renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZZR 1400 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mavr
Vloženo 5.2.2010
Aktualizováno 1.9.2021
Zobrazeno 5 646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 31.08.2021, Uskutečněno: 31.08.2021, Stav tachometru: 39600 km, Zhlédnuto: 68x


Po necelých 40 tisících km je čas se rozloučit s originálním prvovýrobním řetězem. Důvodem pro výměnu je nerovnoměrné vytahání řetězu.
V podstatě řetěz při poslední kontrole byl bez problému, ale bylo jej nutno dopnout, cca 2/3 dílku na stupnici. Životnost v poslední fázi šla raketově dolů, a u mne na to stačili poslední 2 tis.km.

Péče o něj byla doufejme dostačující a pravidelně jsem jej proměřoval, vždy vycházely hodnoty v limitu. V podstatě za celou životnost nebylo nutno jej dopnout, a jeho život skončil v polovině napínací stupnice. Opotřebení válečků se nedostalo nad 6 mm. (limit je 6,2 mm). Že je řetěz mrtev bylo znát při dopnutí, kdy standardní průvěs byl nastaven na cca 35 mm a ve dvou místech při otáčení kola se průvěs kola zmenšil na cca 15mm. Tedy velice nerovnoměrné vytažení a okamžitá výměna.

Řetěz originál s označením DID50ZVZX116L 92057-0146 s cenou 8 262 Kč, nehodlám investovat. Tedy náhrada DID 530ZVMX/116, koupeno v Elitu včetně řetězových kol za cenu cca 3600Kč.

U řetězových kol bych se zastavil, servisní manuál jde na to chytře, nepíše nic o nutnosti vyměnit celou řetězovou sadu, pouze stanoví v jakých limitních hodnotách měnit řetěz, a pohledově v jakém stavu vyměnit ozubená kola. S dodatkem, že pokud jsou opotřebena kola, měnit vždy i řetěz. Pro zajímavost jsem proměřil ozubení a na rozetě opotřebení je téměř neměřitelné, na pastorku v řádu jedné desetiny. Pokud si to vykládám správně podle servisního manuálu není důvod pro výměnu, do stavu viz obrázek by kola musela najet ještě minimálně dvojnásobek.
Vzhledem k ceně celé sady jsem vyměnil vše, jsem tedy zvědavý jaká bude životnost druhovýroby, optimisticky věřím v 20 tis.km, jsem zvědavý i na opotřebení vzhledem k tomu, že elit nedodává řetězová kola, která jsou chválena ze všech stran. Uvidíme.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
6573 (46) napsal 01.09.2021 v 18:45

...slušná výdrž

Massakra (20) napsal 31.08.2021 v 20:06

To je pěkné číslo 40.000 km. Vydrželo nad průměr.

jardusking (112) napsal 31.08.2021 v 18:06

Tak ať slouží a snad ještě letos vyjedeš...


Nejnovější záznamy v deníku
  • Jak jsem o kotouče přišel :-D

    Moje vlastní zkušenost, která třeba někomu pomůže :-) Tak za prvé, komu není rady .. tomu Brembo, nedal jsem na rady zasvěcených a osadil brzdové destičky, viz předchozí záznam. Musím složit poklonu Tondovi www.mot

    Typ: Oprava
    Vloženo: 30.04.2021
    Uskutečněno: 01.08.2020
    Tachometr: 34900km
  • Očista - prostor pastorku řetězu

    Zhruba po 10 tkm provedu vyčištění prostoru okolo pastorku řetězu. Je nutno povolit celé víko, včetně šroubů kolem hydraulické spojky. Následně lze víko " otevřít" velice lehce, v opačném případě je stále některý šroub

    Typ: Údržba
    Vloženo: 12.01.2018
    Uskutečněno: 12.01.2018
    Tachometr: 24000km
  • Brzdové destičky

    Nastal čas pro výměnu brzdových destiček. Kontrolu okem provádím průběžně, plus očistu. V tento okamžik už jsem dospěl k závěru že je " ČAS" Najeto 23tis.km a měření potvrdila sílu destiček v nejmenším místě v roz

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 14.09.2017
    Uskutečněno: 14.09.2017
    Tachometr: 23000km


TOPlist