renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XTZ 660 Tenere (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník HAPO
Vloženo 22.4.2011
Aktualizováno 13.3.2016
Zobrazeno 13 943x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


...5 ventilový vodou chlazený jednoválec s motorem prověřeným dálkovými pouštními soutěžemi...

Více fotografii

Motorka koupena od Donar Brno

První dojmy - Jednoduchý motor s rozvodem doma seřiditelným, nenáročný na údržbu, s příjemným, klidným motorem, který ovšem také dokáže na povel řádně zatáhnout. Do zatáček se vede prakticky sám a nenáročný terén zvládne levou zadní...

Recenze

Prostě - Ž I V O T O P I S :
YAMAHA XTZ 660 (682)
T é n é r é 1993 (3YF)

1997
00.10.1997 - 10300 km
zima 1997/1998 - 11640 km - výměna oleje – Castrol GPS10W40, spotřeba cca 0.25l/100km
- promazání čepů z. vidlice
- dobití baterie
- výroba držáků bočních kufrů, dva nové kufry GIVI E 42 Simply
- výroba brzd. LED světla a obrys. LED světel v př. a z. blinkrech
- montáž LED voltmetru a Prolongeru
- 12003 km - nová svíčka BRISK BR 12 ZC
1340km

1998
00.07.1998 - 16300 km - nový řetěz REGINA – bez O-ring
- nová dural. řídítka AFAM
- doplnění 0,25 l oleje
00.07.1998 - 17500 km - výměna oleje včetně filtru - Castrol GPS10W40
05.10.1998 - 22200 km - nové z. brzd. destičky
15.10.1998 - 22650 km - prasknutí držáku z. brzdového třmenu, poškození levé zadní brzdové destičky od zámku na z. brzd. kotouči
02.11.1998 - 23073 km - svaření držáku z. brzd. třmenu, přilepení obložení brzd. destičky
zima 1998/1999 - 23270 km - vyčištění vzduch filtru
- přetěsnění příruby náhonu otáčkoměru
- promazání čepů vidlice
- promazání bowdenů a náhonů
- výroba tlakoměru oleje a držáku hustilky
- kontrola vůle ventilů - bez seřízení
- nová řetězová sada - kola JT, řetěz Regina X-kroužek
- dobití baterie
- doplnění 0,3 l oleje
- přelakovaní pružiny z. tlumiče na růžovo
- nalakování výf. potrubí na černo
11630 km

1999
07.04.1999 - 24470 km - výměna oleje včetně filtru - Motul 3100 technosynteze 10W40
14.05.1999 - 26250 km - nová svíčka NGK DPR9EA-9 (Brisk má prasklý izolátor, z nízkých otáček motor škube)
02.06.1999 - 27200 km - nezaviněná nehoda - náraz šikmo zprava zepředu a zespod do čerpadla chl. kapaliny
01.-09.08.1999 – 27200 km - oprava víka čerpadla chl. kapaliny zavařením, jeden nový šroub, lakování
- vyrovnání a zavaření hliník. krytu motoru, zavaření praskliny hliník. nosiče
- rovnání podsedl. rámu, držáku chladiče, brzdového pedálu, výf. potrubí a držáku tlumiče výfuku, lakování
- utržená část airboxu v místě upevnění, utržené dva plast. šrouby kapotáže
- nová hadice chl. kapaliny
- nová jedna výf. trubka
- nové p. zrcátko, slepení rozlomeného přepínače světel
- nová plast. deska uchycení horního kufru
- nový p. kryt chladiče
- nová zadní pneu Barum ED 9T Enduro
03.09.1999 - 28335 km - nefunkční otáčkoměr
20.09.1999 - 28890 km - nový náhon otáčkoměru
25.10.1999 - 30740 km - výměna oleje - Motul 3100 10W40
zima 1999 –00.03.2000 - 31500 km - nový vzduch. filtr CHAMPION
- promazání bowdenů a náhonů
- nová př. pneu Barum ED 9T Enduro
- funkční př. zel. LED obrys. světla
- nová přední žárovka H4 90/130W
8230 km

2000
00.03.2000 - 31697 km - instalace computeru Sigma Targa
- montáž vyhřívaných rukojetí
11.04.2000 - 32625 km - nejde vytáhnout sytič - zakorodované lanko v zahnuté vodicí trubičce u karburátoru - promazání
28.05.2000 - 35260 km - dolití 0,12 l chlad. kapaliny
03.07.2000 - 36500 km - výměna oleje včetně filtru Motul 3100 10W40
06.07.2000 - 36660 km - nová svíčka NGK DPR9EA-9
- kontrola vůle ventilů - seřízení (větší vůle u krajních sacích a levého
výfukového)
8600 km

2001
20.03.2001 - 40100 km - kontrola vent. vůlí – beze změn
- nalakování výf. potrubí stříbr. silikon. barvou
- zhotovení a montáž dobíjení mobil. telefonu 5V jack 3,5mm
- zalepení strženého závitu pojist. šroubu tyčky ovládání vypínání spojky
01.05.2001 - 41420 km - montáž př. mlh. světla včetně zhotovení a montáže spínače
22.06.2001 - 43520 km - výměna oleje Motul 5100 Ester 10W40
03.08.2001 - 47068 km - dodělání př. ochr. rámu (nosiče 5l kanystrů)
- nová př. pneu Mitas E-07
- nová svíčka NGK DPR9EA-9
- proříznutí střední části běhounu z. pneu
12.08.2001 - 48778 km - v Chorvatsku prasklý sek. řetěz v místě spony a na dalším místě vlivem přílišného stáří a nadměrné zátěže plně naloženého
motocyklu při zrychlování do kopce – nalomení části víka a bloku motoru v místě
řetěz. kolečka
- montáž starého řetězu na nouzové dojetí zpět
21.08.2001 - 49766 km - výměna oleje včetně filtru Motul 5100 Ester 10W40
- nový řetěz ČZ O-ring (na pův. kola JT)
- zalepení nalom. víka a bloku motoru tekutým kovem
08.10.2001 - 51980 km - pád na pravý bok na trávě - zničení pr. krytu chladiče, ulomení části horní kapotáže v místě spoje, ulomený drát v z. kole
13.11.2001 - 52700 km - ráno při 0“C nelze nastartovat - pravděpodobně zmrzlý kondenzát vody v karburátoru
12679 km

2002
31.01.2002 - 52779 km - přilepení části plast. kapotáže v místě spoje s boční částí, zalepení praskliny horní části kapotáže
- nový p. boční plast chladiče, nová samolepka „5valve single“
22.04.2002 - 54959 km - zalepení strženého závitu pojistného šroubu tyčky ovládání vypínání spojky tekutým kovem Loctite
27.04.2002 - 55225 km - dotáhnutí drátového výpletu obou kol
08.05.2002 - 55654 km - výměna oleje Motul 5100 Ester 10W40
- zaletování poprask. těla brzd. LED světla cínem
10.06.2002 - 56920 km - nový stabilizátor dobíjení mobilu 6V (5V nezvládá dobíjet Siemens ME 45)
15.06.2002 - 57047 km - nová svíčka NGK DPR9EA-9
- 57500 km - při volnoběhu klepe rozvod. řetěz
- oprava špatného kontaktu konektoru LZ LED světla
18.08.2002 - 60585 km - skřípání z. brzd. desek při brzdění
22.08.2002 - 60795 km - nové z. brzd. desky EBC
19.09.2002 - 61532 km - výměna oleje včetně filtru Motul 5100 Ester 10W40
20.09.2002 - 61570 km - nesvítí potk. světlo – nová žárovka H4 (H4 90/130W svítila 30000 km od 3/2000)
25.10.2002 - 63200 km - vibracemi ulomená horní část již jednou lepeného pravého plast. krytu chladiče
31.12.2002 - 63998 11219 km

2003
07.04.2003 - 64704 km - kontrola vent. vůlí, seřízení – po 28044 km je střední sací prakticky bez vůle.
- instalace výkonnějších vyhřívaných rukojetí SAITO – výkon při Start – 5,6A, Hi – 1,6A, Low – 1,15A
22.05.2003 - 66541 km - nová z. pneu Mitas E-07
- nový řetěz ČZ O-ring včetně řet. kola a rozety VAZ (Made in Brazil)
04.06.2003 - 67085 km - mírné naražení jedné strany ráfku př. kola o hranu vyfrézovaného asfaltu
08.06.2003 - 67382 km - nefunguje otáčkoměr
11.06.2003 - 67500 km - výměna oleje Motul 5100 Ester 10W40
- nový vzduch. filtr Hiflofiltro
- nová svíčka svíčka BRISK BR 12 ZC (BRISK Tábor, a.s., Vožická 2068, 390 02 Tábor, Oddělení tuning-vývoj, ing. Jaroslav Macek
- chybí jeden ze čtyř šroubů upevnění nosiče k rámu
10.07.2003 - 68888 km - nový rozvodový řetěz včetně napínacích lišt (původní řetěz vytahán minimálně, napínák zcela vysunut z důvodu uvolněného vodítka -
spadeno cca 3 cm dolů, oba upevňovací šrouby někde dole v motoru, nalezen
pouze jeden, vodítka bez viditelného opotřebení
- nová těsnění L a P víka motoru
- seřízení vůle ventilů – provedl RF-Motoservis
19.07.2003 - 69075 km - nový náhon otáčkoměru
- nový šroub nosiče zavazadel včetně podložky, zalepení závitu
07.09.2003 - 70780 km - ráno při 12%C nelze nastartovat, po několika startech střílení do výfuku z důvodu přesycení. Osušení svíčky, poté již motor chytne.
Podobný problém již potřetí – příčina málo dotažená svíčka, přeplavený
karburátor a slabší jiskra ze starého akumulátoru, který točí starterem pomalu
08.10.2003 - 71775 km - nový akumulátor FIAM Storm FTX 9BS-9
cca 8500 km

2004
00.02.2004 - 73500 km - výměna oleje včetně filtru Motul 5100 Ester 10W40
00.08.2004 - 79000 km - výměna oleje Motul 5100 Ester 10W40
00.11.2004 - 84759 km - nehoda na namrzl. kruh. objezdu - totální zničení l. krytu chladiče
- přestal fungovat otáčkoměr
cca 12500 km

2005
13.02.2005 - 85064 km - výměna oleje včetně filtru Motul 3100 10W40
01.05.2005 - 87151 km - nová př. pneu Mitas E-07
- proříznutí dezénu z. pneu
- nový náhon otáčkoměru
- nové brzd. obložení z. brzdy EBC
- nová svíčka NGK DPR9EA-9
09.09.2005 - 91129 km - výměna oleje - Motul 3100 10W40
31.12.2005 - 93093 km cca 8093 km

2006
10.-14.04.2006 - 93093 km - seřízení vůle ventilů
- přerovnání podsedlového rámu - lakování
- nový nástřik výfuk. kolen
- nová ložiska hlavy řízení
- LED žárovka př. obrys. světla a kontrolky dálkového světla
15.07.2006 - 96540 km - nová z. pneu Mitas E-07
- nová svíčka NGK DPR9EA-9
14.08.2006 - 97610 km - výměna oleje včetně filtru Motul 3100 10W40
31.12.2006 - 101163 km 8070 km

2007
04.03.2007 - 101300 km - nový řetěz ČZ O-kroužek na stará řetězová kola
13.06.2007 - 104767 km - výměna oleje Motul 3100 10W40
08.07.2007 - 105366 km - za jízdy rázy a bouchání z motoru do stupaček se stupňujícím účinkem , po opětovném nastartování běží motor na volnoběh
normálně, v okamžiku zařazení 1. př. stupně při ráně motor zhasne - vylomené
zuby na V. přev. stupni vlivem opotřebení během běžné jízdy rychlostí 90km/h.
31.12.2007 - 105366 km 4203 km

2008
02.04.-08.09.2008 - 105366 km - GO motoru v souvislosti s poruchou převodovky
- zabroušení hlavy válce, výbrus válce, nový píst Wiseco (682ccm) včetně
kroužků a pístního čepu
- nový rozvodový řetěz
- nový pár ozub. kol II. a V. přev. stupně
- nové olejové čerpadlo
- nové spojkové lamely včetně pružin
- nový výfukový ventil, nová všechna vodítka ventilů, zabroušení
- výměna 8 ks ložisek
- nové kompletní sady těsnění válce, hlavy, bloků motoru
- několik nových šroubů bloku motoru – provedl SH-Moto
29.09.2008 - 105683 km - motor během jízdy zhasl a již se jej nepodařilo nastartovat
- po vyčištění dírek trubičky hl. jehly (od částí rozleptaného O-kroužku vlivem
dlouhodobého odstavení) motor funkční, ale nad 100km/h již nezrychluje a nechce
jít do otáček, stále nemá dostatečné množství paliva
23.10.2008 - 106216 km - výměna oleje včetně filtru Motul 3100 10W40
- doteď nebylo nutno dolévat olej
10.11.2008 - 106289 km - nová svíčka NGK DPR9EA-9
31.12.2008 - 107020 km 1654 km

2009
15.02.2009 - 107020 km - montáž HID bixenon H4, 6000K, př. obrys. LED žárovky, z. sdružené LED žárovky
- proříznutí dezénu z. pneu
- nové brzd. destičky z. brzdy FERODO
01.04.2009 - 107257 km - nová baterie BANNER YTX9BS
02.06.2009 - 109701 km - nový náhon tachometru
31.07.2009 - 112143 km - výměna oleje včetně filtru Motul 5100 10W50
31.12.2009 - 116631 km 9611 km

2010
00.02.2010 - 116631 km - během podzimu a zimního odstavení přestal těsnit spínač neutrálu v bloku motoru,
po každé jízdě pod motorem cca 3cm louže oleje
- seřízení ventilů
- promazání bowdenů plynu
- při zimním dobíjení nelze baterii dobít (nabíječka dává pořád cca 2A, ale baterii nlze úplně dobít a má malou kapacitu, po pár startování je zcela vybitá)
- nová svíčka NGK DPR9EA-9
26.04.-19.05.2010 - 118017 km - po nastartování motoru běží startér několik sekund bez zmáčknutého tlačítka dál. Po vypnutí motoru se po chvíli startér sám
na daších cca 10 sec. rozběhne a sám vypne. Po vypnutí zapalování a vytáhnutí
klíče ze zámku zapalování startér toto ještě sám udělá dvakrát do úplného vybití
baterie (zůstaly přehřáté a natrvalo seplé kontakty start. relé). Na start. tlačítko startér během tohoto stavu nereaguje. Baterie silně přehřátá a bez kapacity.
- vyčištění startéru
- vyčištění karburátoru (zanešené tryska a kanálky, nejede přes 100km/h)
- nový spínač neutrálu
- výměna oleje v př. vidlici
- kontrola ventilů
- nový vzduch. filtr Hiflofiltro – provedl RF - Motoservis
21.05.2010 - 118077 km - výměna oleje Motul 5100 10W40
- nová řetězová sada – řet. kolo MTC, rozeta, řetěz Regina „O“ kroužek
24.05.2010 - 118112 km - problém s baterií pořád přetrvává, po dobití (nabíječka stále dává 2A, ale nedobije úplně) a dvou dnech stání je baterie ráno při 10“C
schopná jakž takž nastartovat (12,5V), po ujetí cca 35 km je již večer prakticky
bez kapacity, po prvním startování motor nenaskočil, při druhém startu již baterie
není schopna prakticky vůbec otočit startérem, start. relé opět několikrát samo na
několik sekund sepne a rozepne
25.05.2010 - 118145 km - reklamace baterie BANNER
27.05.2010 - 118145 km - nové palivové čerpadlo TAIYOGIKEN
- nové start. relé HITACHI MS5D-361, 12V
- nová upevňovací plotna z. kufru
04.06.2010 - 118145 km - nová baterie BANNER YTX9BS
- další 2 dny nezavírá ventil přívod paliva do karburátoru - přeplavování karburátoru během stání při vypnutém motoru, ale i během jízdy - benzín teče
přepadem ven
11.08.2010 - 121345 km - při zpomalování a zrychlování v nižších rychlostech lupání od z. kola častější a hlučnější za poslední týden, zhoršená stabilita jízdy v
přímém směru za poslední měsíc. Nadměrně opotřebované (vůle ve všech
směrech) pravé ložisko náboje z. kola
12.08.2010 - 121345 km - nová celozakrytovaná ložiska náboje z. kola 6203 ZVL Slovakia
- nové těsnicí gufero ložiska na p. straně z. kola
27.08.2010 - 122191 km - nová z. pneu Mitas E-07
- nová duše z. kola (pneuservis původní prorazil při nasazování pláště)
14.09.2010 - 123164 km - nefunkční klakson, občas po nastartování nesvítí kontrolka tlaku oleje
17.09.2010 - 123359km - klakson troubí, kontrolka tlaku oleje svítí – závadu způsobuje vysoká vlhkost ovzduší a vysoký přech. odpor částečně zoxidovaných
konektorů
30.09.2010 - 124010 km - nová př. pneu Mitas E-07
04.10.2010 - 124224 km - výměna oleje včetně filtru Motul 5100 10W40
26.-28.10.2010 - přes noc do rána je startér a motor pod benz. kohoutem potřísněn benzinem – benz. kohout je celý mokrý od benzinu, na jeho spodní části
benz. kapka. Při stání během dne v Brně na ulici k tomuto nedochází (benzin se
na vzduchu vypaří na rozdíl od uzavřené garáže…. ???)
27.10.2010 - 125172 km - při 140 km/h na dálnici u Rohlenky začal stroj plavat čím dál víc - poloviční únik vzduchu z. pneu, kontrolou po dojetí zjištěno, že v kole
chybí jeden drát včetně niplu
01.11.2010 - 125187 km – výměna duše z. kola (propíchaná od drátu výpletu z. kola, který se po prasknutí odstředivou silou během jízdy dostal do duše a na
mnoha místech ji při následné jízdě na prázdném kole propíchal)
- nový drát včetně niplu z. kola
08.11.2010 – 125202 km – nový filtr paliva
09.11.2010 – 125272 km – po zastavení paliva kohoutem již několik dní vytéká benzin z hadičky mezi kohoutem a karburátorem netěsností ve spoji - zkrácení
paliv. hadičky o cca 0,5 cm v místě napojení na benzinový kohout
31.12.2010 – 126005 km 9374 km

2011
16.01.2011 – 126005 km - nové brzd. destičky z. brzdy SBS
25.03.2011 - 126316 km – po týdenním odstavení (po jízdě za deště) motor při startování nechytá – mokrá svíčka – výměna svíčky NGK DPR9EA-9
10.04.2011 – 127031 km – kryt řetězu vlivem vibrací za posledních 10000 km prodřený bokem pneu - zpevnění přinýtováním nerez. plechu ze strany pneu
16.06.2011 - 130435 km - výměna oleje Motul 5100 10W40
04.09.2011 – 133766 km – nová řet. sada – řetěz D.I.D. VX2, X-kroužek, řet. k. Supersprox, roz. Beran Tuning
24.09.2011 – 134924 km – nefunkční rychloměr včetně počítadla km
25.09.2011 – 135134 km – vlivem dlouhodobého namáhání miskovitě prohnutý kroužek s ozuby mezi nábojem kola a ozubeným kolem náhonu rychloměru –
vyrovnání kroužku do roviny, vymezení nadměrné vůle vloženou podložkou
26.10.2011 - 136610 km – výměna oleje včetně filtru Motul 5100 10W40, nové těsnění víčka filtru
– nová svíčka NGK DPR9EA-9
31.10.2011 – 136688 km – nefunkční osvětlení otáčkoměru (za poslední cca rok při vlhkém počasí střídavě funkční – nefunkční)
31.12.2011 – 137190 km 11185 km

2012
25.02.2012 – 137190 km – výměna vadné žárovky podsvětlení otáčkoměru
– doplnění cca 0,2 l chladící kapaliny
– vyčištění zoxidovaných kontaktů konektoru mezi spínací skříňkou a hlavní kabeláží, oprava omotávky svazku kabelů
– kontrola vůlí ventilů – zvětšení vůlí na stanovené meze
– od 11/2011 se motor chová jako s extrémně chudou směsí, po ubrání střílí do výfuku, za studena na volnoběh velmi kolísají otáčky a nelze jej udržet v chodu
09.03.2012 – 137400 km – vyčištění karburátoru a trysek, uvolnění ve spodní poloze zadrhnuté vidlice plováků
24.03.2012 – 137400 km – po opakovaném neúspěšném startu je mokrá svíčka - nová svíčka NGK DPR9EA-9
24.03.– 03.04.2012 - 137420 – 137442 km – seřízení karburátorů – směsi. Motor již běží relativně normálně a po ubrání plynu už střílí méně do výfuku
– nefunkční osvětlení rychoměru
24.04.2012 – 138341 km – během posledních cca 200 km při několikerém přepnutí z dálk. na tlum. světlo bixenon H4 6000 K úplně zhasl, při zapnutém
blinkru bliká a dnes už nesvítí vůbec (vydržel víc než 3 roky a přes 30000 km).
Zpětná montáž H4
– nová žárovka osvětlení rychloměru
– vlivem vibrací během posledních cca 200 km se tělo př. světla vysunulo
z aretačního opotřebovaného čepu a sklopilo se o cca 1 cm dolů – nasunutí zpět a zajištění těla světla na čepu segrovkou pojištěnou zalepením
03.06.2012 – 139770 km – proříznutí střední části běhounu z. pneu
06.06.2012 – 139942 km – motor za studena nedrží volnoběžné otáčky a zhasíná, chudá směs. Po ujetí pár set metrů má vysoké volnob. otáčky cca 2300/min. Při
jízdě po ubrání plynu od těchto otáček níže nemá motor žádný brzdný moment a
naopak se snaží držet tyto otáčky.
11.06. –20.06.2012 – 140056 – 14074 km – oprava karburátoru – sací klapka podtlak. části špatně těsní – opotřebovaná osa, vydřené uložení i samotný obvod
klapky. Přidání pomocné pružiny z vnějšku osy aby se klapka ve vůlích nepohybovala a nepřisávala vzduch, namazání osy klapky, zvýšení bohatosti
směsi, seřízení volnoběhu . Bez pozitiv. výsledku.
– nalomení držáku cyklocomp. Sigma a dobíjení telefonu při opravě karburátoru.
17.07.2012 – 141364 km – držák cyklocomp. Sigma a dobíjení telefonu se již úplně ulomil.
24.08.2012 – 142745 km – výměna oleje Motul 5100 10W40
31.12.2012 – 146744 km 9554 km

2013
02.- 03.2013 – 146744 km – nová svíčka NGK DPR9EA-9
– seřízení vůle ventilů
– nová železná osa sací klapky podtlak. části karburátoru, srovnání uložení osy
– nová část benz. hadičky mezi paliv. kohoutem a filtrem paliva

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bob600
Bob600 napsal 08.12.23 v 13:02 10b.

skvělý popis údržby/závad moto. Barva je prostě esence 90.tek

Kali88
Kali88 napsal 27.07.23 v 18:26 10b.

No mimo té šílené barevné kombinace, která v té době prostě taková byla tak takovej výpis servisních úkonů tady nemá snad nikdo. Tak za to máš plnej počet

HAPO
HAPO napsal 11.05.22 v 22:36

K poznámkám K-F: Ale prd dovoz. Tak max. z Japonska k dealerovi Yamaha. Koupeno v prodejně ofic. Yamaha od prvního majitele, který to tam po dvou letech zpátky "odstavil" jako ojeté... S cca 10 a půl tis. km. Těch dalších asi 140 tis. km jsem na tem narajzoval sám... Barva mě rozežírala asi dva roky, co jsem se na ni chodil občas dívat (na jednu stranu jsem ju moc chtěl a na druhou jsem si přál, ať mě už netrápí a někdo ji konečně, za tenkrát poměrně dost peněz, koupí...) a nakonec se horko-těžko přesvědčil, že ona za to stigma vlastně nemůže a na to to nebude jezdit, že ... Celkem by mě zajímalo, kde je v současnosti její konec nebo kolik už má na hřbetu...

K_F
K_F napsal 08.05.22 v 19:12 10b.

Naprosto fascinující výpis servisu a podrobností, a klobouk dolů před panem majitelem. Ale mám dvě poznámky. Za prvé, koupeno jako ojeté, a to nejspíš dovoz, tzn. že km +cca 50-100tis?. Za druhé, ta barva mě vždycky ničila a nikdy nepochopím, že to někdo pustil do výroby.

HAPO
HAPO napsal 18.08.15 v 17:33

Pro JurassMo a i další čtenáře: Myslím si, že nastavení, resp. vývoj dílů na výdrž je u tohoto jednoválce dost dobrá a veškeré pozdější problémy pramení z charakteru jednoválce, má velký zátah z nízkých otáček a v určitých otáčkách také dost vibruje - k vylomení zubů 5 rychl. st. mohlo dojít klidně i o několik desítek tisíc km později (dost často jsem z nízkých otáček na 5. bral za plyn), stejně tak vydřené uložení osy klapky v karburátoru trpící podstatně víc než u víceválců velkými vibracemi...

Více komentářů



TOPlist