renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZZR 1400 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mavr
Vloženo 5.2.2010
Aktualizováno 1.9.2021
Zobrazeno 5 646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 14.09.2017, Uskutečněno: 14.09.2017, Stav tachometru: 23000 km, Zhlédnuto: 25x


Nastal čas pro výměnu brzdových destiček.

Kontrolu okem provádím průběžně, plus očistu. V tento okamžik už jsem dospěl k závěru že je " ČAS"
Najeto 23tis.km a měření potvrdila sílu destiček v nejmenším místě v rozmezí 0,9-1mm. Tedy přesně dle pokynů výrobce na výměnu.
Nissin má na destičkách kontrolní indikátor opotřebení, ve formě drážky, která v okamžik opotřebení na míru zralou k výměně, zmizí.. nebo-li je obržděna.



Takže teoretická příprava, hledal jsem ve svém okolí lehce dostupného dodavatele originálních Nissin, což se mi nepodařilo , tak druhá varianta Brembo

Výběr mezi dvěma vhodnými možnostmi bez ohledu na cenu.

SC - Slinutý kompozit pro využití na závodní dráze i v silničním provozu
S vysokým koeficientem tření za tepla. Je to materiál, který zůstává velmi stabilní za jakýchkoliv provozních podmínek a má vyhovující koeficient tření i za studena, takže se hodí i do silničního provozu.

SA – slinutý kompozit
Zvlášť určený pro přední brzdy, vyznačující se velmi dobrou účinností za jakýchkoliv provozních podmínek. Ideální alternativa k brzdovým destičkám OE
Tyto kompozity jsou charakteristické vysokým koeficientem tření, který zůstává konstantní za jakýchkoliv provozních podmínek – stejně tak za horka, jako za studena – a jsou odolné proti opotřebení; výsledkem je skvělá trvanlivost, časová i kilometrová.

...
Tedy po všech zjištěních a radách padla volba na SA.
Důvodem je, že při mém stylu jízdy nedojde k TRVALÉMU zahřátí brzd na takovou teplotu aby bylo výhodnější použít směs SC. U nezahřátých brzd při použití polozávodních směsí dochází častěji k pískání.

Koupena 2x sada 07KA28SA .. cca suma 2240,-Kč
Ikdyž jsem je objednal v jeden okamžik, sériová čísla v balení se řádově liší.
Což je pro mne docela překvapením, samozřejmě mé přání bylo, aby všechny destičky byly upečeny v jeden okamžik a ze stejné várky. Nu což, rozdělil jsme je na oba kotouče rovnoměrně, tak aby byly vždy dvě a dvě z každé sady.
Síla obložení nových destiček je 3,8 mm.

Výměna :

Povolení zajišťovacího šroubu viz obrázek: označeno písmenem A
Vyjmutí přítlačného plíšku: obrázek: označeno písmenem B
Roztažení přítlačných pístů brzdy
Vyjmutí jednoho páru destiček
Očištění dosedacích ploch a vnitřní části brzdiče. Očista plíšku a šroubu.

Montáž:
Vložení nových destiček.
Vložení přítlačného plíšku.
Nasazení zajišťovacího šroubu, tak aby prošel oběma destičkami a plíškem.
Dotažení šroubu.
Kontrola.
Namáčknutí brzdové páčky.

POZOR- může dojít k přetečení brzdové kapaliny z nádobky, doporučuji podložit hadrou a kontrolovat v průběhu práce. Řeším odsátím poloviny nádobky.

Tento postup je třeba opakovat ještě třikrát.
Samozřejmostí je i vizuální kontrola stavu a opotřebení kotouče a jeho uchycení.

Když už měním destičky, spojím to i s výměnou brzdové kapaliny- ale o tom jindy.

Závěrem, výměna je jednoduchá a konstrukčně velice chytře řešena.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna řetězové sady

    Po necelých 40 tisících km je čas se rozloučit s originálním prvovýrobním řetězem. Důvodem pro výměnu je nerovnoměrné vytahání řetězu. V podstatě řetěz při poslední kontrole byl bez problému, ale bylo jej nutno dopnout

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 31.08.2021
    Uskutečněno: 31.08.2021
    Tachometr: 39600km
    Komentářů: 3x
  • Jak jsem o kotouče přišel :-D

    Moje vlastní zkušenost, která třeba někomu pomůže :-) Tak za prvé, komu není rady .. tomu Brembo, nedal jsem na rady zasvěcených a osadil brzdové destičky, viz předchozí záznam. Musím složit poklonu Tondovi www.mot

    Typ: Oprava
    Vloženo: 30.04.2021
    Uskutečněno: 01.08.2020
    Tachometr: 34900km
  • Očista - prostor pastorku řetězu

    Zhruba po 10 tkm provedu vyčištění prostoru okolo pastorku řetězu. Je nutno povolit celé víko, včetně šroubů kolem hydraulické spojky. Následně lze víko " otevřít" velice lehce, v opačném případě je stále některý šroub

    Typ: Údržba
    Vloženo: 12.01.2018
    Uskutečněno: 12.01.2018
    Tachometr: 24000km


TOPlist