Po necelých 40 tisících km je čas se rozloučit s originálním prvovýrobním řetězem. Důvodem pro výměnu je nerovnoměrné vytahání řetězu.
V podstatě řetěz při poslední kontrole byl bez problému, ale bylo jej nutno dopnout, cca 2/3 dílku na stupnici. Životnost v poslední fázi šla raketově dolů, a u mne na to stačili poslední 2 tis.km.
Péče o něj byla doufejme dostačující a pravidelně jsem jej proměřoval, vždy vycházely hodnoty v limitu. V podstatě za celou životnost nebylo nutno jej dopnout, a jeho život skončil v polovině napínací stupnice. Opotřebení válečků se nedostalo nad 6 mm. (limit je 6,2 mm). Že je řetěz mrtev bylo znát při dopnutí, kdy standardní průvěs byl nastaven na cca 35 mm a ve dvou místech při otáčení kola se průvěs kola zmenšil na cca 15mm. Tedy velice nerovnoměrné vytažení a okamžitá výměna.
Řetěz originál s označením DID50ZVZX116L 92057-0146 s cenou 8 262 Kč, nehodlám investovat. Tedy náhrada DID 530ZVMX/116, koupeno v Elitu včetně řetězových kol za cenu cca 3600Kč.
U řetězových kol bych se zastavil, servisní manuál jde na to chytře, nepíše nic o nutnosti vyměnit celou řetězovou sadu, pouze stanoví v jakých limitních hodnotách měnit řetěz, a pohledově v jakém stavu vyměnit ozubená kola. S dodatkem, že pokud jsou opotřebena kola, měnit vždy i řetěz. Pro zajímavost jsem proměřil ozubení a na rozetě opotřebení je téměř neměřitelné, na pastorku v řádu jedné desetiny. Pokud si to vykládám správně podle servisního manuálu není důvod pro výměnu, do stavu viz obrázek by kola musela najet ještě minimálně dvojnásobek.
Vzhledem k ceně celé sady jsem vyměnil vše, jsem tedy zvědavý jaká bude životnost druhovýroby, optimisticky věřím v 20 tis.km, jsem zvědavý i na opotřebení vzhledem k tomu, že elit nedodává řetězová kola, která jsou chválena ze všech stran. Uvidíme.
Vlastník | mavr | |
---|---|---|
Vloženo | 5.2.2010 | |
Aktualizováno | 1.9.2021 | |
Zobrazeno | 5 646x |
...slušná výdrž
To je pěkné číslo 40.000 km. Vydrželo nad průměr.
Tak ať slouží a snad ještě letos vyjedeš...