PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wilder
Vloženo 29.11.2009
Aktualizováno 1.12.2013
Zobrazeno 7 109x
HODNOCENÍ PROFILU OD 45 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Vskutku krásný italský motorový strojek, v reálu ještě o pořádný kus hezčí než na fotkách!

Více fotografii

První dojmy - První dojmy byly samozřejmě hodně pozitivní, ale už sem věděl co chci a do čeho jdu. Po několika stech kilometrech jsem se jen utvrdil, že tu žádný omyl ani chyba nevznikla. Téčko se mi vždycky líbilo, už od prvního modelu někdy před 10 lety, tehdy to byla pro mě nedosažitelná meta, ale jak člověk roste/stárne spousta věcí se mění... Jenom některé zůstávají stále stejné :-D

Motorku bych doporučil pro - Mě

Doplňky na motorce - Titan Akrapy, KN filtr, dvě sady dural. padáků, kryt sedla spolujezdce, plexi Powerbronze, stříknuta spodní kapota + zadní blatníček do bílé barvy, CNC páčky, přední kolečko 15Z.

Recenze

Další splněný moto sen. Koupená jako 5 měsíců stará od prvního majitele, který ji dá se i napsat "jen zajel" (necelé 4,5tis. km). Po třech (spokojených) sezonách v sedle SV 1000S odlišnosti jednoznačně identifikovány --> podvozek, ovladatelnost, motor a o brzdách nemluvě - takže v podstatě asi všechno co dělá motorky tohohle typu motorkama. Oproti SV rozdíl směrem k lepšímu. Spodek +- stejný, střed mělo SV možná o trochu víc hutnější, vršek citelně lepší pro Itala.
Tohle Tuono je ještě takovej ten pořádnej kus motorky, ne jako ta dnešní miniaturizace, která už postihla snad úplně všechny výrobce motorek. Design je pro mě i po takové době, co už uplynula od začátku výroby naprosto parádní, nemám co bych vytknul.

Při větší vzdušný vlhkosti se občas zamlží na chvilku spodní čast displaye přístrojovky, zadní brzdu nenaučili moc brzdit (pomůže sem tam odvzdušnít, ale je to zase jen na chvilku) a tlumič řízení je sice věc perfektní, zde však nepříliš funkční. Je potřeba si pohlídat onen nechvalně známý hnědý konektor, tzn. 1-2x za sezonu ho zkontrolovat... leží totíž tak roztodivně na předním válci a sem tam se někomu měl tendenci usmažit a vzít do pekel regulátor i altík. Nevím jak ostatní majitelé, ale já s tím nikdy neměl problém i tak jsem provedl preventivní opatření.
Pochvalu zaslouží sériová řidítka za svoji šířku a perfektní tvar. Celkem by se hodilo o trochu zkrátit první čtyři rychlosti, na naháče jsou až zbytečně dlouhý.
Tohle všechno jsou obecně profláknutý drobnosti, jinak vše funguje na 1*

Duben 2011:
Po půl roce shánění krytu (na místo) sedla spolujezdce jsem konečně uspěl, sice z druhé ruky, ale za méně jak poloviční cenu kterou si účtujou v ASpiritu. 3600,- se mi vskutku za kus (byť hezkýho) plastu s vnitřním kaslíkem na foťák a krabičku cigár platit nechtělo. Italové jsou vychcaný, k modelům 06 a snad i 07 je ještě dávali zadarmo, pak je ale asi napadlo, že by na tom mohli taky něco trhnout.

Další věc, co jsem pořešil je výměna předního řetěz. kolečka z origo 16ti na 15 zubů - můžu jen doporučit! Spodek není tak ucukanej - skvělá věc do města, netřeba tolik spojčit, těch 55km/h se dá už relativně v pohodě konstantní rychlostí i na trojku díky cca 350 otáčkám, který to přihodí navíc při tomhle kvaltu a rychlosti. Motor je o něco živelnější v tahu, zejména pak v poslední třetině otáček... ale opravdu na trojku se to přes záda stále přehodit jen tak plynem nedá
Maximálka zůstala stejná, dá se dotočit dál 6ka - něco přes 260km/h na tachu = 10000 otáček (před tím necelých 9500) a je to tam celkem kvapem... Pak jsem to už zaklap. Evidentně by to jelo ještě i víc, ale 20 už mi bylo dávno a jak stárnu, jsem sám sobě stále milejší. Na spotřebě nepozoruju žádnou změnu.
Inu 1-2 zuby navíc vzadu na rozetě by to asi ještě sneslo, ale to budu nejspíš řešit až s výměnou řetězovky.

TAK TEDA...

Vrčí to - jede to - zatáčí to - brzdí to - a co je hlavní FUNGUJE TO (až začínám mít podezření, že tenhle kus snad na lince montoval nějakej japonskej imigrant)!

Pro sezonu 2013 komplet nové dvě sady padáků - přední osa + rám, stříknuta spodní kapota se zadním blatníčkem do bílé barvy a vyměněno origo plexi za double bubble od Powerbronze = vypadá zase o něco lépe.
Joo a před pár dny mi dorazily CNC páčky ve zlatým eloxu - namontuju co nevidět.

Za 4 sezony v mojí režii najeto 17tis. km, celkem má motorka cca 21500 km na tachometru a světe div se, dokonce i ve skutečnosti - bez jediného problému nebo poruchy. Jasně, průměr kolem 4 tisíc kilásků ročně není vážně nic moc, ale toho času na ježdění už není tolik jako před 10 lety.
Letos jsem přihodil jen něco kolem třech tisíc - nájezdem asi moje nejslabší sezona vůbec. Víc jsem snad nafrčel bez řidičáku i ve 14 letech na Pionýru Dle časových možností se ale snažím převelice.

Tohle italský děvče mě vážně i po těch letech baví neskutečně moc, takže u mě pravděpodobně ještě dlouhou dobu bude mít svůj pokojík. Pokud budu někdy měnit, tak asi jedině za Ducati Streetfighter. Otázkou je, zda-li si člověk adekvátně polepší, protože tou cenovnou za SF určitě ne! V úvahu by ještě přicházelo Moto Morini Corsaro a nebo Tuono V4 (pravda - 4 válce, ale do V) Tak uvidíme, uslyšíme a necháme se překvapit, co přinese čas.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Agnosy
Agnosy napsal 07.05.20 v 13:07 10b.

Ode mne 10 za občasné rady a i za ty které ještě přijdou . Jinak Tuňáček samozřejmě krásnej

.martin.sv.
.martin.sv. napsal 08.04.16 v 06:11

Moc hezký tuňák
Ita bílá mu sluší

Starling
Starling napsal 31.05.15 v 19:25 10b.

Se vším souhlasím a bílá je vážně zajímavá Dávno není pravdou, že Italové dělají místo motorek nádherné problematory

Blesk90
Blesk90 napsal 28.01.15 v 15:27

Pěknej taliánek

kubus182
kubus182 napsal 15.12.14 v 21:12

Pěkné, taky jsem měl tu čest

Více komentářů



TOPlist