renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Nogin
Vloženo 3.12.2010
Aktualizováno 24.7.2017
Zobrazeno 13 030x
HODNOCENÍ PROFILU OD 60 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Americká legenda nové generace...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Harley-Davidson Praha - Klasik Mot

První dojmy - tý jo, to je teda kus mašiny. Těch 300 kg poctivýho železa, ta obrovská zadní guma, to bylo přesně to co po čem jsem toužil. Nemám rád malý motorky. Když jsem poprvé vyjel, docela jsem koukal, že je to překvapivě docela pohodlný a taky zatraceně hodně rychlý. Prostě něco úplně jinýho, než co jsem dosud poznal. A to mě dostalo...

Motorku bych doporučil pro - pro otrlýho motorkáře, kterej se rád pere s velkou a těžkou mašinou, která navíc umí vytahat pěkně za uši...

Doplňky na motorce - filtr K&N, výfuky Supertrapp, hefty, blinkry Kellermann, sissy bar, držák zavazadel, kožený kryt nádrže, kryty šroubů kol, padáky okolo chladiče, zrcátka tribal, boční brašna z kůže, originál plexi, lcd měrka oleje, teploměr, nabíječka na telefon.

Recenze

**Motor**

je dvouválec Revolution se zvýšeným obsahem na 1250cc (dříve 1130cc) vyvinutý spolu s Porsche. Úhel mezi válci je 60° a je to vůbec první "vodník" od H-D. Mám hotovou "Stage 1" tzn.:

- výfuky Supertrapp
- vzducháč K&N
-přehranou mapu;

Jinak motorem se rodina V-Rodů odlišuje asi nejvíc od všech ostatních modelů. Od spodu se sbírá hodně pozdě až tak od 6 tisíc otáček. Tak okolo 7 tisíc ale nastoupí a táhne tak strašně, že nemít vykousnuté sedlo, asi by tě to nepřipravenýho i sundalo. Jo, před několika lety u týhle značky absolutně nemyslitelný peklo. Na druhou stranu, někteří tvrdí, že motocykl s vodou chlazeným motorem není Harley, bla, bla, bla. Všechno absolutní nesmysly. Kdo zná historii firmy ví, že koncept vodou chlazeného motoru byl na stole již mnohem dříve než v r. 2002, včetně spolupráce s Porsche. Ta je navíc logická, protože Porsche si také prošlo přechodem z chlazení vzduchem na kapalinu.

Ke chlazení vodou už jen dodám: koukněte se na modelovou řadu 2014. Touringové modely mají hlavy chlazené kapalinou a nové maloobjemové motory 500 a 750 ccm jsou také oba vodníky.

**Výfuky**

Myslím si, že pro každého Haryka jsou laďáky povinností. Nesmyslně přehnaná nařízení kancelářských ouředníků z EU úplně zničila zvukový projev nových Harleyů tak, že se to v sérii skoro nedá poslouchat (teda spíš to není to slyšet). Moje výfuky jsou od amerického Supertrappu, model "Double Shots". Supertrappy mají nastavitelné plíšky, které v závislosti na jejich počtu mění tlak i zvuk. Na trhu jsou už taky koncová víčka (třeba od Müllera) přes která lze výfuk jednoduchým otočením zavřít úplně, motorka je pak tichá skoro jako jako v sérii. Já mám 12 plíšku a zvuk je těžko popsatelný, no paráda, ale musí se to slyšet naživo.

**Servis**

Inspekce je každých 8.000 km, potřebné servisní úkony pro daný stav km lze přehledně najít přes VIN na internetu. Asi zklamu všechny, co pomlouvají H-D za kvalitu ve srovnání s rejžemi, ale za 5 sezón co mám Night Roda jsem musel nechat opravit pouze 2 věci, konkrétně ložiska v krku řízení (2x) a hlavní šroub světlometu, který se ustavičně uvolňoval. Některé motory sice žerou olej (přes dříky ventilů) a proto je potřeba jeho hladinku hlídat i mezi servisními intervaly, nejde ale o nic dramatického.

**Spotřeba**

Spotřebu neřeším. Perfektní je palubní počítač, který mimo dvou počítadel (tripů) ukazuje taky hodiny, dojezd a rezervu (posledních 3,8 l). Mimochodem nádrž je z plastu, u nových modelů má již slušných 19 litrů a je umístěna pod sedlem kvůli nižšímu těžišti. Bezpečný dojezd je tak okolo 250-270 km.

**Ovládání**

Startování je keyless tedy "bez klíče", stačí mít FOB, neboli "šém" v kapse, sednout, natočit a jet. Samozřejmě systém funguje i naopak: při vzdálení se motorka zamkne a aktivuje se alarm. Nevýhodou bezpečnostního systému je, že bez údržby na dobíječce (Optimate, atp.) se při delší odstávce zkracuje životnost gelové baterie.

Ovládání blinkrů je typicky "harykovské", tzn. mají každý svůj ovladač, ale především se samy vypínají (čidlem náklonu a zrychlení). Je to dobrá věc hlavně kvůli vlastní bezpečnosti při zapomenutí Vás nikdo nesrazí, protože si myslí, že budete odbočovat. Já jsem blinkry předělal na komplet od německého Kellermana, který používá certifikované a opravdu dobře viditelné LEDy. Originál blinkry se podle mě na Night Roda moc nehodí, jsou - jak to říct - moc old schoolové.

Jinak ve městě je to s Night Rodem docela fuška, hydraulická spojka jde dost ztuha, ale je to mašina pro chlapy, né pro děti. Po delším popojíždění v kolonách sálá i přes sepnutý větrák od výfuků nepříjemné teplo, takže na proplétání mezi auty v dopravních špičkách cestou do práce raději rovnou zapomeňte. Neprospěje to vám ani motorce. Sedlo je sice jenom 64 cm nad zemí, ale při manévrování je hodně znát 1715mm dlouhý rozvor, váha nějakých 307kg a zmiňovaná 240mm široká guma!. Zkrátka, chce to občas zajít do posilovny a i tak někdy (např. v létě) si člověk docela zafuní .

**Jízdní vlastnosti **

Na zmíněnou váhu se Night Rod vodí velmi dobře. Motocykl má těžiště dost nízko, až mi vadí, že občas dost škrtám o spodek. Do zatáček se mu kvůli extrémně širokému zadnímu kolu moc nechce, naopak na rovinkách a ve zrychlení je výhodou skvělá stabilita. Ve zrychlení můžete zesměšnit nejednoho zmrzlináře, který to asi těžko ponese.

Vzhledem k velkému kroutícímu momentu je u night rodu v sériové výbavě i tzv. anti-hoppingová spojka. Můžete tak s klidem naházet dolů víc než jeden kvalt a přitom brzdný účinek motoru nezablokuje zadní kolo.

Brzdy jsou od italského Bremba. Mají sériové ABS, které je ale pěkně schované tak, že nikde není nic vidět. Řekl bych, že brzdy jsou pro tuhle motorku dostatečně dimenzované, což se mimochodem potvrdilo i v testech (např. Motohouse), kdy Night-rod přebrzdil i mnohem "sportovnější" motorky. Pro zajímavost, díky konstrukci motorky je při intenzivním brzdění potřeba dost používat i zadek, což by asi mnohé překvapilo, v podstatě je to ale jen otázka zvyku...

Maximálka je na cruiser velice slušná, někde okolo 225 km/h. Já jsem zkoušel jenom okolo 200 kmh/h. Je to tam sice hned, ale tenhle bike není o max. rychlosti. Originál štít mi ale umožňuje pohodlně držet německé dálniční tempo. Bez plexi by byly dálniční přesuny a obecně rychlá jízda asi opravdovým utrpením...

**Ostatní**

Co se týká úprav a doplňků u H-D je to nikdy nekončící proces. Tvrdím, že 2 stejné Haryky by se nikdy neměly potkat a tak se taky snažím furt něco vylepšovat. I přes tuhle zimu jsem plánoval LED přední světlomet, jak vypadá se podívejte ve fotogalerii. Svítí opravdu dobře, což ocením nejen v noci, ale lépe čistí tohle světlo i rychlý pruh na silnici

Závěrem musím říct, že i po 5 najetých sezónách s Night rodem je ta motorka pro mě stále motorkářským snem. Líbí se mi, že všude kam na ní přijedu, jí lidi obdivují, chodí se ptát atd. Že to není motorka, kterou potkáte na každém rohu. Myslím si, že se v Milwaukee povedlo skloubit nový motor, nádherný tvar rámu (mimochodem jako jeden z mála vyráběný pomocí hydroformingu) a design "stavby". To vše při použití klasických H-D dílů, ovladačů atd. Jízdní vlastnosti Night Roda asi zdaleka nejsou ideální, servis a hlavně díly jsou dost drahý, ale jako celek funguje velice dobře. Navíc když svůj motocykl miluješ...není co řešit

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
toša.
toša. napsal 13.10.19 v 23:02

Sifi
Sifi napsal 24.12.18 v 16:06 10b.

Super mašina a vše o ní krásně napsáno

dragger
dragger napsal 20.02.17 v 13:35

Je super ho mit, vid ?

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 14.02.17 v 09:46 10b.

Super Haryk gratulejšn.

Sepultura
Sepultura napsal 24.08.15 v 19:57 10b.

Na tomhle kousku není co vytknout! :) Los parádos! :)

Více komentářů



TOPlist