První kapota a už teď vím že je to moje krevní skupina. Ať si říká kdo chce co chce o mixéru, já radši krásně vrním ve všech otáčkách než aby mi pod koulema bušily dvě kladiva Spokojenost, takže to bude láska na dýl než na jednu sezonu.
Výška jezdce: 180 cm
Recenze
Výběr: Původně jsem neměl moc peněz a jako řešení touhy po jízdě jsem viděl koupi nějakého zpraseného stroje kolem 20k a postupně do něj tak 30k nastrkat. No zprasených mašin je všude dost, ale potřebné investice daleko převyšovaly mé plány, takže koupi pofidérní mašiny s neznámou minulostí a nejistou budoucností jsem si rychle rozmyslel. Díval jsem se dál po inzercích, hledal jsem ostrou šestku, rok 1998 a mladší, 4 válec a bohužel zatím s 25kW v papírech do těch 50k. No nemožné. Když už se takový stroj našel tak byl většinou rozstřelený nebo škarpstreet. Do výběru se nakonec dostala Yamaha R6 2001 za 44k s 15k najetýma (podezřelá už od začátku) a objev který mi vyrazil dech, CBR 900 RR Fireblade, v krásné červené, s laďákem Viper, 44k najeto, 25kW v papírech. Když jsem se dovolal na Yamahu tak mi bylo řečeno že už jsem dvanáctý volající a chlap že nikdy žádnou takovou motorku neměl. Takže Fireblade byl jistý...
Cesta: S věrným rekem Rogerem, jeho vozíkem a mým Mazdičem 626 jsme vyrazili na cestu dlouhou 270km tam a to samé zpět. Rogi řídil, páč mé zkušenosti s vozíkem zahrnují asi jen 3km pro štěrk. Taky se to projevilo na spotřebě a můj mazlík jel tam za 10/100 a zpátky za 12/100. Auto šlapalo jak hodinky, a od Brna dál už kilometry ubíhaly docela rychle. GPS chvílemi vymýšlela pičoviny, ale tak dorazili jsme do dědinky, kde mezi barákama kličkovali zajíci. Volám chlapíkovi, že sme dorazili tak nás navedl k jeho baráku, ale ještě mi stihl zdělit že nemůže Faroše nastartovat po zimě. Tvrdil že jediný problém jsou svíčky, což naštěstí nakonec byla pravda. Vyšruboval dvě svíčky na které se s jeho nářadím dostal, vyčistil je, našruboval zpátky a přes autobaterii startoval dokud se nechytil jeden válec a ostatní se přidaly. Fároš šlapal, borec zaplastoval motor a šlo se na projížďku, 240km/h zvládl, po chcípnutí znovu nastartoval už v pořádku takže se šla podepsat smlouva, do které jsem zvlášť připsal záruku na dobíjení, kdyby náhodou. Někteří by se asi otočili na patě a uháněli nasraní domů. Můj čuch mi to nedovolil a dobře jsem udělal. Borec vypadal na podctivce a o motorce povykládal i to co nevěděl.Vyplázl jsem prachy na dřevo, motorku jsme přukurtovali pevně na vozík a jelo se domů. Ještě že to auto je tak pohodlné, jinak bych měl za jeden den z prdele puzzle.
Jízda: Tak něco nalítáno na ní už mám. Podvozek strááášně tvrdý, což je na jednu stranu dobře, na druhou i na těch lepších silnicích si připadáte jak na tankodromu. Přední guma už je docela sjetá a při velkém náklonu začíná klouzat, zadní je zase lehce vyrovinkařená takže do zatáček nejde tak hladce jak by měla. Jinak maximální rychlost mám zatím 260km/h dle tachometru. Tahá krásně, na zadek se jí chce přes plyn jenom na jedničku, bude chtít poštelovat podtlaky. Na posez jsem si taky už zvykl, občas nápor na ruce, s baťůžkem je to slušná posilovna. Přední brzda slušná, možná to bude chtít vyčistit desky. Zadní brzda za jízdy nejde poznat že ji mačkáte, hodí se tak na parkovišti aby vám motorka neujížděla pod prdelí. Řídítka lehce vybrují v nižších otáčkách, chce to lepší závažíčka. Na manévrování po městě moc není, na dlouhé vyjížďky jedině když tomu čas od času dáte za uši, jinak se unudíte. Jízda po okrskách a nebo Buchláky, to je to pravé! Časem určitě přibude i okruh. Jinak výkonově je velmi přívětivá, na výjezdech ze zatáček jsme taky kamarádi. Pořádný 120kW litr by mi asi nakopal prdel, ale tenhle macatý Fireblade je naprosto podle mého gusta.
Investice:
2011
Dovoz 2500,-
Svíčky 280kč/kus (zlodějna největší! k*rvy ti překupníci, ale potřeboval jsem je okamžitě takže nebyla jiná možnost než přes kamenný obchod, odešly po jedné slabší sezóně)
Olej (Motul 5100 10w40)+filtr cca 1200,- (trefil jsem špatný obchod v Brně, ten levnější byl o ulici dál)
2012
Nové svíčky NGK CR9EHIX-9 (iridium) 1 180,-
Pneu přední AVON - AV49 (Mokrá guma z roku snad 2006, která ani v největším vedru nehoří a nesjíždí se moc a hlavně stála 500 :-* )
Olej (Motul 5100 10w40)+filtr 1000,-
Vzduchový filtr Hiflo 550,-
Červené brzdové páčky + závažíčka 900,-
Do zadu obut řížnutý slick (luxuuus, fakt spokojenost) za 900,-
Seřízení karburátorů a ventilů...
Slick proražen nějakým kusem plechu, takže v zadu už sedí zase homologovaná guma...
A samozřejmě hektolitry benzínu...
A mazlík už je prodaný, tak snad brzo bude nějaký nový:
at slouží, super mašina.Jezdil jsem na ni 5 sezon a super držák :)
Gratuluji jezdíš na pěkné motorce. Dávám ti na ní 10 bodiků. Ať motorkářská sezona 2012 je pro tebe úspěšná spoustu najetých km bez závad a nehod.
Na tuhle krásku jsem koukal na inzerci a kdybych doma neměl Srada,taky bych do ní určitě šel.Je to krásný stroj ,tak ať funguje jak má a přeju hodně Km bez potíží a nehod
Krásná, taky chci pořizovat, máš to pěkně rozepsaný, takže už nějak zhruba vim, na co dávat pozor. tak hodně štěstí 10 B
2V je sračka...nikdy ti nenahradí 4V, leda že by jsi měl peníze na Ducati ...a navíc Fire je legenda