Něco z pod prstů..
Podle stavu řetězové sady, vychází mi to zhruba na třetí až čtvrtý cyklus mazání řetězu (cca 2000 km,pokud se mi podaří vyhnout jízdě v dešti) udělám kompletní očistu. Zakládá se na trpělivosti, zubním kartáčku a plechovce petroleje. Tedy důkladné vykartáčování, osušení, a pokud je čas nechám vyschnout do druhého dne před aplikací maziva.
Podle ujetých kilometrů provedu kontrolní měření, většinou jednou ročně.
Průhyb:
Viz obrázek, seřízení na průhyb 32-38mm
Opotřebení :
Tedy hodnotu A dle obrázku.
Běžná hodnota: Méně než 6 mm
Limit pro výměnu: 6,2 mm
Mnou změřená hodnota po :
18 280 km (2016) 5,9 mm
28 106 km (2018) 5,9 mm měřeno na šesti místech
TEDY OK
Natažení řetězu
V tomto případě měříme opakovaně 20 článků, na několika různých místech.
1. Zatížíme řetěz zespodu na háčku předepsanou hmotností 10kg.
2. Odpočítáme dle obrázku 21 čepů a měříme vzdálenost středů os.
3 Hodnota z výroby je v rozmezí: 317,5 až 318.2 mm
Limitní hodnota pro výměnu 323 mm
Mnou změřená hodnota po 18280 km (2016) 318 mm
TEDY OK
Nakonec nanesení maziva
Existuje spousta teorií a možností jak na to. Držím se toho co se mi osvědčilo.
Postupuji podle obrázku s názvem "mazání-nástřik" nanáším zezadu na rozetu, kterou pomalu otáčím. Jednu přesnou aplikaci provedu pomalu, druhé kolo rychleji protočím. Následně opatrně setřu přebytek z boků vnějších destiček a hran vnitřních a vnějších destiček. Ideálně nechám " zaschnout" přes noc. Dojde k odpaření rozpouštědla a ztuhnutí maziva. Mám vyzkoušeno že pokud vyjedu ihned, daleko víc toho skončí na kole než po "zaschnutí" Samozřejmě pokud je nutno mazat v průběhu cest, pak je vše jinak, moto na bočním stojanu, popojíždím po 30cm vpřed..
Napište svůj názor DÍKY
Vlastník | mavr | |
---|---|---|
Vloženo | 5.2.2010 | |
Aktualizováno | 1.9.2021 | |
Zobrazeno | 5 646x |
Máro,
precizka jako vždy
A ty "Kawař" mažeš Yamalubem? Ale je dobrej, to musím uznat a nejlepší je namazat a nechat to stát, pak to drží, v tom máš recht.
A jinak, já mažu řetěz z vrchu a to na spodní straně - aplikace je stejná, tedy přímo mezi segmenty řetězu a nezasírám tak tolik rozetu - pak se na ni strašně chytá bordel...