PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R125 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Marco17
Vloženo 23.7.2010
Aktualizováno 16.2.2013
Zobrazeno 6854x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Image dospělé motorky, sportovní posez, výtečná ovladatelnost a spolehlivý společník každého teenagera. Supersportovní škola by měla začínat zde. To je YZF-R125 a proto jí tak milujeme.

Více fotografii

První dojmy - První svezení na malé silnici. Co dodat, prostě vzpomínka na celý život a začátek cesty k vyšším kubaturám.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi, držák SPZ, výfuk se svodem Arrow Thunder

Recenze

Důležité data a milníky

Ojetou YZF jsem koupil 20.7.2010
Rok výroby 2008, najeto 12194km, jako nová

26.7.2010 - Najeto prvních 100km.
26.8.2010 - Najeto mých 2500km.
Listopad 2010 - 5700km, bez závady (motorka celkem 17700km).

Listopad 2011 - 16266km, bez závady (motorka celkem 28460km).

Červenec 2012 - 19077km, bez závady (motorka celkem 31271km) - prodej uživateli TomTM8

Představení

Typická situace - 16 let, čerstvý řidičák skupiny A1 a hledání nejlepšího stroje pro první pořádné svezení. Přede mnou stála přesně stejná situace a nyní ve svých 18 letech píšu shrnutí této těžké volby.

Pokud čteš tyto řádky, zřejmě pokukuješ právě po sportovním nářadí na silnici. Já jsem svou volbu omezil na YZF-R125 a RS od Aprilie. Hned v úvodu podotýkám že jsem vybral správně, klady jasně převyšují nad zápory.

Vzhled

Začnu zlehka u subjektivního hodnocení vzhledu. Za 2 roky jsem nepotkal nikoho komu by se nelíbila, je to prostě mazlík který nemá konkurenci. Vzhled dospělé motorky, vykuchaný laďák se zvukem lepším než R1 v sérii - laici typují objem 600ccm - to udělá každému mlaďasovi radost. Agresivní kapotáže evokují dravost, se kterou R125 řeže zatáčky. U mě za 1

Motor

Motor je prostě mistrovské dílo. Co ti chlapíci v Yamaze dokázli vměstnat do 125ccm 4T agregátu je neuvěřitelné. Motor má použitelný a lineární průběh výkonu, žádné kopance do ledvin nebo vibrace nečekejte. Na živější odezvu si sice musíte počkat do 7000 ot/min. - tam začíná ideální akcelerační spektrum, motor se ale rychle rozmotává a mluví s jezdcem, co mu dělá dobře. Do 4. rychlostního stupně se zvedá neuvěřitelně rychle a akcelerace do 90km/h je opravdu dobrá. Pokud přiložíte pod kotlem, dají se zatáčkovité úseky projíždět těsně pod červeným polem otáčkoměru rychlostí podobnou silnějším strojům.

Co se týče max rychlosti, nejvíce jsem naměřil 146 km/h, ale to byla mimořádně dobrá konstelace hvězd. Typická rychlost se pohybuje kolem 135 km/h.

Spotřeba je další výhodou této motorky, pohybuje se totiž od 2,5l při cestovním ježdění po 4l při neustálém vytáčení k vrcholu výkonu. Spotřeba je tak malá, že se na ní vůbec nemusí brát zřetel, a jezdíte si prostě jak chcete - obrovská výhoda pro mladého jezdce.

Podvozek, ovládání

Další disciplína kde bude spokojen každý krom závodníka.

Každodenní dojíždění do školy, jízda po městě i po okreskách - to byla pro mně denní káva, a přesně zde je YZF nepřekonatelné. Svým sportovním srdíčkem vytesala do mé tváře úsměv při každé jízdě. Na ní není doprava jen popojížděním, ale zážitkem.

Sportovní ježdění, broušení sliderů a podobné aktivity, i zde je motorka jako ryba ve vodě. Postupem času jsem však nacházel drobná ALE...

Sériové pneumatiky se mi opravdu neosvědčily. Při brutálnějších náklonech měly tendenci uskakovat, naštěstí se ale vždycky chytly. Při dobržďování v náklonu rovnaly motorku zpět, musel jsem se opravdu razantně vyklonit pro požadovaný průjezd zatáčkou. Řešení má název Bridgestone Battlax BT-39 - nesrovnatelně lepší grip za většího rozsahu teplot a lepší rádius. Motorka se dostala o třídu výš, klopí se skvěle, drží jako přibitá a stoppie i na mokru díky žlábku uprostřed pneumatiky není nebezpečná.

Podvozek je prostě super, ale měkčí nastavení předku sice zvýší komfort na našich silnicích, ale při průjezdu zatáčkou ve velkém náklonu nedává tolik jistoty.

Brzdy stačí na všechno, účinek je dostatečný, ale při opravdu agresivní jízdě na okruhu nebo na horských klikaticích se dostaví ono známé vadnutí.

Dále jen drobný postřeh - motorce opravdu nesvědčí velké vedro v kombinaci se zacpanou Prahou. Při stání nebo popojíždění více jak 5 minut ve 30 stupních, se rozsvítí kontrolka teploty a jste nuceni zastavit. Je to ale sportovní motorka a do zácpy se nehodí, takže to berte jen jako postřeh, né kritiku.

Posez je opravdu sportovní ale menší postavy jako já nemají problém v sedle vydržet celý den bez trvalé újmy na zdraví lituji jezdce nad 180cm, motorka z Japonska není pro podobné lidi připravená. Úložný prostor v podstatě neexistuje, místo je jen na lékárničku a sadu imbusů.

Motorka při správném zacházení nevyžaduje žádný extra servis, do těch 30 000 kilometrů jsem krom běžné údržby nemusel nic investovat. Po příští sezóně se pokusím zjistit jak se motorce daří u nového majitele, a podělím se co bylo třeba servisovat. Dobře udržované ojetiny se tedy nemusíte bát. Navíc motor dostal ve 20 000 syrovější průběh a byl mnohem zábavnější.

EDIT 16.2.2013

Sice už mám odježděno několik tisíc na její starší šestkové sestřičce, přesto na ní zvláště takhle přes zimu rád vzpomínám. SS Yamaha bude mít navždy místo v mé garáži, snad se tam jednou vystřídají všechny. Hezkou sezonu 2013 přeje Marco ze sedla R6!

Prodáno uživateli TomTM8



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Migitou
Migitou napsal 14.06.16 v 15:37 10b.

Nádherná mašina Mimochodem, když teď znova koukám na tu recenzi, tak si vzpomínám, že tahle byla jedna z těch, který mě zlomili právě k YZF

erqo11
erqo11 napsal 17.04.13 v 18:57 10b.

Marco17
Marco17 napsal 20.04.11 v 10:28

Hele nevim kde jsou písky, já jezdim vždycky za nosem Jinak s RSriderem občas jezdím ;)

Více komentářů



TOPlist