renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 750 (1982)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník smoula_mrzout
Vloženo 19.6.2010
Aktualizováno 14.4.2022
Zobrazeno 6 401x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


GSX 750 E nezničitelná 16-ti ventilová klasika.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Láska na první i druhý pohled

Motorku bych doporučil pro - Pro srdcaře.

Recenze

Nové příspěvky naleznete vždy dole. Pro lepší orientaci jsou nadepsané datumem vložení.

Koupil jsem ji z jara 2010 na inzerát v Praze. Prodávající mi vykládal, jak lítala 180 apod. Byla za pár drobnejch a to se vyplatilo, i když nešla nastartovat (slabá baterka...), i když jí chybělo 50% součástek ze zadního třmene včetně destiček, chyběly i podsedlový kapsy, měla jen 1 zrcátko a to tam stejně nepatřilo. Tachomter s údajem 68750 km.
Výfuky a svody - originál. Brzdy, kola, palubka prostě originál. Jen rukojeti mají závaží, to originální není :D
Jo a sedlo má Giuliari.
P.S. Měla nový gumy, takže jsem vlastně zaplatil za ně a k tomu dostal tuhle krasavici.
Nyní si holka pobyla 2 měsíce v učňovském servise a čekám až mi zavolají že je hotová. Dovezl jsem ji tam na vozíku, sice šla natartovat, ale v šesti a půl vždy chcípla, nedobíjela, vzadu nebrzdila atd. Z kartru vylili 7 litrů čehosi co bylo předtím z části olej a z větší části benzín. Po sundání víka ventilů se objevily 2 vačkové hřídele. Sací, jako by ho tam zrovna někdo dal nový a výfukový jen s nepatrnou známkou toho, že pracoval. Seřídili ventily, karburátory, nalili benzín a brnk. Na první ťuknutí chytla a předla jako kotě. Tohle mi zavolali ze servisu, kam jsem se hned rozjel, protože jsem jim nevěřil. Nekecali. Na brnk a studená chytla bez sytiče a jen brumlala. Po zahřátí a po přidání plynu vždy zachraplala a pak zaječela. Nevěřil jsem vlastním uším. Jako nová! Už i dobíjí, byly rozpojeny kabely. Svítí, dostala relátko, který tam chybělo. Brzdí, zadní brzda je kompletní. Palivový kohout opraven. Teď čeká na brzdu, tedy na změření výkonu. Jsem zvědav, co jí za těch 30 let ubylo ze stáda, pokud vůbec něco, je to přece old school Suzuki!

Náklady na opravu:
   400,- Kč zrcátka (replika)
2.600,- Kč podsedlový plastový kapsy (originál)
1.300,- Kč na podsedlový kapsy originální nápisy GSX 750
   500,- Kč brzdový destičky na zadek
   950,- Kč pár drobností do zadního brzdovýho třmenu
   420,- Kč těsnění pod víku ventilů (shodný s GSX 1100)
    0,- Kč použitý relé pro světla (zdarma z Humoto)
   350,- Kč opravná sada palivového kohoutu

Díly jsou kupovaný střídavě  v Sumoto a Humoto, názvy zní legračně, ale je to tak. Reinkarnaci prováděla ISŠA Brno (intergrovaná střední škola automobilní)

Podsedlový kapsy jsem sehnal tak, že jeden mi poslali z Německa a ten druhý z Itálie, prý to byly poslední 2 kousky v Evropě.

cena servisu není zatím vyčíslena
lak bude až přes zimu.

V pondělí 28.6.2010 si pro ni jedu do učňovskýho servisu. Laufy a část motoru je již vyleštěna. Těším se a doufám, že mne nějakej tupoun cestou nesejme.

Tak jsem si ji dnes vyzvedl a zítra do servisu jedu znovu. Když je zahřátá, tak nedrží volnoběh a hned chcípne. Vše mimo počítadla stavu kilometrů funguje na 100%.

Jel jsem na této konkrétní motorce poprvé a můžu říct, že mne příjemně překvapila. I přes svých 252 kg v techničáku a 28 křížků na krku se ovládá velmi dobře, zatáček se nebojí i když se v nich vlní jako klasická Jawa třipade. Narozdíl od jejich mladších sester GSX-R z 80-tých let umí jezdit i do zatáček. GSX-Rkám se líbí jen rovinky :) Motor jde hezky od spodu a dá se řadit už ve 3 000 otáčkách. Na jedničku, když za to člověk vezme, tak se v 7-mi tisících začne stavět na zadek a když podržíte dvojku k 9 000, tak tam máte 120 km/h, při kterých mi ulítla pravá podsedlovka :) Krásnej zvuk klasiky, to se nedá popsat, to se musí zažít, když ve volnoběhu brumlá, pak jí naložíte, začne chraplat a nad 7 tisíc řve jak tur. 

Přidaná fotografie je z ISŠA, kde mi učni dolaďovali Suzu než jsem na ní odjel. Víka motoru a laufy se nyní blískají jak psí kulky.

Teď jsem ji protáhl a objevil se neduh, přisává si někde falešnej vzduch.

Celková suma za opravu motorky v učňvském servise 4.227,- Kč s DPH a to v ceně je započítaná výměna oleje s filtrem apod. Takže tenhle servis mohu jen doporučit.

19.7.2010
Výměna zapalovacích cívek. Jsou tam 2 dvojcívky, cena za jednu 3.000,- Kč. Zapojení - levá dává 1 a 4 válec, pravá dává 2 a 3, přičemž válce které mají stejnou cívku, dostávají jiskru ve stejný okamžik. Pořadí zapalování válců je 1-2-4-3. Zbývá vyměnit gumy na sání motoru, seštelovat volnoběh, originální lak a polepy.

P.S. Některá moudra jsem získal od mistrů z ISŠA.

27.6.2010
Tak jsem ztratil iluzi o japoncích a jejich technice. Když jsem objednával v Suzuki cívky, tak jim ze systému vyběhla jen náhrada z mladšího modelu, páč na ten můj už nejsou. Stejně tak na gumy u sání. Cívky jsou o 1 cm kratší než původní, takže místo na 2 šroubech, tak drží na jednom. Co se těch gum týče (jedna za cca. 500 korun ), tak kvůli nim jsem málem dostal infarkt, páč jsem nechtěl věřit, že by japonci byli tak tupí a nezkontrolovali by si rozměry. Ty novější gumy mají stejný průměr a i vnitřní drážky jako původní, ale jsou o 5 mm kratší! Takže zítra jdu na to znovu. Povolit celý airbox, přitáhnout karbece k motoru, nasadit gumy a utáhnout je, no a nějak rozumně airbox uchytit. Viva JAPAN!

4.8.2010
Tak a je to. Mám SPZ a český papíry. Před měsícem byla STK a teď je i přihlášená. Jezdit ještě nemůžu, protože jsem nesebral dost duševní síly na výměnu gum sání. Snad se brzy znovu svezu.

23.8.2010
První delší jízda. Na pohodu se dá jezdit mezi 4-5.000 otáčkami na trojku či čtyřku a 80 km/h. Jen si tak tiše ševelí. I při tomhle tempu se po lehkém přidání plynu rychle probouzí. Zkusil jsem jí i dát plnej, ale není to GSX-R. Ten pravej mumraj nastane, až překročí 6 tisíc, vyletí jí saze z výfuku a hned je tam 11 tisíc. Zatáčky miluje a ani ve vracečce se nemusíte bát vysednout, vystrčit koleno ven a zabrat za plyn. Jen mne po 50-ti kilometrech trochu brněly ruky.

7.9.2010
Tak jsem se byl projet. Počasí sice už není letně ideální, ale bažení je bažení :) Ještě není sice na 100% v původním stavu, ale svezení je na ni hezké. Potřeboval jsem se dostat z jednoho konce Brna na druhý a tak jsem to vzal po dálnici. V pravém pruhu mne to přestalo bavit, protože jsem si připadal jako zajíc v říji a tak jsem se vydal vyzkoušet stařenku do levého pruhu. Foukal sice silnější protivítr, jenže já chtěl zkusit kolik elánu v ní za ta léta zbylo. Ve 170 km/h jsem sice přemýšlel, mám-li jí ještě přidat, ale jednak jsem ji nechtěl zbytečně trápit kvůli její max.konstrukční rychlosti 202 km/h a druhak absence jakéhokoliv větrného štítku na tomhle stroji mne donutila zvolnit. Jela by klidně dál, i když nejsem zrovna žádné pírko (118 kg), tak mi to větrný odpor rozmluvil. Síla větru mne chtěla shodit z motorky. Tak jsem se trochu narovnal a hned jsem tam měl 140, což je v tom fukéři optimální cestovní rychlost. Při představě, že bych měl jet třeba do Prahy a na plný plyn, jsem se trochu orosil.

P.S. Spotřebu má asi jako já, ale to bude těmi karburátory.

17.10.2010
Potřeboval jsem motorku převézt z jednoho ustájení do druhého. Vytáhl jsem ji po víc jak měsíci a na brnk chytla a hned zhasla. Chvilku jí to trvalo, asi 5 vteřin a naskočila. Nechal jsem ji brblat než jsem se nastrojil a pak vyjel. 10 stupňů venku, tak jsem jel do 4.000 otáček. Po 200 metrech chcípla, na brnk zas naskočila a jela přidušeně. Popojel jsem na křižovatku, dal řádně přednost a při pomalém rozjezdu jsem málem šel k zemi. Zadní kolo ustřelilo. Jedu asi tak 40 km/h, přemýšlím co se děje, mrknu do zrcátka a za mnou dým jak z lokomotivy. Auto za mnou začalo troubit, ale to už jsem raději vypl motor. Olej za mnou od baráku a pod mašinou ho pak bylo jako když si zrovna uleví slon. 500 metrů od baráku šmytec. Tak jsem ji tlačil zpět. V místnosti, kde ji parkuju, jsem ji hodil na centrál tak, že popojela kousek dozadu, ozvalo se křupnutí, a zadní světlo se rozsypalo na zem. Jsem to ale kus... Ten únik oleje je dán asi tím, že mi opět přes karbecy a válce natekl benzín do kartru... Asi si nafackuju! Motoru nic nebude.

16.7.2013
Odstraněná moje blbost. Za 3 roky mám najeto cca. 2000 km a došlo k nečekanému. Pod hlavou zašala prolínat olej a motor nad 5.000 otáček prskal, dusil se atd. Částečně povolený šrouby na palici a povolený všechny svíce. To jsem ještě neviděl. Dotaženo, ale i když jde jako nová, tak prolíná olej uprostřed mezi válci pod hlavou. A pak ten olej, dal jsem novej 10-W40 Shell syntetiku. Je to mrcha, Doku není zahřátej na 90 stupňů, klouže spojka, rychle ztéká do zpět do vany po vypnutí motoru, na druhou stranu se snadněji dopravuje čerpadlem.

25.3.2014
Kompletuji přední brzdy. 3 dny před otevřením sezony. U mne, jak jinak na poslední chvíli ;)
Proč k tomu došlo? Kously se mi. Loni. Ne natvrdo, ale rukou jsem kolem nepohl. Demontoval jsem je, dal do kufru auta a pak auto rozbil. To zapříčinilo dlouhou přestávku s opravou brzd.
Jenže, vše jsem rozdělal, očistil, vyhladil, ošetřil, zkompletoval, nasadil a odvzdušnil. Tahle to vypadá jednoduše, ale spodní třmeny mají gumový "návlek" a ta mrcha nechtěla vlézt do díry! Pořád se to hrnulo ze třmenu ven. Chybou byto, že jsem vše nejdřív důkladně promazal... Po důkladném nasrání, jedna krátká suchá pěstí a šroub třmenu byl správně umístěn. Povolené hadice jsem zalil brzdovkou dotáhl a odvzdušnil. Nejdříve levý antidive, pak levou brzdu, a tak i stejně pravou stranu.
Jenže aby toho nebylo moc, tak mi přes zimu odešla baterka. Sloužila min. 5 let, tak měla nárok. Koupil jsem tedy tu co tam patří, 12 voltů a 14 Ampér!
Jen jsem jí musel obrousit výstupky na užších bocích aby se vešla do kastlíku, jinak pohoda.

28.3.2015
zahájení sezony s Holly angels. Super akce. Jen to vedro nemuselo být :) Chudák stařenka se nedostala s teplotou na oleji přes 90 stupňů! Inu když je venku 6-9 stupňů...






30.7.2015
Menší údržba a kontrola.
Výměna oleje, kontrola všech spojů. Vyrobil jsem i gumové ůchyty pro nádrž na rámu u řízení a distanční vložky u sedla.
Konečně jsem sehnal NOVOU zadní pneumatiku!!! Sehnat gumy na tyhle stroje je fakt peklo, asi jako když jdete vyřizovat na úřady! Na internetových šopech po zadání rozměrů jsem vždy dostal na výběr z X různých drapáků. To na cesťáka prostě nepatří Původní rozměr staré pneu 18 palců, šířka 120mm a výška 90. Nová má 130mm na 70. Jen mi bába na první křižovatce připoměla, že má na zadku funglovku. Jen jsem kopl nohou abych ten smyk srovnal
Došteloval jsem spojku aby neklouzala a pro lepší pocit jsem začal dávat aditivum VIF do benzinu. No, pro lepší pocit zrovna ne, u auta se to osvědčilo a u starýho karburátorovýho vzducháče, jsem chtěl babičce odlehčit. Změnil se zvuk motoru, už to není brutální řev zdivočelýho býka, ale výfuky začaly ve středních otáčkách nádherně "chrchlat" . A co čert nechtěl, spojka si občas znovu klouzne. Když snížíte tření ve válcích, jde ochotněji za plynem... S tím souvisí plánované seštelování karbeců. Nyná jsou seřízeny na chudší směs a s aditivy při zavření plynu nad 8 000 otáček do 3 vteřin vystřelí z laufů. Má to svůj efekt v tunelech, to vám ty plechovky najednou všechny naskáčou do pravýho pruhu :D

14.6.2021
Chuderka, stala na místě 3 roky po té, co jsem motor přetočil a neměl na ni čas. Až teď je v servisu. Motor rozhozenej. Ložiska na 2.ojnici zleva na klíče, vylámaný. Píst párkrát tukl do hlavy. Ta se trošku prohla a olej vylítal ven.

30.9.2021
Tak jsem nechtěně kecal. Motorka je v servisu a motor je rozhozen až teď. Ten druhý píst s ojnici měl vůli nahoru a dolů. Snad za to mohlo to zničeny ložisko.

29.3.2022
Po mých nějakých zdravotních peripetiích, je motorka v kupé. Takřka kompletní GO motoru.
Jiná klika
Nové šálky
Nové.pistni kroužky
Všechna těsnění
Rozvodový řetěz vč. vodících lišt.
Hlava opravena
Spojka
Cena za opravu včetně orig dílů práce 35.000,-Kč
Repase karburátorů po 12-ti letech používání 4.200,-Kč
Náhradní motor 6.000,- Kč

Zbyl mi druhý motor bez kliky a jedné ojnice, co musel mechanik použít, takže snad je kde brát, kdyby něco.
Všechna ložiska v převodovce zůstala původní, nic jim za tu dobu není, stejně tak převodovým kolečkům. Je to držák
Studená chytá na brnk a bez sytiče Budu zajíždět 40 let starou motorku. Super, už vím, jak brblala, když byla nová
Pak přidám video, jak chytá studená.

14.4.2022
Videa jsou přidána. Nádherný zvuk. Takhle asi zněla, když byla nová
Ještě lak a zadní tlumiče... Ale nejdřív technickou a opatrně bábinu zajíždět.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Krejcak73
Krejcak73 napsal 31.12.23 v 13:33 10b.

Pěkně napsané. Tak koly dolů a ať dělá pořád radost

Targus
Targus napsal 30.03.22 v 12:03 10b.

Když tady tak čtu tuhletu japonskou storku, nenápadně přestávám nadávat na svůj týnecký traktor 350.

A to už vůbec nemluvím o synkových babičkách stodvácách z konce padesátek. Člověk naleje benál, napustí karbec, dvakrát prošlápnout, pak jednou se zapnutým bošákem... a to je všecko - odjezd.
Jediná závada těchto užovek - jedou taky 180, ale bez té jedničky vepředu...

Kandelábr
Kandelábr napsal 11.12.20 v 08:28 10b.

Moc pěkná motorka! A hezky popsané zkušenosti s bábou Ať jezdí!!!

Vítali
Vítali napsal 13.05.20 v 15:17 9b.

S těma chudou směsí bych si moc nehrál.Jestli jí dáváš "čočku", tak časem propálíš píst,nebo podpálíš ventily.Ale jinak je teda pěkná.Měl jsem v červeném provedení - prodal kamarádovi.Teď jsem sem vložil svou "Silver Suzi"...hodně ujetých kilometrů přeju...

maxim62
maxim62 napsal 08.01.14 v 21:20

Jo jo u těch karbeců jsem měl to prolínání benzínu do oleje také, vyčistit jehly u plováků, tam se časem usadí bordel, potom když jí vypneš a nezavřeš benzím prolíná válci do motorového oleje, ale že kouří a škube jsou asi dvě věci, jedno je tyrystorové zapalování, také mne zlobilo škytala nejela, nechytala, poskakovala jak koza jednou na dva pak na tři válce, na destičce vyměněn jeden odpor a bylo po starostech, mám GSX 750 EF, asi podobná tvé. Ahoj.

Více komentářů



TOPlist