renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1900 Raider (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tosha752
Vloženo 19.8.2014
Aktualizováno 26.8.2014
Zobrazeno 7 515x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha XV 1900 - konečně motorka, která není menší než já…

Více fotografii

První dojmy - Věděl jsem, že existuje… Jednou jsem si ji prohlédl kdesi v časopise… (…a nespal jsem skoro celou noc...). Byla to láska na první pohled… . Pak jsem ji měl možnost vidět na vlastní oči... (…a nespal jsem pořádně asi týden…). Byl jsem z ní úplně mimo… . Později jsem trávil dny, týdny a měsíce zkoumáním a diskusemi se šťastnými majiteli… (a když se mi po těchto diskusích přeci jen podařilo usnout – pořád se mi o ní zdálo…). Prostě jsem se do ní zbláznil… . A následně – měl jsem možnost se na ní svézt… (…a to už jsem věděl, že ona bude má poslední a jediná…). Láska na celý život… . Potom jsem ji objednal… A čekal… Zase jsem nespal… A čekal… Nejedl jsem… A čekal… Nepil jsem – ale měl jsem chuť začít pít pořádně… Ale já – čekal a čekal a čekal... . Zdálo se mi, že se toho slavného dne ani nedočkám. A než ten bod zlomu přišel – jen letitá zkušenost, že každé čekání jednou skončí, mne udržovala v naději… . První dojmy si vlastně pořádně ani nepamatuji. ...Blaho... Byla ještě krásnější, než na fotkách. Metalíza přecházející z tmavě modré do světlé a na místech, kde je airbrush přecházela až do nafialovělé. Na sluníčku se krásně třpytila. Chromy zářily a metaly vyzývavá prasátka. A nejkrásnější bylo, že jsem na ni mohl sednout a odjet. V tu chvíli mi začalo docházet, že je moje…

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych ji každému. Úplně každému, kdo má smysl pro krásu, design a styl. Není to o „líbí / nelíbí“… Prostě se líbí – a zdá se, že všem, kdo ji viděli. A pokud nějakému oku přeci jen neladí – půjde nejspíš o výjimku, potvrzující příslovečné pravidlo. Holka se totiž povedla… ;-) . Tato kolonka se jmenuje „Komu bych motorku doporučil?", resp. "Pro koho je nejvhodnější?“ a proto kolonku „Zkušenosti s prodejcem“ doplním jindy. . Já ale ani sem nechci psát jen samá nudná pozitiva, komu všemu bych ji doporučil a jestli by ten stroj byl vhodný pro Frantu, Lojzu, Pepu, nebo Máňu… Raději tedy napíšu pár námětů, jak mně zrovna napadají. Vezmu to obráceně a napíšu, komu bych Raidera nedoporučil: . 1) V první řadě bych ho nedoporučil všem nepřátelům jednostopé jízdy – protože tohoto drobečka by si stoprocentně zamilovali. (známý prohlásil, že jeho příští motorka bude (překvapivě :-) ) – Raider…) * 2) Dále bych ho nedoporučil všem, kteří nesympatizují se značkou Yamaha a nemusí tzv. „velké japonské cruisery“ – protože když ne jiné modely, tak tenhle by je určitě nadchl. (ale myslím, že motorkáři jsou jedna velká rodina a i když každý většinou preferuje "tu svou" značku a model – dokáží ve většině případů ocenit ocelové oře také těch druhých… :-) ) * 3) Ani těm, kteří považují choppery za nudné bych Raidera nedoporučil – protože by rozhodně museli svůj názor přehodnotit. (kamarád vlastnící kapotovanou silničku se na Raiderovi svezl a prohlásil: „měl jsem pocit, že musím všem majestátně kynout, protože na téhle motorce si připadám jako král…) * 4) Raidera bych nedoporučil ani těm, co jsou neradi středem pozornosti – protože Raider (nespíš díky svému prozatím poměrně malému rozšíření) vcelku budí pozornost. (je prostě líbivý a jeho styl se povedl…) * 5) Je taky zbytečné doporučovat ho movitějším motorkářům, kteří rádi pustí nějaký ten chlup za benzín - protože se spotřebou okolo šesti litrů by si ten pocit „rozhazování“ moc neužili. :-) (jasně – když si člověk jede "kochačku", motor skutečně sosá překvapivě málo…) * 6) Raidera nedoporučuji ani konzervativním jezdcům, či milovníkům nudy - protože by se s ním prostě určitě nenudili. (Raider dokáže mj. i díky ohromnému motoru na choppera překvapivě svižně zrychlovat, dokáže být dýchavičně klidný, ale taky nečekaně mrštný…) * 7) Motorku nedoporučuji ani těm, kteří se s motorkou rádi „dřou“ např. v zatáčkách – protože tahle potvůrka točí skoro sama. (některé motorky zrovna obratností neoplývají, ale lehkost, s jakou se ovládá Raider je až překvapující…) * 8) Nedoporučuji ji „opravářům“ a kutilům - protože (zatím z doslechu) vím, že jde o nadmíru spolehlivý stroj s prakticky „nezničitelným“ motorem. (pokud si ho tedy nezlikviduje člověk sám… :-) ) * 9) Ani vzrůstem malým lidem tuto motorku nemohu doporučit – už by nemohli říkat, že by si s velkou motorkou nevěděli rady. (skutečně jsem viděl asi 155 cm křehkou holčinu osedlat Raidera a s bravurou hodnou mistra odburácet kamsi do dáli…) * 10) Taktéž dlouhánům bych Raidera raději rozmluvil - protože na téhle motorce by zjistili, že zas takoví obři nejsou - když se na ni krásně poskládají. (a ještě by začali mít mindrák… :-) ) * 11) Prostorově výraznější motorkář by se také neměl snažit Raidera získat - protože bude mít jen další záminku se sebou už nic nedělat. (tohle vím z vlastní zkušenosti a Raider je pro mě nebezpečný tím, jak je pro mně "akorát"… :-) ) * 12) Motorku nedoporučuji také nadšencům do úprav a doplňků - protože tahle motorka od prvního posazení naprosto dokonale padne do ruky (nebo třeba jako „prd.l na hrnec“?) a každý má hned pocit, jako by mu byla doslova stavěná na míru a není tedy třeba cokoli předělávat. (pokud tedy člověk není „věčný nespokojenec“…) * 13) Nedoporučuji ji ani takovým těm typickým „polykačům kilometrů“ – protože pohodová a „kochací“ jízda s tímto hodným monstrem by je prostě nenadchla. (a pocit, že člověk sedí na stabilním bublajícím monstru je fakt k nezaplacení…) * 14) Raidera nedoporučuji dokonce ani více „rychlostně“ zaměřeným jezdcům a různým motorkářským nezralcům„ exhibicionistům, apod. - protože taky dokáže zatraceně uhánět a doslova by je přemlouval a nutil do ještě většího blbnutí na silnici… (a to se přeci nemá a není to bezpečné ani směrem k okolí, ani k jezdci samotnému…) * 15) Tuhle krásnou motorku nedoporučuji ani různým kutilům a nadšencům do větších tuningů a přestaveb, protože ač jde o sériově vyráběný model – Raider je dle mého názoru krásný prostě tak, jak sjíždí z linky. (o tom jsem přesvědčený od první chvíle, kdy jsem ho spatřil…)

Doplňky na motorce - Na svém stroji nemám nainstalované žádné doplňky, protože se mi motorky líbí více, když jsou tak nějak více "syrové". Neřeknu tuningové výfuky, nebo třeba gripy - to jsou věci, které potřebuje mít i sériovka. Ale motorky jsou mnohdy obtěžkané množstvím příslušenství a v některých extrémních případech se mi to zdá až kýčovitě přeplácané. Neříkám, že tak jezdí každý a neříkám, že neudělám výjimku např. když pojedu na nějakou delší trasu, či dovolenou - to si samozřejmě přidělám držáky, boční brašny, kufr, atd... Zatím se ale spíš rozmýšlím, co skutečně potřebuji, co na motorku ještě dokoupím a co už ne. A třeba někdy do této kolonky i něco zajímavého doplním...

Recenze

Yamaha Raider XV1900 je pojem sám o sobě. Když se začala vyrábět, způsobila revoluci a později i zděšení – hlavně v táborech konkurenčních výrobců. Ne nadarmo se říká, že jiné značky, tento model nejprve okázale ignorovaly, aby později začaly zjišťovat, jak velký díl pomyslného koláče trhu jim Raider ukousl… Následovalo probuzení a již zmíněné zděšení. A jak známo – úlek sebou nese aktivitu a následné novinky některých firem daly tušit, kde se jejich tvůrci inspirovali… O to ale nejde – protože spousta jiných značek má také spoustu jiných a neméně slavných a krásných modelů motocyklů. I když vlastně o to tak trošku jde, ale v pozitivním smyslu – protože každá aktivita – a to i aktivita konkurence je vlastně v pořádku. Je totiž plodná a svět motorkářů tak může dostávat nové krásné stroje…


Zjednodušeně řečeno – Raider je vyvážené spojení „klasické“ konstrukce, líbivých tvarů, obrovského motoru, správně nadávkovaného množství chromu, nepřehlédnutelného světlometu mezi dlouhými předními vidlemi, výrazných „cruiserových“ blinkrů, typických linií blatníků, anebo třeba mohutných ráfků a pneumatik… Zvláštní pozornost zaslouží masivní „komíny“ – protože originální tovární výfuky u Raidera se snad ani jinak nedají nazvat. Chápu, že si většina jeho majitelů následně tyto výfuky mění za nějaké jiné, které svým zvukem více vyzdvihnou mohutnost "devatenáctky" motoru... Také já mám na svém Raiderovi „tuningy“ od Cobry a zvuk mají skutečně fantastický. Ale na druhou stranu – stejně pořád pošilhávám po původních originálech, které by se měly dát patřičně upravit… Protože motorka svým designem při pohledu z boku podtrhuje a zvýrazňuje jakýsi „lom“ sedačky, „lom“ přechodu sedačky do zadního blatníku, „lom“ zadního blatníku zvýrazněný chromovou ozdobou… A tyhle originální a patřičně tvarované – „zalomené“ mohutné laufy dotváří a podtrhují celkový skvělý dojem z této krásné Yamahy…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-Donar-
-Donar- napsal 13.06.20 v 19:05 10b.

toša.
toša. napsal 04.04.18 v 09:55 10b.

moc pěkná

Omi
Omi napsal 21.10.17 v 00:50 10b.

Perfektně napsáno a vystiženo... momentálně totiž taky nespím... čekám na NI... Je to prostě bombovní stroj.

utahs
utahs napsal 15.04.17 v 09:09 10b.

Nechal jsem si Raidera doporučit a zaplaťpánbů se nechal překecat k jeho koupi. Už bych neměnil. Teď po přečtení recence můžu jen smeknout a 100% potvrdit pravdivost dojmů z ní. Je skvělá. Díky Přemku z LionRacigu!

mirocz
mirocz napsal 06.01.17 v 15:55 10b.

Skvěle napsaná recenze a pokud by ještě někdo váhal při rozhodování mezi Raiderem a jinou značkou tak nyní určitě koupí Raidera
Hodně kilometrů bez nehod a snad se někdy na silnici potkáme, jestli mě to vyjde tak po Suzuki M800 jdu také do Raidera.

Více komentářů



TOPlist