PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R125 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pero1205
Vloženo 10.3.2011
Aktualizováno 19.8.2011
Zobrazeno 6043x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


YZF-R125, moje malá červená karkulka.
Říká se že je jen pro mladé. ALE já jdu vždy proti proudu a tak jsem do ní šel a nelituji, ne, ne, ne

Více fotografii

Recenze

A TAK UŽ KARKULKA JEZDÍ NĚKDE NA MORAVĚ A JÁ JEN MOHU KONSTATOVAT, ŽE TO BYLA MOTORKA, KTERÁ MI HODNĚ DALA A KTERÁ MNE MNOHÉMU NAUČILA. Já se nemusel tolik soustředit na krocení výkonu, ale mohl se soustředit na techniku jízdy a na co nejplynulejší a na co nejpřesnější ježdění. A to bylo cílem u této motorky.

Moje první sportovní motorka po Simsonu 50 na kterém jsem jezdil před 25 lety
Motorka mi byla dovezena v listopadu jako 1.5 roku stará, ale jen s 750 km. Celou zimu odpočívala a včera jsem zajel na evidenčku a pro nový techničák a jelikož bylo krásné počasí, tak jsem si dal prvních 35 km. A musim říci, že po přechodu z půjčovaného Bandita, je to nebe a dudy.
Klady : posed není ani nízký, ani vysoký. Sedlo ani malé, ani velké. Pro osobu kolem 180 cm ideální.
Do zataček si lehá skoro sama, je lehká a krásně ovladatelná. I když na první pohled dělá dojem velké motorky, je dost malá, abych jí hravě protlačil všemi dveřmi na terasu řadového domku.
Zápory : za těch 35 km jsem zatím našel jen jeden. Když jsem řadil v normálních trekových botách, tak se mi řadilo v pohodě. Ale před odpolední jízdou jsem si už vzal "sportovní moto-boty" a byl jsem překvapen, jak mám problém dostatečně ohnout nohu v kotníku a dostat špičku pod řadičku. Takže o víkendu zajedu do servisu, zda je možno zkrátit trochu táhlo a řadičku zvednout.

Sice se říká, že objem ničím nenahradíš, ale ja jsem zatím s výkonem, jež se dá vyloudit s 125-ky spokojen. ANO jezdím sám a motor se pro udržení rychlosti musí více točit = ale to si říkám, že k tomuto typu motorky to prostě patří.

TAKŽE u mne má zatím R125 : 1- ( za tu řadičku )

Děkuji všem za pozitvní komentáře, které člověka správně naladí. Jinak po dnešní konzultaci s Yamaha mechanikem, tak pro blem jde hravě vyřešit pootočením páky na tisicihranu co vede s převodovky. TAKŽE si zítra zahraji na mechanika a pak dám vědět. JINAK boty používám od GAERNE a nemyslím že to jsou špatné boty

Diky všem a šťastné vyjetí do sezóny tento víkend. Petr P.

*** Takže Karkulka byla odstrojena a já si zahrál na mechanika a osobně jsem pootočil páčku na hřídeli vedoucí z převodovky viz. foto. Nejdříve jsem to pootočil o 2 zoubky a jel na 100km projíždku. Hned to bylo lepší, ale už to bylo moc. Takže jsem to k večeru rozhodil ještě jednou a teď je to posunuté jen o jeden zoubek a je to paráda. A hlavně už jsem schopen to rozhodit a dát dohromady za 20 minut

Přišel večer a tak jsem počkal, až bude úplná tma a jel to vyzkoušet po tmě. A musím říci, že R125 svití velmi dobře a můžu prohlásit, že se s tím dá jet stejně jako ve dne.
___

Hodně lidí se zde (a nejen zde) pozastavuje nad tím, proč jsem ve 43 letech šel jen do 125. Tak se to tu pokusím nastínit, jak jsem k tomuto došel. Prioritně jsem řešil ježdění přes Prahu do Stodůlek a jelikož jezdit autem se mi nechce, metro už mne také nebaví a jezdit každý den na kole, jak do Karlína už je náročnější. Tak jsem se rozhodl, že si pořídím nějakou motorku s těmito parametry :

- sportovní vzhled ( geometrie podobná jízdě na sportovním horském kole ) tj. posed hodně na ruce mi nevadí
- nízká spotřeba
- lehká a dobře ovladatelná v provozu mezi auty
- výkon dostačující pro jízdu sólo v Praze
- klasické řazení " abych se znovu pořádně naučil jezdit na motorce
- motorka se musí snadno provézt přes barák (řadový domek) tj. přes obývák do zahradního domku

Zkoušel jsem několik motorek pres Bandita 600 až po Yuki 250. No a jednou jsem narazil na inzerát a druhý den jsem si šel otestovat R125 a dostala me na první svezení.
Posed již popsán výše, sportovní vzhled, výkon odpovídající mým zkušenostem a motorka odpustí drobné chyby při práci s plynem. Motorka lehká a dobře ovladatelná. Výkon není na trhání asfaltu, ale z křižovatky jsem spolehlivě vždy první a veřím, že až se natočí dalších 1000km, tak se svižnost stroje vylepší usazením motoru a doufám, že i mou větší zkušeností Ale 100% lepší průběh výkonu než Yuki 250 a příjemnější na řízení a řazení než 10 let starý Bandit 600.
Sice s R125 mám za stejný čas na tachťáku jen 80 oproti 100 na Banditovi - ale to je to nejmenší co by mi vadilo.
A po najetých prvních 250 km musím ocenit i dobře fungující zadní brzdu. Přední sice nemá až tak úplně plynulý náběh, ale dá se na to zvyknout.

TAKŽE má rada pro začínající či vracející se motorkáře-muže v nejlepších letech. NEBOJTE SE R125 - motorka vás nezklame a vy si ušetříte spoustu problémů, když nebudete muset krotit splašené nadupane motory.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
iman
iman napsal 20.03.11 v 09:46

Je velmi dolezite rozhodnut sa nie pod tlakom verejnej mienky ale podla vlastnej chuti a potreby..To nedokaze hocikto..A nikde nie je napisane ze si neprikupis aj nieco na hlboku orbu.. Davam 10b a zelam vela zabavy.Stroj vyzera ozaj pekne ale ja by som ju s mojimi kilami asi zlomil

iliada85
iliada85 napsal 19.03.11 v 09:49

10 bodů-nemůžu jinak

Diegow
Diegow napsal 19.03.11 v 09:44

jojo výber s rozumem 10 B

Více komentářů



TOPlist