Nastal čas pro výměnu brzdových destiček.
Kontrolu okem provádím průběžně, plus očistu. V tento okamžik už jsem dospěl k závěru že je " ČAS"
Najeto 23tis.km a měření potvrdila sílu destiček v nejmenším místě v rozmezí 0,9-1mm. Tedy přesně dle pokynů výrobce na výměnu.
Nissin má na destičkách kontrolní indikátor opotřebení, ve formě drážky, která v okamžik opotřebení na míru zralou k výměně, zmizí.. nebo-li je obržděna.
Takže teoretická příprava, hledal jsem ve svém okolí lehce dostupného dodavatele originálních Nissin, což se mi nepodařilo , tak druhá varianta Brembo
Výběr mezi dvěma vhodnými možnostmi bez ohledu na cenu.
SC - Slinutý kompozit pro využití na závodní dráze i v silničním provozu
S vysokým koeficientem tření za tepla. Je to materiál, který zůstává velmi stabilní za jakýchkoliv provozních podmínek a má vyhovující koeficient tření i za studena, takže se hodí i do silničního provozu.
SA – slinutý kompozit
Zvlášť určený pro přední brzdy, vyznačující se velmi dobrou účinností za jakýchkoliv provozních podmínek. Ideální alternativa k brzdovým destičkám OE
Tyto kompozity jsou charakteristické vysokým koeficientem tření, který zůstává konstantní za jakýchkoliv provozních podmínek – stejně tak za horka, jako za studena – a jsou odolné proti opotřebení; výsledkem je skvělá trvanlivost, časová i kilometrová.
...
Tedy po všech zjištěních a radách padla volba na SA.
Důvodem je, že při mém stylu jízdy nedojde k TRVALÉMU zahřátí brzd na takovou teplotu aby bylo výhodnější použít směs SC. U nezahřátých brzd při použití polozávodních směsí dochází častěji k pískání.
Koupena 2x sada 07KA28SA .. cca suma 2240,-Kč
Ikdyž jsem je objednal v jeden okamžik, sériová čísla v balení se řádově liší.
Což je pro mne docela překvapením, samozřejmě mé přání bylo, aby všechny destičky byly upečeny v jeden okamžik a ze stejné várky. Nu což, rozdělil jsme je na oba kotouče rovnoměrně, tak aby byly vždy dvě a dvě z každé sady.
Síla obložení nových destiček je 3,8 mm.
Výměna :
Povolení zajišťovacího šroubu viz obrázek: označeno písmenem A
Vyjmutí přítlačného plíšku: obrázek: označeno písmenem B
Roztažení přítlačných pístů brzdy
Vyjmutí jednoho páru destiček
Očištění dosedacích ploch a vnitřní části brzdiče. Očista plíšku a šroubu.
Montáž:
Vložení nových destiček.
Vložení přítlačného plíšku.
Nasazení zajišťovacího šroubu, tak aby prošel oběma destičkami a plíškem.
Dotažení šroubu.
Kontrola.
Namáčknutí brzdové páčky.
POZOR- může dojít k přetečení brzdové kapaliny z nádobky, doporučuji podložit hadrou a kontrolovat v průběhu práce. Řeším odsátím poloviny nádobky.
Tento postup je třeba opakovat ještě třikrát.
Samozřejmostí je i vizuální kontrola stavu a opotřebení kotouče a jeho uchycení.
Když už měním destičky, spojím to i s výměnou brzdové kapaliny- ale o tom jindy.
Závěrem, výměna je jednoduchá a konstrukčně velice chytře řešena.
Vlastník | mavr | |
---|---|---|
Vloženo | 5.2.2010 | |
Aktualizováno | 1.9.2021 | |
Zobrazeno | 5 646x |