renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XTZ 660 Tenere (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Ace84
Vloženo 29.4.2013
Aktualizováno 26.5.2014
Zobrazeno 3 585x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Hbitá enduro babička s ovladatelností jízdního kola, spotřebou do pěti litrů a ochotou vyjet kamkoliv.

Více fotografii

První dojmy - Slušně ovladatelná, sedla mi skvěle svojí výškou (mám 190 cm), trošku těžší na svou kubaturu, ale i při jízdě krokem se váha ztrácí. Pro začátečníka hezky čitelná, maximální snesitelná rychlost se mi zdá tak 130 km/h, minimální náklady na provoz, velmi tupé brzdy, trošku se ponoří po každém zabrždění, ale to je úděl staršího endura, startuje na drcnutí.

Motorku bych doporučil pro - Tento model bych doporučil nováčkům a všem, kteří od své mašiny neočekávají extra výkony, ale chtějí se hezky povozit s minimálními náklady

Doplňky na motorce - Blastery Racetech, široké řídítka i hefty Racetech, vysoké cestovní plégo, LED blinkry, LED zadní světlo atd..

Recenze

Moje první "velká" motorka. Stará dobrá Ténéré XTZ 660

Hodně mě to tíhne k cestovním endurům, protože dle mého se nic jiného na české silnice nehodí.

Motorka, která neoslní výkonem, brzdami ani designem (i když co se designu týče - to je hodně subjektivní), ale je skvělá tím jak málo náročná na provoz je, poddimenzovaný motor zvládne velmi slušnou dávku kilometrů, není záludný a nástup výkonu se dá i při mých nulových zkušenostech hezky předvídat. Kde ztrácí na rychlosti a dynamice, tak získává na spotřebě a hlavně na možnosti jet kdykoliv kamkoliv. Samozřejmě nečekám od ní hard core off-road ale polní, případně lesní nezpevněné cesty dává s lehkostí sobě vlastní. Po montáži cestovního pléga se za něj krásně schovám a pakticky na mě nefouká. Ani při vyšších rychlostech nevznikají turbolence. Oceňuji relativně vysoké sedlo, místo i pro spolujezdce, velký kilometrový nájezd (okolo 400 km na nádrž), skvělou ergonomii (všechno je tam, kde by to i takový zelenáč jako jsem já očekával).

K dnešnímu dnu má najeto cca 42 000 km, ale jestli je to pravda nebo ne, to je ve hvězdách. Je to dovoz Itálie a musím říct, že na to, že má 20 let vypadá skvěle. Dostala novou řetězovku, olej, svíčku, nové pneu Heidenau K60 Scout (zatím drží moc dobře), cestovní plégo, baterku, původní blinkry byly utrhané, takže jsem koupil nové LED čité blikače a myslím, že jí sednou. Zadní část podsedlovky dostala "upgrade" z jiné mašiny (červené LED světlo). Vím, že uznávači originálního designu asi ohrnou nos, ale dle mě účel plní a vypadá lépe než původní hranaté světlo - opět otázka vkusu.

Co se týče exteriéru patrně dostala celolak (pochybuji, že by se původní lak dožil takové kondice), originální polepy jsou dole (přemýšlím nad něčím ze současné produkce Yamahy - obdoba bílé XT660Z z dnešních dní). Další viditelná změna je odstranění deflektorů z masky stroje, které se dle mého moc nepovedly. Nyní se mi Tenérka zdá mnohem tenší, modernější, zajímavější :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Brumbaal
Brumbaal napsal 26.09.18 v 08:08 10b.

Moc pěkná! hezky vyřešenej ten předek

Friky
Friky napsal 14.02.15 v 12:26 10b.

Moc pěkná, zvažoval jsem tenkrát o koupi, jak byla vystavená... Kolik stály ty řidítka, plexi a výfuk? 10b

Hanys22
Hanys22 napsal 02.10.13 v 17:46

Poctivé kladivo Ať slouží kamo ;)

m.king
m.king napsal 15.09.13 v 15:59

Ace84
Ace84 napsal 12.08.13 v 18:55

Děkuji za milé a povzbudivé komentáře od kolegů enduráků :) I za nic neříkající palec dolů Jardazovi. Copak se ti nelíbí, řekneš?

Více komentářů



TOPlist