PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R125 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Skuhi
Vloženo 13.6.2010
Aktualizováno 16.10.2010
Zobrazeno 5221x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Yamaha YZF-R125 Sunset Red, výborná motorka. Geny R1 a R6 nezapře...

Recenze

YZF-R jsem si pořídil na začátku tohoto roku (první jízda byla během sněžení). Po nějaké 125-ce jsem se poohlížel už do minulého podzimu. Původně jsem měl v plánu vybírat z kategorie Supermoto, konkrétně jsem byl pro Yamahu WR 125 X (už od dětství jsem měl jako nejoblíbenější motorky ty od "tří ladiček" a tak jsem po Aeroxovi chtěl opět Yamahu).
Jak se však později ukázalo, ta "pravá" čekala v úplně jiné třídě motorek...

Jednoho dne jsme si s kamarádem udělali výlet do prodejny Yamahy, kde měli YZF mít. Když jsem ji viděl, byl to moment, kdy jsem byl už de facto rozhodnutý, že to je pro mě ta pravá motorka. Zalíbil se mi její vzhled, velikost a celková propracovanost. Všechno na ní vypadá prostě dotaženě a dospěle, což působí naprosto skvěle.Začal jsem tedy hledat nějakou YZF. Co se týče barvy, chtěl jsem spíše nějakou pastelovou a nejlépe červenou (mám slabost pro červené motorky). A nakonec se mi podařilo najít přesně takovou, jakou jsem si přál. Po jejím přivezení domů jsem byl nadšený a musel si jí hned krátce vyzkoušet.Posaz a ergonomie motorky je příjemná, trojúhelník sedlo-stupačky-řidítka je nastaven do sportovna a zároveň vcelku pohodlně. Všechny ovladače působí solidním dojmem. Velmi příjemně mě překvapil výkon, od poměrně mírumilovného 4T jsem ho nečekal tak pěkný. Obzvláště se mi líbí pružnost, motorka se ochotně sbírá už z poměrně nízkých otáček (alespoň oproti mému předchozímu 2T). Dalším kladem jsou brzdy, motorka deceleruje velmi dobře. 
    Co se týče výkonu, s přibývajícími kilometry si stále opravdu nemohu stěžovat. 
YZF také opravdu hezky akceleruje a udrží i poměrně vysokou rychlost.  Jak jsem říkal, obrovským pozitivem je podvozek. Po usednutí na YZF jsem pochopil co to znamená "padat do zatáček", popřípadě "jede, kam se podíváš". Navíc je stabilnJá osobně mám na YZF Pirelli Sport Demon a zdají se být dobrými pryžemi, hodně rychle se zahřívají (Pirellky celkově mám rád, na předchozích moto mi dělaly dobrou službu). Třešničkou na dortu jsou velmi povedené přístroje, které jsou zároveň skvěle čitelné.

Nyní už mám něco málo najeto a stále mi dynamika YZF přijde velmi sympatická, obzvláště ovladatelnost je velmi dobrá- motorka se dá krásně přehazovat ze zatáčky do zatáčky a dá se s ní jet poměrně ostře, na technických úsecích jí mrštnost dává výhodu i proti větším strojům. Brzdy fungují dobře, jen při delším a intenzivnějším brždění mírně vadnou a citelně tuhne páčka. Myslím, že opletené brzdové hadice by pomohly. Také podvozek je nastaven spíše měkčeji, což je na jednu stranu výhoda (vzhledem k našim silnicím), avšak občas je při prudším brždění potápění předku trochu nepříjemné. To samé se dá říci o jízdě v náklonu při vysokých (vzhledem k možnosti motorky) rychlostech- díky měkkému charakteru nemám z motorky pocit absolutní jistoty. Avšak není to až tak markantní a takovéto pocity přijdou až při jízdě "na hraně". Pochvalu si zaslouží i převodovka. Její chod je sice trošku delší, ale jinak je přesná, v pedálu je příjemný cit a ani se zařazením jedničky není problém. Zpřevodování také sedí, jen snad ta jednička by mohla být trochu delší, při "velkolepém" rozjezdu je okamžitě na omezovači a pro zachování rychlosti je nutné při řazení na 2-ku potrápit spojku. Až na tyto drobnosti však nelze říct na účet převodovky křivého slova.
  Fun factor přidává motorce i motor, který se rád vytáčí a od 8 000 ot./min se cítí "jako ryba ve vodě". Dále musím vyzdvihnout motorku z hlediska příjemnosti užívání- výkon nastupuje krásně od spodu a graduje v celém spektru otáček až ke špičce u omezovače. Není nijak nepříjemná při "poškubávání" ve městě, není potřeba ji pro rozjezdy zbytečně vytáčet. Je schopná i velmi klidné, až "odpočinkové" jízdy na 6-ku s otáčkami okolo 6 000-7 000 ot./min a to při velmi rozumné spotřebě okolo 3l/100km.
Jakkoliv je YZF dobrá motorka, má i své zápory. Jak jsem již zmínil výše, celkové zpracování je velmi dobré a vše působí kvalitně. Jenže... Některé detaily by zasloužily více pozornosti. Například můstek vidlice a řdiítka obecně. Ne, že by to nebylo dobré, ale je to takové...nijaké. Řidítka z nijak zvlášť opracovaného kovu nastříkané stříbrnou nikoho neokouzlí a myslím, že by to šlo lépe. Rozhodně vzhledem k ceně přes "magickou" hranici 100 000CZK.  Co takhle pěkně ofrézovaný hliník, no? To by byla hned jiná... A takových míst bychom zde našli více. Například držák kabelu od rychloměru na přední vidlici, držák SPZ z nejtenčího plastu, co ve fabrice MBK v Saint-Quentinu (FRA) našli, a jiné. Netvrdím, že by to motorku nějak zvlášť kazilo, ale já osobně si takovýchto detailů všímám a právě takovéto drobnosti mě dokážou potěšit. Mám z toho pocit, že si s motorkou někdo opravdu dal práci. Právě díky takovýmto "nedostatkům" motorka takzvaně "zavání pásem" (velkovýroba), což je, vzhledem k ostatním kvalitám, trochu škoda.
\r
YZF po pár tisících najetých kilometrů hodnotím velice kladně, motorka dokáže dobře pobavit a je i příjemná na užívání.




Yamaha YZF-R125 patří ve své kategorii mezi nejlepší motorky a je opravdu skvělá, mohu ji jen a jen doporučit. Strávil jsem s ní spoustu hezkých chvil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
.DJ.
.DJ. napsal 08.01.11 v 03:50

Supr stroj.Budu se opakovat:krásná barva.Uznaní zaslouží také tvoje uživatelská recenze,přestože nejsem vlastníkem R125,myslím že je to hodně výstižné a pomůže potenciálním majitelům při výberu:)Zasloužíš jednoznačně 10b:)

iliada85
iliada85 napsal 02.09.10 v 18:04

10 bodů,nejhezčí barva

jpostra
jpostra napsal 01.08.10 v 16:24

Tak přeju hodně šťastných kilometrů bez nehody

Více komentářů



TOPlist