakrát (a na cizí mašiny se nesedá ).

Nakonec padlo rozhodnutí upřednostnit komfort před stylem a i když jsem neměl možnost si ji vyzkoušet, začal jsem hledat, kde Raidera koupit. Protože jsem chtěl stihnout sezónu, začal jsem lítat po obchodech a internetu už v lednu nebo únoru. Dealeři Yamahy mě odmítali jeden za druhým (nejen čeští, ale i zahraniční) a skoro jsem koupil lehce jetého v zahraničí, když jsem narazil na českého neoficiálního dovozce, který ji sliboval dostat celkem rychle z Ameriky do Evropy a zajistit evropskou homologaci a české papíry. Ve zkratce - nebylo to slibovaných 5 týdnů, ale přes 3 měsíce (a to jsem jim zaplatil zhruba 40% předem), což bylo údajně způsobeno nedostatečnými zásobami u US dealera, který ji pak objednával v Japonsku a tam v té době zaúřadovalo tsunami (z toho vyplynul nedostatek lodí a kontejnerů). Na druhou stranu musím uznat, že se prodejce snažil vše dotáhnout do zdárného konce, ať už to bylo z důvodu dodržení dohody nebo spíš nechtěli přijít o výdělek.

Takže Raidera jsem dostal na začátku července, od té doby najeto 4500 mil (něco přes 7000 km) a zatím naprostá spokojenost. Po zajetí 1000 km jsem byl na výměně oleje a filtru a starý olej byl čisťounký a bez pilin. Zajíždění bylo citelně poznat prvních 350-500 km, ale nic dramatického - občas máte pocit, že se mašina pálí, jak se vypékají konzervační oleje, zátah byl na počátku slabší, ale to jsem si uvědomil až když si vše sedlo. Poctivě jsem dodržoval "zajížděcí" pokyny a prvních 1000 km jsem ji nehonil více než stovkou a do 1600 km ne více než stodvacítkou bez nějakých prudkých akcelerací. Osobně si myslím, že u moderního nízkootáčkového velkoobjemového motoru na tom už tolik nezáleží, ale jistota je kulomet.
Raider je pohodlný a dvakrát jsem na něm najel skoro 900 km za den, resp. za zhruba 10 hodin (převážně po dálnici) bez nějakých bolestí zadku nebo zad. Měřím 177 cm a posez je pro mě skoro ideální, i když jsem jej čekal nižší. V sériových zrcátkách vidíte napůl svoje ruce a naštelovat je do správné polohy chvilku času zabere. Ostatní ovládací prvky jsou standardně rozložené, občas si ale brknu do klaksonu, když ovládám blinkry v rukavicích, rozestup mezi tlačítky je totiž minimální. Taktéž není nic těžkého si občas neúmyslně přepnout na dálková světla na levé straně a jednou se mi "podařilo" vypnout si motor na křižovatce hlavním vypínačem na straně pravé. Ale to je asi jen o zvyku, nicméně na Virážce se mi to nestávalo. Parádní je automatické zhasínání blinkru po 15 s, takže nejste za trubku, když občas zapomenete. Lepší doladění si rozhodně zaslouží ovládání plynu, motor vždy cukne, když se dostane do záběru a je potřeba hodně pracovat se spojkou, obzvláště v nízkých rychlostech.
Raider je velmi dobře ovladatelný, čemuž napomáhá nízko položené těžiště, i když délka kolem 2,6 m a zadní 210 mm pneumatika jsou znát - není tak "mrštná" jako Virážka. Ale při průjezdech zatáčkami se cítím daleko jistěji, tady je obzvláště poznat jiný typ rámu. Nejsem posedlý náklony v zatáčkách, ale na Raideru jsem se po 1500 najetých kilometrech bez problémů dostal na hranu pneumatiky, i když policajtama jsem si zatím brnknul jen na levé stupačce. Síla a krouťák jsou na cruisera/"choppera" parádní, stačí zabrat a mašina vystřelí vpřed, a to váži okolo 330 kg, k tomu já hodně přes metrák.
Rychlosti jsou na můj vkus krátké, ve městě na pětku zapomeňte (ta se ujme tak od 60ky výš, i když manuál říká 50 km/h) a často musím jít až na trojku. Pohodlné je cestování tak do 90km/h, bez větších problémů se dá jet do 120 km/h a nad 130 to už je celkem slušná posilovna. Při nízkých rychlostech pomáhá vytvořit aerodynamický pytel hodně dopředu posazené světlo. Maximálku jsem zatím zkusil 160, ale už to bylo opravdu na hraně, ale motorka se nevlnila ani nekmitala.
Do nádrže se vejde něco přes 15 litrů a nejvíce jsem na ni najel asi 270 km, ale při jízdě na dálnici se dojezd zmenší až na 200 km, takže spotřeba se pohybuje od cca 5,5 až do 7,5 litrů benzínu na 100 km. Kromě 95 oktanového benzínu jsem vyzkoušel i 98čku a palivo E10, žádný citelný rozdíl jsem nepozoroval. Potěšilo mne, že počítač automaticky ukáže, kolik máte najeto na rezervu (dá se na ni ujet tak 50, maximálně 60 km).
Obrovský motor ale pořádně topí a při teplotách okolo 30° C to je při zastavení opravdu poznat. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem motor musel po zhruba 4-5 minutách na křižovatce vypnout, protože pravá strana začala pekelně topit, až to bylo na hraně snesitelnosti.
Přední brzdy potřebovaly pár set kilometrů a zadní několik tisíc, než byla jejich účinnost na odpovídající úrovni, to se ale dalo u nové motorky očekávat. Nyní je vše v pořádku a jsem s nimi naprosto spokojen. Nepociťuji žádné vadnutí, na druhou stranu jsem zatím nemusel opakovaně brzdit a vystavit je tak zvýšenému namáhání.
Komentovat vzhled je tak trochu zbytečné, mě se líbí a ostatní si musí udělat názor sami. Zatím jsem doplnil jen padáky (co kdyby náhodou… ), rolku a kožené brašny s držáky. Nepříjemně mě na mašině překvapily některé plastové doplňky – objímky na vidlích (zatím jsem nepřišel na jejich účel) a plastový držák značky s bočními odrazkami, které údajně vyžaduje americká legislativa. Asi pro mnohé překvapivě jsem se vyrovnal s výfuky, zkrátka se mi časem začaly líbit. Rovné laufy jsou, podle mě, na této mašině jako pěst na oko a zahnuté, které se mi dříve líbily, už ztratily své kouzlo a má je tam každý. Navíc nyní linie brašen doplňuje výfuky a s jinými laufy bych asi musel přemýšlet i o jejich výměně. No uvidíme… Do budoucna přemýšlím o doplnění některých chromovaných prvků, výměně zrcátek, držáku značky a blinkrů a pancéřovaných hadičkách. Barvu zatím měnit asi nebudu, ale časem asi nějaký ten airbrush příjde.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Opl121
Opl121 napsal 26.05.19 v 16:51 10b.

Krásná motorka

toša.
toša. napsal 04.04.18 v 09:46

pěkná mašina i lak super

utahs
utahs napsal 16.04.17 v 08:05 10b.

Šťastnou a bezpečnou sezónu kamaráde! 10

Johnny-five
Johnny-five napsal 04.05.16 v 17:55 10b.

Není co dodat. Nádhera. Jasných 10 bodů Ať Ti pěkně slouží a hodně km bez starostí z úsměvem na tváři

Jaston
Jaston napsal 22.05.15 v 20:16 10b.

krasná lokomotiva a super psaní

Více komentářů



TOPlist